Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OULULAISET! Mitä mieltä neuvoloiden puhelintunnin lopettamisesta?

Vierailija
29.09.2009 |

Toimiiko uusi systeemi, että varaat soittopyynnön keskusajanvarauksesta? Nyt klo:12-13 olevaa soittotuntia ei enää ole ja itse et henkilökohtaisesti saa yhteyttä nla:n terveydenhoitajaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi systeemihän ei toimi, sen tunnustaa kaikki neuvolan terkkaritkin. Yhteinen ajanvarausnumero ei toimi eikä säästä työaikaa, vaan lisää työtä moninkertaisesti, koska jos ei heti pysty vastaamaan terkkarille, joka soittaa, niin hänellehän ei voi enää soittaa takaisin. Siinä sit terkkari soittelee turhautuneena tai asiakas lähettää sähköpostia sähköpostin perään.

Meillä meni viimeksi niin, että ajanvarausnumerosta ei annettu aikaa, vaan annettiin terkkarille soittoaika. Hän soitti vähän etuajassa, jolloin mun puhelin oli äänettömällä, koska laitoin lasta nukkumaan (kuten niin monet tekee tossa kahdentoista maissa). No, laitoin hänelle sit sähköpostia, jota hän ei ollut ehtinyt lukemaan. Meni monta päivää, että hän sai taas soitettua mulle (koska nykyjärjestelmä ruuhkauttaa tän heidän päivystysajan täysin) jolloin olin just pissattamassa koiraa, enkä siinä keskellä metsää tietenkään edes nähnyt, sopiko meille se aika vai ei. Pistettiin sit sopimaan.

Eli kun ennen meni ajan varaamiseen max kolme minuuttia, niin nyt siihen menee kaikkine soitteluineen vähintään kymmenkertainen määrä. Huono systeemi, en oikein tajua miksi tähän mentiin ylipäänsä? Meillä oli tässä akuutti tilanne, johon oltais ehdottomasti tarvittu suoraa kontaktia terkkariin, eikä saatu sitä. Piti sitten soittaa yksityiseen neuvolaan. Harmittaa myös terkkareiden puolesta, ei varmasti ole kiva että heiltä viedään tällä tavalla päätösvaltaa omasta työstään.

Vierailija
2/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu todella kankealta. Ennen sai sentään tutun terkkarin puhelimeen soittotunnin aikana, jos akuutti ongelma oli. Nyt voi näköjään joutua odottamaan vastausta monta päivää. Ja, kun joskus on niitäkin asioita joita ei mielellään kenen tahansa terkkarin kanssa juttelis, vaan sen tutun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuon neuvola ajan voi antaa joku muuki kuin terveydeenhoitaja. Minusta nuo soittotunnit ovat uusavuttomien hommia.

Vierailija
4/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta yhteistä ajanvarausta en ymmärrä. Ainakaan meillä se ei ole vielä kertaakaan toiminut, vaan joka kerta puhelinihminen on todennut, ettei oman terkan aikatauluista löydy sopivaa aikaa, joten terkan täytyy itse soittaa meille. Ja loppujen lopuksi ajanvaraus on siis hoidettu oman terkkarin kanssa, kuten ennenkin, ainoa ero siis siinä, että ennen minä soitin terkkarille, nyt hän soittaa minulle.

Vierailija
5/12 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on ihan perseestä. Jos sulla on jotain puhelimessa kysyttävää neuvolantätiltä, joudut soittamaan ensin keskukseen, että saat puhelinajan!! Eli monen mutkan kautta menee ja aikaa menee hukkaan.

Vierailija
6/12 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun yritin tänään soittaa hoitajalle kysyäkseni, onko tytön kuume mahdollisesti rokotusreaktio (itse pyysi soittamaan jos jotain tulee) niin eipä löytynyt numeroa ja jäi soittamatta. Kuumekin sitten laski, joten ei väliä enää. Nuorempikin siirtyy ensi syksynä kouluterkkarille.

Vierailija
7/12 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään piti peruuttaa lapsen hammaslääkäriaika,kun itse olin vatsataudissa ja nuorin kuumeessa kotona.Aamulla heti soitin 8 jälkeen,aika oli siis 14.00 ,ja pyysin peruuttamaan kyseisen ajan.Mulla paloi kone ihan täysin sen emännän kanssa ja tuli sitten sanottua itselläkin rumasti,mutta en voi ymmärtää kyllä,että eikö sinne luurin päähän viitsi laittaa edes ammatti taitoisia ihmisiä töihin.

Hän alkoi minulle valittamaan,että ajoista on pulaa,että voisi AJOISSA peruutta ajan,jos ei pääse.Vastasin sitten rumasti,että mistä vitus...voin tietää,että yöllä puoli porukkaa sairastuu,että ei päästäkkään tulemaan.Sitten alkoi tinkaamaan,että eikö joku muu voisi tuoda tai lapsi jo niin iso,että voisi itsekkin tulla.Joo kyllä tulisi,kun ei osaa reittiä vielä,kun ei yksin ole koskaan sinne mennyt ja autolla ollaan käytetty aiemmin.Sitten kävi kaiken jälkeen ilmi,että kyse oli tosiaankin vain 15min ajasta,että olisi tarkistanut oikomis juttuja.

Vierailija
8/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käsittänyt niin, että terveydenhoitajat on yrittäneet muuttaa tätä systeemiä paremmaksi, mutta heitä ei kuunnella, ja että ainoa keino on se, että äidit ja muut asiakkaat alkavat painostaa Oulun kaupunkia.

Mut tämä systeemi ei ole looginen eikä järkevä, joten sen luomisen taustalla on ollut joku muu ajatus kuin työajan säästö. Ois kiva tietää, että mikä? Pohjustetaanko tällä jotain tulevaa?

Vierailija
9/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

A:lla on asiaa hoitaja B:lle, niin A:n täytyy soittaa keskusneiti C:lle, että voisiko hoitaja B soittaa asiakas A:lle, kun hänellä on esim vauvan hoitoon liittyvää asiaa. Sitten kaikki tiedot kirjataan, kysytään sotut ja puhelinnumerot. Hoitaja B avaa koneen ja katsoo soittopyynnön. Sitten hän näppäilee puhelinnumeron. Asiakas A ei ehdi vastaamaan, kun imettää vauvaa. Kohta hoitaja B soittaa uudelleen. Jos on hyvä tuuri Asiakas A vastaa. Tämä kaikki vei paljon aikaa eli myös maksaa, kun saman asian olisi saanut hoidettua ajanvarausajassa ja kaupungille ei olisi tullut puhelinlaskuakaan. Pistää vähän miettimään!

Vierailija
10/12 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihmeellistä, että tästä ei edes ilmoitettu mitenkään etukäteen. Kukahan tämänkin päätöksen takana on? Eihän tämä malli voi toimia. Itse en ole mikään uusavuton vaan joudun soittamaan ja olemaan terveydenhoitajaan yhteydessä loppuraskauden aikana viikottain sairauden takia. Jotenkin ärsyttää soittaa jonnekin keskukseen ja selitellä jollekin helvetin setraalisantralle omia asioita, kun siinä ajassa olisin saanut asian hoidettua pikaisesti oman th:n kanssa.

Vierailija
11/12 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on ihan hanurista koko oulussa kun kaikki numerot ovat nykyään keskukseen meneviä...niin terveyskeskus,hammaslääkäri kuin neuvolakin.

Ennen oli mukava soittaa neuvolaan kun siellä tiedettiin jo melkein nimen perusteella kenestä on kyse ei tartte mitään historioita selitellä joka kerta kun soitti...

Tahdon vanhan järjestelmän takaisin!!!

Vierailija
12/12 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yrittänyt tämän päivän saada lapselle neuvola-aikaa, mutta numero josta aika pitäisi saada ei vastaa :( Mahtavaa, kerrassaan ihanaa.