Onko kiinteistövälittäjä arvostettu ammatti?
Kommentit (11)
En vain keksi mitään loppua lauseelle "Arvostan asunnonvälittäjiä, koska....."
ja se leimaa suhtautumistani koko ammattikuntaan. En kyllä sille antaisi asuntoa myyntiin, ostaa voisin, kun ei se välittäjä ostajan asialla muutenkaan ole.
mieheni on ollut kyseisessä ammatissa. Mieheni on itse luotettavuuden perikuva, oikeasti, moni on niin sanonut. Eikä varmasti olisi huijannut ketään asunnon myyjää tai ostajaa.
Mutta jotain ketkua tuossa ammattiryhmässä miehenikin mielestä on, pelaavat ja ohjailevat asiakkaita että saadaan hinnat mahdollisimman korkealle ja asunnot kaupaksi. Toisaalta niin pitää ollakin, koska välittäjä on myös myyjän asialla. Suorastaan valehdella ei voi, koska välittäjä voi itse joutua vastuuseen jos ilmenee jotain epämääräistä.
Kiinteistövälittäjän työ on vaativaa ja henkilön täytyy olla tosi taitava jotta pystyy luovimaan kaikkien myyntiketjun henkilöiden välillä ja ajamaan kaikkien asiakkaiden etua: asunnon myyjän ja ostajien välillä.
Täytyy sanoa että onneksi mieheni ei enää ole välittäjä. Työajat on surkeat, samoin palkkaus, koska täysin provisiopohjainen.
käsittääkseni se sijoittuu jonnekin pysäköinninvalvojan ja huumekauppiaan tienoille...
usein ovat, en arvosta ammattia kovinkaan korkealle, mutta kunnon työ se on siinä missä moni muukin. On niitä sellaisiakin välittäjiä, jotka huokuvat asiakaspalveluhalua, ammattitaitoa ja tekevät kunniaa ammatilleen.
Ei kai myyntimies yleensäkään ole missään arvostuimpien ammattien huipulla.
Mikä on tavallisen ihmisen elämän suurin kauppa?! No asuntokauppa tietenkin. Se että sitä on hoitamassa (oli sitten myymässä tai ostamassa) asiantunteva ja luotettava henkilöä, on tosi tärkeää, koska ihmisillä on on siinä isot rahat säästöt ja velat kyseessä.
yhtä arvostettu kuin mikä tahansa myyjä
maineensa aika pahasti nämä asunnonvälittäjät. Puhuvat mitä sylki suuhun tuo eivätkä tiedot pidä paikkaansa. Pimittävät taas olennaista tietoa. Joskus Hesarissa oli piirros tekstillä:
Olen asunnon välittäjä - välitän isoista rahoista! Pitää kokemusteni mukaan täysin paikkansa.