Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunsin itseni vähän höynäytetyksi kun olen lahjoittanut lasteni vanhoja vaatteita sukulaiselle.

Vierailija
30.12.2008 |

On ottanut aina mielellään vanhat vaatteet vastaan meillä kun on kolme tyttöä ja hänellä yksi nuorempi tyttö. Lahjoittaminen on kyllä tapahtunut minun aloitteesta eli hän ei ole pyytänyt.

Nyt jouluna tajusin kun vierailimme heillä ettei hänen lapsensa ole varmaan pitänyt yhtäkään näitä vanhoja vaatteita, vaatekaapissa oli aivan toisen tyylisiää vaatteita ja valokuva-albumia kun katselin niin eihän niitä meidän lasten vaatteita näkynyt.

Ihan siistejä vaatteita olen antanut, en mitään rikkinäisiä. Heidän lapsellaan näytti olevan kaikki kalliimpia merkkivaatteita. Nuo meidän vanhat vaatteet on myyty kirpparilla, toiminut näin jo vuosia. Olisinhan itsekin voinut myydä nuo jossain mutta kuvittelin vaan menevän käyttöön. No itsehän olen lahjoittanut joten turha kai valittaa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on sukulaisilta saadut vaatteet pidetty mökillä ja pihaleikeissä, ei niitäkää nvalokuvissa näy! EIkä kaapissa

Vierailija
2/52 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan ole heittänyt pelastusarmeijan keräykseen tai vastaavaan tai antanut eteenpäin kun itsellä ei tarvetta. Miten ihmeessä muuten huomaat vuosien päästä että yksikään vaate ei ole päätynyt käyttöön. Olisi luullut sinun huomanneen sen jo muutaman lahjoituksen jälkeen jos nyt olet perheeseen aktiivisesti yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne vain nurkissa pyörivät muuten blaa blaa. Itsehän sinä ne lahjoitit... sori ap.

Vierailija
4/52 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sinulla ei ole mitään sanottavaa niiden käytöstä tai eteepäin lahjoittamisesta

Vierailija
5/52 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattiallako ne venyvät

Vierailija
6/52 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmet kalliit lasten goretex-kengät. Vieraammilta olisin ilman muuta ottanut maksun, mutta sukulaisilta en viitsinyt.

Eiköhän eukko laittanut kengät kirpparipöydälleen myyntiin todettuaan, etteivät ne sittenkään olleet aivan sellaisia kuin hän oli ajatellut!!!

Vierailija
7/52 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen puolen aloitteesta. Sanoin kyllä että otetaan vaan jos ei oo muille jolle antaa. No ihan kauheita markettivaatteita olivat, UFFille menivät heti. Itse käytän kauniita vaatteita lapsellani, en vaan naamatusten kehdannut suoraan teilata antajaa. Ehkä näin teilläkin.

Vierailija
8/52 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan lasten vaatteet, kengät ja kaiken (ovat uusia olleet) Karjalan Apuun. Sinne meni muovinen syöttötuoli, vauvakaukalo, kävelytuoli ja valtavat määrät vaatteita, mitkä vain yhdellä lapsella olleet. Minulla tytär ja poika. Kun itsellä on ollut niukkaa, haluan aina ajatella niin, että niin monella monella on huonommin. Annan aikaa myöten myös kaikki lelut sun muut.

En hae taivaspaikkaa enkä sädekehää, mutta haluan vain herätellä keskustelua siitä, miten moni hyvätuloinen voisi antaa tavarat hyväntekeväisyyteen eikä se tuntuisi miltään omassa taloudessa. Todella hyvän mielen saa ja tietää, että joku todella köyhä äiti Karjalassa saa hyvää vaatetta pienokaiselleen.

Vierailija
9/52 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä Suomalaisilla ei ole mitään todellista tarvetta käytetyille lastenvaatteille. Jokaisella meistä on varaa ostaa lapsille uusiakin vaatteita tai ostella kirppareilta käytettyjä.

Vierailija
10/52 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli jotain antaa, niin mielestäni saaja saa tehdä mitä katsoo niillä parhaaksi haluavan tehdä. Eli vaikka sitten myydä kirpparilla. Eli minusta ihan ok.

Sitä tosin tykkäsin kerran huonoa, kun kuulin, että erään aupungin lasten syöpäsairaiden lasten osastolla tarvittaisiin vaatteita. No, minä tippa linssissä liikuttuneena keräsin pussillisen kivoimpia ja siistimpiä pieneksi menneitä vaatteita ajatellen mihin käyttöön ne menisivät.... Myöhemmin kuulin, että tämä vaatteiden toimittaja oli ottanut niitä "välistä" omille lapsilleen :( Minusta se oli törkeää.

Vierailija
11/52 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavalle tai sukulaiselle, jos itselle jää paha mieli siitä, ettei vaatteita käytetä tai arvosteta tarpeeksi.

Ihmisten maut ja lasten koot ja mallit vaihtelevat niin paljon, että on ihan mahdotonta sanoa, mikä vaate päätyy antajan mielestä arvoiseensa käyttöön. Oman lapse vaate näyttää usein myös vähemmän kuluneelta kuin se todellisuudessa on.

Vierailija
12/52 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myynyt ne pois vasta kun ovat käyneet liian pieniksi. Lisäksi mieheni on niin hassu, häpeää kait vähävaraisuuttamme, ettei halua jostain syystä, että käytämme heillä käydessämme heiltä saatuja vaatteita. Minä puolestani puen lapset niihin. Kiitokset vaan kauniista vaatteista sukulaisille ;)

Vierailija
13/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puette lapsianne, kuin he olisivat nukkeja. Saatteko siitä jotain? Tarkoitan tällä noita "merkkivaatteita". En ole koskaan muutenkaan ymmärtänyt tuota? Onko sillä nyt väliä mitä pienet lapset pitää? Vai onko kyse jostain kilpailusta, että kenen lapsen äiti tulee paremmasta perheestä tms?

En usko, että miehet lasten vaatteista ainakaan välittävät, mutta itse olenkin melko hippi, joten mikäpä olen sanomaan mitään. Elämä olis vaan paljon helpompaa, jos lakkaisitte välittämästä turhanpäiväisistä asioista. Lapset teitä kuitenkin rakastaa, oli vaatteita tai ei!

M30

Vierailija
14/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään kauniista yhteensointuvista lastenvaatteista, merkillä ei ole väliä.

Marketticollegepukuja vihaan yli kaiken!

Meille tulee monta pussia vuodessa sukulaislapsen vanhoja vaatteita, jotka ovat kyllä ihan kohtuukuntoisia, mutta eivät mun makuun. Pitäisikö sanoa suoraan "kuules, en oikein välitä teidän lasten pukeutumistyylistä?" Ei ole pokkaa..

Keräyksiin nämä päätyvät jossain vaiheesssa. Toisen lahjoittamia en missään nimessä kehtaisi myydä!

Vierailija
15/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita ne vaan on.

Mutta siis siinä vaiheessa kun lahjoitat vaatteet, niin ne on pois sinun nurkista, ja toinen saa tehdä niillä mitä lystää.

Mekin saadaan yhdeltä tutulta aina välillä vaatteita, ja ei kaikki ole ihan mun makuun, mutta enpä siitä välitä, puen vaatteet silti lapselleni. Ne mistä en välitä mutta ovat hyväkuntoisia, annan eteenpäin ja huonokuntoiset laitan sitten räteiksi.

Ja kun ovat meillä pieniä, niin saatan osan myydä muiden meidän vaatteiden seassa jossain huutonetin vaatepaketissa.

Tuttu jolta saan vaatteita on itse sanonut että hänelle on sama viekö hän ne vaatteet keräyslaatiikkon vai tuoko mulle. Hänellä ei ole aikaa ja viitseliäsyyttä alkaa myydä niitä jossain huutonetissä tai kirpparilla. Hän haluaa ne vaan pois nurkista pyörimästä.

Kun lahjoitan vaatteita, niin minusta ottaja saa niillä tehdä mitä haluaa. Tietenkin toivon että niitä ei ihan roskiin viskattais, vaan laittais sitten edes keräyslaatikkoon, jos eivät muuten kelpaa, tämä siis ihan ekologisista syistä. Muuten minulle ihan sama, pois nurkista ja pois mielestä.

Vierailija
16/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat yhdellä lapsella olleita vähän käytettyjä ja kaiken lisäksi merkkivaatteita. En vaan jaksa lähteä myymään niitä huutiksessa tms., mieluummin lahjoitan.

Vierailija
17/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että itsekin olen niitä, joilla olisi vaatekaapit pullollaan sukulaisten ja tuttujen lasten vanhoja vaatteita, mutta ostan silti lapselleni paljon uusiakin. Tykkään shoppailusta, ja kaupat ovat pullollaan kauniita lastenvaatteita, joita on vaikea vastustaa. :)

Silti, jos lapsen näkökannalta ajattelen, tuo M30 kirjoitti kyllä ihan asiaa. Yleensä lapseni (3-vuotias tyttö) lempivaatteita ovat juuri ne, joita en itse hänelle pukisi. Vanhoja ja kulahtaneita, mutta joissa on joku kiva pingviinin kuva tms. :) Jos tyttö on ollut mieheni kanssa kotona, kauhistelen usein, minkälaiset vaatteet hänellä on ollut päällään, kun ovat yhdessä kaupungilla liikkuneet... Mutta lapsi on ollut oikein tyytyväinen. :)

Olen siis ihan iloinen shoppailuaddiktiostani huolimatta, että lapseni ei "vaadi" vielä tässä iässä mitään hienoja merkkihepeniä, usein kysyykin, että "kenen vanha tämä paita on" eli lähtee kuitenkin siitä olettamuksesta, että suurin osa hänen vaatteistaan on jonkun jo käyttämiä.

Vierailija
18/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaatteilla koreilee". Pakko edes jollain yrittää päteä.

Vierailija
19/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaatteilla koreilee". Pakko edes jollain yrittää päteä.

Vierailija
20/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puette lapsianne, kuin he olisivat nukkeja. Saatteko siitä jotain? Tarkoitan tällä noita "merkkivaatteita". En ole koskaan muutenkaan ymmärtänyt tuota? Onko sillä nyt väliä mitä pienet lapset pitää? Vai onko kyse jostain kilpailusta, että kenen lapsen äiti tulee paremmasta perheestä tms?

En usko, että miehet lasten vaatteista ainakaan välittävät, mutta itse olenkin melko hippi, joten mikäpä olen sanomaan mitään. Elämä olis vaan paljon helpompaa, jos lakkaisitte välittämästä turhanpäiväisistä asioista. Lapset teitä kuitenkin rakastaa, oli vaatteita tai ei!

M30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän