Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunsin itseni vähän höynäytetyksi kun olen lahjoittanut lasteni vanhoja vaatteita sukulaiselle.

Vierailija
30.12.2008 |

On ottanut aina mielellään vanhat vaatteet vastaan meillä kun on kolme tyttöä ja hänellä yksi nuorempi tyttö. Lahjoittaminen on kyllä tapahtunut minun aloitteesta eli hän ei ole pyytänyt.

Nyt jouluna tajusin kun vierailimme heillä ettei hänen lapsensa ole varmaan pitänyt yhtäkään näitä vanhoja vaatteita, vaatekaapissa oli aivan toisen tyylisiää vaatteita ja valokuva-albumia kun katselin niin eihän niitä meidän lasten vaatteita näkynyt.

Ihan siistejä vaatteita olen antanut, en mitään rikkinäisiä. Heidän lapsellaan näytti olevan kaikki kalliimpia merkkivaatteita. Nuo meidän vanhat vaatteet on myyty kirpparilla, toiminut näin jo vuosia. Olisinhan itsekin voinut myydä nuo jossain mutta kuvittelin vaan menevän käyttöön. No itsehän olen lahjoittanut joten turha kai valittaa.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväntekeväisyyttä. Joku köyhä saa vaatteen halvalla. Miksei sukulainen olisi siis saanut myydä niitä, omistussuhde oli jo vaihtunut?

Vierailija
42/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minä en pidä siitä, jos joku nyhtää rahaa muilta sellaisista vaatteista, jotka minä olen KÄYTTÖÖN lahjoittanut ilmaiseksi. Hän saa siitä rahallistä hyötyä.

Minä lahjoitan myös UFF:lle vaatteita, mutta ainakin silloin teen sen valinnan itse, että vaatteet päätyvät kirpparille.

Tuollainen lahjavaatteiden salaa myyminen eteenpäin on itsekästä, kavalaa ja ahnetta.

-44 vai mikä lie-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn pois sitä mukaa kun esikoiselle jää pieneksi. Kakkoselle en säästä mitään koska ikäeroa tulee 3v 3kk ja voi olla että sukupuolikin on eri. Vaatemakuni muuttuu kerran puolessa vuodessa

Vierailija
44/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat jätän pihavaatteiksi ja suurin osa aina menee suoraan uff:n laatikkoon.

toisen puolen aloitteesta. Sanoin kyllä että otetaan vaan jos ei oo muille jolle antaa. No ihan kauheita markettivaatteita olivat, UFFille menivät heti. Itse käytän kauniita vaatteita lapsellani, en vaan naamatusten kehdannut suoraan teilata antajaa. Ehkä näin teilläkin.

Vierailija
45/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihalla (säilytetään vaatekaapin alahyllä), tarhassa varavaatteina ja mökillä (säilytetään mökillä). Valokuvia kun otetaan on pääasissa päällä ne uudet paremmat vaatteet. Itse ajattelen että kolmella lapsella olleet on niin paljon käytettyjä ettei ne muuhun kelpaa ja uusiakin tulee niin paljon lahjaksi ja alesta ym.

lattiallako ne venyvät

Vierailija
46/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa aikasemmin kehui ostavansa esim. Lindexiltä lastenvaatteita mutta ei ikinä mistään Anttilasta... Tietääkseni Anttilasta saa mm. Espritin ja Tutan vaatteita. Nekö on rumia rättejä sitten?? Kyllä Espritin laatu hakkaa mennen tullen Lindexin ja KappAhlin kamat

Vierailija
47/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos kaupaksi käyvät. Tiedän kokemuksesta, että puolet lahjoitetuista kamoista on lähes roskistavaraa. Kiva jos joku edes yrittää myydä ne ja jos jollekulle vielä sattuis kelpaamaan. Lahjoittajat vaan näkee ne edelleen siinä samassa kunnossa kuin ostaessaan, eli ihanina.

Ja lasten hyväksi se rahakin menee, vaikka turhat lumput rahaksi vaihtaisi. Ostetaan joku lelu, palapeli tai piirustuskirja.

Mitä te oikein kuvittelette, että vanhoilla lumpuilla tienaa?

niin minä en pidä siitä, jos joku nyhtää rahaa muilta sellaisista vaatteista, jotka minä olen KÄYTTÖÖN lahjoittanut ilmaiseksi. Hän saa siitä rahallistä hyötyä.

Minä lahjoitan myös UFF:lle vaatteita, mutta ainakin silloin teen sen valinnan itse, että vaatteet päätyvät kirpparille.

Tuollainen lahjavaatteiden salaa myyminen eteenpäin on itsekästä, kavalaa ja ahnetta.

-44 vai mikä lie-

Vierailija
48/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että käyttäkää mitä käytätte ja palauttakaa mitä jää jäljelle. En lainaa risoja tai huonokuntoisia tai tahraisia mutta en myöskään lempivaatteita. Meille tulee lisää lapsia mutta mielelläni olen vaatteita toisille lainannut(niitä pikkuvaatteita)kun meillä on niitä niin älyttömästi ettei kaikkia ehditty edes käyttää kun lapset ovat kasvaneet ohi.

Jos lahjottaisin vaatteita pois jollekin niin mulle olis kyllä ihan sama mitä niillä tekis. Itse en kyllä kehtaisi myydä vaatteita enää eteenpäin kun olen ne itsekin saanut. Antaisin naapuriin tai hädänalaisille jos ovat jo sellaisia ettei naapuri niitä kelpuuta.

Itse otan riemusta kiljuen käytettyjä vaatteita ja ostan myös paljon kirpparilta. Meillä olis rahaa varmaan ostaa kaikki uutenakin mutta musta on kiva kun voi hyvällä omalla tunnolla ostaa vaatetta enemmän niin että on mistä valita. Uutena en raaski ostaa kun jokusen vaatteen kerralla ja heti tulee sellainen "syyllinen" olo kulutuksesta. Ja huom, tämä ei koske vain lapsia vaan myös itseäni....Kun jotkut kauhistelee miksi aina lasten vaatteet sais maksaa vaan vähän ja aikuiset törsää omiinsa.

Vierailija
49/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tekisin rikosilmoituksen...

Vierailija
50/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhin tyylistä, en laadusta. Tykkään H&M:n, Lindexin ja KappaAhlin vaatteista. kivan näköisiä ja sopii kukkarolle. Kestävät omilla lapsillani.

Meillä ei ainakaan Anttilasta saa Espritiä, Tuttaa kylläkin. Tutalla nyt onkin jokunen kiva vaate, mutta siis pääasiassa Anttilasta saa collegeasuja ja kukkatrikoita. Eintodellakaan mun tyyliä, sellasen muumi-puvut.

Minä en siis lahjoita vaatteita eteenpöin, joten nämä muodikkaat halvempien ketjujen vaatteet on meille omiaan. Kestävät sen mitä tarvii.

Joku tuossa aikasemmin kehui ostavansa esim. Lindexiltä lastenvaatteita mutta ei ikinä mistään Anttilasta... Tietääkseni Anttilasta saa mm. Espritin ja Tutan vaatteita. Nekö on rumia rättejä sitten?? Kyllä Espritin laatu hakkaa mennen tullen Lindexin ja KappAhlin kamat

Vierailija
51/52 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet menevät kiertoon ja pieni väliraha takaa sen, että vaate todella päätyy jonkun iloksi ja hyödyksi. Ihailen enemmän niitä, jotka jaksavat myydä kirppareilla vaatteensa kuin niitä, jotka vaan heittävät UFF:lle säkin.

Vierailija
52/52 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tekisin rikosilmoituksen...

Tekisit rikosilmoituksen? Siitä, että joku myy _omaa_ omaisuuttaan eteenpäin? Käsittämätöntä logiikkaa osalla kommentoijista, onhan se nyt päivän selvää, että tavaran lahjoittaminen tarkoittaa sen omistussuhteen muutosta.

Itselleni ei tulisi mieleenikään pitää jotain ruutuvihkoa tai excel-taulukkoa kaikista lapsen vaatteista, jotta osaisin palauttaa, lahjoittaa tai myydä vain samaan tai pienempään hintaan kun ne sain. Jos annat vaatteen pois, saa sillä tehdä aivan mitä lystää, as simple as that!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän