Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun naapurin kanssa ei mene yksiin...

Vierailija
28.09.2009 |

Alkaa tätä äitiä jo tympästä.

Lyhyesti...

Meillä siis naapurin kanssa 6-vuotiaat tytöt, jotka ovat hyvät kaverukset ja samassa eskarissa. Ollaan oltu naapureita n. 2 vuoden ajan. Meidän tyttö on esikoinen( 2 pikkusiskoa) ja naapurin tyttö on perheensä kuopus (murrosikäiset sisarukset 2 kpl).

Naapurin tyttö saa tehdä ihan mitä huvittaa ja meillä on hieman erillaiset kuviot.

Asiasta olen lapseni kanssa keskustellut ja tunnenkin että hän osittain asian ymmärtää. Naapurin äidin kanssa olen yrittänyt puhua asiasta, mutta se on kovin hankalaa.

Jokainen saa minun puolestani kasvattaa tai olla kasvattamatta lapsensa ihan niinkuin haluaa, mutta kyllä tässä tilanteessa väsyttää/on paha mieli..., kun aina on se "ilkeä-äiti".

Esim. juuri tytöt tulivat eskarista ja kysyivät, että voiko tyttöni mennä heille yökylään, sopii naapurin äidille. Tästä on niin monta kertaa sovittu/puhuttu äidin kanssa, että viikonloppuisin ei arkena.

Kertokaa, jos vaan joku on saman tilanteen kokenut, että MITÄ ME TEHDÄÄN?!

Eli, vaikka äidin kanssa on puhuttu ja sovittu joku asia, niin hän ei silti käy sitä lapsilta kieltämään vaan se jää aina minulle/miehelleni...

Naapurin isä(kään) ei ole mikään puhelias tyyppi, vaan livahtaa aina omiin hommiinsa...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai sitä oikeaa, muiden huonoa ettei edes yhdessä saa olla.. mitä siis olet yrittänyt hänelle sanoa? Mikä oli ongelma? Ei ole sulla yhtään suvaitsevaisuutta.

Vierailija
2/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka sukupolvi vapaata kasvatusta, paha homma. Järkky esim se ylen Jungeri: pisti kodin säpäleiks ja vanhemmat kehuivat ja taputtivat ihastuksissaan. "puistatus"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinun sen naapurin rouvan kanssa tarvitse sääntöjä sopia. Teidän perheessä on teidän säännöt (ei arkena yökylään), ja niitä noudatetaan. Joudut kuitenkin ne omat rajanne asettamaan.

Vartoopa murrosikään...

Vierailija
4/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuullut joidenkin lasten puhuvan vanhemmilleen ihan puuta heinää puhelimessa kun ovat meillä olleet

Vierailija
5/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika hassulta ja itsekeskeiseltä. Sinulle ei käy yökyläily viikolla, heille käy. Pitäisikö kyseisen perheen nyt kuitenkin olla samaa mieltä kuin sinä?

Sinun olisi korkea aika opettaa lapsillesi, että eri perheissä on eri säännöt. Ja kannattaisi ehkä hiukan itse myös katsoa peiliin ja ymmärtää, että teidän perheenne säännöt koskevat teidän perhettä, ei muiden. Voipi muuten olla hiukan hankalaa jatkossa nuo kaverisuhteet.

Vierailija
6/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

En halua lapseni juovan joka päivä limpparia ja syövän karkkia. Naapurissa se on tapana. Juovat janoonsa&ruualla limpparia ja karkkia on aina tarjolla.

Kyseisestä asiasta olen lapseni kanssa puhunut, että jokapäiväinen karkin syönti&limpparin juonti ei ole hyvästä hampaille jne..

Tässä ei nyt ole kyse suvaitsevuudesta.

Vierailija
7/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet naapurille kertonut teidän perheen sääntöjä ja olettanut, että naapuri toimii samoin. Naapuri ei kenties ole kehdannut sanoa sinulle suoraan, ettei homma toimi nyt ihan sinun pillisi mukaan?

Vierailija
8/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asia ei sinulle ole ok niin sitten lapsesi ei mene sinne. Vai ajattelitko ehdottaa, että naapuri ostaa sinun lastasi varten eri tarjottavat tai kenties koko perhe alkaa syömään sinun hyvänä pitämiäsi tuotteita?

(ja olen kyllä aivan samaa mieltä, etteivät karkit ja limpparit ole arkisyömistä, mutta naapurissa asia on niin ja sillä hyvä).

Vierailija
9/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se yökyläily heillekkään käy tai niin ainakin äiti ihminen minulle sanoi. Mutta ei saa sitä lapsille sanottua, se on se ongelma.

On monta muutakin asiaa mitä on yhdessä juteltu, mutta ainakun pitäisi jotain lapsilta kieltää, niin se jää minun tahtäväksi.

Vierailija
10/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeria tai rieku yökylässä viikolla.

Ikävä kyllä ap sinä olet se joka joutuu laittamaan rajoja, ainakin omalle tyttärellesi, ja olemaan se tylsä äiti joka kieltää erinäisiä asioita. Kyllä minäkin kieltäisin edellä mainitut jutut enkä katsoisi niiden olevan hyväksi omalle lapselleni.

Yritä kestää ap.

Vierailija
11/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein sama tilanne ja nyt en päästä lastani kaverin kotiin/pihaan koska sieltä saavat luvan poistua vaikka lähimetsään autotien viereen...

luottamus mennyt kaverin vanhempiin. Lapseni kaveri saa tulla meille. Usein tuo lapseni kaveri kulkeekin kännykkä taskussa pitkin kyliä ja joskus "hukassakin".

Tulee joskus riitaa lapseni kanssa kun kiellän menemästä vaikka kaverin kans pyöräileen, keskustellaan ja selitän lapselleni vaarat ym jutut ja sitten hän ymmärtää kyllä.

Joskus tekis mieli kieltää koko kaveruus vanhempien takia, mutta kaverisuhteita ei voi muokkailla valvoa vain...

Vierailija
12/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän lapsi voi juoda janoonsa vettä ja sitä löytynee ilman suurta vaivaa. Itse olin yhtenä päivänä heidän pihalla, kun lapseni pyysi lasillista vettä, niin naapuri haki jääkaapista cocistölkin... Että se siitä...

Vierailija
13/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

pitänee harkita tuota toisen luo menemisen kieltoa...

Vierailija
14/14 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 12 vielä lisää, että olen kyllä puheväleissä kaverin vanhempien kanssa, tämä vaan toimii näin päin ja kun mullakin on pienempiä lapsia niin olen samalla ulkona mukana ja silloin voidaan porukalla mennä metsään ym