Miksi mun paino ei nyt imettäessä laske niin kuin ennen?
Syön vähemmän kuin raskaana ollessani ja tottasesti myös liikun enemmän. Missähän "vika"?
Kommentit (11)
Aineenvaihdunta hidastuu ihmisen vanhetessa...
Nyt vasta pari kg. Tosin vielä on - toivottavasti - imetysaikaakin jäljellä...
ap
kun imetin. Söin terveellisesti, kävin joka päivä vaunulenkillä ja jätin kaikki herkut pois. Paino alkoi laskea vasta kun lopetin imetyksen.
että ensimmäisen raskauden jälkeen kilot saisi helposti pois normaaliin mutta muiden raskauksien jälkeen se olisi sitten haastavampaa että sen eteen täytyisi tehdäkin sitä jotain..
liekkö tässä sit perää, mut sanoin nyt vain
Olin tosi pettynyt kun paino ei tippunutkaan imettämällä... Ja minäkin siis elin terveellisesti, en mässännyt tms. ja liikuin. Kun lopetin imetyksen, paino tippui TOSI nopsaan (½-1kg/viikko) o_0
Onkohan se jotain hormonaalista? Että niin kauan kuin niitä vauvahormooneja on kropassa, kilot on ja pysyy?
Mun kilot pysyi sitkeästi kun imetin. Söin terveellisesti, kävin joka päivä vaunulenkillä ja jätin kaikki herkut pois. Paino alkoi laskea vasta kun lopetin imetyksen.
kun imetin. Söin terveellisesti, kävin joka päivä vaunulenkillä ja jätin kaikki herkut pois. Paino alkoi laskea vasta kun lopetin imetyksen.
Tai no vähän lähti, varmaan 4 kg korkeintaan, kun muita imettäessä lähti kans tuon 7 - 8 kg tekemättä mitään erityistä. Nuo kilot siis ei ollut enää mitään raskauskiloja, vaan rehellistä laihtumista. Olin neljän ekan imetyksen jälkeen alipainoinen, mutta viidennen jälkeen pysyin normaalipainon puolella. Mulla varmaan ikäkin jo teki tehtävänsä. Olin 42, kun sain kuopuksen.
Oli ihan sama mitä söin; söinkö älyttömästi tai en ollenkaan. Ei paino myöskään noussut. Näin oli molemmissa raskauksissa. Imetin pitkään, molemmilla kerroilla 1,5 vuotta ja kun lopetin paino tippui 1,5 kuukaudessa 10 kiloa - tekemättä mitään muutoksia elintavoissa.
puolessa vuodessa, eli ei nyt kovin paljoa. Ehkä sun ei ihan kymmeniä grammoja kannata käydä punnitsemaan...
Kyllä se on ihan myytti että imetyksellä lähtisi joku 10 kiloa.