Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon synnytys maksaa?

Vierailija
28.09.2009 |

Meinaan paljon maksaa yö/vrk sairaalassa? Varmasti on paikkakuntakohtainen,mutta lähinnä täällä pääkaupunkiseudulla? NKL,Jorvas,Kättäri?

Anyone?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä sanoisin tähän et eiks se 400e/lk verjenmaksua jo kattais ilmaisen synnytyksen? saatika isäöltä peritään vielä maksu vaikka ei söisi edes sairaalassa?? ja se 500e on aika iso summa maksaa kerralla pois, en mä usko et ihan ekojen vuosien aikana vauvaan tarvii satasata yhtäkkiä jonakin päivänä 500e jos ei sitte jotain vakavaa satu..

Vierailija
2/44 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just maksoin itsestäni 5pv ja vauvasta 4pv, jotka oli keskolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hupia tuo on kuin monasti hotelliasuminen! Meillä oli Kättärillä pari kuukautta sitten perhehuone, yhteensä minulta mieheltä 60,60 euroa/päivä. Tähän sisältyi itse synnytyksen lisäksi ruoka sekä minulle että miehelle, erikoisruokavaliot tuotiin molemmille nimikoituina, oma huone, oma kylppäri, puhtaat vuodevaatteet ja puhtaat sairaalavaatteet, lääkkeet, asiantuntevat kätilöt apuna...

Eipä ollut kallista ei. Ja kyllä siellä Norjassa ja Saksassakin hoito maksaa. Veroistahan nuo otetaan.

Vierailija
4/44 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun synnytykseni (Keski-Euroopan maassa) maksoi yli 6000 euroa. Tosin sairausvakuutukseni maksoi siitä suurimman osan.

Ei kyllä tulisi mieleenikään valittaa jostain kolmestakympistä. Ajatelkaa nyt tosiaan, millaiset kulut sairaalassa olosta ja synnytyksestä oikeasti tulee. Vaikka veroja maksaisikin miten paljon tahansa, niin kyllä joku osuus pitää itsekin maksaa. Jos todella on niin köyhä ettei tuohon ole varaa, niin sossu varmaan auttaa.

Vierailija
5/44 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kasvattaminen täysi-ikäiseksi maksaa noin 100 000 euroa. Sairaalamaksujen osuus on melko pieni.

Vierailija
6/44 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttaminen ei ole halpaa suomessa!!Olen synnyttanyt Englannissa ja Suomessa. Englannissa synnytin etuajassa (rv35) syntyneen tyttareni, viikko oltiin sairaalassa, lasku 0 euroa. Suomessa synnytin Jorvissa. Koska poika syntyi "vaaraan kellonaikaan" jouduimme olemaan lahes kolme vuorokautta sairaalassa. Ja lasku oli lahes 100 euroa (tarkkaa summaa en muista). Ja naista kahdesta sairaalasta ehdottamasti parempi oli Englannissa oleva sairaala. Vaikka ei Jorvissakaan mitaan suuria vikoja ollut.

Mina olen saanut lapseni kahdessa Aasian maassa, pakko valita yksityissairaala. Ensimmainen maksoi n. 7000eur (ei ole nollavirhetta) ja toinen n. 3000EUR. Vakuutus toki maksaa. Molemmat normaaleja synnytyksia, sairaalassa 3pv.

Olkaa ILOISIA etta Suomessa on hyva ja edullinen julkinen terveydenhuolto!

Ja, saa valita huoneen kuin "hotellissa" ;-)

Vierailija
7/44 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Kättärillä 4 pv 130 e.

(päivä ennen synnytystä, synnytyspäivä ja kaksi osastolla) eli 32,50 e per pv.

Ja oon mustakin todella halpaa. Kaikki ruoat, vaatteiden laina (omat ja vauvan), lääkkeet, vaipat, henkilökunnan apu, vuodepaikka, itse synnytys jne.

Vierailija
8/44 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun synnytykseni (Keski-Euroopan maassa) maksoi yli 6000 euroa. Tosin sairausvakuutukseni maksoi siitä suurimman osan. Ei kyllä tulisi mieleenikään valittaa jostain kolmestakympistä. Ajatelkaa nyt tosiaan, millaiset kulut sairaalassa olosta ja synnytyksestä oikeasti tulee. Vaikka veroja maksaisikin miten paljon tahansa, niin kyllä joku osuus pitää itsekin maksaa. Jos todella on niin köyhä ettei tuohon ole varaa, niin sossu varmaan auttaa.

Vierailija
9/44 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskaillut, että maksaako se tosiaankin olla sairaalassa synnytyksen jälkeen, kun kaikki neuvolapalvelutkin ovat ilmaisia..

Vierailija
10/44 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin viikon, laskutettiin 8 päivästä ja vauvasta laskutettiin 4 päivää, kun oli lastensairaalan kirjoissa. eli 12 x 30,30

Vierailija
11/44 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis mitään halpaa touhua..

eikös se jotenki ole et jos keisarinleikkaus vaikka tehdään ja viikon joutuu olemaan niin miten tuo sitten jos ottaa huoneen jossa mies on myös?

onko sellainen kalliimpi?

miten lie yksi yö maksaa jos mies on mukana

Vierailija
12/44 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tuplamaksu jos mies on?

Vierailija
13/44 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin maksu menee mieheltäkin. Yleensähän sairaalassa ollaan synnytyksen jälkeen 2-4 päivää, jos kaikki menee hyvin.Jos vauvalla ongelmia ja se joutuu teholle, niin siitä menee myös päivämaksu. Mutta siinä tilanteessa ei varmasti ekana raha tule mieleen. Mulla maksoi yhteensä 151 euroa, 5 päivää. (yksi ennen synnytystä (vedet meni), synnytyspäivä, ja 3 synnytyksen jälkeen). Mies oli mukana synnytyksessä, mutta osastolla meillä ei ollut perhehuonetta.

Vierailija
14/44 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidetty ketään kahta vuorokautta pidempää jos ongelmia ei ollut.

Vierailija
15/44 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon joutuu olemaan niin miten tuo sitten jos ottaa huoneen jossa mies on myös?

onko sellainen kalliimpi?

miten lie yksi yö maksaa jos mies on mukana

kun et sinä sitä huonekokoa päätä! Saat sen yksityishuoneen jos sellainen sattuu olemaan vapaana. Eikä tietääkseni mihinkään sairaalaan enää oteta mitään puolisoita ja lapsia, tietääkseni perhehuoneet ovat historiaa.

Vierailija
16/44 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaana. Suosittelen!

Vierailija
17/44 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis lapsi joutuu lastenosastolle.

Äiti saa (tai ainakin muutama vuosi sitten sai) Kelalta jonkun korvauksen taksimatkoista sairaalaan. Omavastuu oli luokkaa 9 e, joten jos matka on kovin lyhyt, ei siitä paljoa korvattavaa jää.

Vierailija
18/44 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osastolla olo maksaa yhteiskunnalle?

Meitäkin kirpaisi omavastuu synnytyskuluissa, mutta eikö se aika edullista kuitenkin ole?

Vierailija
19/44 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon joutuu olemaan niin miten tuo sitten jos ottaa huoneen jossa mies on myös? onko sellainen kalliimpi? miten lie yksi yö maksaa jos mies on mukana

kun et sinä sitä huonekokoa päätä! Saat sen yksityishuoneen jos sellainen sattuu olemaan vapaana. Eikä tietääkseni mihinkään sairaalaan enää oteta mitään puolisoita ja lapsia, tietääkseni perhehuoneet ovat historiaa.

Perhehuoneita on vielä aika monissa sairaaloissa. Esim kaikissa pääkaupunkiseudun sairaaloissa. samoin esim. Joensuuusa. Itse pääsin perhehuoneeseen kun tavallisella osastolla ei ollut vapaata. Sain olla ihan kaksin vauvan kanssa. Ruhtinaallista.

Vierailija
20/44 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osastolla olo maksaa yhteiskunnalle? Meitäkin kirpaisi omavastuu synnytyskuluissa, mutta eikö se aika edullista kuitenkin ole?

No on se tosiaan edullista, mutta ei sitä sellainen tajua joka on "ottamassa perhehuonetta" ja miettii maksuja. hihi.

Haluaisin olla kärpäsenä katossa kun Ap menee synnyttämään:

-saisinko perhehuoneen kiitos, ja voisitteko tehdä hintatarjouksen siltä ajalta kun olemme sairaalassa?

Mutta tosissaan: synnytys on suomessa todella halpaa synnyttäjälle. Toimenpiteistä riippumatta hinta on aina sama. Miettikää esimerkiksi keskoskuluja tai keisarileikkauskuluja ja kaikki erikoistoiveet synnytyksessä ja lääkekulut! 30€ / päivä. Miltä kuulostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan