Mitä tekisitte jos teidän teini makais koko päivän krapulassa?
Ja kun menisitte käymään sen huoneessa, se sanois "painu vittuun lumppu siitä"
Mietin vaan kun kaverille kävi niin, ja se teini makaa edelleen siellä sängyn pohjalla. Mä olisin varmaan passittanut sen kuuta kiertävälle.
Kommentit (23)
tosin kaveri oli se lukioikäinen teini... Sen vanhemmat vaan nauroi, lääkettä kyllä antoi mutta eipä juuri muuta, sanoi että eipä tuohon muu auta kuin kärsiä pois. Ei ole kaveri vetänyt kännejä sen jälkeen.
Nyt oli kyse 15-vuotiaasta, eli vielä aika lapsesta. Kyllä sen ikäisen nukkuma-ajat pitää olla vielä aikuisen kontrollissa, viikonloppunakin, eli 5-7 ei ole mikään 15-vuotiaan nukkumaanmenoaika, eikä todellakaan kenenkään tarvitse kotonaan katsella nuorta, joka nukkuu iltapäivään.
Itseäni opena turhauttaa nämä silloin tällöin eteen tulevat lapset, joita ei ihan oikeasti ole kasvatettu. Vanhemmat ovat ihan kädettömiä kurinpidon suhteen, mutta sitten paljastuukin, ettei lapsella ole rajoja ollenkaan, esim lapsi itse päättää mitä syö, jos ei kotiruoka kelpaa, ostetaan hampurilaisia.
:D Tämä oli hauska, minä olen noin kuudesluokkalaisesta valvonut useinkin viikonloppuna ja lomilla 3-6 aamulla, ja nukkunut iltapäivään. Ihan oikeasti en ymmärrä miten ajoissa nukkumaan meneminen ja aikaisin herääminen, kun se ei ole välttämätöntä, tekee ihmisestä paremman ja vastuuntuntoisemman. Ja aina sain nukkua uneni, ja arkena nukkumaan yhdeksältä.
Nykyisin tosin, aikuisena, menen nukkumaan viimeistään kahdeltatoista, sillä haluan viikonloppuisinkin saada asioita hoidetuksi. Mutta teininä, kun ei oikeasti ollut mitään tekemistä viikonloppupäivisin, vuorokausirytmi heitti häränpyllyä.
Koulussa olin luokkani priimus, rakastin ja kunnioitin vanhempiani syvästi, meidän perheessämme merkki vanhempien kunnioituksesta lähti ihan jostain muusta kuin nukkumaanmenoajoista.
:D Tämä oli hauska, minä olen noin kuudesluokkalaisesta valvonut useinkin viikonloppuna ja lomilla 3-6 aamulla, ja nukkunut iltapäivään. Ihan oikeasti en ymmärrä miten ajoissa nukkumaan meneminen ja aikaisin herääminen, kun se ei ole välttämätöntä, tekee ihmisestä paremman ja vastuuntuntoisemman. Ja aina sain nukkua uneni, ja arkena nukkumaan yhdeksältä.
Nykyisin tosin, aikuisena, menen nukkumaan viimeistään kahdeltatoista, sillä haluan viikonloppuisinkin saada asioita hoidetuksi. Mutta teininä, kun ei oikeasti ollut mitään tekemistä viikonloppupäivisin, vuorokausirytmi heitti häränpyllyä.
Koulussa olin luokkani priimus, rakastin ja kunnioitin vanhempiani syvästi, meidän perheessämme merkki vanhempien kunnioituksesta lähti ihan jostain muusta kuin nukkumaanmenoajoista.
Musta tuossa pahempaa kuin teinin krapula on lapsen totaalinen kunnioituksen puute äitiään kohtaan.
tai "ei ole mennyt viina hukkaan kun on krapula".. Ja jos pyytäisi särkylääkettä tuollaisen lauseen sanottuaan niin sanoisin että kipitäppäs ostamaan...
, jos jo täysi-ikäinen 18/19, niin heti, kun on selvinnyt huuruistaan, ottaisin asiallisen , mutta napakan keskustelun vanhempiensa kunnioituksesta, jos haluaa asua kotona niin selvät pelisäännöt, jos ei kuri kelpaa niin alettaisiin etsimään hänelle omaa kotia missä lorvailla kenenkää häiritsemättä! Jos taas alaikäinen, niin palaverin paikka taas, mutta vähän eri vinkkelistä, käyttörahat jäihin, kotiarestia, kotitöitä, ja totuuksia alkoholin käytöstä sekä siitä vanhempien kunnioittamisesta!
ja pitäisin huolta siitä että se ei siinä sängyssä enää makais kovin kauan, ulos joutaisi saman tien.
niin varaisin ajan perheneuvolasta, ja muutenkin ottaisin kaikki keinot käyttöön.
Ja tosiaan, jos 19, niin ilmoittaisin, että saa etsiä jonkun muun paikan asunnokseen, jos meinaa minulle noin puhua.
et isäntä ottaa niska perse otteella ja heittäs pojan pihalle jäähylle...
sielläpä miettisi sanomisiaan istuen..
raitis ilma tekee hyvää krapulassa :D
Musta tuossa pahempaa kuin teinin krapula on lapsen totaalinen kunnioituksen puute äitiään kohtaan.
Lumppuja suurin osa teistä av-mammoista on.
Äiti toi keltaista jaffaa ja jäitä, huolehti. Mulla oli niin hirveä olo, ettei mikään nalkutus tai huuto olisi vaikuttanut yhtään mitään. Ja se oli eka ja vika kerta.
Mutta se mitä ap:n kaverin lapsi sanoi äidilleen on mun mielestä pöyristyttävää! En tiedä mitä tekisin jos lapsi sanoisi minulle noin, vaikka krapulassa olisikin.
Meidän vanhin lapsi 9 vee, joten äiti-kokemusta tällaisesta ei vielä ole.
Lumppu kun lumppu. Ei se miksikään muutu, vaikka kieltäisi toista sanomasta sitä.
Äiti toi keltaista jaffaa ja jäitä, huolehti. Mulla oli niin hirveä olo, ettei mikään nalkutus tai huuto olisi vaikuttanut yhtään mitään. Ja se oli eka ja vika kerta.
Mutta se mitä ap:n kaverin lapsi sanoi äidilleen on mun mielestä pöyristyttävää! En tiedä mitä tekisin jos lapsi sanoisi minulle noin, vaikka krapulassa olisikin.
Meidän vanhin lapsi 9 vee, joten äiti-kokemusta tällaisesta ei vielä ole.
kenelläkään ei ole asiaa toisen huoneeseen noin vaan. Mitä jos huoneessa tapahtuisi orgiat?
Kun murkku käyttäytyy noin niin ei ole pitkä matka kun teini muuttaa maailmalle. Sitten häntä ei enää näy. Ottaa yhteyttä kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä mummoon ja pappaan.
eikö onnaa? =D
t.lumppujen kuningatar...
eikö onnaa? =D
t.lumppujen kuningatar...
8
Äiti ei ole yh, tosin ei enää asu lapsen isän kanssa yhdessä.
tietokone, puhelin, musiikkivehkeet, ihan kaikki. Ne on sen (lumppu) aidin rahoilla ostettu ja oikeasti hanen omaisuuttaan.
Ulosmenokielto mutta koulua taytyy kayda. Ja jos aitia oikein kismittaa niin voi ottaa sen pojan huoneen oven saranoilta pois, sekin kun on hanen omaisuuttaan ja saa tehda sille mita tykkaa.
saada lapseni päähän sen, kuinka monta päivää itse pilasin krapulassa. Ja muutenkin kännissä, alkoholistina.
Miten niin en kestä totuuksia, vai olenko nykyään lumppu? Olinko 17-vuotiaana lumppu koska join liikaa, onko äiti lumppu koska lapsi sanoo niin??? Mikä on se totuus, jota en kestä?
10, aivan ymmällään