Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Lapselliset - moneltako lapset herättävät teidät viikonloppuisin? Ärsyttääkö aikaiset heräämiset?

Vierailija
26.09.2009 |

Oma lapsi herätti tänäänkin klo 7 ja savu melkein nousi päästä, kun pirteän pirpanan kanssa löntystin alakertaan... Me nyt ollaan vielä kotona pojan kanssa, mutta miten te työssä käyvät jaksatte, kun viikonloppunakaan ei saa levätä yhtään pidempään?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä itsekin ajoissa nukkumaan.

Vierailija
2/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa kun on pakko, ja itse asiassa olen lähdössä muutaman tunnin päästä töihin et olihan se jo aikakin heräillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellakin ärsyttää..

Vierailija
4/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee yötyötä, joten oli viikonpäivä mikä tahansa, herään aina itse lasten kanssa. Joskus ottaa päähän, kun lapsilla korvatulehdusta tai muuten sairastelee ja heräilen läpi yön ja aamulla tikkana 6 pystyyn...

Vierailija
5/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja surffailin aanmukahvilla. Kuulostaa siltä että ipanat on heräilemässä.

Vierailija
6/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee yötyötä, joten oli viikonpäivä mikä tahansa, herään aina itse lasten kanssa. Joskus ottaa päähän, kun lapsilla korvatulehdusta tai muuten sairastelee ja heräilen läpi yön ja aamulla tikkana 6 pystyyn...

Ei se vois hetkeä olla lasten kanssa että saisit vaikka tuntia, kahta pidempään nukkua?

Vierailija
7/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sitä herättiin yheksän aikaan aina.

Tarhaan herätään siinä vähän ennen seittemää, ja tähän asti ovat viikonloppuna nukkuneet sinne yheksään melkeen.. Paitsi tänään, kun heräsivät seittemältä.

Ärsytti kyllä juu mullaki, mut onneks eilen olin unessa jo kymmenen jälkeen, ku väsytti niin.

Vierailija
8/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on 4 lasta,koskaan ne ei oo herättäny,vaikka aamuvirkkuja ovatkin.

Ite en osaa aamusin seittemää myöhempää nukkuu ja yleensä herään jo ennen sitä.

Iltasin mun pitää kyl päästä sänkyy jo yheksältä,en millää jaksa valvoo myöhempää.

Vierailija
9/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yleensä tule herättelemään ennen ysiä, mutta usein heräämme tytön leikkimisen ääniin jo ennen sitä.

Vierailija
10/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin menen kymmeneltä nukkumaan, ei tätä muuten jaksa joka ikinen päivä. Nukutaan sitten joskus vuosien päästä...

Vierailija
11/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vois hetkeä olla lasten kanssa että saisit vaikka tuntia, kahta pidempään nukkua?

Joten harvoin jaksaa enää valvoa aamulla lasten kanssa. Mutta on se joskus syöttänyt aamupalat muksuille ja aina se keittää mulle aamukahvin valmiiksi. Se on mulle jo iso juttu.

Vierailija
12/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lähinnä hyvä että on tuollaista sorttia; kouluheräämiset sujunevat helpommin aikanaan.

Vierailija
13/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä siis viikonloppuisin kun arkisin joutuu heräämään aiemmin. Meidän 5v katsoo jo rauhassa kakkosen lastenohjelmat aamulla joten toimii hyvin että käy laittamassa tytölle telkkarin päälle ja painuu takaisin nukkumaan. Tyttö herättelee sitten yhdeksän maissa kun pikku-kakkonen loppuu.

Vierailija
14/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevät nukkumaan yhdeksältä ja heräävät kuudelta, yölläkin pienin heräilee ja herättää samalla isommatkin. Me tehdään niin vkloppuisin että paremmat unenlahjat omaava mies vie lapset alas katsomaan piirrettyjä, antaa lapsille nenän eteen illalla valmiiksi tehdyn aamupalatarjottimen (paloiteltuja hedelmiä, kasviksia ja voileipäkeksejä tms.) ja jatkaa uniaan sohvalla, minä en enää osaisi sinne nukahtaa joten saan jäädä sänkyyn nukkumaan, heräilen kahdeksalta laittamaan aamupalat:)

Vierailija
15/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs äiti on vihainen kun lapset heräävät kuulemma viikonloppuisinkin klo 6 jälkeen. Tämä äiti laittaa lapset nukkumaan jo klo 18 jälkeen! Pitääkö ne AINA olla nukkumassa?

Mä en niinkään tuijota tuota, että mihin aikaan lapset herää vaan että kuinka kauan ne nukkuu ;)

Meillä alkoi hiljaisuus tänään klo 19:30 joten tottakai herätys on aamulla kuudelta. Ihana pitkä ilta, kohta nukkumaan itsekin.

Vierailija
16/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muistan itsekin käydä tarpeeksi ajoissa nukkumaan, niin miksi minua ärsyttäisi se, että lapset heräävät ennen seitsemää viikonloppuisin jaherättävät minutkin. Pidän sitä rytmin kannalta hyvänä asiana ja lisäksi ehdimme esim. ennen kaupoille lähtemistä (joka tapahtuu puoli kymmenen maissa) pestä pari koneellista pyykkiä, valmistella lounaspadan tms. uuniin, tiskata, imuroida jne.... Sama kai se on, mihin kellonaikaan valvoo, kunhan jokainen perheenjäsen saa vuorokauden aikana tarpeekseen unta.

Vierailija
17/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen yleensä jo sitä ennen hereillä. Ei musta ole vaikeaa aamulla herätä, kun menee nukkumaan ajoissa: työviikolla 9 jälkeen ja viikonloppuisin 10 maissa.

Vierailija
18/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne saavat nukkua ihan niin pitkään kuin haluavat, koko päivä menee ihan pipariksi. Päiväunia alkavat olla nukkumassa vasta viideltä, ja sitten yöunista ei tule mitään.

Herätän kahdeksalta.

Vierailija
19/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hereillä. Antaa kyllä nukkua pidempään jos pyydetään. Osaa itse tehdä aamupalaksi leipiä ja maitoa tai mehua. Lähinnä kaipaa seuraa.

Telkun on osannut laittaa lastenohjelmille jo parin vuoden ajan (ei aina hyväkään asia, mutta kun säännöt selvillä ja rajat tiedossa, nukun mielelläni viikonloppuina pidempään ja annan lapsen katsoa sillä aikaa telkkua).

Vierailija
20/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään nuorin (2v) heräsi (kuten usein ennenkin) klo 5, mutta sain vielä pideltyä häntä vieressäni yli kuuteen. Hereillä olimme molemmat, mutta köllöteltiin. Ärsyttikö? No arvaa ;)

Oikeastaan se lasten aikainen herääminen ei ärsytä, vaan se että aamuheräämiset kaatuvat aina, joka ikinen arki- ja pyhäpäivä minulle. Mies on tavattoman aamu-uninen, nukkuu kuin tukki ja hidas. Käytännössä olen siis täysin hereillä, enkä enää saa unen päästä kiinni siinä vaiheessa kun olen saanut miehen tökittyä hereille.

Eikä tämäkään ole se varsinainen ongelma vaan se, että nuorimmainen ei hyväksy aamukaverikseen ketään muuta kuin minut. Huutaa kuin syötävä jos isä yrittää viedä häntä pissalle tai oleilemaan olohuoneeseen. Ei siitä nukkumisesta tule mitään kun lapsi vaan karjuu ja karjuu ja yrittää tulla luokseni.

Nyt mieli oikein hyvä. Kun lapset olivat syöneet aamupalat ja tuijottivat tyytyväisinä tv:tä minä hipsaisin takaisin nukkumaan (8-9) ja mies tuli sohvalle torkkumaan ja "vahtimaan" lapsia. Ihan vielä heitä ei uskalla jättää yksinään touhuamaan. Nyt sitten on taas mies nukkumassa.

Eipä tarvitse lapsia herätellä päiväkotiaamuinakaan. Että jokin hyvä puoli asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi