Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Lapselliset - moneltako lapset herättävät teidät viikonloppuisin? Ärsyttääkö aikaiset heräämiset?

Vierailija
26.09.2009 |

Oma lapsi herätti tänäänkin klo 7 ja savu melkein nousi päästä, kun pirteän pirpanan kanssa löntystin alakertaan... Me nyt ollaan vielä kotona pojan kanssa, mutta miten te työssä käyvät jaksatte, kun viikonloppunakaan ei saa levätä yhtään pidempään?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-v. herää klo 5.15-6.30. Viime aikoina lapsi on herännyt aina ennen kuutta... Ja tätä on jatkunut jo 2,5 v. Taitaa olla lapsi vaan aamuvirkku.

Olkaa te onnellisia, jotka saatte nukkua klo 7 asti!!!

1-vuotias herää järjestään viiden ja kuuden välillä, joskus (harvoin) saan hänet vielä nukahtamaan, yleensä en millään. Hän herättelee myös kiljumisillaan yön mittaan puolenkymmentä kertaa. Vähäunista ja aamuvirkkua sorttia molemmat meidän; kolmivuotias esikoinen ei koko ensimmäisen vuotensa aikana nukkunut yhtä ainutta kokonaista yötä, vaan herätykset olivat aina 15min-tunnin välein. Silloin tuntui kyllä että järjenlähtö on tosi lähellä.

Mutta nukutaan sitten joskus, kai sekin aika on vielä edessä. :)

Vierailija
42/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakaa ensimmäsiet vuodet lapsianne, jotta alku elämälle ei ole kellokorttielämää. Kyllä varmasti ihminen tulee toimeen vähemmälläkin tavaralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakaa ensimmäsiet vuodet lapsianne, jotta alku elämälle ei ole kellokorttielämää. Kyllä varmasti ihminen tulee toimeen vähemmälläkin tavaralla.

Kyllä minua on kotiäitivuosinakin ihan yhtä paljon ketuttanut herätä ennen kukonlaulua kuin näin työäitinä. Itse asiassa kuudelta herääminen harmittaa vähemmän jos kuitenkin on kohta töihin ja päiväkotiin lähtö kuin jos saisi nukkua periaatteessa vaikka kymmeneen.

Vierailija
44/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lopullisesti vasta puoli kahdeksalta, tuntui että koko päivä nukuttu... en sit muista koska viimeksi nukuttiin näin pitkään!?

Vierailija
45/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kotiäiti eikä se vauva silti koko elinaikanaan ole oppinut nukkumaan kuin kuuteen. ja on meinaa jo lähemmäs yks v.

Vierailija
46/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli arki taikka pyhä.

Näin se menee. Aika aikaa kutakin.

Vierailija
47/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toinen lapsi heräsi 7.30 ja toinen varttia myöhemmin ihan oma aloitteisesti. Oli meinaan luistelukoulu 9.00 aamulla.

Yleensä nuo nukkuu viikonloppu aamuisin suunnilleen yhdeksään tai jopa kymmeneen.

Kiva sitten yrittää arki aamuisin saada ennen seitsemään hereille. Vaikka menisivät kahdeksalta nukkumaan, niin aamulla väsyttää.

Vierailija
48/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs äiti on vihainen kun lapset heräävät kuulemma viikonloppuisinkin klo 6 jälkeen. Tämä äiti laittaa lapset nukkumaan jo klo 18 jälkeen! Pitääkö ne AINA olla nukkumassa?

Vierailija
49/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan välillä yritetty myöhentää nukkumaanmenoa mutta kitinä ja itku siitä tulee ja jos lapsi sitten torkahtaa esim syöttötuoliin niin hetken nokosten jälkeen hän on ihan diipa-daapa yliväsynyt.

että ihan tarttisi omaa nukkumaanmenoa aikaistaa.

Vierailija
50/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vihdoin oppinut että lapset ovat tässäkin asiassa erilaisia, aikaisemmat antoivat nukkua sentään vähän pidempään vaan tämä vauva ei.;)

Vierailija
51/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä vähän ennen. Ikää 1v8kk. Nukkumaan menee klo21 maissa tai vähän ennen.

Ei mua oikeestaan enää ärsytä kun muuten nukkuu jo yöt läpeensä. Vielä muutama kk sitten ärsytti, kun yötkin oli katkonaisia.

Aloitin kk sitten työt, siihen aikaan noustaisi joka tapauksessa. Ja en mä viikonloppunakaan heräämistä ongelmaksi koe. Usein minä nousen toisena päivänä, ja mies toisena lapsen kanssa, toinen saa nukkua jonnekin kasiin. Hyvin toimii.

Lapsi on aamuisin aivan aurinko, ei sen kanssa pahalla tuulella pysy vaikka vähän olisikin vielä itselle uni maistunut. :)

Vierailija
52/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kohta lapset on jo sen verran isoja, että ei tarvii enää aikuisen herätä samaan aikaan (luulisin), mutta vielä tarvii, varsinkin pienemmän takia, hän on kuitenkin vasta viisi.

Vierailija
53/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutaan vuorotelle la-su pitempään

Vierailija
54/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mies viikonloput vapaana, eli yleensä molemmat saavat nukkuma-aamun. Eli toinen herää lasten kanssa lauantaina ja toinen sunnuntaina. Suosittelen tätä systeemiä todella, mikäli vain mahdollista!!

Tosin tuttavapiiristäkin löytyy näitä "tosi hyviä" miehiä joilla vapaata kyllä, mutta pitävät täysin oikeutettuna että nukkuvat itse pitkään molempina aamuina..eikä vaimo siis saa nukkua koskaan. Tosi reilua..

Vierailija
55/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ärsyttää yhtä paljon herätä kuin aina viikollakin. Mies on työttömänä tällä hetkellä joten vuorotellaan nukkumisessa että molemmat saa välillä nukkua pitempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi