Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Lapselliset - moneltako lapset herättävät teidät viikonloppuisin? Ärsyttääkö aikaiset heräämiset?

Vierailija
26.09.2009 |

Oma lapsi herätti tänäänkin klo 7 ja savu melkein nousi päästä, kun pirteän pirpanan kanssa löntystin alakertaan... Me nyt ollaan vielä kotona pojan kanssa, mutta miten te työssä käyvät jaksatte, kun viikonloppunakaan ei saa levätä yhtään pidempään?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok aika kun lukee moneltako muut saattavat joutua heräämään.

Vierailija
22/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitaa menna ajoissa nukkumaan niin jaksaa. jos valvoo niin kostautuu aamulla, mutta sen tietaa jo illalla kun valvoo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.50. Isommat osaavat katsoa lastenohjelmia jne rauhassa keskenään.

Vierailija
24/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kukkuminen alkoi 6.30.

Yleensä se on 7-7.30 kun lapsonen herää.

Eli oma valvominen kyllä kostautuu.

Vierailija
25/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset (1,6 ja 8) on aina nukkuneet vähintään kahdeksaan viikonloppuisin, tänäänkin heräsivät puoli ysin ja ysin välillä. 1-vuotias saattaa joskus herätä puoli 8, mutta tod harvoin. Yleensä vuorotellaan vielä heräämisessä miehen kanssa, mutta kyllä mä hyvin jaksan jo noihin aikoihin herätä :).

Vierailija
26/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvat aamulla yleensä pidempään kuin minä.

Tänä aamuna heräsin klo 7.50 ja ensimmäinen pojista kömpi unenpöpperössä katsomaan lastenohjelmia n. 8.15.

Meillä on aina ollut hyväuniset lapset. Isommat menevät nukkumaan 21 aikaan eivätkä herättele koskaan öisin. Vauva menee nukkumaan nykyisin 22-22.15 ja joskus syö 5 maissa, useimmiten nukkuu heräämättä 8-9 asti :)

Vierailija
27/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset heräävät yleensä klo 8-9 välillä. Katsovat lastenohjelmia ja välillä 8-vuotias laittaa kaikille jopa aamupalan. Välillä lapset tekevät aamiaisen myös meille "yllätyksenä" (tosin siihen kilinään ja kolinaan ei voi olla havahtumatta. Lapset ovat 8 v, 7 v ja 4 v.

Heräämme yleensä samaan aikaan lasten kanssa, mutta torkumme vielä tunnin verran, toinen joskus pidempäänkin.

Kun lapset olivat pienempiä, meillä oli vuoropäivät, eli toinen heräsi launataina ja toinen sunnuntaina ja vaihdeltiin tätäkin, eli ei ollut vakio että aina toinen sai nukkua lauantaina.

En kestäisi jos kaikki päivät olisivat samanlaisia. Musta elämän suola on istua miehen kanssa illalla kahdestaan iltaa, katsoa vaikka leffaa. Ei koskaan mennä viikonloppuna nukkumaan ennen puoltayötä.

Vierailija
28/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kuukausi sitten herättiin vasta 7.30! Keskimäärin ehkä 6.30. Ärsyttää kyllä, ollaan molemmat illanvirkkuja miehen kanssa ja esikoinen ei koskaan herännyt näin aikaisin, kun kuopus. Jotenkuten tämän jaksaa, sekä viikolla, että viikonloppuna herätään vuoroaamuisin. Eli yhtenä viikonloppuaamuna saa nukkua pitkään, kun ei ole töihinmenoa. Jos ihan itse saisin valita, niin ehkä sellanen 7.30 joka aamu olisi ok.

Vierailija
29/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin saa herätä kuudelta samaan aikaan lasten kanssa, arkisin pitää herätä jo aamu neljältä töihin :/

Vierailija
30/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuosia on herätys joka aamu klo 6-7.15. Onneksi mieskin on aamuvirkku ja kömpii lasten kanssa aamulla ylös.

Mennään miehen kjanssa myös aikaisin nukkumaan, viim. klo 23. Joten ihan hyvät yöunet saamme.

Vierailija
31/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsyttänyt. Klo 10 oltiin jo Jumbossa ostoksilla!

Vierailija
32/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei herätä enää meitä. Katselee lastenohjelmat tai leikkii kunnes heräämme

Vierailija
33/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräilee viikonloppuna klo 8 - 9. Ei herätä meitä, vaan hoitaa itse aamupisut ja aloittaa leikin.

Itse heräillään siinä yhdeksän jälkeen, joskus lähempänä kymmentä.

Jos on itse kovin väsynyt viikosta, valvotaan illalla pidempään, joskus jopa yli kymmeneen, joten silloin ei lapsikaan herää ennen meitä.

Vierailija
34/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna ei tarvitse nukkua pidempään, jos ei ole univelkaa ja menee ajoissa nukkumaan.

Ei lastenkaan "kuulu" nukkua viikonloppuna pidempään, sehän kertoo vain univelasta.

btw, niille jotka muka voivat joka ilta valita eri nukkumaanmenoajan (arkena aikaisin ja viikonloppuna myöhään) ja nukkua siltiriittävän unen, ei se ihan niin yksinkertaista ole. Rytmittömyys kostautuu huononpana unenlaatuna.

Vierailija
35/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo niin tottunut heräämään, että herään aina noin kuuden maissa. Lapset nukkuu vähän pidempään viikonloppuisin, mutta ovat kyllä yleensä heränneet seitsemän maissa.

Mä en osaa vaihtaa rytmiä viikonlopuiksi ja nukkua pidempään, joten heräilen sitten aina arkiaamujen tahtiin :)

Vierailija
36/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aamu! Sama oliko viikonloppu vai ei :( Ärsyttävää kyllä mutta minkäs mahtaa!

Vierailija
37/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenään lastenohjelmat klo 9 saakka, joten silloin vasta heräilee jompi kumpi vanhemmista antamaan aamupalaa. Vuoroaamuin toinen saa halutessaan jatkaa unia vielä siitäkin..

Eli hyvin jaksetaan nykyisin! (Lasten ollessa pienempiä meininki oli tietty toinen..)

Vierailija
38/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus väsyttäisi, mutta koska olen aamuihminen, niin en osaisi paljon pidempään nukkua.

Vierailija
39/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina lapsi on herännyt aina ennen kuutta... Ja tätä on jatkunut jo 2,5 v. Taitaa olla lapsi vaan aamuvirkku.

Olkaa te onnellisia, jotka saatte nukkua klo 7 asti!!!

Vierailija
40/55 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna ei tarvitse nukkua pidempään, jos ei ole univelkaa ja menee ajoissa nukkumaan. Ei lastenkaan "kuulu" nukkua viikonloppuna pidempään, sehän kertoo vain univelasta. btw, niille jotka muka voivat joka ilta valita eri nukkumaanmenoajan (arkena aikaisin ja viikonloppuna myöhään) ja nukkua siltiriittävän unen, ei se ihan niin yksinkertaista ole. Rytmittömyys kostautuu huononpana unenlaatuna.

Tutkitusti ihmisillä on erilaisia unirytmejä. Itselläni esim. luontainen rytmi olisi valvoa illalla jonneksin 23-24 ja herätä aamulla klo 8-9. Ihan lapsesta olen ollut enemmän illan virkku. Mieheni taas on illan torkku, voi mennä yhdeksältä nukkumaan. 2 lapsistamme on mieheni kaltaisia ja yksi minunlainen. Tottakai on pakko pitää rytmiä yllä, jotta me kaksi pääsemme aamulla ylös, mutta minun esim. on täysin turha mennä yhdeksältä sänkyyn, en nukahda ennen klo 22.30 - en vaikka olisin kerännyt koko viikon univelkaa kukkumalla ylhäällä. Toki jos nyt jostain syystä valvoisin koko yön, saattaisin nukahtaa aiemmin seuraavana iltana. Mutta kun näitäkin on ollut, en yleensä silti ole seuraavana iltana nukahtanut, vaan stressi "nukahda, nukahda, nukahda" saattaa aiheuttaa toisen unettoman yön.

Koska elämästä kuitenkin kuuluu nauttiakin, annan itselleni luvan sekä valvoa että nukkua viikonloppuisin pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä