Sanontoja,joita et ymmärrä?
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan! Eihän metsässä kaiu?
Kommentit (132)
"se ihminen on niin pöljä, ettei älyä kustaan juuva"
- SIIS HÄH??????
ai että sen sanoessa saa tulla lausumaan ihan mitä tahansa, vaikka tiedät et nyt arvostaisin sitä et pitäisit pärstäsi kii
...Festariyleisö muun muassa sotki ympäristöä niin, että edellä mainittu tieosuus muistutti lauantaiaamun valjetessa Raatteen tietä, poliisi kuvailee tiedotteessaan.... (Iltalehti tänään)
Missä yhteyksissä tuota käytetään? Mistä peräisin?
Mulle tulee mieleen ihan muut mielikuvat. Kun kasvoin ja opin faktoja miesten masturboinnista eli käteen vetämisestä, niin ajattelin, että hei kappas, siinähän se pää, terska, konkreettisesti jää vetävän käteen.
Kerroin yhdelle mieskaverilleni tän päätelmäni ja se nauroi varmaan tunnin. Mut hei, loogistahan se on! Aukotonta muutakaan selitystä en ole kuullut. Keksikää parempi jos osaatte! :D
Minäkin muistelisin, että tarinan kettu tavoitteli alunperin viinirypäleitä. Veikkaan että suomenkielisessä versiossa rypäleet ovat vaihtuneet pihlajanmarjoiksi koskapa viiniköynnös ei Suomessa oikein jaksa kasvaa ja on ihmisille siksi tuntemattomampi kuin kotoinen pihlaja.
Kiva ketju :) Pidän sanonnoista ja niiden alkuperien pohtimisesta.
Kummalle tulee hallaa, kateelliselle vai kadehditulle?
Rumat ne vaatteilla koreilee.
Ei pidä paikkansa. Taitaa olla jonkun kärttyisän av-mamman esiäiti vuodelta kuokka ja turnipsi, joka on ekan kerran möläyttänyt sellaista ääneen.
...Festariyleisö muun muassa sotki ympäristöä niin, että edellä mainittu tieosuus muistutti lauantaiaamun valjetessa Raatteen tietä, poliisi kuvailee tiedotteessaan.... (Iltalehti tänään)
Missä yhteyksissä tuota käytetään? Mistä peräisin?
Ei tuo ole mikään sanonta vaan tositapahtuma.Etkö ole lukenut suomen historiaa?
Mä oon luullut et kaikki tietää mitä raatteentiellä tapahtui.
...Festariyleisö muun muassa sotki ympäristöä niin, että edellä mainittu tieosuus muistutti lauantaiaamun valjetessa Raatteen tietä, poliisi kuvailee tiedotteessaan.... (Iltalehti tänään) Missä yhteyksissä tuota käytetään? Mistä peräisin?
Ei tuo ole mikään sanonta vaan tositapahtuma.Etkö ole lukenut suomen historiaa? Mä oon luullut et kaikki tietää mitä raatteentiellä tapahtui.
Ei voi olla noin tietämätön! Menee samaan piikkiin näiden BB-hörjöhen kanssa.
Kysymys: Milloin oli jatkosota?
Vastaus: Öö, en mää vaan tiiä. 1918?
Siis onko tämän kaltainen yleissivistys olevinaan huono vitsi?
Kummalle tulee hallaa, kateelliselle vai kadehditulle?
...niin haittaa tulee kaikille, kateelliselle itselleen, kadehditulle ja myös sivullisille. Siksi kateus onkin niin typerää ajanhukkaa.
Tätä olen aina ihmetellyt.. Kumpi on parempi vaihtoehto?
Synnytyksessä peräsuoli tyhjenee, jos siellä jotain on. Eli tulee paska, ja sen jälkeen tulee sitten se lapsi vielä. Siitä, kun jostain asiasta ei tule oikein mitään, voidaan siksi sanoa että ei lasta eikä paskaa.
Jospa joku tietäisi selityksen tälle englanninkieliselle sanonnalle. Viittaa siis tilanteeseen, jossa jotakin menee pieleen. Mutta miksi ihmeessä paska osuu tuulettimeen?? Vai voiko tuon kääntää myös jotenkin toisin?
...kun vetää liian rajusti ja se vedettävä, esim. lanka, katkeaa. Siitä jää käteen vain pää.
Liittyy tilanteeseen, jossa olisi strategisesti viisaampaa edetä hitaammin ja varovaisemmin. Voisi saada kokonaan sen mitä haluaa, mutta jos on liian raju ja käyttää liikaa voimaa, saa vain pienen osan ja jää tyytymättömäksi.
Kun sanotaan että halutaan toimia, menipä syteen tai saveen, tarkoitetaan, että se pelkkä toiminta on hyvä juttu ja se halutaan nyt tehdä, ihan riipumatta siitä, mikä on tulos.
Vai onko se harvase päivä? En ymmärrä, tai ymmärrän sen merkityksen, mutta minusta se viittaa siihen, että jotain tapahtuu HARVOIN, eikä että jotain tapahtuu usein. Tyhmä sanonta.
"Matti Räsänen kertoo Kielikello-lehden artikkelissa (1/2002), että ilmaisutyyppi "harva se x" on alkujaan esiintynyt kieltomuotoisen sivulauseen kanssa, mistä se on lyhentynyt nykymuotoon.
Esimerkiksi lauseen "Hän käy täällä harva se päivä" alkuperäinen ajatussisältö, ja sitä seuraava jaksotus olisi oikeastaan "Hän käy täällä" [Harva se päivä, jona hän ei tullut]."
Copyright © Helsingin kaupunginkirjasto
joku vanha vitsi, vesilasi piti laittaa polvien völiin, niin ei tule raskaaksi.
Jalat tiukasti yhdessä on hankala naiskennella. Sitä kai sillä haettiin.
naapurit savustivat heidät asunnostaan- sukuriita perinnöstä- ja perintö meni ja talo riidan tuloksena- ei jäänyt kuin tuska, kun ei ollut varaa lakimeheen