VASTATKAA VAIN TE JOTKA OIKEASTI TIEDÄTTE AIHEESTA JEKOVITIN ALKOHOLI
Täällä joskus oli juttua kun joku katui imettäneensä alkoholistina säännöllisesti lastaan tujussakin humalassa.. vastattiin että ei hätää, siinä maidossa vähempi alkoholia kun jekovit-tipoissa. NO, mä en hölmöyksissäni tytön vauva-aikana noudattanu kovin tarkasti annostusohjetta - en tajunnu et siinä oli alkoholia!! Oli niin hankala saada sitä menemään et monesti meni tosi isotkin loraukset. onko voinu aiheutua mitään?!
Kommentit (41)
pitäisi yliannostella. Ravinnosta ei voi saada liikaa, mutta suositusannolsia ei pitäisi ylittää.
on tottunut alkoholin makuun, kun on saanut sitä pienestä pitäen. En usko että se muuten on pahaksi. Nykyään meillä käytetään muumikapseleita. Myös 1,5 v syö niitä mielellään. Samalla tulee myös Omega rasvahapot.
mitään. tosiaan vaikka olisi 3 promillen humalassa, se ei MAIDON kannalta haittaa vauvaa yhtään. Tuskin Jekovit tipoissa kuitenkaan ihan mahottomia määriä viinaa ole.
aiheesta tiedän varmaksi sen verran että promilleilla ei mitään merkitystä vauvaan. hörppy kaljaa vauvalle vahingossa on paljon tuhoisampaa kuin että umpihumalainen imettäisi.
Mun lapsi söi Jekovitia 20 tippaa päivässä, lääkärin määräyksestä, riisitautiin.
1 promillen humalassa, niin lapsi saa jo 0.2 grammaa alkoholia, ainakin satakertaisen määrän.
Normaaliannos 5 tippaa Jekovitia vauvalle annettuna vastaa alkoholimäärältään suhteessa samaa kuin jos aikuinen ottaisi teelusikallisen keskiolutta. Alkoholia on oikeasti ihan mitätön määrä annoksessa, maku vain on väkevä.
niin onko se säännöllisesti vaarallista VAUVALLE? Kun joku sanoi ettei vauvan maksa ym kestä YHTÄÄN alkoholia :(
aiheesta tiedän varmaksi sen verran että promilleilla ei mitään merkitystä vauvaan. hörppy kaljaa vauvalle vahingossa on paljon tuhoisampaa kuin että umpihumalainen imettäisi.
Mistä voisin tarkistaa? Täällä semmonen katuva raitistunut ex-alkoholistiäiti jota syyllisyys vainoaa joka päivä :((
ovat ristiriidassa keskenään?! KUMPI ON TOTTA?
"polttokyky" vastaa aikuisen tasoa. Lapset ovat vain pienempiä, eivätkä siksi kestä viinaa.
"polttokyky" vastaa aikuisen tasoa. Lapset ovat vain pienempiä, eivätkä siksi kestä viinaa.
katsoa vaikka sen jakovit -pullon kyljestä, muistaakseni se oli jotain 20 mg/ml se etanolipitoisuus. Se on 2-prosenttista, ja sitä annetaan vain muutama tippa! Käytännössä ei mitään!
vois vielä laskea että jos äiti 2 promillen humalassa eli aikas tuiterissa niin paljonko vauva saa siitä alkoholia ja mikä merkitys sillä on. promille on NIIIIIN pieni määrä että ei mitään merkitystä mutta jotta nää huono-omatuntoiset sais rauhan.
itse olen asiaa selvittänyt ja tiedän että humalassa imettämisestä ei ole mitään haittaa jos joku muu hoitaa mut faktatietoa ei nyt tähän hätään ole antaa.
Samalla tavalla naiset kestävät vähemmän kuin miehet, koska ovat pienempiä ja elimistössä on enemmän rasvaa, johon etanoli ei liukene... Vauvalle ei ole aiheutunut mitään haittaa etanolista, vaikka olisi juonut koko pullon kerralla. D-vitamiinia olisi kyllä silloin tullut yliannostua.
kemistin laskelmaa kännisen äidin promilleista ja imetetyn maidon haittavaikutuksista. löydän vaan tuon jekovit tekstin heti alusta.
taidan olla vaan sokea.
Vauva (5 kiloa) imee kohtuuhumalaisen äidin (1.5 promillea) maitoa 2 desilitraa. Vauvan saama alkoholiannos on noin 0.3 g. Vauvan elimistön nestetilavuus on noin 3.5 litraa, (70 % viidestä kilosta) jolloin em. alkoholiannos aiheuttaa vereen 0.09 promillen alkoholipitoisuuden.
vois vielä laskea että jos äiti 2 promillen humalassa eli aikas tuiterissa niin paljonko vauva saa siitä alkoholia ja mikä merkitys sillä on. promille on NIIIIIN pieni määrä että ei mitään merkitystä mutta jotta nää huono-omatuntoiset sais rauhan. itse olen asiaa selvittänyt ja tiedän että humalassa imettämisestä ei ole mitään haittaa jos joku muu hoitaa mut faktatietoa ei nyt tähän hätään ole antaa.
ja kytänny lapsesta merkkejä alkoholin aiheuttamasta vauriosta :((
Miks sitten käsketään pumpata maidot pois, odottaa tuntikausia muutamankin annoksen jälkeen ja kirjastossa just luin jotain päihdeperheopasta jossa puhuttiin VAUVAN HUMALLUTTAMISESTA MAIDOLLA :((
¨
-se ahdistunut ysi-
Meillä tyttö 1,5v ja tuo jekovitin anto on jo melkein mahdotonta, niin onko ne kapselit siis jotain hyvänmakuisia vai? Purtaviako?
Vauva (5 kiloa) imee kohtuuhumalaisen äidin (1.5 promillea) maitoa 2 desilitraa. Vauvan saama alkoholiannos on noin 0.3 g. Vauvan elimistön nestetilavuus on noin 3.5 litraa, (70 % viidestä kilosta) jolloin em. alkoholiannos aiheuttaa vereen 0.09 promillen alkoholipitoisuuden.
mielestäsi haittaa vauvalle? mun järjen mukaan ei mutta tehdään asia kertaheitolla selväksi kun tästä on niin vääriä käsityksiä monella. ei uskalleta saunakaljaa edes ottaa, tai sitten ollaaan vähintään 5 tuntia imettämättä.
vois vielä laskea että jos äiti 2 promillen humalassa eli aikas tuiterissa niin paljonko vauva saa siitä alkoholia ja mikä merkitys sillä on. promille on NIIIIIN pieni määrä että ei mitään merkitystä mutta jotta nää huono-omatuntoiset sais rauhan. itse olen asiaa selvittänyt ja tiedän että humalassa imettämisestä ei ole mitään haittaa jos joku muu hoitaa mut faktatietoa ei nyt tähän hätään ole antaa.
ja kytänny lapsesta merkkejä alkoholin aiheuttamasta vauriosta :(( Miks sitten käsketään pumpata maidot pois, odottaa tuntikausia muutamankin annoksen jälkeen ja kirjastossa just luin jotain päihdeperheopasta jossa puhuttiin VAUVAN HUMALLUTTAMISESTA MAIDOLLA :(( ¨ -se ahdistunut ysi-
Normaaliannos 5 tippaa Jekovitia vauvalle annettuna vastaa alkoholimäärältään suhteessa samaa kuin jos aikuinen ottaisi teelusikallisen keskiolutta. Alkoholia on oikeasti ihan mitätön määrä annoksessa, maku vain on väkevä.