Velkaisen, ulosottoon joutuvan miehen kanssa naimisiinmeno? ov
Kyse on kyllä ihan tosi rakkaudesta, näin aluksi haluan kertoa sen. Mutta mitä sitten jos velkataakka kasvaa, vouti vie palkkaa ja tavaroita, vaikuttaako se suhteeseen? mullakin on pikku vippejä ja lainaa, joita varmasti makselen vuoden verran, kun nyt pääsin töihinkin;).
Onko teillä kokemuksia tällaisesta? Mä haluaisin naimisiin, mutta hieman hirvittää:=(
Kommentit (40)
Minulla on velkaa ulosotossa. Palkasta menee ulosottoon joka kuukausi aika iso summa. Olen oppinut elämään pienellä. Velat liittyvät vaikeaan aikaan elämässäni ja harmittaa tietysti. Koen kuitenkin olevani ihan fiksu ihminen, en juo ja käyn asiallisesti töissä.
Yksi mahdollisuus on, että pidätte tiukasti omat rahat ja sovitte, että sinä et osta miehelle yhtään mitään. Itse olen yh, mutta olen kuvitellut tilanteen, että löytäisin miehen, jonka kanssa olla. Olen suunnitellut, että tällainen voisi onnistua.
Toinen on sitten se, että ette mene naimisiin. Mahdollisille yhteisillekin lapsille parempi tilanne, jos toinen kuolee ensin ja etten ole naimisissa.
minullakin on velkaa.Elämme kädestä suuhun, kaikki menee mikä tulee.Olemme keskenämme onnellisia. halusin vain kuulla teidänkin mielipiteenne, mutta nyt olen vakuuttunut että päätökseni on oikea. ap
Minulla on velkaa ulosotossa. Palkasta menee ulosottoon joka kuukausi aika iso summa. Olen oppinut elämään pienellä. Velat liittyvät vaikeaan aikaan elämässäni ja harmittaa tietysti. Koen kuitenkin olevani ihan fiksu ihminen, en juo ja käyn asiallisesti töissä. Yksi mahdollisuus on, että pidätte tiukasti omat rahat ja sovitte, että sinä et osta miehelle yhtään mitään. Itse olen yh, mutta olen kuvitellut tilanteen, että löytäisin miehen, jonka kanssa olla. Olen suunnitellut, että tällainen voisi onnistua. Toinen on sitten se, että ette mene naimisiin. Mahdollisille yhteisillekin lapsille parempi tilanne, jos toinen kuolee ensin ja etten ole naimisissa.
Olemme toistemme sielunkumppanit ja elämän rakkaudet ja liittomme on loistavassa kunnossa miehen veloista huolimatta. Molemmat olimme yli 35-vuotiaita naimisiin mennessämme. Tiesimme siis, että elämässä voi tulla vastaan monenlaisia tilanteita.
Velkaantuminen voi johtua myös ihmisen hyvyydestä. Hyväuskoista miestäni on vedätetty ja petetty, rikostutkinnatkin on tehty, mutta asiaa ei viety oikeuteen, koska vastapuolena oli jo hajonnut julkisyhteisö. Rahoja ei todennäköisesti olisi saanut takaisin, vaikka olisikin osoitttanut toisten toimineen laittomasti.
Meillä on yksipuolinen avioehto siten, että miehellä ei ole mitään oikeutta minun omaisuuteeni, mutta jos hän joskus saisi velkansa maksettua ja keräisi omaisuutta, olisi minulla siihen avio-oikeus. Kaikki, mitä meillä on, on minun hankkimaani, mies tuli tähän kotiin tyhjin käsin.Hän osallistuu kuitenkin perheen menoihin tasapuolisesti, ei vain omista.
Mieheni maksaa kuukausittain sovitun summan ulosottoon. Asia ei vaikuta arkipäiväämme millään tavalla.
ajatella että tuokin summa voisi olla tuomassa pientä hyvinvointia teille itsellennekin?
Mieheni maksaa kuukausittain sovitun summan ulosottoon. Asia ei vaikuta arkipäiväämme millään tavalla.
Olemme toistemme sielunkumppanit ja elämän rakkaudet ja liittomme on loistavassa kunnossa miehen veloista huolimatta. Molemmat olimme yli 35-vuotiaita naimisiin mennessämme. Tiesimme siis, että elämässä voi tulla vastaan monenlaisia tilanteita. Velkaantuminen voi johtua myös ihmisen hyvyydestä. Hyväuskoista miestäni on vedätetty ja petetty, rikostutkinnatkin on tehty, mutta asiaa ei viety oikeuteen, koska vastapuolena oli jo hajonnut julkisyhteisö. Rahoja ei todennäköisesti olisi saanut takaisin, vaikka olisikin osoitttanut toisten toimineen laittomasti. Meillä on yksipuolinen avioehto siten, että miehellä ei ole mitään oikeutta minun omaisuuteeni, mutta jos hän joskus saisi velkansa maksettua ja keräisi omaisuutta, olisi minulla siihen avio-oikeus. Kaikki, mitä meillä on, on minun hankkimaani, mies tuli tähän kotiin tyhjin käsin.Hän osallistuu kuitenkin perheen menoihin tasapuolisesti, ei vain omista. Mieheni maksaa kuukausittain sovitun summan ulosottoon. Asia ei vaikuta arkipäiväämme millään tavalla.
Hyväuskoista miestäni on vedätetty ja petetty, rikostutkinnatkin on tehty, mutta asiaa ei viety oikeuteen, koska vastapuolena oli jo hajonnut julkisyhteisö.
HAhaha... Kaikki ketkä jäi ruikuttamaan Wincapitan ja vastaavien kaatuessa: ihan itse ajoitte ittenne sinne, nuolkaa haavanne. Ihan on turha osotella jos haluaa isomman siivun yhteisestä kakusta. Tämä ei tietenkään ollut takana teidän ongelmassanne, tulipahan vaan ensimmäisenä mieleen :) hyviä jatkoja!
Hyvä ja rakastava ihminen käyttää päätään.
Kun joku sanoi,ettei luottotiedoton saa ostetuksi lapsille tavaroita jne niin jääkö ap sit siihen tilanteeseen ettei perhettä ainakaan kannata perustaa edes miehen kanssa...
Mulla on luottotiedoton mies,tiesin asian naimisiin mennessämme ja lapsia tehdessämme. Velkaa on noin 100 000e eikä sitä todellakaan kyetä maksamaan. Uusia velkoja ei toki ole tullut eikä muuta vastaavaa koska mieheni on uloso-otosta huolimatta järkevä ja luotettava.
Olemme olleet naimisissa nyt 7v ja yhdessä hieman kauemmin. Velkaa joka kuukausi maksetaan kyllä,mutta tuo pikkusumma kuluu melkeinpä korkoihn :(
TÄSTÄ huolimatta olemme pystyneet kasvattamaan,ruokkimaan lapsemme ja heille on todellakin kaikki tarpeellinen saatu silti.
En oikeastaan ymmärrä ollenkaan kysymystä kannattaako NAIMISIIN mennä luottotiedottoman miehen kanssa... naimisiin meno on paperinpala,ehkä sukunimen vaihto ja that's it.
Loppuelämän yhdessä eläminen ja perheenperustaminen on asiat siihen mitkä pitää miettiä ja se tosiaan ratkaisee aika paljon mistä ja miksi miehesi on menettänyt tietonsa?
Minun mieheni ei meriselityksiä tarvitse,asia oli selkeä virhe,mies on myöntänyt sen ja koska asiaan liittyy myös ihminen kenen takia mieheni luottotiedot menetti (ja jonka suhteen luotti liikaa) niin en edes voi yksin miestä "syyttää".
Lisäksi sitä ei ollut vielä olemassakaan 12 vuotta sitten, kun menimme naimisiin.
naimisiin ja tee avioehto. Niin itsekin tein.
Se, että osaako toinen käyttää rahaa, ei pitäisi vaikuttaa rakkauteen. Ei sen takia voi jättää.
eli jos mies elää yli varojensa, niin sitten sinun pitää varautua sellaiseen. Kun rakkauden ensihuuma menee ohi ja arki hyppää elämään, niin silloin nuo raha-asiatkin voivat painaa. Jos molemmat ovat huithapeleita, niin eivät kai stressaakaan, mutta jos toinen on tarkka raha-asioista, niin kyllä siitä riitoja tulee. Ilmeisesti asia kuitenkin sinua vaivaa, kun tuollaisen aloituksen teit?
"Me ei erota koskaan" on hiukan naiivia ajattelua, ihmiset näet muuttuvat ja koskaan ei voi olla varma, mitä tapahtuu, vaikka nyt se elo olisikin ruusuilla tanssimista;)
Yritys voi mennä konkurssiin monista syistä, joihin yrittäjä itse ei voi vaikuttaa kuin pieneltä osin. Esim. jos yritys on alihankkija ja päämies menee nurin, yritys on voinut toimittaa tavara muttei saa koskaan maksua - ja monia muita tilanteita. Yrittäjälle voi tällaisista syistä jäädä isot velat.
Tämän jälkeen yrittäjä voi vapaasti perustaa uuden yrityksen, jonka avulla ansaitsee elantonsa ja maksaa hiljalleen velkojaan ulosottoon. Se, että hän on käynyt konkurssissa, ei tee hänestä välttämättä tyhmää eikä epäluotettavaakaan. Kertoo päinvastoin luotettavuudesta, että hän hoitaa velkaansa jatkuvasti oman työnsä avulla. Kaikki eivät tee niin.
Jos palkkatöissä kävijä hankkii isot velat, voi epäillä, että hän on jotenkin itse sotkenut asiansa, esim. pelivelat. Ne, jotka tässä ketjussa pitävät velkaantunutta automaattisesti lähes rikollisena tai joka tapauksessa tasapainottomana, ajattelevat ilmeisesti vain näitä tilanteita.
Vain avioerotilanteessa voi tulla isot velat myös työssäkäyväle, jos on oikein huono tuuri, esim. 1990-luvun alussa kun asuntojen hinnat laskivat nopeasti paljon, eroperheet joutuivat myymään kotejaan pilkkahinnalla ja niitä meni jopa pakkohuutokauppaan. Näillä ihmisillä saattaa vieläkin olla velkaa peruna jo vuosia sitten rikkoutuneista liitoista.
Kaikki velka ei ole samanlaista. Siksi jokainen velkaantunut ei ole luuseri - osa heistä on arjen sankareita.
Se, että osaako toinen käyttää rahaa, ei pitäisi vaikuttaa rakkauteen. Ei sen takia voi jättää.
Suurin osa riidoista tulee rahasta. Ja jos sinä joutuisit taloudelliseen ahdinkoon, vaikka itse hoitaisit raha-asiasi mallikkaasti, niin kyllä se on hyvä syy jättää.
ruusuilla tanssimista. Tottakai tulee riitoja jos on kovin erilaiset rahankäyttötottumukset.
Olen elänyt 21 vuotta tälläisen miehen kanssa(2 vuotta erossa välillä), ei osaa mies käyttää vieläkään rahaa, ei. Monet riidat käyty. Mutta muuten ollut niin upeaa. Onhan tässä holhoamista ollut, mutta olen jo pitkään pyytänyt mieheltä heti palkasta rahat, joilla maksan yhteiset menot. Hän on suostunut tähän. Jos itse sotkee raha-asiansa(kuten käynyt monta kertaa), ollaan oltu pissassa. Mutta fuck raha, oikeasti.
elämässä on monta, paljon suurempaakin asiaa.
No, itse haluan kyllä, että rahaa on niin, ettei tarvitse jatkuvasti sitä miettiä(laskujen vuoksi). Enkä olisi valmis holhoamaan miestäni, sillä hän on puolisoni, ei lapseni. Tottakai elämässä on suurempia ja tärkeämpiäkin asioita, kuin raha, mutta kun raha-asioiden hoito ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa, niin miksi hankkia turhia murheita? No, kukin tyylillään.
..en minäkään pui sitä tämän tarkemmin jukisesti. Jos et tiedä mikä on julkisyhteisö, googlaa vähän ja mieti samalla, kenet vetäisit oikeuteen jo lakkautetun julkisyhteisön tekemästä rikoksesta.
että rahalla ei ole väliä.
Kun sitä on tarpeeksi sivusta seurannut (ja maksellutkin välillä), voisin todeta, että tuollainen ajattelu johtaa siihen, että raha ja rahapula hallitsee koko elämää. Kaikki pyörii rahan ympärillä ja raha saa kohtuuttomat mittasuhteet.
Minusta "fuck raha" on äärimmäisen lapsellinen ja lyhytkestoinen motto elämänohjeeksi.
jos kerran olet jo päättänyt "ajatella" tunteella, etkä järjellä? Eikö asia ole silloin selvää pässinlihaa?
Naikkariin vaan, kattelet sitten joskus syssymmällä, että miten selviätte veloista ja kykenette elämään arkielämää. Naimisissa on NIIIIIN ihanaa!!