Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä on nyt sikaflunssa

Vierailija
22.09.2009 |

mullakin pää kipeä, kuumetta, yskittää... Lapsi 4,5 v ok.

Miehellä siis ihan todettu.

Kauanko meillä on karanteeni, siis ettei vieraita?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaana ollaan, edelleen. Lapsi terve.

Olen nyt vienyt 2 päivänä päiväkotiin, kun ei meistä ole ulkoilemaan ja saa kuitenkin siellä puuhata kaikenlaista. Eteisessä ei oo tullut ketään vastaan, joten en yskinyt kenenkään päälle.

Miehellä on joka päivä 38,5 kuumetta, 2 päivää melkein nukkui kaiket päivät. Mäkin nyt nukkuinut päivät, kun lapsi on ollut hoidossa. Mulla ei oo kuin 37,8 kuumetta, joten itsestäni en oo varma, onko sikaflunssaa vai ei.

Tää on ikävää, kun kurkku on hiton kipeä, päätä ja lihaksia särkee kauheasti ja on ihan vetämätön olo.

Vierailija
2/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se milloin yskä loppuu. Silloin ei enää tartuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä THL:n lähes päivittäisestä kansanvalistuksesta ole mitään hyötyä? Meidän KAIKKIEN (myös itse sairastuneiden isien ja äitien) on yritettävä kaikin keinoin estää sairauden leviäminen. Eli jos perheessä kerran on varma H1N1, lapsi jää ehdottomasti kotiin. Ei se ole vaarallista jos tuijottaa pari päivää dvd kunnes alatte itse toipua. Todella itsekästä ajatella, että kun teidän perheessä vahinko jo tapahtui niin laitetaan kiertämään...

ja olen kyllä joka kerta vienyt hoitoon, kun olen itse ollut saikulla ja tarvinnut lepoa. Plus näin tekee muutkin, koska muuten ei voi levätä. Nytkin vein, kun luulin että olen vaan flunssassa. Tädit näkivät kyllä ja sanoinkin, etten tule nyt lähemmäs. Ryhmässä on koko syksyn jyllännyt aikuisilla joku tauti, koska koko ajan joku 3 on poissa. Yksi oli yli viikon, niin saattoihan hänellä olla sikaflunssa. Ei sitä meille kerrota. Vahinko on voinut hyvin jo tapahtua tänään. Voihan myös olla, että joku lapsi on sen meidän lapsen kautta mulle antanut, ja mä miehelle, koska siellä on räkäisiä lapsia koko ajan, sellaisiakin, joiden ei oo pakko viedä hoitoon, koska ovat vauan kanssa kotona. Itse hoidetaan aina taudit loppuun kotona. Lapsi on täysin terve, ei yski, ei kuumetta, ei mitään oiretta. ap

Vierailija
4/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun on ihan itse kaupassa käytävä ja apteekissa lääkkeet hakemassa lääkäriltä tullessa.

Ei ole ketään kuka kävisi kaupassa ja vauvalle on korviketta saatava ja toiselle lapselle ruokaa.

Vierailija
5/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis viety heti.

Miehellä alkoi oireet tiistaina, ja vielä lapsi ei edes yski. Joten on varmaan niin hyvä vastustuskyky ettei ainakaan herkästi tartu...

ap

Vierailija
6/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä asiat ovat VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ hoitaa. Mutta lasta ei todellakaan ole välttämätöntä viedä hoitoon jos vanhemmat sairastaa kuitenkin vain lyhytaikaisesti (vaikka menisi pari viikkoakin).

kyllä mun on ihan itse kaupassa käytävä ja apteekissa lääkkeet hakemassa lääkäriltä tullessa. Ei ole ketään kuka kävisi kaupassa ja vauvalle on korviketta saatava ja toiselle lapselle ruokaa.

Vierailija
7/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei oo ketään, ei oo ketään.

Meillä on tuo yksi sukulainen, joka on tuonut mehua, maitoa, hedelmiä jne. oven taakse. Perusjuttuja meillä onkin, siis kuivatavaroita hyvävarasto ja pakkasessakin ruokaa + leipää, jauhelihaa, broitsusuikaleita, muutama paistikin, kalaa ym.

ap

kyllä mun on ihan itse kaupassa käytävä ja apteekissa lääkkeet hakemassa lääkäriltä tullessa.

Ei ole ketään kuka kävisi kaupassa ja vauvalle on korviketta saatava ja toiselle lapselle ruokaa.

Vierailija
8/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on täysin terve ja energinen, kun itse olet puolikuollut ja haluat vaan nukkua, nukkua ja nukkua... ja välillä ehkä juoda lasin mustikkasoppaa ja ottaa bafucinia ja taas nukkua... nukkuminenkin on sellaista koiranunta, yskä pitää hereillä.

ap

nämä asiat ovat VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ hoitaa. Mutta lasta ei todellakaan ole välttämätöntä viedä hoitoon jos vanhemmat sairastaa kuitenkin vain lyhytaikaisesti (vaikka menisi pari viikkoakin).

Vierailija
9/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee kutakin perheenjäsentä hänen sairastaessaan, eli jo tervehtyneiden tai terveenä pysyvien perheenjäsenten ei tarvitse olla missään karanteenissa.

lääkäri

Terveet saavat elää normaalia elämää, sairastuneen on pysyttävä levossa kunnes kuume on laskennut. Jos vielä yskää, nuhaa tms saa mennä töihin. kuinka vanhoja ohjeita te oikein luette?????

Terkuin toinen lääkäri.

Vierailija
10/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee kutakin perheenjäsentä hänen sairastaessaan, eli jo tervehtyneiden tai terveenä pysyvien perheenjäsenten ei tarvitse olla missään karanteenissa.

Siis juuri näin se menee!

Terkuin toinen lääkäri.

Vierailija
11/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastetaan niinkuin mikä muu influenssa tahansa: sairaat kotona, terveet ja tervehtyneet nom. elämää.

Eristyksessä ei tarvitse olla.

Vierailija
12/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai? Meillä ei oo ketään, joka veisi hoitoon ja hakisi.

ap

Siis juuri näin se menee!

Terkuin toinen lääkäri.

Vierailija
13/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai perheen terveet aikuiset ja kouluikäiset lapset jatkaa arkeaan tavalliseen tapaan. Mutta perhe voi vähentää riskiä levittää tautia jättämällä päiväkoti-ikäiset kotiin, heidän kun ei ole mikään pakko ilmaantua aamulla ryhmään. Sama koskee mielestäni vatsatautia.

Vierailija
14/41 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/41 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mä olen monta kertaa saanut mennä jossain tarttuvassa taudissa apteekkiin ostamaan jotain muuta lääkettä, minkä lääkäri on määrännyt + sen jälkeen kauppaan, jos itse tai jompikumpi lapsi on kipeä.

Ja jos olisin itse kipeä, niin koettaisin kyllä jaksaa viedä lapset tarhaan, että saisin itse levätä saikulla. Meillä tarha on onneksi niin lähellä, melkein viereinen talo, että onnistuu aika hyvin pahemmassakin taudissa. Eihän muuten voi leätä ollenkaan, eikä loputtomasti voi olla saikullakaan.

Vierailija
16/41 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ajattelin että viikko tai 10 päivää?

ap

Vierailija
17/41 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niin on sullakin, eikä vain miehelläs.

Vierailija
18/41 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä on kyläilykielto kunnes viimeinenkin sairastunut on täysin terve ja sen päälle vielä pari päivää.

Tällä hetkellä ette voi tietää, että kuinka kauan perheessänne sairastetaan, joten mitäpä sitä etukäteen miettimään.

Tsemppiä.

Vierailija
19/41 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tulossa kylään viikoksi ensi viikolla. Hänellä siis sepelvaltimotauti ja on jo 70 v.

Täytyy vissin vaan odotella, että miten menee ohi ja ilmoittaa huomenna mummolle, että voi tulla viivettä.

Kauanko se siis pisimmillään voi yhdellä kestää? Viikon? eli jos mäkin nyt sain, mutta lapsi ei, niin ensi viikonloppu voisi olla ok?

Ja voiko terveen viedä päiväkotiin, että voidaan rauhassa sairastaa?

Mulla ei oo kuin 37,5 kuumetta, mutta normaalilämpöni on 35 paikkeilla. Miehellä on 38,5.

Vierailija
20/41 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi koska tahansa sairastua ja sitä ennen levittää sikainfluenssan koko ryhmään. Yrittäkää pärjätä omin voimin jos mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän