Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon maksamisesta!

Vierailija
22.09.2009 |

Mikä on tapana, että kun ostaa asunnon niin miten paljon maksetaan sillä kaupantekohetkellä? 10%? 20%? 50%?? Vai onko ihan tapauskohtainen, myyjän ja ostajan sopima juttu? Eli siis tilanteessa, että asunto vapautuu vasta myöhemmin, vaikkapa 3kk päästä kaupantekohetkestä.

Kommentit (8)

1/8 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 100%.

Vierailija
2/8 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 100%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin? Siis vaikka olisi pitkäkin vapautumisaika?

Yleensä 100%.

Vierailija
4/8 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppakirjat tehdään.

Vierailija
5/8 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän siinä kulkee vakuudet ja maksaminen käsi kädessä eli omistajuuden pitää vaihtua silloin kun maksetaan valtaosa kauppasummasta.

Jos kaupanteon ja vapautumisen välillä on pitkähkä aika, niin mä pyrkisin ostajana tekemään sellaisen sopimuksen, että entinen omistaja maksaa vaikka vuokraa siltä kolmelta kuukaudelta, jolla minä omistan asunnon, mutta en voi käyttää.

Vierailija
6/8 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omistaa asunnon 100%:sesti, eikä kuitenkaan voi sitten asua siinä? Jotenkin tuntuu oudolta... Itse ajattelisin niin, että 70/30-suhde olisi hyvä, jos on pitkä vapautuminen.

Vierailija
7/8 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös vakuudet. Hallinta ei välttämättä siirry, eli tilanteen mukaan sovitaan hallinnan siirto.

Vierailija
8/8 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin maksetaan myös kauppasumma kokonaisuudessaan.

Pidä kuitenkin huoli että myyjällä on tosi kova viivästymissakko (esim x euroa per ylimennyt viikko) muuttoajankohdan osalta ettet joudu itse odottelemaan asunnon vapautumista. Ja tälle viivästyssakon osuudelle on tietenkin myyjän annettava vakuus.

Sopimusasia sitten on se että sisältyykö tuo 3 kk kauppasummaan vai maksaako omistaja sinulle vuokraa. Tietenkin kannattaa ottaa se huomioon kauppasummassa, säästää pääomatulon veroissa ja varainsiirtoverossa (ellei sitten ole ensiasunnon ostaja).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi