Kauhea dilemma: jäädäkö vielä kotiin vai hakeako "unelmaduunia" ja viedä 1v10kk hoitoon?
Oon töissä aika pienellä erikoisalalla jossa unelmaduuneja, varsinkaan vakituisia, ei tule kovinkaan usein hakuun. Nyt sellainen on haussa, vielä pari viikkoa, ja mä pähkään ja pähkään mitä tehdä. Mulla olis työhön jonkinmoista saumaa vaikken tietenkään voi olla varma että saisin sen...
Kuopus nyt 1v6kk, isommat lapset jo ekalla ja kolmannella koulussa, olin aiemmin ajatellut olla vielä ensi kesän kotona. Nyt jos haen tuota duunia ja saankin sen, niin kuopus menis 1v10kk hoitoon. Jos jätän hakematta, niin ei ole tietoa minkälaista oman alan työtä olisi tarjolla ensi syksystä vai pitäiskö tyytyä johonkin vaan, ei välttämättä näin kiinnostavaan. Mutta lapsi olis sit kotona lähes 2,5 vuotiaaksi.
Vaikeeta vaikeeta!!!
Kommentit (15)
Ja en sitten raaskinut viedä 2-vuotiasta hoitoon. Olin kotona vielä reilun vuoden, enkä ole sitä katunut.
Tietty sain kyllä sitten erittäin hyvän työpaikan silloinkin, kun lapsi reilu 3 v. Ja vieläpä siitä paikasta , jota olin miettinyt aikaisemmin. (soittelin ja kysyin, mutta en siis silloin hakenut ja sit vuoden päästä tarjosivat töitä!)
Hakea kannattaa, voithan sitten vielä tehdä lopullisen päätöksen mikäli saat paikan.
Lähes 2v pärjää jo yleensä ihan hyvin päivähoidossa. Meillä aloitti esikoinen 2v1kk iässä eikä mitään ongelmia, hyvin sopeutui. Lapset yksilöitä tietty, mutta tuon ikäinen ei kuitenkaan enää ole ihan vauva. Osaa kävellä, syödä, puhuakin yleensä aika hyvin.
on ihan hyvä ikä mennä hoitoon. Tosin laittasin jo 1v 9kk niin voisit tarjota pehmeän laskun ennen kuin aloitat
kunhan vain saatais sellainen hyvä hoitopaikka reilusti ennen mahdollisen työn alkua.
Kiitos kaikille kovasti tsempityksestä! Innokkaana aloin jo surffata kaikkia hoitoon ja työnhakuun liittyviä juttuja eli henkisesti valmistautua tähän elämänmuutokseen. Toivon kyllä kovasti että tää työ tärppäis, olisi aikamoinen dream-come-true työrintamalla :)
ap
Joo, tietenkin voi aina ajatella että lapset on vain kerran pieniä ja töitä saa aina, mutta saako sitä unelmaduunia? Et menetä mitään, jos nyt haet. Mietit sitten jos saat sen paikan että otatko vastaan.
kolme vuotiaksi kotona, mutta jos tulisi tuollainen tilaisuus, niin kyllä voisin laittaa pari vuotiaankin hoitoon. :) Hae ihmeessä sitä duunipaikkaa. Voithan sä vielä harkita sen hakemisen jälkeenkin.
Eihän ole mitenkään varmaa että noin pienen taaperon äitiä edes otetaan.Tulee kalliiksi jos tenava sairastaa ;).
Hakisin tyopaikkaa ja jos sen saisin, veisin lapsen hoitoon ja lahtisin itse toihin.
niin hakisin pph:lta paikkaa. Kuinka pitkiksi päivät tulisivat?
Näin, vaikka myös periaattessa kannatan pitkää kotihoitoa. Ja hoidinkin 3-v asti kuopuksen. Mulla oli sama, että isommat olivat jo koulussa silloin. Olin silloin 39 v, kun kuopus täytti 3, joten oli aika tarkkaan mun vika lapsi.
Mulla myös samanlainen pieni erikoisala, jossa vakituisia duuneja on älyttömän harvoin tarjolla, ja olisin tarttunut sellaiseen. Varsinkin jos ajat olisivat sellaiset kuin nyt.
Mutta mulla ei tullut eteen tuota, mutta vuoden töihinpaluun jälkeen sain sellaisen, määräaikaisuus vakinaistettiin.
Moni vie vuotta nuorempanakin ja ihan täyspäisiä ihmisiä niistä kasvaa.
Täyttä päivää olisi pakko tehdä mutta ei erityisesti ylitöitä tms, sellaista perusvirastopitkää päivää.
PPH tai ryhmäperhepäiväkoti olis meillä ensisijaisena hoitotoiveena, saako niitä on toinen juttu... Alueella katastrofaalinen hoitotilanne. No, laitan hakemuksen sisään ja sithän sen hoitotilanteen näkee.
Joo, aion hakea! Päätin sen just :)
ap
että isä jää hetkeksi, 6 kk - vuosi kotiin? Onko hänellä mahdollisuutta siihen?
jos lapsi saisi olla kotona isän tai hoitajan kanssa ensi syksyyn.
Siinä on sekin etu, että ei mene sinulla uudessa työssä pelkäksi sairaan lapsen hoitamiseksi se eka vuosi.
Lapset kun tuppaa sairastamaan tosi paljon ekana hoitovuonna.
Ja 2 v 9 kk vanhana hän voisi mennä päiväkotiin uuteen hyvään ryhmään elokuussa, jolloin paikkoja vapautuu parhaiten.
eihän se sitä tarkota että sen paikan saat..
ei työnsä suhteen eikä kyllä luonteensakaan puolesta, ei ole yhtään koti-isätyyppiä.
Hoitajaa emme kyllä pysty kotiin palkkaamaan, kyllä meidän hoitomahikset on kunnalliset pph:t ja yksi lähellä sijaitseva ryhmis, niihin panen toiveeni.
ap