Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheelliset äidit, kuinka usein käytte kavereiden kanssa bilettämässä ravintoloissa?

Vierailija
22.09.2009 |

Vedättekö kännit päälle vai juhlitteko sivistyneesti?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestetään välillä myös lasten juhlia, lettukestejä, makkaranpaistoa, retkiä jne. Baarissa en oikeastaan enää käy, aiemmin käytiin, mutt nyt ne on vaihtuneet niihin syömässä käymisiin, ikää on kolkyt ja risat.

Illanistujaisia, juhlia, mökkeilyjä tms. on kaveriperheiden kesken n. 1-2 kk:n välein, mukavia tapahtumia. Ei yleensä tule otettua kuin pari siideriä tai pari lasia viiniä, jotkut enemmän. Tyttöjen kanssa käydään yleensä syömässä ja juodaan viiniä tms. ehkä lisäksi (ei aina) samoin kuukauden parin välein.

Vierailija
22/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä on selvästi vastassa nyt nuoret äidit, jotka jaksaa vielä bilettää, ja me vanhukset, jotka ymmärtää jo sohvan ihanuuden :-). Kyllähän sitä nuorena (alle 35v) huvittaa ja jaksaa, ei siinä mitään, mutta kun ikää tulee, niin ne baarit ei oikeasti enää kiinnosta. Mutta juhlikaa te nuoret, meidän vanhusten juhlat on juhlittu :).

Mä olen niinkin vanha kuin 24-vuotias, ja tajusin ihan vasta äsken, että olen käynyt viimeksi "bilettämässä", eli yökerhossa kavereiden kanssa tanssimassa, joulukuussa 2004. Tammikuussa olin jo raskaana, ja näköjään ne bilehalut sen jälkeen jäi, ja kotisohva on kymmenen kertaa kivempi paikka kuin joku meluinen ja sotkuinen yökerho. Taidan siis vanheta ennen aikojani :) no ei, mä oon lähinnä sitä mieltä, että kunhan noi lapset tosta kasvaa, niin sitten voi taas mennä ja juhlia jos siltä tuntuu - jos ei tunnu, niin mikäs siinä. En koe menettäneeni yhtään mitään, mitä nyt ehkä pari krapulaa joita en todellakaan ikävöi.

No mutta, kuten tuli edellä selvillekin, en enää näköjään ollenkaan, kun ei huvita. Jotakin leppoisia illanistujaisia on kyllä pari kertaa vuodessa, mutta niissä ei juuri käytetä alkoholia. Muutenkaan en yksinkertaisesti tykkää kännejä vetää juuri sen krapulan pelossa :) ja mun äitini oli alkoholisti, jota tuli kyllä katseltua tarpeeksi niin kännissä kuin krapulassakin, enkä näe mitään tarvetta sille, että mun lasteni tarvitsisi sitä näkyä katsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

bilettämässä joko kavereiden tai miehen ja kavereiden kanssa. Yleensä mennään syömään hyvin, jatketaan siitä johonkin drinkeille ja sitten karaokebaariin tai yökerhoon. Juon kyllä ja humalassakin olen, mutten koskaan missään ördäys/oksentelu/räkä poskella kunnossa.

Mulla on vielä paljon lapsettomia kavereita, joiden kanssa baarissa on hauskaa. Ilman noita siellä tuskin tulisi hengattua..

Mulla kaksi lasta 4v. ja 1,5v. ja itsellä ikää 33v.

Vierailija
24/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teistä tulisi taas sinkkuja, kävisittekö useammin baareissa "bilettämässä" eli miestä etsimässä?

Silloin harvin kun yökerhoon raahaudun on olo kuin lihamarkkinoilla. Miehiä saa oikein hätistää pois lääppimästä. Jos vähän erehtyy jonkun kanssa juttelemaan niin kohta pitäisi ymmärtää antaa kun kerran antaa ymmärtää. Sinkkuna seuran saaminen olisi ihan toivottavaakin minulle. Nykyinenkin ihana mies (oltu yhdessä 15 v) on löytynyt ravintolasta.

Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä yökerhojen hyvyyttä muuna kuin iskupaikkana. En pitänyt niistä nuorempanakaan. Minusta tuntuisi todella kummalliselta lähteä ystävieni kanssa sellaiseen paikkaan jos vaihtoehtona olisi olla joidenkin kotona iltaa viettämässä.

Ei minua haittaa yhtään vaikka joku baareissa käykin. Ei ole minulta pois. Itse en vaan edes tunne ikäisiäni (30+) perheellisiä ihmisiä jotka kävisivät usein "ulkona".

Vierailija
25/94 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka laitetaan hoitoon baarireissun ajaksi ja jotka katselevat krapulaista vanhempaa seuraavana päivänä?

kuin äitikin. Myös mummolassa ovat joskus yökylässä ja kummien luona.

Vierailija
26/94 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teistä tulisi taas sinkkuja, kävisittekö useammin baareissa "bilettämässä" eli miestä etsimässä?

Silloin harvin kun yökerhoon raahaudun on olo kuin lihamarkkinoilla. Miehiä saa oikein hätistää pois lääppimästä. Jos vähän erehtyy jonkun kanssa juttelemaan niin kohta pitäisi ymmärtää antaa kun kerran antaa ymmärtää. Sinkkuna seuran saaminen olisi ihan toivottavaakin minulle. Nykyinenkin ihana mies (oltu yhdessä 15 v) on löytynyt ravintolasta.

Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä yökerhojen hyvyyttä muuna kuin iskupaikkana. En pitänyt niistä nuorempanakaan. Minusta tuntuisi todella kummalliselta lähteä ystävieni kanssa sellaiseen paikkaan jos vaihtoehtona olisi olla joidenkin kotona iltaa viettämässä.

Ei minua haittaa yhtään vaikka joku baareissa käykin. Ei ole minulta pois. Itse en vaan edes tunne ikäisiäni (30+) perheellisiä ihmisiä jotka kävisivät usein "ulkona".

omia lapsuudenkavereita, harrastuksista tulleita kavereita, työkavereita jne.

Vierailija
27/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seuraavan kerran ensi kuussa. Normaalisti 2-3 krt/vuodessa. Miehen+kavereiden kanssa käydään ehkä saman verran vuoden aikana. Sivistyneesti juhlin, tanssiminen on se mukavin juttu!

Vierailija
28/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lähden ravintolaan, lähden miehen kanssa yhdessä. Me ei harrasteta kumpikaan tätä kavereiden kanssa bailaamista. Ja sit kun lähdetään, niin juhlitaan ihan kunnolla :).

Vierailija
29/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pari vuotta sitten tuli n. 1-2x/kk käytyä, ja kyllähän se välillä oli kännin puolelle menevää.

Nykyisin aika tuntuu menevän niin tiukuille muutenkin työreissujen, lasten harrstusten ym. kanssa, että ei huvita enää vähällä vapaa-ajalla lähteä mihinkään kodin ulkopuolelle viihteelle.

Vierailija
30/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran tai ehkä pari vuodessa kavereiden kanssa ravintoloissa. Useammin istun iltaa jonkun kotona tai mökillä. En "vedä kännejä" koskaan, mutta sivistyneisyydestä nyt en niin tiedä...

Vierailija
31/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4kk. Viime aikoina on tullut käytyä miehen ja hänen kavereiden kanssa baarissa, paremmat jutut ja vähempi turhaa juoruilua ym.

Sopiva pikkukänni:)

Vierailija
32/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä sievässä mennään

Vierailija
33/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Työ)kavereiden kanssa olen ollut tänä aikana kerran bilettämässä ravintolassa. Pikkujouluissa. Kohtalaisen sivistynyttä oli juhlinta. Alkoholia kyllä juotiin.

(Ystäväperheiden kanssa on kyllä tapailtu useasti muuten kuin ravintoloissa.)

Vierailija
34/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyntiä tai jossain pubissa istumista yömyöhään, niin en koskaan. Syömässä käyn kavereiden kanssa ehkä muutaman kerran vuodessa ja miehen kanssa käydään myös syömässä ulkona jokusen kerran vuodessa ilman lapsia.

En vedä kännejä päälle koskaan. Juon muutaman lasin ja se riittää.

Vierailija
35/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikana varmaan kerran kuussa ja kännit, mutta tuosta on kulunut jo toistakymmentä vuotta aikaa.

Käyn nykyisin ehkä kerran puoleen vuoteen. Juhlin kyllä, mutta en räkiskänniin. Juon mielelläni sampanjaa : D Eli ihan joka vknloppu ei siis juhlita.

Vierailija
36/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 kertaa vuodessa ja miehen kanssa vähän useammin, näissä yhteyksissä tietysti juodaan myös alkoholia, mutta mitään varsinaista biletystä se ei ole. Kotiinkin tullaan aina ennen puoltayötä...

Vierailija
37/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran 3-4kk. Viime aikoina on tullut käytyä miehen ja hänen kavereiden kanssa baarissa, paremmat jutut ja vähempi turhaa juoruilua ym.

Sopiva pikkukänni:)

mutta ei se sitten ollutkaan :)

Vierailija
38/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten olen kuskina, tykkään lähinnä laulaa karaokea... Kännissä en ole ollut pitkään aikaan... Lapsia kolme..

Vierailija
39/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 kertaa vuodessa ja miehen kanssa vähän useammin, näissä yhteyksissä tietysti juodaan myös alkoholia, mutta mitään varsinaista biletystä se ei ole. Kotiinkin tullaan aina ennen puoltayötä...

Vierailija
40/94 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedättekö kännit päälle vai juhlitteko sivistyneesti?

Ei ole tapana,ei kiinnosta, eikä ollut ennenkään, alkoa en käytä.

Mutta ystäviä tapaaamssa tietysti käyn jos joku kutsuu kylään, silloin tällöin.

Ravintolat ei kiinnosta.