Nyt se tuli todistetuksi: pelkällä ruokavaliolla ei laihdu...
Olen vuosikaudet syönyt tosi epäsäännöllisesti ja vähän.. silti mittani ovat pysyneet 168/103. Tälläkin palstalla MONTA kertaa valitellut asiasta, mutta täällä sitä ei ole uskottu...
Mun ruokavalioni koostuu päivästä toiseen periaatteessa täysin samasta sapuskasta.
Aamulla: 2 paahtoleipää, minilätta-levite, maksapasteija. Kahvia rasvattomalla maidolla ja makeutusaineella. Yksi jugurtti.
Iltapäivällä: Kaksi ruispalaa, minilätta-levite, kinkkua. Riisimuroja ja rasvatontamaitoa. Kahvia rasvattomalla maidolla.
Illalla: Normi kotiruokaa (kanaa, jauhelihaa pääasiassa... makaronilaatikkoa, jauhelihakeittoa, kesäkeittoa ym).
HYVIN vähän kasviksia, vihanneksia, herkkuja (ehkä lauantaina siskolta pöllin muutaman salmiakin ja sipsipussista joskus muutaman sipsin... Light-limppareita kyllä kulunut kiitettävästi...). En välitä makeista pullista, kekseistä, karkista ym...
Kolme raskautta menin tällä ruokavaliolla, eli ainakin tuolta 2005 vuodesta olen syönyt näin... Taustalla on bulimiaa ja epänormaali suhde ruokaan kaikinpuolin..
Mulla on 1tyypin diabetes sekä kilpirauhasen vajaatoiminta, minkä pitäisi vaikeuttaa laihtumista...
Kaksi viikkoa sitten kyllästyin siihen, että mä olen jatkuvasti väsynyt!! Väsynyt ja huonotuulinen... Liityin paikallisen seuran aerobikkeihin ja olen nyt käynyt 2 viikkoa kolme kertaa dance, step ja body aerobiceissä.
Mikä muutos!!!! Painoa ei ole lähtenyt, mutta FARKUT näyttävät hyvältä päälläni ja ne jopa mahtuvat!! Huvikseen kokeilin ja en voinut uskoa silmiäni... Vyötäröltä on jo nyt kadonnut senttejä, en vain tiedä paljonko, kun ei tullut mitatuksia aiemmin.. Sen vain huomaa...
Olo on pirteämpi ja virkeämpi ja suhtauduna sioihin rennommin... ennen stressasin KAIKESTA.
Tätä elämänmuutosta aion kyllä jatkaa, vaikka vaaä'an lukemat eivät nitkahtaisi mihinkään suuntaan :). Ihan vain jo sen takia, että olo on huippuhyvä :)!!!
Ei muuta tällä kertaa... pieni vuodatus vain... ;)!
heather82 (joka edelleen odottaa, että tämä palsta hyväksyisi rekisteröitymiseni)..
Kommentit (47)
lukea pitkää aloitusviestiä tai muita vastauksia, mutta vastaanpa, että kyllä tasan laihtuu, itse ainakin olen laihtunut painonvartijoissa 3kk:ssa 15kg enkä ole harrastanut lainkaan liikuntaa. Että luultavasti olet syönyt väärin.
Tosin ikävä kyllä, 99% varmuudella tähän ketjuun tulee seuraavaksi joku atkins/karppaushihhuli vaahtoamaan kuinka VÄHÄHIILIHYDRAATTISELLA ruokavaliolla sinäkin olisit laihtunut jo 50-kiloiseksi... :-(
Ruokavaliosi kyllä selittää sitä väsymystäsikin, kyllä niitä vihanneksia ja hedelmiä pitää syödä, tarvitset vitamiineja ja ravintoaineita niistä.
että mulla on 1tyypin diabetes pitää karppaajat sun muut hyshys ;)...
No, olen kyllä kokeillut karppaamista, mutta olin niin älyttömästi hypoilla koko ajan, että olo vain huononi.... verensokerit menivät täysin sekaisin.
heather82
aspartaami sitoo paljon nesteitä ja lisää muutenkin massaa elimistössä
-entinen lihapulla-
Sanoit, että painosi ei ole laskenut yhtään, ja silti väität, että olet todistanut, ettei ruokavaliolla voi laihtua.
BMI:si ei ole muuttunut yhtään, ja silti olet jo todistanut jotakin laihduttamisesta?
Onnea silti liikunnan aloitukselle ja farkkuihin mahtumiselle!
eikä siis nesteiden poistuminen myöskään ole laihtumista. Yhtä vähän nesteiden kertyminen on lihomista. Millä muulla tavalla "aspartaami lisää massaa elimistössä"? Kerrohan!
Ja itse en todellakaan aspartaamia käytä ihan muista syistä, mutta tällaiset epätieteelliset kommentit vaan pistää aina nauramaa...
-entinen lihapulla-
Sanoit, että painosi ei ole laskenut yhtään, ja silti väität, että olet todistanut, ettei ruokavaliolla voi laihtua.
BMI:si ei ole muuttunut yhtään, ja silti olet jo todistanut jotakin laihduttamisesta?
Onnea silti liikunnan aloitukselle ja farkkuihin mahtumiselle!
Minulle ei koskaan tullut vahvistusviestiä, vaikka se olisi pitänyt tulla että saa tunnukset toiminaan. Minulla siis toimii ilman mitään vahvistusjuttuja.
t.HarrietOleson (ei jaksa kirjautua)
eikä siis nesteiden poistuminen myöskään ole laihtumista. Yhtä vähän nesteiden kertyminen on lihomista. Millä muulla tavalla "aspartaami lisää massaa elimistössä"? Kerrohan!
Ja itse en todellakaan aspartaamia käytä ihan muista syistä, mutta tällaiset epätieteelliset kommentit vaan pistää aina nauramaa...
-entinen lihapulla-
harhaanjohtava. sori.
Kirjoituksen pointti oli vain se, että vielä tässä neljän vuoden aikana en ole kertaakaan tuntenut minkäänlaista muutosta kehossani en sitten vaa'an avulla enkä housen kauluksessa, mutta nyt ekaa kertaa tunnen ja näen sen vaatteissa (mutten vielä siis vaa'assa....) :).
Olen vain varovaisen innoissani tästä muutoksesta, minkä oletan liittyvän liikuntaan en vähään syömiseen - mikä ei muuten ole terveellistä, sen tiedän...
heather82
Se on vain niin uskomaton juttu että harva sitä uskoo jos ei ole itse kokeillut. Itse laihduin 10 kiloa, normaalipainoiseksi, vuosi sitten enkä liikkunut yhtään mitään. Ruokavalio on kaikista tärkein mitä tulee painonhallintaan.
Karppauksessa on kuitenkin loppuviimeksi kyse siitä että pitää syödä paljon vihanneksia ja hyviä proteiineja ja hiilareita. Näin diabetestakaan ei pääse syntymään:).
Kuka edes nykyaikana juo light-limuja???
Kaikkea hyvää!
Tilasin jo viime viikolla uudenkin salasanan, kun ajattelin, ettei rekisteröityminen ole mennyt läpi... Mutta ei.
Pakko 12 vain huomauttaa, että 1tyypin diabetes ei liity ruokavalioon, tarkoittanet 2tyypin diabetesta ;)
heather82
Siis oikeasti, etkö voi kertoa mitä tarkoittaa lauseesi "aspartaami sitoo paljon nesteitä ja lisää muutenkin massaa elimistössä" ??? Kun kerran itse olet joskus (ehkä?) lukenut muutakin kuin sitä seiskaa (mahdollisesti tieteen kuvalehteä? :-D )
t. DI, joka todellakin lukee satoja tieteellisiä artikkeleita vuodessa ja silti (tai ehkä juuri siksi) pystyy kertomaan eksaktisti miksi jokin tapahtuu kuten tapahtuu
jospa lukisit muutakin kun seiskaa saattaisit tietää, että tämä on totta
-entinen lihapulla-
paino 52kg ja pituus 171cm, missähän se massa viipyy?
siis oikeasti, ihminen EI LIIKU YHTÄÄN ja kehtaa sillä vielä ylpeillä... Sairas, sairas maailma... Painon putoamnen ei todellakaan ole mikään autuaaksi tekevä juttu. Jos et tosiaankaan liikkunut yhtään, olet taatusti kamalan näköinen. Ei se proteiini/ rasva ihan itsestään kauniiksi lihaksiksi muutu vaikka protskuja niiden rakennusaineina tarvitaankin.
Se on vain niin uskomaton juttu että harva sitä uskoo jos ei ole itse kokeillut. Itse laihduin 10 kiloa, normaalipainoiseksi, vuosi sitten enkä liikkunut yhtään mitään. Ruokavalio on kaikista tärkein mitä tulee painonhallintaan.
siis oikeasti, ihminen EI LIIKU YHTÄÄN ja kehtaa sillä vielä ylpeillä... Sairas, sairas maailma... Painon putoamnen ei todellakaan ole mikään autuaaksi tekevä juttu. Jos et tosiaankaan liikkunut yhtään, olet taatusti kamalan näköinen. Ei se proteiini/ rasva ihan itsestään kauniiksi lihaksiksi muutu vaikka protskuja niiden rakennusaineina tarvitaankin.
Ihmettelen näitä laihduttajia, jotka kituuttavat vähällä ruoalla, eivätkä vaivaudu liikkumaan ollenkaan. Lopputulos on laiha läski, jolla on huono kunto, kropan koostumus on kamala.
itse olen laihtunut pelkällä ruokavaliolla. synnytyksen jälkeen imetin 5kk ja siihen asti paino tippui. kun lopetin imettämisen niin painonpudotus tyssäsi siihen. Ihan vaan oikein syömällä sain 10kg pois muutaman kuukauden aikana.
En liikkunut kun olin sen verran laiska.
Uusi tutkimus osoittaa, että kalorittomien makeutusaineiden käyttö voi itse asiassa vaikeuttaa syömisen hallintaa ja näin vaikuttaa myös painoon.
Läskeillä on asennetta vain lässytykseen.