Nyt se tuli todistetuksi: pelkällä ruokavaliolla ei laihdu...
Olen vuosikaudet syönyt tosi epäsäännöllisesti ja vähän.. silti mittani ovat pysyneet 168/103. Tälläkin palstalla MONTA kertaa valitellut asiasta, mutta täällä sitä ei ole uskottu...
Mun ruokavalioni koostuu päivästä toiseen periaatteessa täysin samasta sapuskasta.
Aamulla: 2 paahtoleipää, minilätta-levite, maksapasteija. Kahvia rasvattomalla maidolla ja makeutusaineella. Yksi jugurtti.
Iltapäivällä: Kaksi ruispalaa, minilätta-levite, kinkkua. Riisimuroja ja rasvatontamaitoa. Kahvia rasvattomalla maidolla.
Illalla: Normi kotiruokaa (kanaa, jauhelihaa pääasiassa... makaronilaatikkoa, jauhelihakeittoa, kesäkeittoa ym).
HYVIN vähän kasviksia, vihanneksia, herkkuja (ehkä lauantaina siskolta pöllin muutaman salmiakin ja sipsipussista joskus muutaman sipsin... Light-limppareita kyllä kulunut kiitettävästi...). En välitä makeista pullista, kekseistä, karkista ym...
Kolme raskautta menin tällä ruokavaliolla, eli ainakin tuolta 2005 vuodesta olen syönyt näin... Taustalla on bulimiaa ja epänormaali suhde ruokaan kaikinpuolin..
Mulla on 1tyypin diabetes sekä kilpirauhasen vajaatoiminta, minkä pitäisi vaikeuttaa laihtumista...
Kaksi viikkoa sitten kyllästyin siihen, että mä olen jatkuvasti väsynyt!! Väsynyt ja huonotuulinen... Liityin paikallisen seuran aerobikkeihin ja olen nyt käynyt 2 viikkoa kolme kertaa dance, step ja body aerobiceissä.
Mikä muutos!!!! Painoa ei ole lähtenyt, mutta FARKUT näyttävät hyvältä päälläni ja ne jopa mahtuvat!! Huvikseen kokeilin ja en voinut uskoa silmiäni... Vyötäröltä on jo nyt kadonnut senttejä, en vain tiedä paljonko, kun ei tullut mitatuksia aiemmin.. Sen vain huomaa...
Olo on pirteämpi ja virkeämpi ja suhtauduna sioihin rennommin... ennen stressasin KAIKESTA.
Tätä elämänmuutosta aion kyllä jatkaa, vaikka vaaä'an lukemat eivät nitkahtaisi mihinkään suuntaan :). Ihan vain jo sen takia, että olo on huippuhyvä :)!!!
Ei muuta tällä kertaa... pieni vuodatus vain... ;)!
heather82 (joka edelleen odottaa, että tämä palsta hyväksyisi rekisteröitymiseni)..
Kommentit (47)
siis oikeasti, ihminen EI LIIKU YHTÄÄN ja kehtaa sillä vielä ylpeillä... Sairas, sairas maailma... Painon putoamnen ei todellakaan ole mikään autuaaksi tekevä juttu. Jos et tosiaankaan liikkunut yhtään, olet taatusti kamalan näköinen. Ei se proteiini/ rasva ihan itsestään kauniiksi lihaksiksi muutu vaikka protskuja niiden rakennusaineina tarvitaankin.
Se on vain niin uskomaton juttu että harva sitä uskoo jos ei ole itse kokeillut. Itse laihduin 10 kiloa, normaalipainoiseksi, vuosi sitten enkä liikkunut yhtään mitään. Ruokavalio on kaikista tärkein mitä tulee painonhallintaan.
Ihmettelen näitä laihduttajia, jotka kituuttavat vähällä ruoalla, eivätkä vaivaudu liikkumaan ollenkaan. Lopputulos on laiha läski, jolla on huono kunto, kropan koostumus on kamala.
ja se johtui ihan elämäntilanteesta silloin. Nykyään liikun kyllä ihan riittävästi + että syön todella paljon vihanneksia ja vältän huonoja hiilareita.
Teidän mielestänne olisi varmaan ollut parempi olla sekä liikkumatta ETTÄ maata sohvalla sipsipussi toisessa ja suklaalevy toisessa kädessä?
Ruokavaliolla on ihmiseen todella suuri merkitys. Karppaaja syö hyvin ja paljon eikä kituuta nälkiintyneenä millään pienillä määrillä.
T. se joka laihdutti 10 kiloa ja on vieläkin normaalipainoinen mutta liikkuu paljon nykyään.
että KUKAAN ei voisi laihtua pelkällä ruokavaliolla... tämä tarina oli vain mun kokemukseni usean vuoden ajalta.. Ja vasta nyt, liikunnan lisäämisen - tai pitäisi totuuden nimessä sanoa, että liikunnan aloittamisen - jälkeen tuloksia vasta tulee...
heather82
pelkällä muutamalla tunnilla liikuntaa... noh...
Jos monta vuotta on kituuttanut, paino ei voi olla noissa lukemissa. Se on mahdotonta.
Ruokapäiväkirjan pitäminen paljastaa yleensä todellisen tilanteen.
Itsensä huijaaminen on sekin oma taiteenlajinsa.
on käynyt ennenkin kommentoimassa, kun olen "tilastani" kertonut ;). Ok, ei mua haittaa ettet usko, mutta en ymmärrä, mitä syytä mulla olisi valehdella?
Liityin kiloklubiin 2v sitten, ja joka päivä kalorimääräksi tuli 800-1100.. asiantuntijat kommentoivat, että syön liian vähän, mutta minkäs teet, kun en ehdi ja muista... Nälkä ei vaivaa tuskin koskaan.
Olen käynyt kahdella erikoislääkärillä, sekä ravitsemusterapeutilla juttelemassa rehellisesti syömisistäni, ja ainoa mitä mulle on sanottu oli, että tuo kilpirauhasen vajaatoiminta tekee laihtumisen hankalaksi ja se, että kehoni on pysyvällä säästöliekillä.. :).
heather82
Minä en ole koskaan kommentoinut juttujasi, en ole tällaista höpöä koskaan ennen lukenutkaan.
Jos teoriasi pitäisi paikkansa, Afrikassa ei mitään nälänhätää olisikaan.
Keho pysyy kyllä jonkin aikaa säästöliekillä, mutta jos tosiaan vuosikaudet elää jollain tuhannella kalorilla, niin kyllä siinä väkisinkin laihtuu.
Että oot tainnut vuosien mittaan kyllä jotain muutakin suuhus laittaa..
Nro. 24