Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se tuli todistetuksi: pelkällä ruokavaliolla ei laihdu...

Vierailija
22.09.2009 |

Olen vuosikaudet syönyt tosi epäsäännöllisesti ja vähän.. silti mittani ovat pysyneet 168/103. Tälläkin palstalla MONTA kertaa valitellut asiasta, mutta täällä sitä ei ole uskottu...

Mun ruokavalioni koostuu päivästä toiseen periaatteessa täysin samasta sapuskasta.

Aamulla: 2 paahtoleipää, minilätta-levite, maksapasteija. Kahvia rasvattomalla maidolla ja makeutusaineella. Yksi jugurtti.

Iltapäivällä: Kaksi ruispalaa, minilätta-levite, kinkkua. Riisimuroja ja rasvatontamaitoa. Kahvia rasvattomalla maidolla.

Illalla: Normi kotiruokaa (kanaa, jauhelihaa pääasiassa... makaronilaatikkoa, jauhelihakeittoa, kesäkeittoa ym).

HYVIN vähän kasviksia, vihanneksia, herkkuja (ehkä lauantaina siskolta pöllin muutaman salmiakin ja sipsipussista joskus muutaman sipsin... Light-limppareita kyllä kulunut kiitettävästi...). En välitä makeista pullista, kekseistä, karkista ym...

Kolme raskautta menin tällä ruokavaliolla, eli ainakin tuolta 2005 vuodesta olen syönyt näin... Taustalla on bulimiaa ja epänormaali suhde ruokaan kaikinpuolin..

Mulla on 1tyypin diabetes sekä kilpirauhasen vajaatoiminta, minkä pitäisi vaikeuttaa laihtumista...

Kaksi viikkoa sitten kyllästyin siihen, että mä olen jatkuvasti väsynyt!! Väsynyt ja huonotuulinen... Liityin paikallisen seuran aerobikkeihin ja olen nyt käynyt 2 viikkoa kolme kertaa dance, step ja body aerobiceissä.

Mikä muutos!!!! Painoa ei ole lähtenyt, mutta FARKUT näyttävät hyvältä päälläni ja ne jopa mahtuvat!! Huvikseen kokeilin ja en voinut uskoa silmiäni... Vyötäröltä on jo nyt kadonnut senttejä, en vain tiedä paljonko, kun ei tullut mitatuksia aiemmin.. Sen vain huomaa...

Olo on pirteämpi ja virkeämpi ja suhtauduna sioihin rennommin... ennen stressasin KAIKESTA.

Tätä elämänmuutosta aion kyllä jatkaa, vaikka vaaä'an lukemat eivät nitkahtaisi mihinkään suuntaan :). Ihan vain jo sen takia, että olo on huippuhyvä :)!!!

Ei muuta tällä kertaa... pieni vuodatus vain... ;)!

heather82 (joka edelleen odottaa, että tämä palsta hyväksyisi rekisteröitymiseni)..

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä asiaa olenkin ihmetellyt ja lekurissa käynyt - en suinkaan huvikseni.. Mutta syytä ei ole löytnyt ja rehellinen olen ollut (kannattaakin olla kalliille lekureille...), joten mikäs teet.

Mun mielestä se kiloklubin ohjelma on ihan luotettava, kun siihen merkkaa kaikki TOSI tarkkaan eikä unohda kahvimaitoja sun muita...

Yksi lekuri määräsi jotain sairaan kallista laihdutuslääketä (olikohan Reductil) jota söin tunnollisesti kuurin loppuun, mutta mitään ei tapahtunut tällöinkään.... Kävin myös vaihtoehtolekurilla, joka puhui jostain lymfakierron häiriöstä johon antoi suonensisäisesti jotain litkua... eikä edelleen mitään hyötyä :)...

Mutta viis minä noista vanhoista jutuista tai epäilyistä, nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päässä ;)

heather82

Vierailija
2/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin keväällä ruokavaliotani vähähiilarisempaan suuntaan. Muutama kilo putosi, mutta sitten jouduin (pahan ihottuman takia) karsimaan ruokavaliotani niin rajusti, että päivän syömiset jäi tosi vähäisiksi (aamulla 2 dl jugurttia, klo 14 banaani ja vähän juustoa, illalla lautasellinen salaattia ja kanafile). Paino lakkasi putomasta.

Ihottuma parani sen verran, että uskallan taas syödä vaihtelevammin ja enemmän. Paino reagoi lähtemällä uudestaan laskuun, kai se mullakin oli kroppa säästöliekillä pahimman "dieetin" ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku laittoi, että sitä juomalla lihoo.

Mä laihdutin puolessa vuodessa 24kg ja koska olen äärettömän perso makealle, annoin itselleni luvan juoda light-limuja niin paljon kuin halusin.

Eipä tuntunut sitovan nestettä. N.1,5kg lähti joka viikko.

Vierailija
4/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan merkitys elämänlaadulle on sanoinkuvaamattoman suurta! Laihtumisessa on kuitenkin kyse siitä, että syö vähemmän kuin kuluttaa. Kysymys on siis puhtaasta matematiikasta joten pelkällä ruokavaliollakin pystyy halutessaan PUDOTTAMAAN PAINOA. Järkevään laihduttamiseen, jossa pyritään parantamaan kehon koostumusta ja pitämään yllä hyvää aineenvaihduntaa, on liikunnalla toki suuri merkitys.

ja light-limuista vielä kommentoisin: Täällä yksi, jolla light-limut ovat tärkeä osa painonhallintaa (täyttävät vatsaa, helpottavat makeanhimoa ja -valitettavasti- nakertavat kyllä hampaita:()

Vierailija
5/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tietty sellasta hyötyliikuntaa oli mitä aina,eli lasten kans ulkoilua ym. ja söin melkeen kokoajan alle 800 kaloria päivässä. ja paino tippui 2,5kk:ssa 15kg. Että syötte vaan liikaa jos ei tipu :D

Ja ei ole puolessa vuodessa muuten tullut kiloakaan takaisin.

Vierailija
6/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono esimerkki lapsillesi! Mitä syöt noiden ruokailujen välillä? Lounas? Iltapala?

Vierailija
7/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

94 -> 64kg. ja näin tein:

otan aamulla sen verran pitkää ettei tarvi ottaa humalogia päivällä ollenkaan. syön 2-3 tunnin välein joten ei pääse hypo yllättämään. sokerit nousee 10:een, mutta laskevat 6-7:een itsestään.. ja en syö pastaa, perunaa, vehnää jne.

Lääkäri sanoi että näin voi hyvinkin tehdä, keho ei tiedä onko insuliini pitkävaikutteista vai lyhytvaikeutteista kunhan sitä on tarpeeksi elimistössä. ja hba1c:ni on 6.2 :)

ja kaloreina söin 1300kcal/pvä. ja EN liikkunu :)

Vierailija
8/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se syö läskit, ei lihasta. Selluliittikin häviää (ja diabetes). Kannattaa kokeilla.

Vierailija
9/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se syö läskit, ei lihasta. Selluliittikin häviää (ja diabetes). Kannattaa kokeilla.

2. tyypin diabetes lähtee kyllä, mutta 1.tyypin on ihan pysyvä tila johon ei mikään elämänmuutos vaikuta. puhkee lapsena ja on perinnöllistä

Vierailija
10/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mikä pitkä käytössä? mä vaihdoin just Levemiriin, kun sen pitäisi tukea painonpudotusta... tiedä häntä sitten, onko siinä mitään perää ;).

Kuulostaa tosi hyvältä kyllä toi sun tahtis...

Mulla on sellainen ongelma, että mun keho on tottunut tähän ruokailuun tässä vuosien varrella ja kaikenlaiset muutokset vaikuttaa tosi vahvasti :(... Mutta aion kokeilla nyt tota sun laittamaasi rytmitystä vaikka ensin vähän soveltaen...

Sinä joka kysyit mitä syön listaamieni välillä: en mitään. Ja lapseni syövät ihan normaalisti aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan :). Ihan normi ruokaa syövät laidasta laitaan. Herkkuja harvemmin, kun meidän perheessä kukaan ei niistä tykkää.

heather82

Vierailija
11/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjaudut sisään, niin sinun pitää kirjoittaa siihen käyttäjätunnuksen sijaan se SÄHKÖPOSTIOSOITE jota käytit reiksteroitysessä + salasana.

Itsekin tarjosin alkuun aina käyttäjätunnusta...

Vierailija
12/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana kolme viikkoa kiloklubiseurantaa. Kiloakaan ei ole kadonnut, vaikka kirjaan KAIKKI syömiset ja liikunnat ja jään joka päivä miinukselle. Olen normaalipainoinen, 65kg, mutta haluan pudottaa muutaman kilon. No, eipä onnistu. Jostain muusta kuin matematiikasta on siis kyse.

Vierailija
13/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syöt noin paljon huonoa ruokaa.pasteijassa on yllättävän paljon kaloreita,riisimurot ei pidä nälkää ja niissä ravintoarvo 0. lisäksi syöt kotiruokaa ehkä liian isoja annoksia? kun kerta salaattia lautaselta ei löydy..

Vierailija
14/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heather82

Vierailija
15/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 33

Vierailija
16/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tietävät kaiken elimistön toiminnasta ja hiilihydraateista ja sitten kertovat miten diabeteskin paranee karpaamalla!!!

Jeesus mistä näitä idiootteja tulee!

Ilmeisesti seiskassa ei ole ollut artikkelia 1. tyypin diabeteksesta jota suurin osa nuorista diabeetikoista sairastaa.

Vierailija
17/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tietävät kaiken elimistön toiminnasta ja hiilihydraateista ja sitten kertovat miten diabeteskin paranee karpaamalla!!!

Jeesus mistä näitä idiootteja tulee!

Ilmeisesti seiskassa ei ole ollut artikkelia 1. tyypin diabeteksesta jota suurin osa nuorista diabeetikoista sairastaa.

Lukutaito toisilla vielä oppimatta?

Vierailija
18/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi syödä paljon useammin ja terveellisemmin! Enemmän kuituja! Edelleen olet huono esimerkki lapsillesi, enkä tarkoita nyt painoasi!

Sinä joka kysyit mitä syön listaamieni välillä: en mitään. Ja lapseni syövät ihan normaalisti aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan :). Ihan normi ruokaa syövät laidasta laitaan. Herkkuja harvemmin, kun meidän perheessä kukaan ei niistä tykkää. heather82

[/quote]

Vierailija
19/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte oikeasti laihtua niin kirjoittakaa treenipäiväkirjaa. Kirja ei valehtele. Päivittäin kevyttä palauttavaa liikuntaa niin että hiki virtaa mutta ei hengästy 2h aamulla, 2h päivällä tai illalla.

Sitten 3 kertaa viikossa 2h kovaa rääkkiä mieluiten aamulla jotta liikunnan aiheuttama piristys antaisi voimia päivälle. Sitten illalla vielä venyttelyt.

Muistakaa ettette aloita heti tuolla lukujärjestyksellä muuten aiheutatte elimistölle ylikuormituksen. Pitää olla kovakunto että jaksaa reenata paljon ja silloin laihtuu.

Kovaa harjoitteleva ei kerkeä mässäilemään pitkin päivää täydellisten naisten seurassa vaan reenaa ja syö kun on nälkä.

Muistakaa päiväkirja se kertoo totuuden. Turha valittaa jos sivut näyttävät tyhjää.

Vierailija
20/47 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorisoidaan elämä sen mukaan mikä on tärkeintä eikä valiteta jos läskiroikkuu ja kasvoista ei saa selvää kuka sielä läskin takana kurkkii?

Kovaa työtä eikä mitään saavuteta ilmaiseksi.