Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletpa mitä mieltä tahansa Michael Jacksonista katso tämä

Vierailija
22.09.2009 |

Mieletön performanssi joka ei jätä kylmäksi ketään. Itkin.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetukset kieltävät henkilöpalvonnan ja palvonta kuuluu yksinomaan Jumalalle.

Vierailija
22/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä häiriintyneemmältä. Minä en kyllä glorifioisi yhtään anteeksiantoa yms. ja puhuisi henkisestä suuruudesta, kun kyse on kuitenkin pikemminkin psykiatrisesta ongelmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvoja psyykeeseen vaikuttavia lääkkeitä pystyäkseen olemaan hereillä/unessa, ei se kerro kovinkaan suuresta henkisestä hyvinvoinnista ja tasapainosta.

Vierailija
24/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä glorifioisi yhtään anteeksiantoa yms. ja puhuisi henkisestä suuruudesta, kun kyse on kuitenkin pikemminkin psykiatrisesta ongelmasta.

Vierailija
25/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvoja psyykeeseen vaikuttavia lääkkeitä pystyäkseen olemaan hereillä/unessa, ei se kerro kovinkaan suuresta henkisestä hyvinvoinnista ja tasapainosta.

ennustettavaa :(. Olihan sen nyt selvää, ettei mies olisi millään pystynyt vetämään 50 keikan konserttikiertuetta. Tuokin on taas yksi tyypillinen merkki tietynlaisesta psyykkisestä ongelmasta: ei pysty sanomaan ei. Ei pysty arvioimaan järkevästi omia voimavaroja. Jostain luin että Michaelin suunnitelmat konserteista oli ihan omalla planeetallaan, hän rupesi tekemään niistä aivan ihmeellistä spektaakkelia. Just toi mälytön pyrkimys täydellisyyteen ja johonkini aivan ihmeelliseen ja sitten romahdus kun itseaiheutettu paine käy liian suureksi. Ymmärtääkseni ne harkat meni kuitenkin ihan jees ja takuulla olisi riittänyt faneille. MJ oli kuitenkin kuolemaansa edeltävänä iltana täydellisessä paniikissa. Voi miesparka!

Vierailija
26/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

fanin tyylinen asioiden kaunistelu ja tulkinta niin päin, että MJ:n mielenterveysongelmat olivat osoitus hänen suuruudestaan ja henkisestä vahvuudestaan. Mitä se minulle kuuluu, jos joku haluaa sillä täyttää jotain tarvetta itsessään? En tiedä, jotenkin se on vaan VÄÄRIN.

Tuli mieleen juttu yhdestä kuoliaaksi pahoinpidellystä lapsesta, jota äiti kohteli pöyristyttävillä tavoilla tämän lyhyhyen elämän ajan. Törkeän fyysisien väkivallan lisäksi lukitsi pimeään komeroon ja jätti sinne ties miten pitkäksi ajaksi. Joku todistaja oli sanonut, että kun komeron oven avasi, siellä odotti aina hymyilevä lapsi. Pieni raukka. Jos hautajaisissa olisi hymistelty lapsen olleen iloinen lapsi, se olisi ollut huutava, sydäntä särkevä vääryys.

Vierailija
27/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakaan täällä ei ole kaunisteltu mitään. Päinvastoin ihan puutaheinääkin on joku viitsinyt esitellä totuutena. Tuskinpa meistä kukaan tunsi Michael Jacksonia henkilökohtaisesti, mutta luulin silti että olisi selvää ettei kyseessä ollut toivoton luuseri. Tunnen itse hyvin yhden muusikon, joka on myös herkkä ihminen ja lääkitsee itseään alkoholilla ja kaikilla muillakin mahdollisilla huumeilla vaikkei tule edes erityisen traumaattisista kodista. Monesti luovuuden hinta on ihanteellisissakin olosuhteissa tietty tuska ja tasapainottomuus. Ja kun tiedämme että MJ oli kasvatettu uskomaan tiukkoihin uskonnollisiin periaatteisiin, ei ole täysin perusteetonta yrittää selittää hänen käytöstään osittain niiden perusteella. Sillä ei ole merkitystä uskooko niihin periaatteisiin itse, vaan sillä että MJ ilmeisesti uskoi. Vielä vuonna 2003 hän haastattelussa sanoi olevansa jehovan todistaja, vaikka olikin eronnut seurakunnasta 80-luvun lopulla. Eli kyseessä ei ole "kaunistelu", vaan yritys ymmärtää.

Vierailija
28/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ongelmia, esim. nämä pedofiili-oikeudenkäynnit jotka rasittivat häntä niin fyysisesti kuin henkisesti ja olivat suurin syy lääkeriippuvuuden kehittymiseen, niin hän palasi vanhan seurakuntansa yhteyteen ja haki sieltä epätoivoisesti tukea ja jopa syytti vanhemmistoa tuen puutteesta. Mutta sitten kun ajat parani, asia unohtui.

Niin hänellä oli kyllä uskoa, mutta ei sellaisia tekoja joiden perusteella hänet olisi voinut mieltää vakaumukselliseksi jumalan palvelijaksi, ja usko ilman tekoja on jo itsestään kuollut, sanoo Iso Kirja.

Minä en tuomitse, minulla ei ole siihen valtaa. Jumala yksin tietää mitä ihmisen sydämmessä on, mutta minusta hänen esittämisensä yhtenä Jehovan Todistajista on kyllä väärin. Oikea JT ei koskaan viettäisi synttäreitä eikä jouluja ym.

Eikä JT ylpeile kuuluisilla jäsenillään, vaan jumalan tuntemuksella.

Vierailija
29/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus juurtuu niin syvälle ihmisen persoonaa vaikka ei enää virallisesti kuulu JT järjestöön on sisältään aina jossain määrin JT. Itse olen saanut JT kasvatuksen ja vaikken ole virallisesti kuulunut uskontoon aikoihin toimin tietyissä tilanteissa niin kuin JT toimii tai toimisi.

Uskon että Michaelia lapsuudessa opitut asiat jollain tasolla läpi elämän. Emme tiedä hänen henkilökohtaisesta Jumala-suhteestaan mitään niin kuin emme kenenkään muun kuin vain itsemme.

Muistakaa myös se ettei Michaelin äiti ollut väkivaltainen ja hän on JT edelleen. Isä ei ole JT uskossa ollut koskaan.

JT opeissa on selkeää että mies on perheen pää jota totellaan. Perheessä jossa kaikki ei usko samalla tavalla tulee väistämättä ristiriitatilanteita.

Minusta ainakaan täällä ei ole kaunisteltu mitään. Päinvastoin ihan puutaheinääkin on joku viitsinyt esitellä totuutena. Tuskinpa meistä kukaan tunsi Michael Jacksonia henkilökohtaisesti, mutta luulin silti että olisi selvää ettei kyseessä ollut toivoton luuseri. Tunnen itse hyvin yhden muusikon, joka on myös herkkä ihminen ja lääkitsee itseään alkoholilla ja kaikilla muillakin mahdollisilla huumeilla vaikkei tule edes erityisen traumaattisista kodista. Monesti luovuuden hinta on ihanteellisissakin olosuhteissa tietty tuska ja tasapainottomuus. Ja kun tiedämme että MJ oli kasvatettu uskomaan tiukkoihin uskonnollisiin periaatteisiin, ei ole täysin perusteetonta yrittää selittää hänen käytöstään osittain niiden perusteella. Sillä ei ole merkitystä uskooko niihin periaatteisiin itse, vaan sillä että MJ ilmeisesti uskoi. Vielä vuonna 2003 hän haastattelussa sanoi olevansa jehovan todistaja, vaikka olikin eronnut seurakunnasta 80-luvun lopulla. Eli kyseessä ei ole "kaunistelu", vaan yritys ymmärtää.

Vierailija
30/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ole mahdollista ottaen huomioon hänen menestyksensä ja lahjakkuutensa. Mutta toisaalta mielenterveysongelma ei muuksi muutu sillä, että ruvetaan tulkitsemaan sitä joksikin ihan muuksi, päinvastaiseksi.

Vierailija
31/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylysti kuitenkin tuomitset "ei sellaisia tekoja joiden perusteella hänet olisi voinut mieltää vakaumukselliseksi jumalan palvelijaksi, ja usko ilman tekoja on jo itsestään kuollut, sanoo Iso Kirja. Minä en tuomitse,"

Mietipä sitä kuinka paljon Michael Jackson teki hyviä tekoja, ehkä enemmän kuin JT porukka yhteensä. JT ei anna rahaa Punaiselle Ristille eikä maailman katastrofeihin eikä nälkää näkeville.

JT antaa rahaa vain JT-järjestölle tarkoituksena levittää uskontoa ympäri maapallon. Jenkkilässä on valtava omaisuus JT-yhteisöllä.

Jackson on tukenut 39:ää hyväntekeväisyysjärjestöä rahalahjoituksilla ja osallistumalla huutokauppoihin.

Jackson teki ja esitti muutamia hyväntekeväisyys kappaleita, kuten esimerkiksi We Are the World, Man in the Mirror, Heal the World ja Earth Song. Vierailessaan muissa maissa, Jackson kävi myös usein sairaaloissa ja lahjoitti esimerkiksi leluja sairaille lapsille.

Uskon että nämä teot miellyttää Jumalaa suuresti. Olisi outoa jos häntä ei Jumala kelpuuttaisi.

JT uskonnossa saa juhlia vain ja ainoastaan hääpäivää ja se onkin sitten iso juttu.

Olen nähnyt JT äidin tekemässä JT perheessä jouluvalmisteluja tortut oli paistettu ja kinkku uunissa kun yllättäen kävin kylässä aattona.

Jokainen päättää itse päivän merkityksen, syntymäpäivää ei saisi viettää ja se on minusta kyllä outoa. Jokainen meistä on juhlimisen arvoinen.

Mitään kieltoa Raamatusta ei löydy syntymäpäivien viettoa estämään. Tällainen tulkinta on tehty sen perusteella että joissain juhlissa kuoli ihmisiä.

Minusta JT uskonto painottuu liikaa sääntöihin ja määräyksiin ja ihmiset vahtii toisiaan.

Pitäisi muistaa että Uusi liitto ei ollut niin ankara kuin Vanha liitto, eikös Jeesus luetellut vain pienen määrän sääntöjä minkä puitteissa tulisi elää, kaikki muut säännöt ovat ihmisten keksimää.

Kun tiedätte ettei Jeesus syntynyt jouluna niin kyseistä juhlaa voi viettää ja vietetäänkin muilla merkityksillä. Suuressa osassa perheitä ei uskonnollisuutta liitetä mitenkään joulun aikaan, pieni määrä käy kirkossa tai lukee evankeliumin.

Pääsääntöisesti se on kauppiaitten juhlaa, toki lahjojen saajien ja myös antajien. JT vo antaa lahjoja ympäri vuoden niin halutessaan ja muut keskittyy merkkipäiviin ja jouluun lahjoessaan.

oli ongelmia, esim. nämä pedofiili-oikeudenkäynnit jotka rasittivat häntä niin fyysisesti kuin henkisesti ja olivat suurin syy lääkeriippuvuuden kehittymiseen, niin hän palasi vanhan seurakuntansa yhteyteen ja haki sieltä epätoivoisesti tukea ja jopa syytti vanhemmistoa tuen puutteesta. Mutta sitten kun ajat parani, asia unohtui.

Niin hänellä oli kyllä uskoa, mutta ei sellaisia tekoja joiden perusteella hänet olisi voinut mieltää vakaumukselliseksi jumalan palvelijaksi, ja usko ilman tekoja on jo itsestään kuollut, sanoo Iso Kirja.

Minä en tuomitse, minulla ei ole siihen valtaa. Jumala yksin tietää mitä ihmisen sydämmessä on, mutta minusta hänen esittämisensä yhtenä Jehovan Todistajista on kyllä väärin. Oikea JT ei koskaan viettäisi synttäreitä eikä jouluja ym.

Eikä JT ylpeile kuuluisilla jäsenillään, vaan jumalan tuntemuksella.

Vierailija
32/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä näyttää ihan naiselta, mutta siis en kiellä etteikö tietäs miten ollaan lavalla ja etteikö osais laulaa.. en silti oo minkään tason fani, utelias vaan joskus

Vierailija
33/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parenneta pelkällä hyvätekeväisyydellää ja lauluja laatimalla. Vain Jumala voi sen tehdä.

Kyllä se onyt oli ilmiselvää ettei hän ollut mikään jumalan palvelija, mutta sanoinhan että se mitä hän oikeasti sisällään oli, sen tietää vain Jumala yksin.

Olen myös itse JT-perheessä kasvanut ja vaikka en ole itse JT, niin tietysti se asia vaikuttaa minussa aina ja näkyy useissa eri asioissa. Vaikka sen voi jäättää taakseen, sitä ei voi koskaan täysin unohtaa.

Vierailija
34/133 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lahjakkuus oli valtava, mutta ei tuollaiseen lavapresenssiin ja täydelliseen esiintymisen tarkkuuteen pääse ilman hirveää harjoittelua ja kirkasta näkemystä. Ja MJ:hän oli koko paketti, eli musiikki oli aivan yhtä upeaa kuin esiintyminenkin. Lisäksi persoonana täysin unohtumaton.

Vierailija
35/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nämä numerot ovat niin sekaisin täällä?

58.

Vierailija
36/133 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lahjakkuus oli valtava, mutta ei tuollaiseen lavapresenssiin ja täydelliseen esiintymisen tarkkuuteen pääse ilman hirveää harjoittelua ja kirkasta näkemystä. Ja MJ:hän oli koko paketti, eli musiikki oli aivan yhtä upeaa kuin esiintyminenkin. Lisäksi persoonana täysin unohtumaton.

Ylivertainen muihin nähden kaikilla mittareilla.

Olen todella onnellinen siitä että hän sai suunnattoman määrän palkintoja ja arvostusta alan ammattilaisilta.

Ihailtavaa on se asenne jolla suhtautui palktintoihin ja faneihinsa. YouTubessa on nähtävissä mittava määrä erilaisia palkintojenjakotilaisuuksia.

Vierailija
37/133 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostusta saadessaan, mikä tietenkin on fiksua. En usko että hänellä nousi kusi päähän ammatillisesti edes loppuaikoina. Säilytti mm. palkintojaan jossain varastossa ettei ylpistyisi ja jäisi lepäämään laakereilleen. Ja se asenne kyllä näkyi. Samoin oli selvää että hän rakasti fanejaan, jotka myös rakastivat häntä takaisin enemmän kuin ketään toista tähteä. Muita esiintyjiä diggaillaan, mutta Michaelia rakastettiin.

Vierailija
38/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kotoisin JT-perheestä.

Jumalalla on omat määräaikansa mutta Michael teki mielestäni oikein kun auttoi hätääkärsiviä välittömästi ja hänellä oli siihen varaa ja tahtoa ja rakastava sydän.

Uskon niin että lähimmäisen rakkaus on keskeinen asia Jeesuksen seuraajille.

Raamatussa kehotetaan käyttämään lahjojaan hyvään, osa teistä on opettajia, osa jotain muuta

Jokainen saa geeniperimässään tiettyjä ominaisuuksia joita on syytä hyödyntää ja Michael teki juuri niin. Jokainen voi kehittää itseään aina vain paremmaksi ja paremmaksi.

parenneta pelkällä hyvätekeväisyydellää ja lauluja laatimalla. Vain Jumala voi sen tehdä.

Kyllä se onyt oli ilmiselvää ettei hän ollut mikään jumalan palvelija, mutta sanoinhan että se mitä hän oikeasti sisällään oli, sen tietää vain Jumala yksin.

Olen myös itse JT-perheessä kasvanut ja vaikka en ole itse JT, niin tietysti se asia vaikuttaa minussa aina ja näkyy useissa eri asioissa. Vaikka sen voi jäättää taakseen, sitä ei voi koskaan täysin unohtaa.

Vierailija
39/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michaelista, että hän oli oikeasti ihastunut Jordy Chandleriin (ja päinvastoin). Seksuaalista hyväksikäyttöä ei todistettu silloin eikä myöhemmin (poliisi tutki kyllä), mutta onhan mahdollista että rakkaussuhde oli silti olemassa henkisellä tasolla. Tietenkin tämä on silkkaa spekulointia, mutta jos MJ tunsi itsensä täysin viattomaksi, ihmettelen että hän maksoi niin helposti Chandlerille 20 miljoonaa. Joka tapauksessa hän tiesi Chandlerin tapauksessa että suhde näytti oudolta jo kauan ennen korvausvaatimuksia, mutta ei välittänyt tippaakaan mitä muut ajattelivat.

Vierailija
40/133 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JT valtakunnansalissa oli yksityinen muistohetki ennen konserttia. Tilaisuudesta kerrotaan että oli kuin kyseessä olisi Jehovan todistaja.

Jos JT-yhteisö olisi kääntänyt selkänsä täysin Michaelille ei siellä olisi annettu tilaisuutta järjestää.

Onko tämä kova paikka muille todistajille sitä en tiedä.