Siis voitteko te oikeesti olla 3pv käymättä suihkussa? Aikuiset naiset?
Kaverin kanssa puhuttiin meikkaamisesta, sanoi että on 3pv vanhat meikit naamassa, kun ei ollut sitten tänään ehtinyt suihkuun! Ja oli vielä krapulassa! Kuka voi olla menemättä suihkuun krapulassa, hyi saattans!
Nuorempana lainailin tän frendin vaatteita ja niissä oli kainaloissa esim. niin pistävä haju, et meinas taju lähtee jos nuuhkas. Se haju tarttui myös siitä paidasta omaan kainaloon (tiedän, koska vaikka hikoilen normaalisti, mun kainalohiki ei haise).
Eli gallup: Eikö kaikki oikeesti peseydy joka päivä??!
Kommentit (74)
ellei joku sitten vääristele vastauksia. Tai sitten niitä vääristää se, että täällä on vanhoja ja väsyneita AV-mammoja - jollain toisella foorumilla vastaukset voisivat olla jotakin muuta.
Mun mielestä tuolla nousi kyllä esiin hyvä pointti. Ettekö käy suihkussa seksin jälkeen? Kunnon av-mamma kuitenki panee joka toinen pvä tai vähintään 3krt/vko ja täällä jengi peseytyy kerran viikossa?
Itse olen samaa mieltä erään edellä vastanneen kanssa: en mä kehtais mennä edes illalla samaan sänkyyn, jollen olisi puhdas ja pesty!
ap
En pese sinä aikana edes naamaani. Takapuolen pesen vessassa tarvittaessa, eli jos jotain valuu. Seksin jälkeen en pese jos ei oo tarvis mennä ihmisten ilmoille, rakastan spermaista oloa ja laitan vaan harsovaipan housuihin ja sinne saa valua.
Okei, jos teen niin vaativaa työtä että siinä tulee "hermohiki", niin sitten suihkuttelen joka toinen päivä ja välipäivänä saatan pestä kainalot. Hikiliikuntaa en harrasta ikinä.
Harvemmin muuten nukun sängyssä. Torkahdan vaan vaatteet päällä sohvalla parin tunnin torkkuja. En malta tuhlata aikaa nukkumiseen, kun elämässä on niin paljon mielenkiintoista tekemistä.
t. viiden lapsen äiti, yrittäjä ja opiskelija
että mitä enemmän itseänsä jynssää, sitä nopeammin paskottuu. Joten jos olet tottunut käymään suihkussa joka päivä, todennäköisesti sitä myös tarvitset.
Aamulla ensin lenkille ja sitten suihkuun. Sen jälkeen on ihanan raikas olo ja se oman ajan tarve on tyydytetty. Sitten lapset hereille ja päivän hommiin. Saatanpa käydä tämän lisäksi kerran tai kaksi viikossa vielä saunassakin...
tai voi se olla että vain luonnollinen kauneus puuttuu.
täytyy varautua olemaan suihkun lähettyvillä at all times.
Pelkällä vedellä (ja saippualla) lähtee vain ja ainoastaan pintahiki ja mahdolliset hajut. Itse teen tämän normisuihkun pari kertaa viikossa ja tietysti mikäli harrastettu seksiä.
Mutta - kuinka moni oikeasti pesee itsensä?? Meinaan kunnolla liat ihosta pois? Normaalilla pesusienellä ei tapahdu mitään. Kokeilkaapa sellaista käteen pujotettavaa pesukinnasta, sillä lähtee ihosta kunnolla kuollut iho pois, on aika oksettavaa kyllä. Itse olen tätä tehnyt jo useamman vuoden viikoittain ja joka viikko sama juttu. Voin vain kuvitella kuinka likaisia ihmiset oikeasti ovat kun käyvät vain suihkussa...
ja siitä ei voi tinkiä. Jos urheilen ja hikoilen, käyn kaksikin kertaa päivässä suihkussa.
Suurimmalla osalla suomalaisista hiukset on niin ohuet ja hennot, että ne näyttävät ihan kamalilta, jos niitä ei pese joka päivä.
On se mukavaa kun saa päivän hiet ja liat valutettua pois ja sitte peseytyä kunnolla:) En kyllä pystyis nukkuun jos en ois peseytyny.
Naaman mä pesen päivittäin.
Jos mä olisin 3 päivää ilman pesua niin mä en kehtaisi lähteä ovesta ulos :D
Tää vahvistaa vaan mun kuvaa näistä av-palstalla roikkuvista alemman sosiaaliluokan kotiäideistä: Eivät edes peseydy!!!! Mitä teidän miehetkin ajattelee teistä? Kyllä normaali itseensä kunnioittava ihminen käy suihkussa päivittäin! Mä en ole koskaan kuullut, että aikuinen nainen oikeesti kävis suihkussa 3 päivän välein, todella kuvottavaa. Opettakaa nyt edes lapsenne peseytymään, jos olette itse niin laiskoja, että ette viitsi itsestänne huolehtia.
ei toi laiskuudesta tarvii johtua. helvetti mitä ääliöitä täällä on. jollain kuiva iho, joku ei hikoile jne. mustakin on veden tuhlausta käydä kaks kertaa päivässä suihkussa. eikä taatusti tee ihollekaan hyvää.
tarpeen mukaan jokainen!
Tästähän julkaistiin tutkimus viime keväänä. Mitä enemmän ihminen peseytyi sitä suuremmaksi (ja monipuolisemmaksi) ihon bakteerimäärät nousivat. Syyksi veikattiin sitä että ihon normaali suoja kärsii liiasta peseytymisestä.
Moni on saattanut omakohtaisesti kokea senkin että hiusten pesuväli korreloi vahvasti hiusten rasvoittumisnopeuteen. Mitä enemmän pesee sitä enemmän talirauhaset joutuvat tuottamaan talia.
Päivittäinen suihku on liikaa. Riittää hyvin että pesee alapään, kainalot ja jalat. Kokosuihku vain joka 3. päivä tai harvemmin.
Arkielämässä käyn suihkussa joka päivä tai joka toinen päivä. Ymmärrän jos kuivuvaihoinen ja vähän hikoileva välttelee suihkua. Minä taas olen voimakkaasti hikoileva (paita pitää vaihtaa joka päivä) ja rasvoittuvaihoinen.
Usein suihkuni tosin ovat pikaisia enkä pese hiuksiani sampoolla kuin n. 3 päivän välein, muuna aikana riittää että hiuksetkin pesee vedellä.
NOin kerran viikossa harjaan siis kroppani sellaisella perinteisellä pesuharjalla, jossa on saippuaa - vastaukseksi tuohon pesemiskyselyyn... Muuna aikana pesaisen kainalot saippualla.
on erilaisia (kuinka yllättävää, jälleen kerran).
Minulla sama juttu kuin joillakin muillakin: en juuri hikoile eivätkä hiukseni rasvoitu. Käytän tosi vähän hiusten muotoilutuotteita enkä meikkejäkään joka päivä. Pysyn ihan raikkaana kaksi päivää, kolmantena alkaa tulla kiusallinen olo.
Olen myös huomannut, että mitä useammin peseytyy, sitä nopeammin likaantuu.
joka päivä ei todellakaan tarvitse harrastaa liikuntaa 30 minuuttia. Tämä on suositus niille ihmisille jotka eivät harrasta mitään, lorvivat kotona tai haluavat edes jollain tasolla pitää peruskuntoa yllä. Monet ihmiset harratavat aerobisia lajeja tai käyvä kuntosalilla ja he tarvitsevat kyllä lepopäiviäkin viikkoon. Itse harrastan aktiivista lajia kaksi tuntia kerralla 3xviikossa, eikä minun tulisi mieleenikään käydä jokaisena välipäivänä 30 min. hikilenkillä.
Käyn suihkussa jokatoinen pv. Pesen kainalot sekä kasvot ja suoritan alapesun päivittäin. Seksin jälkeen myös alapesu. Urheilusuoritusten jälkeen käyn aina suihkussa, samoin krapulapäivinä.
En pahemmin hikoile enkä näe syytä pestä päivittäin kuin kasvot ja alapään. Käytän antisperianttia joka kestää hyvin ilman lisäämistä siihen kolmanteen päivään. Enkä taatusti haise hielle. Olen kotiäiti mutta luulen että töissä käydessäni alkaisin taas käymään joka toinen päivä suihkussa sillä kolmantena päivänä alkaa pikkuhiljaa näkyä hiusten rasvoittuminen.
että tietty minäkin käyn useammin suihkussa jos tilanne vaatii. Esim en minäkään jumpan jälkeen jätä suihkussa käymättä. Usein nämäkin ajoittuu juuri suihkupäiviin.
Tekstistäsi päätellen taida itse olla juuri mainitsemaasi sosiaaliryhmää.
enkä todellakaan ole mikään kotiäiti, vaan varsin vaatimassa edustusammatissa oleva. Tietty, jos ehdin kuntoilemaan enemmän ja hikoilen, niin sitten käyn tarvittaessa suihkussa vaikka päivittäin. Kyllä meikin poisto, kainaloiden, varpaiden ja alapään pesu iltasella riittä muina päivinä. Turhaa veden haaskausta. En juurikaan hikoile normaalioloissa ja pitkiä hiuksia en nyt lähde pesemään päivittäin missään tapauksessa.