Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheen umpitylsä arki ahdistaa.

Vierailija
21.09.2009 |

Teki taas mieli jättää ostoskärryt keskelle automarketin käytävää kiljuvien kakaroiden ja heitä rahtaavien vanhempien sekaan.

Olis niin tehnyt mieli hypätä ensimmäiseen linja-autoon ja ajella keskustaan johonkin kaljakuppilaan istumaan iltaan tai edes kahvilaan, jossa saisi juoda kahvinsa rauhassa ilman jatkuvaa vikinää ja kitinää.

Luultavasti olisinkin jättänyt ne ostoskärryt ostoksineen käytävälle ja häipynyt jos olisin ollut yksin ostamassa ruokaa perheelle.

Nyt en viitsinyt kärryjä jättää, koska niissä oli myös vauva turvakaukalossa. Pakko oli palata tähän ahdistavaan vankilaan ja jatkaa taas illalla huomenna samalla tylsällä kaavalla elämää.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pakotti palaamaan?

Vierailija
2/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isukki palaa esikoisen kanssa uimakoulusta. Huomenna taas päivä jatkuu samalla tappavan tylsällä kaavalla ja tiedän tunnilleen mitä tulee tapahtumaan.

Ikävä sinkkuaikoja kun sai tehdä mitä huvittaa ja milloin huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tulen korjaamaan sen kersasi / ne kersasi pois. Tänne kyllä mahtuu. Ukkosi löytänee seuraa muualtakin?

Vierailija
4/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisin voinu kuolla pystyyn. Aina samanlaisia iltoja, viikonloppuja, leffoja, aina samaa datailua, samoja naamoja. Nyt voin sentäs seurailla, miten lapsi kehittyy ja aina on jotain uutta puheenaihetta miehenki kanssa. Ja joskus, ihan joskus vaan kun katson lasta, tulee se olo, jota odottelinkin: Ai tästä elämässä on kysymys. I get it now.

Vierailija
5/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin katselen kaiholla baareja, voisi töiden jälkeen mennä yhdelle kavereiden kanssa ja keskustella jotain kiinnostavaa tai nauraa tyhmille jutuille.

mutta saakin tulla kotiin ja tylsistyä. Tosin mä oon ymmärtänyt järjestää asiat niin, että asun kaupungissa enkä asioi marketissa, eli voinylläpitää kuvitelmaa, että elämä on kiinnostavaa :)

Vierailija
6/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en käsitä miten kukaan tylsistyy kun SAA olla kotona/VAPAALLA 247 lapsiensa kanssa!

Itsellä 4 ihanaa lasta ja ei voisi olla nautinnollisempaa elää tätä elämää oman perheen kesken.

En kaipaa sinkkuelämääni. Ei minun elämää lapset ole kuin täydentäneet, mitään en koe menettäneeni. Jokanen lapsi tuo lisää rakkautta taloon.

Vierailija
7/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansalaisopistolta tuli viesti että huomiset tunnit on peruttu opettajan sairastumisen takia. Pakko keksiä joku meno että pääsee pois kotoa siltikin. En kerro ukolle mitään että kurssi peruuntui, menen vaikka sinne kahvilaan 3 tunniksi istumaan tai elokuviin.

Muuten ukko käyttää tilaisuutta hyväkseen ja lähtee omiin harrastuksiinsa kun sen ei tarttekaan olla lapsenvahtina.

Vierailija
8/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten ymmärrä niin vammasia perheitä, jotka tunkee jonnekin jättimarkettiin lasten kanssa. Miten se muka on niin vaikeaa järjestää asiat niin, että kauppa-asiat hoitaa vain toinen , yksin. Eli jos miehellä on aikaa harrastuksiin, niin eiköhän ole myös kaupassakäyntiin. Totta kai lapset kitisee jossain kaupassa, kun siellä on niin tylsää. NÄin ihanilla ilmoilla voi nauttia lapsista menemällä ulos. Voi istahtaa itse penkille nauttimaan auringosta ja katsoa kun lapsukaisetn kirmaavat vaikka pallon perässä nurmella. Vauvelia voi vaikka imettää siinä penkillä.

Itseään saa syyttää, jos ei pysty järjestämään elämäänsä muuta kuin tylsien rutiinien sarjaksi.

Vierailija
9/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa kirppareilla tänään 10-14 ja esikoinen virikehoidossa. En jaksa siivota ja huomennakin vien esikoisen päiväkotiin rutiineihin, vauva ei vielä niitä kaipaa.

Tänään oli pakko käydä kaupassa, koska huomenna on mun harrastusilta ja loppuviikosta ukko harrastaa eikä silloin kauppaan pääse. Tylsistyn siis loppuviikon lasten kanssa kotona ja odotan viikonloppua kun ukko hoitaa lapsia ja taas pääsen menemään.

Vierailija
10/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa kaupassa ja esikoinen sillä aikaa uimakoulussa isänsä kanssa. Eikä mun vauva kitissyt, vaan ne muut kakarat.

Vierailija
11/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikset voi vapaasti puuhata jotain omalla ajallasi??

Mulla on 4v, 2v ja 2kk lapset, ja omaa aikaa on ihan riittävästi! Mieheni KÄSKI mun hommata harrastuksen kun olin viimeisilläni raskaana.. No, ilmottauduin sitten paikalliseen aerobicciin, jossa käyn nyt ma-to 1,5h illassa. Tämän lisäksi käyn kavereiden kanssa kahviloissa, viihteellä ja leffassa silloin kun haluan.

Lauantaina olin viettämässä eronneen miesystävän tupareita kera kaikkien hyvien ystävieni.

Lasten kanssa käydään kerhoissa, kaupungilla ja kirjastossa... No, okei kirjastossa on aika tylsää, mutta mä kyllä tykkään tosi paljon kierrellä lasten kanssa ihan vaan paikallista Citymarkettia :) (juujuu, asutaan pienellä paikkakunnalla)...

Ja kyllä saan hyvin kahvini juotua rauhassa joka ikinen päivä. Netissäkin ehdin surffailla hyvin.

Heather82 (jolla ei edelleenkään ole rekisteröityminen onnistunut....)

Vierailija
12/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis se harrastusilta, mutta mua ahdistaa suunnattomasti että entinen vapaus mennä ja tulla on vähintäänkin 15 vuodeksi mennyttä. Nyt pitää jatkuvasti kysellä toisen menoja ja sitä ehtiikö hoitamaan lapsia. Ennen oli toisin, kun kaveri soitti, sitä oltiin alta 15min linja-autossa ja menossa kohti tuntematonta.

Käyn kyllä päivisin kahviloissa ja kavereilla ja baarissakin, mutta ärsyttää kun kaikki pitää merkitä kalenteriin vähintäänkin viikkoa aikaisemmin jos haluaa ilman lapsia päästä menemään.

Vierailija
13/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin edelleen mennä aika vapaasti, tosin miehelläni on jälleen näin syksyn tullen paljon ay-hommia ja kunnanvaltuusto hommia edessä...

Mutta mitä tuohon kavereiden kanssa olemiseen ja menemiseen tulee, niin hyvin onnistuu vieläkin :)! Vaikka sitten 15min varoitusajalla :D... Ei ole kyllä vielä eteen tullut, mutta silti...

Jos mä olisin alkanut ajatella, että lasten tulon myötä pitäisi jotenkin erityisesti muuttua, olisin varmasti hyvin pian alkanut kärsiä siitä...

Kun esikoinen syntyi, sitä muuttui pakostakin vastuullisemmaksi, tokan tultua tajusin, että lastenhoito on helppoa ja lapset rikkaus elämässä, eikä mun tarvitse omasta elämästäni luopua...

Tämän kolmannen tultua lapsiarki on jo niin tuttua, että kaikki tuntuu miljoona kertaa helpommalta kuin esikoisen kohdalla ja osaan antaa aikaa myös itselleni..

mieheni puolestaan jatkuvasti patistaa mua kavereiden luokse, kahville, viihteelle, harrastuksiin ym... Hän tekee pitkää päivää toisella paikkakunnalla töitä, joten haluaa viettää viikolla paljon aikaa lasten kanssa itsekseen tai sitten me kaikki yhdessä :).

heather82

Vierailija
14/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt päästäisiin teinieni kanssa yhdessä menemään ja tulemaan. Tätä helvetin vaippa-arkea luvassa vielä monta vuotta ja ilman lapsenvahdin sopimista ei pääse mihinkään vielä 15 vuoteen.

Vierailija
15/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaa, minä en täältä lähde kulumallakaan.

Vierailija
16/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole marttyyri vaan järjestä itsellesi omaa aikaa.

Hanki harrastus joka on esim kerran vkossa ja kestää tunnin. Kyllä varmasti isä pärjää lapsien kanssa sen aikaa.

Vierailija
17/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikkien tarvitse niitä tehdä, jos se kaljakuppiloissa istuminen on sun juttu, niin miksi ihmeessä menit sitä muuttamaan.

Aina voit valittamisen sijasta antaa lapsesi adoptioon/sijaiskotiin. AINA!

Vierailija
18/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoin 1 x tai 2 x kk MLL:n hoitsulle ja pääsin yksin kirjastoon

Vierailija
19/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lapset koska halusin kokeilla lapsiperheellisen elämää ja päästä yksiöstä isompaan asuntoon. Arvelin etten saa lapsia ja yhtäkkiä niitä vaan putkahti ja saattaa tulla lisääkin kun en viitsi ehkäistä.

Pitäähän jonkun tehtailla sijaisäitien lapset ja mahoille adoptiolapset.

Vierailija
20/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sitten asioille mitään tehnyt? Sama kitinä vaan jatkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi