Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tunne ketään kotiäitiä

Vierailija
21.09.2009 |

tunnen äitiyslomalla olevia, hoitovapaalla olevia, työttömänä olevia, mutta en yhtäkään kotiäitiä. Yksikään tutuistani ei itse asiassa ole ollut kotona sitä maagista kolmea vuotta. Suurin osa kaveripiirin lapsista mennyt hoitoon viimeistään 2v.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hoitovapaalla ja työpaikka odottamassa.

Jos joku kysyy mitä teen nykyään, en vastaa että olen töissä siellä ja siellä vaan vastaan että olen kotona lasten kanssa. En häpeile sitä.

Vierailija
22/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hoitovapaalla ja työpaikka odottamassa.

Jos joku kysyy mitä teen nykyään, en vastaa että olen töissä siellä ja siellä vaan vastaan että olen kotona lasten kanssa. En häpeile sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihan "oikeita" kotirouvia jotka ovat kotona kouluikäisten lasten kanssa. Ja sitten niitä jotka ovat olleet hoitovapaalla vuosikausia, mm. itseni :)

Vierailija
24/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja me treffaillaan ja paneskellaan päivä

T: Tatuoidun jätkän veli!

Vierailija
25/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA NIIN PITÄISI TEHDÄ MUIDENKIN.

nimim; AKATEEMINEN ÄITI

Vierailija
26/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ovat lähinnä kotirouvia nykyään, lapset jo vähän vanhempia kaikilla, kouluikäisiä

Vierailija
27/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin tituleeraan itseäni kotiäidiksi, vaikka olenkin palaamassa pian töihin ja nuorimmainen silloin 1,5 vuotta. Eikö sellainen äiti joka on kotona, ole kotiäiti? Oliko tilanne jotenkin eri kun palasin edelliseltä hoitovapaalta työelämään eikä mulla ollut työpaikkaa odottamassa, silloinkin nuorimmainen oli 1,5 vuotta?

t. Kotiäiti - ja ylpeä siitä

Vierailija
28/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön synnyttänyt ei ole kotiäiti jos saa tukea työttömyyteen. On työtön!

Se (minäkin) joka saa äitiysrahaa, hoitorahaa ei ole kotiäiti koska saa jälleen tukea.

Ihan perusKOTIÄITI on se, joka on kotona omasta valinnasta eikä saa tukea. Mies vaikka elättää ettei tartte mennä töihin vaan voi olla lasten kanssa kotona.

Olen nyt äitiyslomalla ja palaan pian töihin.

Mutta kotiäitiyttä tämä ei ole, vaikka minusta olisikin.. ;)

Se on taas ihan ihme ajatus ettei kotiäiti ole jos on työpaikka jossain. Sehän tekee ihmisestä VAAN työttömän! :D

Naapurissa on 50- vuotias nainen joka haluaa kännätä eikä mennä töihin. Se vaan on loinen, ei ole enää lasta jota hoitaa kun se on 30- vuotias. Tai onko toi nyt loinenkaan kun elää miehen rahoilla?

Ei kaikki halua mennä töihin.

En tunne muita kotona siipeilijöitä kuin ton naapurin. Ja sen lapsi on jo aikuinen.

Vierailija
29/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomilla, hoitovapailla, välillä töissä. Tähän ruljanssiin meni 8 vuotta. Mutta kotiäiti en ole koskaan ollut ammatiltani. Ammatiltani olen se, mihin itseni luin ja missä on työpaikkani. Olin töistäni äitiyslomalla tai hoitovapaalla.

olen ollut äitiyslomalla/hoitovapaalla.

Vierailija
30/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka olisivat hoitaneeet kotona lapsia joista nuorin on 3-v. tai yli.

Mutta ikuisena akateemisena pätkätyöläisenä tunnen kyllä monia samanlaisia, joilla ei ole ollut kotiäityden jälkeen työtä odottamassa. lapsi on 1,5-2,5-vuotiana laitettu hoitoon ja alettu opiskella lisää tai etsiä työpaikkaa. Suurin osa on onnistunut siinä nopeasti.

40%:lla kotihoidontuella olevista naisita ei ole työpaikkaa odottamassa, vaan heidän viimeisin määräaikaisuutensa on päättynyt raskauteen.

Vierailija
31/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tutuistani vain hyvätuloiset ja vakituisen työpaikan omaavat on voneet olla hoitovapaalla. Pätkätyöläiset ja pienituloiset ovat joutuneet menemään töihin heti äitiysloman loputtua.

40%:lla kotihoidontuella olevista naisita ei ole työpaikkaa odottamassa, vaan heidän viimeisin määräaikaisuutensa on päättynyt raskauteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan