Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tunne ketään kotiäitiä

Vierailija
21.09.2009 |

tunnen äitiyslomalla olevia, hoitovapaalla olevia, työttömänä olevia, mutta en yhtäkään kotiäitiä. Yksikään tutuistani ei itse asiassa ole ollut kotona sitä maagista kolmea vuotta. Suurin osa kaveripiirin lapsista mennyt hoitoon viimeistään 2v.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ovat lähinnä kotirouvia nykyään, lapset jo vähän vanhempia kaikilla, kouluikäisiä

Vierailija
2/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ovat lähinnä kotirouvia nykyään, lapset jo vähän vanhempia kaikilla, kouluikäisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen yhden ja voi taivas ku sillä on koko ajan "kiire"...

Meidän työssäkäyvien pitäis joustaa...

Vierailija
4/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

määritelmänä on että nuorin lapsi on täyttänyt kolme vuotta. Eiköhän heitä aika paljon Suomessakin ole (ainakin pääkaupunkiseudulla).

Vierailija
5/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu piireistä.

Kun asuu vauraalla alueella, alkaa löytyä.

Vierailija
6/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella ei ole mitään ammattia edes olemassa ja toinen on ammatiltaan laitoshuoltaja. Kumpikin on hieman sosiaalisesti rajoittunut yksilö. Jälkimmäinen valittaa jatkuvasti miten on tiukkaa rahallisesti ja rankkaa lasten kanssa, mutta töihinkään ei tahdo lähteä.

Vierailija
7/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitakin mahdollisuuksia olisi, mutta tämä sopii meille. Eikä muiden mielipiteillä väliä olekaan, vaikka niitä ahkerasti haluavatkin jaella.

Vierailija
8/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 päivää viikossa. Se riittää mun mielestä kotiäidin määritelmäksi. Ja kyllä, olen itse kotiäiti.

Vierailija
9/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaisia, että nuorinkin lapsi on jo eskarissa.

Asumme rauhallisella omakotitaloalueella ja melkein poikkeuksetta näiden naisten ammatti on sairaanhoitaja/lähihoitaja/lastenhoitaja. Tai siis ollut joskus. Osalla on johtajana oleva mies, toisaalta on ihan sellaisia, joissa mies on ihan esim. poliisi tai perusinsinööri. Sitten on 24/7 töitä tekeviä yrittäjämiehiä.

Leimallista on myös se, että lapsia on ainakin 4 kpl ja viimeinen saatu yli 40-vuotiaana.

Suurin osa ei siis ole aikeissa mennä töihin vielä vuosiin jos ollenkaan.

Vierailija
10/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on mielestäsi sosiaalisesti rajoittunut yksilö? Henkilö jolla ei ole työkavereita vai miten sen määrittelet?

Minä taas olen sitä mieltä että työnsä ulkopuolella suurin osa työssäkäyvistä omaa aika suppean sosiaalisen elämän. Kun olin työelämässä oli aina kiire eikä jaksanut lähteä kyläilemään kovin usein ja naapureiden kanssa pyrki mahdollisimman lyhyeen keskusteluun että voi siirtyä hoitamaan rästissä olevia kotitöitä työpäivän jälkeen, niin ja aina oli myös kiire kotiin syömään.

Kotiäitinä ollessani ainakin minä olen paljon innokkaampi tapaamaan ystäviä ja pysähtymään juttelemaan naapuruston tai sattumalta tapaamieni ihmisten kanssa.

Vierailija
11/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun sen yli 3-vuotiaan kotiäiti saa uuden vauvan niin ei enää olekaan kotiäiti vai?

määritelmänä on että nuorin lapsi on täyttänyt kolme vuotta. i]

Vierailija
12/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö alle 3v lapsen kanssa kotona olekkaan kotiäiti??

Vierailija
13/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö alle 3v lapsen kanssa kotona olekkaan kotiäiti??

Mä käsitän kotiäidin sellaiseksi, jolla voi olla joku ammatti, muttei työpaikkaa odottamassa eikä aikeita mennä töihin - vaan olla kotona.

Vierailija
14/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuorin lapseni on vasta 1v mutta mikäs muu olisin kuin kotiäiti koska ei ole tarkoitusta mennä töihin eikä työpaikkaa odottamassa.

En siis ole äitiyskomalla, en hoitovapaalla enkä työttömänä työnhakijana.

Mä käsitän kotiäidin sellaiseksi, jolla voi olla joku ammatti, muttei työpaikkaa odottamassa eikä aikeita mennä töihin - vaan olla kotona.

Vierailija
15/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Eikös lähes jokaisella kotiäidillä ole työpaikka odottamassa kun äitiysloma/hoitovapaa loppuu?

- Ja eikös suurin osa kotiäideistä hoida lapsensa kotona noin 3-v asti eikä 3-v alkaen?

Vierailija
16/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai aikeita mennä töihin jatkossa mutta jos olet vaikka vain vuoden kotona niin sen ajan tittelisi on kotiäiti. jos joku kysyy minulta mitä teen työkseni niin sanon että olen kotiäiti koska se on minun työni ja tehtäväni juuri nyt. voin lisätä että olen ammatiltani lähihoitaja.

Vierailija
17/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Eikös lähes jokaisella kotiäidillä ole työpaikka odottamassa kun äitiysloma/hoitovapaa loppuu? - Ja eikös suurin osa kotiäideistä hoida lapsensa kotona noin 3-v asti eikä 3-v alkaen?

Vierailija
18/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysloman ajan, niin en kyllä itseäni mieltänyt varsinaisesti kotiäidiksi. Olin vain äitiyslomalla työstäni.

Ja jos multa kysyttiin mitä tein työkseni niin en kyllä vastannut olevani kotiäiti, vaan sen mitä tein työkseni ja saatoin lisätä olevani tällä hetkellä äitiyslomalla.

Vierailija
19/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en montaa. Yhdellä on seitsemän lasta, joten puuhaa on riittänyt.

Vierailija
20/31 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut äitiyslomalla/hoitovapaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän