Jehovantodistajat taas riesana - eivät välitä kielloista
Kirjoitin tänne muutama kk takaperin ja kyselin neuvoja, miten jehovantodistajista pääsisi eroon, kun eivät usko ystävällistä "Ei kiitos" -kommenttia. Sain tuolloin täältä ohjeet lähettää heidän aluetoimistoonsa kaavakkeen, jossa kielletään ovelle tulo ja materiaalin levittäminen meille. Näin tein.
Noh, tänään oli taas pudotettu Vartiotorni postiluukusta. Mitä tässä voi tehdä? Ei kai tämä nyt hyvät hyssykät poliisiasia sentään ole? En siedä tällaista ja aion saada sen loppumaan ihan ehdottomasti, mutta kenen puoleen voin kääntyä. Jehovantodistajien aluetoimiston puhelinnumeroa tms. en ole löytänyt.
Kommentit (37)
Ärsyttää, kun joka kerta saan olla vastaamassa näihin "ei kai se nyt niin haittaa" -kommentteihin. En halua kotiini ylimääräistä paperiroskaa, VARSINKAAN käännyttämiseen liittyvää, koska vastustan kyseistä toimintaa (kaikkien uskontojen toimesta tapahtuvana) henkeen ja vereen.
Pistää vihaksi, kun kieltoani ei kunnioiteta, vaan työnnetään minulle KOTIIN materiaalia, josta nimenomaan olen kieltäytynyt!
114 000 ihmisen joukkoon, jotka pelastuu:=)?
Mun äiti oli kerran kysynyt noilta ihan tosissaan, että ihanko totta niin vähän vaan pelastuu ja mihin se perustuu. Vietettiin sitten mielenkiintoinen tuokio niitten lehtisten kanssa asiaa tutkien, tosin ihan kahdestaan:)
Samalla vauhdilla taivas täyttyy tunnissa.
luoksesi jostain syystä. Sinun tarvitsee esim. opetella vähän kärsivällisyyttä?
Kun neljästi ovat nyt käyneet ovella, vaikka joka ikinen kerta sanon ystävällisesti mutta painokkaasti, että meille ei ole mitään asiaa? Olemme asuneet tässä asunnossa nyt reilut 4kk ja Vartiotorneja on tullut useampia, samoin kaiken maailman lentolehtisiä.
Mietipä omalle kohdallesi, jos joku kävisi pudottelemassa esim. natsiaiheisia esitteitä omaan postiluukkuusi, eikä lopettaisi kyseistä toimintaa kielloista huolimatta. Kuinka kärsivällinen olisit?
ja ihan ensimmäiseksi kysyivät että uskonko Jeesukseen johon vastasin että uskon mutta eri tavalla kuin te. Lähtivät saman tien ja ei ole vielä näkynyt takaisin.
ei ole käynyt enää, kun yhdelle sanoin, että tiedät kai, mitä on lestadiolaisuus. Kun hän vastasi tietävänsä, sanoin, että me ollaan lestadiolaisia ja meillä on oma käsityksemme pelastumisesta. Tarjosi vielä jotain lehteä, mutta totesin, että meillä on myös omat julkaisumme ja se riittää meille. Sen jälkeen ei oo tullu postilaatikkoonkaan lehtiä. (Onneksi jäteastia osuu postilaatikon ja ulko-oven väliin, ni on saanu jo matkalla hävittää paperit.)
Samalla vauhdilla taivas täyttyy tunnissa.
ja ilmeistyivät aina uudelleen (samat tyypit vielä), vaikka olin ilmoittanut ettemme ole kiinnostuneita. Lopulta uhkasin tehdä ilmoituksen kotirauhan häirinnästä poliisille. Eivät ole sen jälkeen käyneet.
Hyvin huomaavaista porukkaa mielestäni. Ehkä he kokevat että olet jonkin avun tarpeessa, ja tästä ärsyyntimisestäkin voi päätellä että apu olisi sinulle tarpeen. Ei kukaan terve ihminen muutamasta paperilapusta hikeenny.
Kirjoitin tänne muutama kk takaperin
kun kysyin, että miksi he ramppaavat ovellani.
Olen kuulema vastaanottavaisen oloinen.
Sanoin heille, että haluan olla kaikille ystävällinen ja jokainen rehellisissä aikeissa oleva on kotiinikin tervetullut, hekin, mutta epäilen kuitenkin heidän yrittävän saada minusta seurakuntaansa uuden jäsenen.
Sanoin että se ei tule ikinä onnistumaan, sillä kuulun jo seurakuntaan, johon olen täysin tyytyväinen.
Toivotin heidät vastakin tervetulleiksi, mutta kylään kahville. Käännytyshommiin ei kannata vaivautua, koska se ei onnistu.
Tapauksesta on yli vuosi, eikä jehovia ole näkynyt, vaikka he ennen poukkoilivat ovellamme parin viikon välein.
Kokeile tätä.
nousee ns. niskavillat pystyyn jos ja kun näitä käännyttäjiä ilmestyy ovelle. Tosin ovat kiertäneet nykyään meidän talon, onneksi. Yleensä olen sanonut aika tiukasti että ei kiitos, ja vetänyt oven kiinni samantein. Joskus huonona päivänä on sitten antanut tulla vähän enemmän tekstiä, sanoja säästelemättä.
Kyllä ne oppivat, uhkaa vaikka poliisilla seuraavan kerran kuten joku ehdotti.
Tälle edelliselle neropatille voisin sanoa että siitä sakista on huomaavaisuus kaukana, sen verran heitä tunnen, valitettavasti. Ehkä olen sitten minäkin sairas, mutta en todellakaan voi sietää heidän toimintaansa.
kun tietävät kohteen olevan heikoimmillaan. Kriisissä oleva ihminen on helpointa riistaa.
eiköhän jehovantodistajatkin ole yksilöitä.. Joku voi olla todella hyökkäävä, toinen taas huomaavainen ja hyväksyä kerrasta sen, että ei kiinnosta.
ja en oo jehovantodistaja
Ei nimittäin ihan heti tule mitään mieleen, miksi kyseiset todistajat olisivat ihan erityisesti minuun takertuneet. Ystävällinen olen heille ollut, koska niin olen kaikille. Seuraavalla kerralla taidan sanoa jo kovemman sanan, jos tämä ei lopu.
lykkäsi heti oven avattuani käteeni jonkun lapun. Kun huomasin että jehovantodistajien lapusta on kyse, sanoin että kiitos mutta en ota vastaan tätä, minulla on eri vakaumus enkä luovu omasta vakaumuksestani. Ei millään meinannut ottaa lappua takaisin, mutta pitkin hampain suostui ottamaan. Eivät ole sen koommin käyneet. Tuosta on aikaa ainakin pari vuotta.
ihan keskustelemalla heidän kanssaa rakentavasti...
eli kysyin juuri näitä että miksi vain 114000 pääsee taivaaseen ja se määrähän on täyttynyt jo joskus 30 luvulla, joten miksi enää kanattaa?
vastaus oli että hyvät nousevat kuoleista ja perustavat uuden paratiisin maahan...
no sitten esitin kysymyksen että jos kaikki hyvät herää niin mihin ihmeeseen ne kaikki mahdolliset asutetaan saati millä ne ruokitaan kun on jo nyt tiukkaa tilasta ja ruoasta ja vastauksena tuli että Jumala varmaan tekee toisen maan viereen tjns.. en muista tarkkaan.. siis ne keskustelut oli niin ymäri hulluja että lopulta kysyin, että mieti nyt itse ihan omilla aivoilla kuinka mahdottomalle tuo ajatus kuulostaa..käytiin myös keskustelua verestä ym ja onnistuin teilaamaan kaikki hullut väitteet.
Ja vain oikestaan sillä, että käytin heitä vastaan raamttua.. siis ihan tavallista en jehovien versiota... Käynnit loppuivat samoin lappuset, kun totesin että he voi tulla milloin tahansa kahville meille, kunhan jättää uskonasiat pois, koska niissä ei ole mitään tolkkua...
T: uskova kristitty.
sitä paperia suoraan roskikseen kun sen tuovat. Itse en myöskään huoli heiltä mitään enkä keskustele heidän kanssaan, mutta jos siitä huolimatta pudottavat postilaatikkoon jotain, niin revin paperin välittömästi (jotta kukaan muukaan ei voisi paperia lukea) ja heitän roskikseen.