Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIEN viikko 39

21.09.2009 |

Ehdinpäs, aikainen mato kalan nappaa:) Mukavaa viikkoa helmikuisille ja jaksamista odotukseen!

ihmetys rv 17+5

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA Nimim Monesko Ikä Synnäri

1.2.10, aurora28, 1, 28, TYKS

1.2.10, Martta , 2, 31, OYS

2.2.10, maria84, 1, 24, K-P KS

2.2.10, Vuma, 3, 35, K-S KS (Jyväskylä)

2.2.10, Lauris77, 4, 32, TYKS

3.2.10, Evian, 2, 24, Kättäri

4.2.10. Mare, 2, 36, NKL

4.2.10, Salsatar08, 2, 31,

4.2.10, Ellu-88, 1, 20, NKL

4.2.10, Mandy, 2, 33, SEKS

4.2.10, Matahari, 2, 35, Jorvi

5.2.10, Saska82, 2, 26, KYS

5.2.10, Helmimasu81,2, 27, OYS

5.2.10, Ronnuli, 1, 29, KSKS

5.2.10, mammali, 2, 32, KYS

6.2.10, Merppe, 1, 27, Jorvi

6.2.10, gozo, 1, 28, Kättäri

7.2.10, Hestia83, 1, 25, K-HKS

7.2.10, Mansikka83, 3,

7.2.10, Sara, 1, 28, K-SKS

7.2.10, Cabriella, 1, 20,

7.2.10, Ötökkä78, 1

8.2.10, myy85, 4, 24, LAS

9.2.10, Nasuli, 2, 31, Kättäri

9.2.10, 2Nuusku79, 4, 30, LKS

9.2.10, ranskis-vaavi, 1, 25, Meaux Ranska

9.2.10, Marttapantteri, 3, 29,

10.2.10, Anjutska, 1, 32, K-S KS

10.2.10, Iuiu, 6, 30, Oulaskankaan sairaala

10.2.10, Scarlett, 1, 29, TAYS

10.2.10, Krisse81, 3, 29, K-PKS

10.2.10, Gribz, 1, 20

10.2.10, Miraxx, 1, 28, PHKS

11.2.10, Toivo, 1, 29,

11.2.10, Helmimasu88,1, 20,

11.2.10, Nevada, 6,

11.2.10, Hallitus, 1, 23, PKSSK

12.2.10, Talvimorsian, 1(kaksoset), 27, Kättäri

12.2.10, Mielikki, 1, 27, K-S KS

12.2.10, Ladybird, 2, 37, NKL

12.2.10, Maurel, 3, 22,

12.2.10, Jiina, 3, TAYS

12.2.10, Taita, 5,

13.2.10, Fanni, 2 , 32, NKL

13.2.10, Iiris2011,

14.2.10, Verna, 1, 31, Naistenklinikka

14.2.10, marim, 2, 25, OYS

14.2.10, Jeanna, 2, 31, Kättäri

15.2.10, Nemotus, 2, 29, KYS

15.2.10, Feonia , 2,

15.2.10, Mirame, 1, 18, NKL

16.2.10, Poksi79, 2, 30, OYS

16.2.10, kassu, 3, 31, TYKS

16.2.10, mivva, 2, 22, PHKS

18.2.10, Lumielle, 1, 23, Kättäri

18.2.10, Nasu22, SEKS

19.2.10, Stinna, 2, 26, TAYS

20.2.10, Taateli, 1, 25, K-S KS

21.2.10, a-pa-na, 1 (Kaksoset)

21.2.10, tittuli, 2,

22.2.10, jontsulii,

22.2.10, sagom, 3, OYS

23.2.10, skk-78, 2, 30, Hyvinkää

23.2.10, Niima, 3, 24, OYS

24.2.10, Tuplailo, 3, KOKS

24.2.10, Ihmetys78, 3, 30, Kättäri

24.2.10, Pippuri, 3, Ulkomaat

24.2.10, hetuliini, 1, 35 Mikkelin sairaala

25.2.10, Aliica, 1, 19, TYKS

26.2.10, Matami73, 3, 36, PHKS

27.2.10, Kolmaskerta, 3, 32, ulkomaat

27.2.10, Hania, 3, 31, Kättäri

27.2.10, Jansku75, 3, 33, K-S KS, Jyväskylä

27.2.10, El-liina, 4

28.2.10, hande86, 2, Jorvi

28.2.10, Tyty, 2, 24, Kättäri

28.2.10, Metu, 2, 29, MKS

Vierailija
2/39 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin tuohon tuon nimilistan :)

Mun viikko alkoi sairastelun merkeissä. Lauantaina olin jo ihan tukossa. Kuumeinen on olo vaikka ei ole kuumettaa, kun koko ajan joudun syömään Panadolia muutenkin supistusten ja selkietin, että otanko ä-pakkausta. Kahdesta lapsesta se on jo. Olen hommaillut lisää noita pieniä kestoja vaikka toisaalta saisi niitä lisääkin olla. Voisin sijoitaa sen 140 € siihen vaunukoppaan. Mä olen muuten tykännyt tosi paljon noista meidän x-landereista ( XT 3-pyöräinen malli). Niihin uusi vaunukoppa maksaa 156 €. Ostin nuo kuopukselle ja siinä ei ole sitä koppaa.Meillä on beigemustat.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

T:Lauris % SL 20+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille! Liittyisin mukaan Helmi 2010 joukkoon. Olen lukenut viestejänne alusta asti, mutta vasta nyt päätin liittyä mukaan.

Meille on siis tulossa "yllärikolmas" ja vasta nyt alan päästä mukaan tähän odotukseen ja jopa osaan nauttiakin siitä. Elämässä tapahtuu ihmeitä ja tämä meidän tuleva vaavi on totaali sellainen:)

Alun pahoinvointeja lukuunottamatta olen voinut oikeastaan oikein hyvin. Nyt on jo useamman viikon tuntunut liikkeitä ja sen myötä on alkanut hiljalleen tajuta, että meille on todellakin vauva tulossa...

Ensimmäistä kertaa raskaana ollessa en ole lainkaan hössöttänyt mistään tarvikkeista tai vaatteista. Ennen on pitänyt hankkia vaikka mitä kivaa jo etukäteen ja vielä aivan uutena. Nyt taidan ostaa kirppiksiltä vaatteita ja muutenkin pärjätä kaikella vanhalla:)

Laskettuaika olisi 8.2.10, mutta tuskinpa sinne asti pääsen tämän mahani kanssa. Aikaisemmatkin raskaudet ovat päättyneet paljon aiemmin kun la olisi ollut. Saas nähdä, miten tässä käy;)

Tässä vielä nämä tiedot listaa varten:

La 8.2, helminauha, 3, 30, kättäri

Oikein ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
4/39 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä minäkin pitkästä aikaa kirjoitella, kun olen vain lukenut näitä juttujanne pääosin :)

Kolmas sairaslomaviikkoa menossa ja hieman meinaa aika käydä pitkäksi mutta näillä mennään. Ultrassa löytyi joku ylimääräinen kohdun suulta, lääkäri kirjoitti neuvolakorttiin että lisäistukka tai hematooma..jäi kyllä tosi epäselvät fiilikset koko käynnistä. Kysyi onko kipuja ja kerroin alavatsa pakotuksesta joka on joka päivästä ja pahenee töissä ja hän määräsi sairaslomalle, että siihen auttaa vain lepo. Voi kuulemma olla vain kiinnityskipuja tai sitten johtua tuosta ylimääräisestä ja se voi alkaa vuotamaankin kun on sellaisella paikalla, niin en kyllä mitään riskejä halua ottaa.

Torstaina olisi neuvola ja kolmen viikon päästä kontrolli aika äippäpolille sen ylimääräisen takia. Mietinkin tässä varaisinko rakenneultraa vai odottelisinko kärsivällisenä viellä tuon kolme viikkoa kun on äipppolille meno? Lääkäri puhui että voisi samalla sen rakenneultran tehdä, mutta minulla jäi hänestä kyllä ei niin kivat fiilikset siitä kuinka hän toi esille sen ylimääräisen kauhistellen ja lopuksi ei edes osannut varmuudella sanoa mikä se on.

Esikoiselta emme kysyneet sukupuolta etukäteen ja oli kieltämättä ihana sitten synnärillä kuulla kumpi sieltä tuli :) Mutta nyt ajattelimme kysyä. Eilen pohdiskelin että puoli väliä aletaan mennä ja olen hankkinut pienokaiselle ainostaan kaksi paitaa ja kaksi bodyä, että pitäisiköhän alkaa jo urakalla ostelemaan kun yhtikäs mitään ei ole esikoiselta (6v tyttö) säästössä.

Liikkeistä viellä, olen ihan vasta alkanu niitä tuntemaan ja tosi satunnaisesta ja huomaan ne yleensä vasta kun pienokainen on jo potkaissut..olin odotellut että tuntisin liikkeet paljon aikaisemmin. Hieman huolestuttaa mutta onneksi on neuvola parin päivän päästä.

Oikein ihanaa syksyistä viikkoa kaikille! :)

Marim 19 plus 0

Vierailija
5/39 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin viikko alkaa sairastelulla, kun kuopus on kuumeessa =(. Toivottavasti ei tartu muhun!

Viikonloppuna käytiin hakemassa lastenvaunut(Firkon F7) ja hyviltä vaikuttavat =). Liikkeet tuntuu jo hyvin. Torstaina olis neuvola ja ens viikolla ultra! Vihdoin!

Sukupuoli meinataan kysyä niin on hankintoja helpompi tehdä!

Nyt täytyy lähtee lääkäriin tuon tytön kanssa!

Mansikka83 rv. 20+1

Vierailija
6/39 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola, ja vain hyviä uutisia siellä kuultiin: painoa ei ole tullut lisää (noh, 41g/vk), verenpaine ok 134/83, pissa puhdas ja sydänäänetkin löytyi helposti ja oli hyvät, 150. Tosin sitten pikkuinen päätti lähteä karkuun eikä antanut kuunnella kovin kauaa :) Liikkeitä onkin tuntunut viime keskiviikosta lähtien, joten sydänäänien kuuluminen ei juuri jännittänyt kun tiesin että kyllä siellä elämää on. Kohdullekin saatiin mitta, vaikka se onkin tässä vaiheessa kuulemma aika hatusta heitetty.

Sokerirasituskokeeseen pitäisi nyt varata aika, tosin vasta marraskuun puoliväliin, kun BMI ennen raskausta oli 30.

Se jäi neuvolassa kysymättä, että eikö Jyväskylän kaupunki tarjoa kahta ultraa eli myös ns. rakenneultran? Tästä ei meinaa ollut mitään puhetta enkä tosiaan muistanut kysyä. Tietääkö joku jyväskyläläinen tästä? Tai sitten täytyy vielä soittaa ja kysäistä.

Mulla ei ole kokemusta lattialla olevista kehdoista, mutta riippuvista kyllä, tosin vain niin että olen myynyt sellaisia useamman vuoden :) Ja asiakkaiden palaute on kyllä ollut vain positiivista. Monet on maininneet, että tuntuu olevan hyvä kun kehdossa on joustava pohja (narupunosta, päällä tietenkin patja mutta ei siis kovaa pohjaa) ja sitä saa helposti heijattua. Joku isä kertoi joskus että oli sitonut kehdosta narun varpaaseensa ja sitten sohvalla köllöttäessään välillä vetänyt narusta ja heijannut kehtoa, ja lapsi nukkui tyytyväisenä :) Itsekin kokeilisin tuota kehtoa, jos vaan keksisin minne saisin sen pienessä vuokrakämpässämme mahtumaan ja kuinka sitä raaskisi tehdä betonikattoon reiän koukulle... Kun olisi oma ja vähän tilavampi talo, niin ottaisin kehdon ilman muuta käyttöön.

Sen kunniaksi että painoa ei ole tullut viime käynnistä, keitin juuri teetä ja otin ison palan eilen leipomaani porkkanakakkua :) Hyvää oli!

Hyviä vointeja kaikille!

Taateli 18+2

ps. Miehen vanhimman 15-v. pojan viimeisin kommentti vauvan tuloon oli: "toivottavasti se ei sitten näytä isältä" :)

Vierailija
7/39 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi ja vielä viikko pitäisi jaksaa rakenneultraan odotella!!

Onneksi en ostellut sitä kotidoppleria...

tuli tuossa mieleen että kun nyt nuo potkut tuntuu niin turhaanpa sitä doppleria käyttää ku tietää että siellä kaikki hyvin.

Lähinnä sen takia sen olisin alkuraskaudessa ostanut että saa kuunnella joka päivä onko siellä joku mutta nyt ei onneksi enää tarvitse.

Massuasukki potkii hullunlailla tälläkin hetkellä..

en edes pysy laskuissa kuinka monesti päivässä, mutta aina silloin kun istun tai makaan niin tulee potkua potkun perään ja välillä naurattaa kun ei tahdo loppua millään..

jopa öisin vessassa tulon jälkeen saa etsiä asentoa missä nukkuisi, kun tämä toinen pitää kauheaa showta tuolla mahassa..

joskus mietin, että nukkuukohan tämä ollenkaan

Mahan kasvua en edes älynnyt itse kun tulee joka päivä tätä mahaa nähtyä niin se ei isolta edes näyttänyt kunnes otin peilin ja seisoin sivuttain sen edessä!! MAHDOTON PÖTSI :D

Vierailija
8/39 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne vieläkään liikkeitä:( Tosi ärsyttävä odotella. Onneksi on se kotidoppleri, siten ainakin tiedän, että kyllä masussa joku liikuskelee ja sydän lyö:)

Mä tulen varmasti käyttämään tuota doppleria loppuun saakka, muistan varsinkin esikoista odottaessa, kuinka paniikissa olin, jos ei vauva ollut liikkunut pitkiin aikoihin tms. Näihin paniikkihetkiin on kivempi kuunnella niitä sydänääniä ja rauhoittua kuin ajaa äitiyspolille ktg-käyrille. Ihan sama asia, koettu on:)

Vointi on hyvä eikä mitään kremppaa ole tällä hetkellä. Aloitin eilen sellasen äitiystanssin, jossa venytellään ja vitkutellaan ja tunnustellaan omaa kehoa musiikin tahdissa...ihanan rentouttava tunti ja teki tosi hyvää. Yritän välttää nyt viimeiseen asti selkäkivut sun muut ton liikunnan ja venyttelyn avulla- ja on se synnytyskin sitten helpompaa, kun on lihakset kunnossa, millä ponnistella.

Liikkeitä odotellen...

ihmetys rv 17+5

Vierailija
9/39 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan taas pitkästä aikaa!! Ollut niin kiireitä, ettei oo meinannut keritä netissä istua.. :)

Tänään käytiin tosiaan rakenneultrassa ja kaikki näytti hyvältä, ja vauva oli hurjat 384 grammaa jo.. Ja näytti kyllä niin selkeästi taas pojalta, että kyllä sen tiedon tohtii julkistaakin.. :) Täytyy näin ensikertalaisena todeta, että huh huh, mitä kaikkea sieltä ultrasta näkeekään!! Ultraajana oli ihana kätilö/sairaanhoitaja, joka jaksoi selittää ja osoittaa sekä vielä kertoa, miksi mitäkin katseltiin. Siinä hujahti puoli tuntia kyllä tosi nopsaan.. Poitsu vilkutteli ja potki kanssa kovasti.. Istukkakin oli onneksi etuseinässä, eikä haittaa mitenkään synnytystä. Nyt onkin mukava odotella ensi viikon neuvola-aikaa, kun on jo kerinnyt pikkuista vilkaista. Liikkeet tuntuu kyllä tosi selkeästi jo, mutta välillä meinaa huolestua, jos ei jonakin päivänä kauheasti liikkeitä tunne. Tosin, tuo istukankin sijainti vaimentaa niitä aika hyvin, sillä potkut ja pyörähdykset tuntuvat lähinnä vasemmalla kyljellä ja oikealla alamahassa, muualta on sitten vastassa istukka.

Vaatteita ja kestovaippoja on kertynyt jo aikamoisia pinoja, eikä pelkästään minun ostamana, vaan sukulaiset ja ystävätkin ovat innostuneet. Itse oon tosin lähinnä hankinnat tehnyt kirpparilta ja vaipat käytettyinä, joten sangen edullisesti tuota varastoa on karttunut. Ja jotenkin tuntuu turhalta maksaa esim bodystä melkein kymppiä, kun kirpparilta saa uudenveroisia alle eurolla. Toki joihinkin ihanuuksiin sitä on tullut sorruttua uutenakin.. :D

Tänään käytiin vähän katselemassa vaunuja, ja totaalisesti ihastunkin yhteen malliin, tuntui niin käteen sopivalta ja ihanan punainen värikin oli plussaa.. :D Joten vaunutkin on varattu nyt. Pinnasänky ja hoitopöytä pitäisi vielä ostaa, tosin olen vähän miettinyt, että ostaisi lipaston ja vanhemmiltani saisin sitten sellaisen koottavan hoitopöydän, olisi kenties pitempi aikainen hankinta.. Ja säilytystilaa tarvittaisiin kovasti lisää muksua varten..

Olo on ollut suht ennallaan, selkä on välillä todella kipeä, mutta oon pärjännyt ihan töissä, välillä hammasta purren, mutta paljon helpommalla kuin vielä pari viikkoa sitten. Mies on venytellyt mun jalkoja päivittäin ja koiruuksien kanssa ollaan tehty pitkiä lenkkejä, jotka selkeästi auttavat. Alavatsaa välillä vihloo, olen kuvitellut, että ovat ihan normaaleja kasvukipuja, kun maha on tosiaan kasvanut viime viikkoina.. Vai pitäisikö siitä huolestuakin?? Tuo mahan kasvu on kyllä ollut sangen mukavaa, sitä alkaa näyttääkin raskaana olevalta, eikä pelkästään muutaman kilon lisää mahan kohdalle saaneelta.. :)

Maria-84 20+6

Vierailija
10/39 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa helminauhalle, tietysti aina mahtuu uusia helmiäisiä mukaan!

Minä (taikka me;) en ole vieläkään osannut päättää, että ottaako sen äitiysavustuksen rahana vai pakkauksena. Rahasumma on kuitenkin sen verran pieni, mutta toisaalta ei kyllä tarvita läheskään kaikkea pakkauksenkaan tavaroista eikä niistä myöskään kehtaa pyytää esim. kirppiksellä kummoisiakaan hintoja.. Vaikeeta on :) "Onneksi" tässä on vielä aikaa pohdiskella, kun seuraava neuvola (jossa siis saan ne kelan paperit) on vasta eka päivä.

Meillä on nyt vihdoin ja viimein edistynyt tuo laajennusprojekti ja viimeistään ennen joulua (toivottavasti jo reippaasti ennenkin) saadaan pojalle (ja meille!) oma huone! Pääasia kuitenkin, että poika ehtisi tottua omaan huoneeseen hyvissä ajoin ennen uuden vauvan syntymää, muuten sillä ei niin kiirusta olisikaan.

Liikkeitä tuntuu päivä päivältä enemmän ja useammin :) Aika hiljaisiahan ne on edelleen, mutta kuitenkin jo selvästi huomaan niitä enemmän kuin vielä vaikka pari viikkoa sitten. Aina vaan kun yritän laittaa kättä vatsan päälle tunnustellakseni potkuja niin silloin tuo pikkukaveri lopettaa takuuvarmasti (veljensä oli ihan samanlainen) :D

Tänään mieskin sanoi kun olin sivuttain, että "oho, sullahan on jo aika mahtava maha" :) Ihanaa aikaa tää raskaanaolo kun tuon voi ottaa pelkästään kohteliaisuutena ;)

Myöskin raskaana oleva kaveri oli laittanut tänään viestiä, että täällä lähellä olisi viiden kerran vesijumppa raskautuneille että josko mentäisiin :) Pitää vaan saada tuo ukkokultakin innostumaan asiasta, kun olisin sitten kahtena peräkkäisenä iltana harrastamassa miehen "raataessa" kotona.. ;D

evian, rv 20+5

Vierailija
11/39 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultra kuulumisia monille! Omaa odottaen.

Mullakin vauvveli jyllää massussa kovasti, mutta on tuo doppleri silti niiin hyvä :)

ohan pienillä päiviä kun nukkuu ja on rauhallisemmin enemmän ja mitä enenmmän vkoja tulee sitä ahtaampaa tulee olemaan. Jos liikkeet tuntuu sitten vähemmiltä voi kuunnella pikkuista niin kuin joku muukin totesi.

Toki en itekään oo kuunnellu yhtä tiiviisti kun alussa, mutta kyllä esikoisen ja miehenkin on kiva kuunnella, etenkään kun mies ei ole neuvoloissa mukana (yrittäjä, turhan kallis paussi tulisi), en kyllä koe tarpeellisenakaan.

Esikoinen, reilu 2v sanoo usein: "kuunnellaan vauvaa" voih.. :) konkretisoituu sillekin enemmän :)

Tuntuu kun välillä pahoinvointi (heikotus) olisi tullut takaisin...(?) tai NYT JO jossain tuolla painaa sen verran, että kaupoissa meneminen on raskaanpuoleista..ahdistaa jotenkin..voiko olla nyt jo!?

Kauniita unia

Stinna 18+3

Vierailija
12/39 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oliskin huomenna tuo rakenneultra ja meinaan myös kysyä kumpi tulee kun nyt on 2 tyttöä ja 1 poika et jos nyt olis pojan vuoro taas. =) mä olen alkanu tuntee liikkeitä vasta nyt hiljattain ja tosi harvoin niitäki. hankintoja oon tehny sen verran kun satuin löytää kappahlista pienen talvipipon niin sen ostin ja sit löysin rokkipussin ni ostin senki,muuta ei oo vielä tullu hankittuu. seuraavaks pitäs alkaa niitä vaunuja kattelee ja yhet löysinki jo, käytettynä kun en viiti neljännelle uusiaka ostaa! =) mutta kerron huomenna sitten miten meni meillä ultra!

vointeja kaikille!!

myy85 20+1

Vierailija
13/39 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on neuvolassa käyty. Kaikki oli ok ja vauvan sydänäänetkin kuuluivat hyvin. Seuraavaa käyntiä sitten joutuukin odottelemaan neljä viikkoa. Onneksi pääsen rakenneultraan, kun on tuo istukka niin lähellä kohdun suuta. Muuten ei kuulu vielä täällä ohjelmaa.

Pojille (3v ja 5v) kerroin vauvan syntymästä pari viikkoa sitten. Kommentit olivat potkiiko se, sattuuko se äitiin, koska tulee neljäs lapsi, syntyykö se pyllystä... Viime viikolla nuorimmainen sanoi, että mene äiti jo sairaalaan. Hänelle kun on kerrottu, että vauva syntyy sairaalasta ja sitten isin kanssa tulette hakemaan. Nuorin halusi ostaa vauvalle jo tutin ja tuttipullon. Vaippojakin kuulema tarvisi ostaa. Hyvin on pojilla vauvanhoito hanskassa.

Matami 17+4

PS. vauva liikkuu paljon, mutta vielä hyvin hennosti.

Vierailija
14/39 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkui pää alaspäin, nyrkit kasvojen edessä ja jalat tiukasti yhdessä. Sukupuolta ei siis päässyt näkemään... Onneksi kaikki rakenteet näkyivät hyvin ja kaikki vaikutti niiltä osin olevan kunnossa. Vauva nukkui, "syvällä piilossa" kuin huopien keskellä, välillä vähän heilutteli jalkoja, kun ultraaja yritti saada liikettä, sekä yritti kaivautua kauemmaksi ultrauksesta (sama kuin viimeksi). Nieleskeli lapsivettä.

Istukka on etuseinässä ja kokoarvio n. 377g, vastasi viikkoa 20+2 (nyt menossa 20+4). Kaikki muut kerrotut mitat ehdin jo unohtaa, eikä niitä mihinkään kirjoitettu, siis mulle tarkoitan.

Seuraava ultraus tulee sitten olemaan joskus 7 viikon päästä ja sitten synnytystapa-arvio äitipolilla viikolla 36 (sektion takia).

Nyt täytyy toivoa, että ensi kerralla olisi parempi säkä ja pääsisi näkemään, kumpi on tulossa ;) Mutta näkeehän sen sitten laitoksella viimeistään.

- Näin OT - mitä muuten tarkoittaa, kun äitiyskortissa lukee sydämen sykkeen ja liikkeiden kohdalla + tai ++?

MataHari ja Papunen 20+4

Vierailija
15/39 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla MataHari useampikin sektio takana? Mietin vain kuin pääset tuohon synnytystapa arviointiin, minulla itselläni on yksi sektio takana :)

Yksi + meinaa että siellä liikkeet/sydänäänet kuului, kaksi ++ meinaa taas että ne kuului hyvin tai liikkeitä oli paljon :)

Vierailija
16/39 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei sen useampia. Lääkäri vain sanoi tänään, että sitten tästä eteenpäin on vielä 2 ultraa tulossa, toinen sikiön kasvukontrolli viikolle 28 ja sitten toinen synnytystapa-arvio.

MataHari

Vierailija
17/39 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taateli, kyselit Jyväskylän ultrista. Jos tilanne Jyväskylässä vaan on sama kuin maakunnissa eli siis asustelen itse Laukaan puolella, niin rakenneultra kuuluu automaationa ainoastaan yli 30-vuotiaille synnyttäjille, joihin itsekin kuulun.

Muutenkin voisin tietenkin pitkästä aikaa kirjoitella kuulumisia eli kaikki on mahassa edelleen hyvin ja edelleen raskaus on edennyt ilman mitään negatiivisia "sivuvaikutuksia". :) Laskettua aikaa aikaistettiin epävirallisesti np-ultrassa ja se on siis joko 6.2. tai 1.2. Isoimmat hankinnat alkaa meillä olla jo tehty eli vaunut, pinnasänky, syöttötuoli, turvakaukalo jne löytyy jo. Ja vaatteitakin on tullut raahattua kirpputoreilta jo vino pino. Nyt voi siis suht rauhassa vaan nauttia raskaudesta! :)

Nyt taitaa iltatoimet kutsua! Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Anjutska

Vierailija
18/39 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanaan kaytiin ultrassa ja kylla siella vauveli oli ihan voimissaan. Heti ensimmaisena ultraaja etsi sydamen sykkeen ja laittoi viela aanen paalle jyskyttamaan. Ihanan kuuloista, koska sydanaania ei saatu kuulumaan neuvolassa viime viikolla. Ja olin tosi peloissani!

Ultraaja etsi sitten jalkovalin ja kysyi minulta naenko kumpaa sukupuolta vauva on, en saanut selvaa ja han sanoi etta kylla vahvasti pojalta nayttaa. Myohemmin vauvalla oli kasi jalkovalissa ja laakari sanoi etta tamakin on poikaan viittaavaa, viihtyvat kasi haarojen valissa ;oD

Vauva oli viela pieni, mutta uskoi olevan oikeassa ainakin 85%:sti.

Huomenna aion kayda ostamassa jotain pienta kivaa... tanaankin kovasti hypistelin kaikkea mutten periaattesta uskaltanut mitaan ostaa.

Jannalta tuntuu etta meille olisi tulossa poikalapsi, mutta pikku hiljalleen eikohan tassa opita. :o)

Kolmaskerta ja pikku kaveri rv 17+3

Vierailija
19/39 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onittelut kaikille ultrassa käyneille.Hyviä kuulumisia siis kaikilla :)Musta se aina yhtä ihmeellistä joka kerta :)

Minua on nyt pyörryttänyt kaksi päivää, vaikka en selkäkivuista huolimatta missään sängynpohjalla kokoa ajan makaakaan. Nestettä olen yrittänyt juoda ja niin pois päin. Mulla on yleen sä alhainen verenpaine ja nyt taitaa olla taas tosi alhaalla. Inhottavaa, kun ei tahdo mittään jaksaa tehdä.

T:Lauris & SL 21+1

Vierailija
20/39 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nami mikä Kotipitsan mainos tuossa sivussa on :D

Viikko vaihtui täällä ja ollaan taas vähän lähempänä h-hetkeä :) Onneksi siihen on kuitenkin vielä hetki aikaa.. varsinkin, kun poika on valvottanut pari aamuyötä putkeen *hoih* Äkkiä niihin täysiin yöuniin vaan ehtii tottua ja silloin yksikin herätys tuntuu tuskalta, monen tunnin huutokonsertista nyt puhumattakaan.. Jotenkin vaan tuntuu, että sen pienen vauvan kanssa siihen osaa asennoitua paremmin kun tietää sen ns. "kuuluvan" asiaan, kun taas reilu 1-vuotiaan voisi olettaa nukkuvan yönsä heräämättä..

Ilmoitin nyt sitten itseni sinne mammavesijumppaan :) Eka ryhmä oli jo alkanut joten aloitan sitten kuukauden päästä seuraavassa ryhmässä. Tuo on vaan 5 kertaa, mutta varmasti sekin jo tekee hyvää!

Ensi viikon torstaina pääsee taas kuulemaan sydänääniä :) Tosin nyt ei tartte kyllä juurikaan enää epäillä pienen olemassaoloa, koska potkua ja nyrkkiä tulee melkosen tiuhaan tahtiin pitkin päivää :D eihän ne edelleenkään mitään voimakkaita ole, mutta selkeästi tunnettavissa kyllä niin ettei voi erehtyä.

Eilen sorruin ostamaan kirppikseltä pari ihan selvää tyttövaatetta, vaaleanpunaista ja röyhelöä ;) Löysin myös itselleni mustat ihan uudenveroiset äitiyshousut 4€:lla.

Nyt on muuten parina iltana iskenyt ihan järjetön nälkä! Aiemmin tällaista ei ole ollut, että ruokaa on ihan PAKKO saada just eikä melkein =O Toivottavasti on vain ohimenevää, ettei paino ala nousemaan sitten vauhdilla hyvän laskusuhdanteisen alun jälkeen..

evian, rv 21+0