Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIEN viikko 39

21.09.2009 |

Ehdinpäs, aikainen mato kalan nappaa:) Mukavaa viikkoa helmikuisille ja jaksamista odotukseen!

ihmetys rv 17+5

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evian: Ei mulla ainakaan ole paino juurikaan noussut, vaikka parin tunnin välein on syötävä.. Ja se on aivan pakko, eipä sitä ennen ole tiennyt, mitä nälkä onkaan.. Toisaalta, tuleehan sitä liikuttua sangen reippaasti, eilenkin ollaan hurttien kanssa tassuteltu reippaasti yli kymmenen kilsaa, että kait sitä kuluttaakin..

Täytyy taas ihmetellä, kuinka hyvä palvelu meillä täällä Keski-Pohjanmaalla on, kun sekä np- ja rakenneultra kuuluvat kaikille, mutta sen lisäksi kuulemma ainakin kaikki ensisynnyttäjät pääsevät synnytystapa-arviontiin.. Eli sellainen olisi myös edessä päin..

Nyt mietityttää, miten saan kaiken tarpeellisen mahtumaan meidän makkariin.. Sinne kun tuo pinnasängyn, niin kaikki ylimenevä tila alkaa olla käytössä.. Hoitotaso olisi vain niin kätevä siihen sängyn viereen, yöllä ei ole mukava lähteä hyppimään muualle vaippaa vaihtamaan ja varmasti ainakin alussa sitä saa olla vaihtamassa keskellä yötäkin.. Ylimääräinen makkari kyllä löytyy, mutta tarkoitus olisi että poitsu nukkuisi meidän kanssa samassa huoneessa.. Minkäslaisia ratkaisuja teillä on ollut??

Pikkuinen on kovasti taas möyrinyt masussa, eilen tunsin ekaa kertaa käteen asti liikkeet.. :) Harmi ettei mies sattunut olemaan kotosalla, vaan iltavuorossa..

Maria-84 21+1

Vierailija
22/39 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin kanssa liittyä nyt joukkoon... olen kyllä aktiivisesti viestejä lueskellut alusta asti

elikkä la olis 12.2.10 esikoinen 24 KOS

tänään olikin rakenne uä, meille on tulossa poika nyt viikot 19+5 mutta pikkuinen vastasi kooltaan 20+3 et onko toi ihan normaalia hajontaa vai....???? en nyt tiiä mitä ajatella... meillä siis hed. hoidoilla vaavi saatu alulle joten periaatteessa viikot pitäisi täsmätä...

muuten kyllä kaikki oli kunnossa kätilön mukaan, eikä kyllä koon sanonut olevankaan mikään ongelma...

jäi hieman mietityttämään kun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään olikin rakenne uä, meille on tulossa poika nyt viikot 19+5 mutta pikkuinen vastasi kooltaan 20+3 et onko toi ihan normaalia hajontaa vai....????

joskus olen kuullut sanottavan, että np-ultrassa voi parhaiten tehdä arvion esim. hedelmöityksen suhteen. Jotenkin ajattelisin, että se tarkoittaa sitä, että seuraavissa mittauksissa se koko ei sitten ole enää niin tarkasti sinne taaksepäin arvioitavissa (siis hedelmöittymishetkeen). Voihan vauvoilla olla useiden senttienkin pituuseroja sitten viime metreillä.

Vierailija
24/39 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Kirjoitin vahingossa eka viime viikon pinoon, olin vähän ajatuksissani!

Me oltiin eilen rakenneultrassa. Vauvalla näytti kaikki olevan ihan hyvin. Vähän tylsä hän oli, kun nökötti samassa kippura-asennossa vaan koko ajan eikä yhtään suoristellut jalkojaan. Ei siis vaaraa että olisi näkynyt mitä jalkojen välissä on :) Käsiään vauva heilutteli, ja haukottelikin siellä. Ehkä hän on aamu-uninen eikä jaksanut herätä kunnolla ultraan. :)

Meillä kävi vaan silleen, että ultran tehnyt kätilö oli vähän tympeä :( Jotenkin kun sitä odottaa ekaa vauvaa niin on kauheasti kysymyksiä (tyhmiäkin varmaan) ja muutenkin sitä kaipaa enemmän "tukea" näihin vauva-asioihin kuin joku jolla on jo enemmän lapsia. Ko. kätilö ei sitten kauheasti mitään ylimääräistä jutellut. Hän teki tietysti työnsä hyvin ja kävin läpi kaikki elimet sun muut, muttei ollut mitenkään sillä lailla empaattinen. Vähän se harmitti, vaikka tietenkin kaikki kätilötkin ovat erilaisia, eikä sille mitään voi.

Osaako Lauris (joka viime pinossa hienosti suomensi lyhenteitä) tai joku muu neuvoa vielä parissa lyhenteessä jotka löytyi meidän kuvista eli BPD, OFC ja HL? Meidän ultrakuvassa oli myös tuo sex-kohta (josta viime viikolla palstalla keskusteltiin kovasti) ja siinä luki Other. Eli ota tuostakin nyt sitten selvää, kenen sukupuolta se oikein tarkoittaa? Tuskin ainakaan minun, sillä oma sukupuoleni lienee selkeä :)

Onko teidän ultrissa mitattu pää-peppu-mitta tai vauvan koko mitta? Meille kätilö sanoi ettei pää-peppu-mittaa enää nykyään oteta. Eikä me saatu mitään muutakaan vauvan koko pituusmittaa. Pitää vaan luottaa että vauva on tavallisen kokoinen. Ainakin paino sillä oli 322 g, eli vastaa viikkoja.

Onko useamman lapsen saaneilla kokemusta siitä kuinka aktiivisia vauvat yleensä on masussa? Tai tarkoitan sitä että onko teillä toiset vauvat potkineet enemmän ja toiset vähemmän? Musta tuntuu että mun vauva on aika rauhallinen, ei potki niin usein. Tasaisesti kyllä päivän aikana, muttei mitenkään koko ajan. Yksi mun kaveri kun kertoo aina että hänen vauva potkii ihan koko ajan ja on todella aktiivinen. Kaipa niissä vauvoissa on jo masussa eroja?

Nyt täytyy mennä juomaan, sauna aina verottaa vesivarastoja!

Merppe (20+4)

25/39 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pitkästä aikaan. Mulle iski armoton flunssa viimeviikolla, joten olo on ollut hiukan kehno. Eilen mietin, et mahtaakohan enään olla mitään eloa kohdussani, kun ei ole aikoihin mitään liikkeitä tuntunut. Illalla, kun olin menossa nukkumaan ja makoilin rauhassa selälläni sängyllä, rupesi paukkumaan. viisi-kuusi iskua tuli vastaanotettua :) Samoin tänään on liikkeitä taas tuntunut :)

Uskomatonta, miten nää viikot menee nopeasti.

Me ei olla vielä vauvalle osteltu mitään. Jotenkin ei ilmeisesti ole uskaltanut ja sit mietin vaan, et mihin ne sit sais edes mahtumaan. Vieläkin on epäselvää, meinataanko asua tässä asunnossa vauvan synnyttyä, vai etitäänkö toinen asunto. Kämppiä ollaan käyty katsomassakin, mut tod näk ei oo kuitenkaan mahollisuutta ostaa asuntoa ja pitää ens kesänä häitä. Eli häät vienee voiton tältä erään ;) Ja kyllähän sopu sijaa antaa..

Vauvan tavaroista meille on mun siskolta tulossa pinnasänky, vaateita, tarvittaessa syöttötuoli, tuttipulloja, yms.. (ja ehkä myös rattaat). Ja miehen veljen perheeltä tulossa myös vaatteita ja lisäksi vaunut, mut kuulemma vain kakkosvaunuiksi, kun eivät ole aivan priimaa enään vuosien käyttämättömyyden vuoksi.

Maha ei ole mulla juurikaan (vieläkään) kasvanut :( Kukaan ei osaa arvata yhtän mitään, jollen ole itse kertonut. Monelle töissä on jäänyt suu auki ja miettivä ilme naamalle, kun olen kertonut, etten tule tammikuussa enään takaisin töihin. Sit kun olen lisännyt jääväni äitiyslomalle (jos kaikki menee hyvin), on ilmeet olleet vielä hölmistyneimpiä ;)

Yksi työtoveri paikkasi hämmentyneisyytensä nopeasti tokaisemalla "näytä maha!" on muuten sit tosi "kivaa" näyttää, et ei mul viel näy mitään.. Mut joo, mun ruumiinrakenne on tälläinen, ettei mitään heti kait näy ja sit ku kilojakin on lähtenyt, eikä kait viel ole mitään kiloja takaisinkaan tullut, niin.. Ehkä mä voin olla viel tyytyväinen ;)

Voi olla tosi ylläri asiakkaille, kun maha viimein alkaa kasvamaan, joten sitä odotellessa :D

Taateli, kyselit jyvässeudun rakenneultrauksesta. Mulle sanottiin äitipolilla, et mä en ainakaan sitä kuulemma saa, vaikka mulla on se APC-resistenssi. (sen "ansiosta" olen saanut joitain tutkimuksia, jotka kuuluvat yli 30 vuotiaille odottajille).

Äitiyspakkauksen olen päättänyt ottaa vastaan, kun sen edun kerran saa :)

Lapsen sukupuolta en vielä ole varma, haluanko sada selville ennen syntymää. Todennäköisesti, mut sillä edelletyksellä, et sukupuolta en halua etukäteen kerrottavan esim. sukulaisille ja kavereille.

Mukavaa viikkoa!

-Sara 20+3

Vierailija
26/39 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä ja kaikki näytti olevan hyvin. Rauta ja c-vitamiini pitoisia ruokia kehotti syömään, kun tahtoo väsyttää niin pirusti! Sydänäänet kuului pienen etsiskelyn jälkeen, kun tais kaverilla olla vauti päällä. Sykekin oli samaa luokkaa kuin juostessa =).

Ja painoa mulle oli tullut jo 6 kiloa! Voi jestas! Enkä oo ees herkkuja syöny yhtään enempää kuin muutenkaan ja varmaan vähemmänkin!

Ens viikolla torstaina sitten vihdoin se ultra! Eikä sitä oo kun kauan odotettu!

Kolmaskerta: Onko sulla kaksi ensimmäistä tyttöjä? Jos näin, niin onko raskautesi ollut nyt erinlainen kuin aikasemmilla kerroilla?

Meillä kaksi tyttöä ja nyt toivotaan poikaa, vaikka tyttökin on tervetullut =). Mulla on ollut oikeastaan kauttaaltaan erilainen raskaus! Tekee mieli suolaista, ei makeaa, Ei ole ollut pahoinvointia, maha on eri muotoinen yms. Jotenkin on vaan niin poika olo. Tytöistä oireet oli juuri päinvastoin ja mitään "oloa" ei ollut!

Me ollaan ostettu jo vaunut ja joitain vaatteita. Kestojakin olen ommellut aikamoisen läjän! Onko kellään suositella mitään hyvää s-kokoista sisävaipan kaavaa? NB-kokoisia alkaa olla jo tarpeeksi ja vois siirtyä ompelemaan seuraavaa kokoa =).

Palailemisiin!

Mansikka83 rv. 20+4

Vierailija
27/39 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös yksi hätäsektio takana eikä kukaan kyllä ole puhunut että pääsisin synnytystapa-arviointiin :/

Tänään oli neuvolassa kaikki ok :) Sydänäänet 145, samaa kuin viimeksikkin :) Painoa on nyt tullut yhteensä reilu 4kg ja siitä 2kg nyt viimisen kuukauden aikana :O Huomaan kyllä että nyt sairaslomalla ollessa, on niin helppo vain istua päivät sohvalla ja syödä koko ajan. Pitäisi saaha itseni muutenkin liikkeelle kuin koirien kans lenkille :)

Sairasloma taitaa jatkua..mahaa pakottaa yhä jos tunteroista pitempään oon jalkojen päällä ja se pakotus on tosi inhottava...töissä on kova tahti enkä halua lähtä rääkkäämään sinne itseäni kun tiedän että illat on sitten tuskaa. Lisäksi olen saanut jo selkävaivat, joitten takia esikoiselta lopetin työn teon näillä viikoilla ja hieman nyt mietinki miten käy..aika pitkä aika tule jos nyt joutuu jo jäämään töistä poissa ja odottelemaan helmikuuta.

Hauskat viikon jatkot kaikille :)

Vierailija
28/39 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli ultra myös täällä ja kaikki oli hyvin! Vaavi oli melkein viikon "isompi", mutta La jäi kuitenkin vielä samaksi. Täällä voidaan oikein hyvin ja iskiasvaivakin kesti onneksi vain viikon. Vielä pitäisi jaksaa muutama kuukausi töissä...

Meille on tulossa siis poika:) Hassua, kun saa tietää sukupuolen jo etukäteen nykyisin. Aiemmissa raskauksissa tieto on ollut salaisuutena synnytykseen asti. Paljon on onneksi vielä pojalle sopivia vaatteita jäljellä. Meillä esikoinen on tyttö ja kuopus poika. Nyt siis toinen poika tulossa:)

Mukavaa loppu viikkoa kaikille!

Vierailija
29/39 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako Lauris (joka viime pinossa hienosti suomensi lyhenteitä) tai joku muu neuvoa vielä parissa lyhenteessä jotka löytyi meidän kuvista eli BPD, OFC ja HL? Meidän ultrakuvassa oli myös tuo sex-kohta (josta viime viikolla palstalla keskusteltiin kovasti) ja siinä luki Other. Eli ota tuostakin nyt sitten selvää, kenen sukupuolta se oikein tarkoittaa? Tuskin ainakaan minun, sillä oma sukupuoleni lienee selkeä :)

Noi ultrakoneet nyt vaan on sellaisia, että niihin voi halutessaa näpytellä potilaan eli äidin tiedot aina sukupuolesta rotuun (kaukaasialainen,aasialainen jne...)myös sen sukupuolen, riippuu siis miten huolellisesti koneen käyttäjä jaksaa ne sinne näpytellä. Ultraaja on siis tod.näk. jättänyt sen sukupuolen sinne laitamatta, niin siinä on automaattisesti other. Tämä koskee kaikkia kivoja sairaalan pömpeleitä, mitä käytetään potilaille. Läpivalaisulaiteet, röntgen, ultaoneet jne.

Kyllä mulla otettiin kaikki mitat, mutta en tiedä miten on käytäntö eri paikoissa eli onko sillä merkitystä tarkalla pää-peppu mitalla, jos ei ole huomattavan pieni kokoinen sikiö tms., että näyttäisi olevan jotain häikkää. Mule on aina kaikki ultrat tehnyt lääkäri ei kätilö. En osaa luottaa aina tuohon kätilön tekemään vaikka vrmasti on ok ja pyytävät tarvittaessa lääkärin paikalle, jos näyttäisi olevan jotain häikkää.

Harmi, että olette saaneet tympeää kohtelua :( mikään kysymys ei ole asiaton, kun kysymys on omasta lapsesta. Asiakaspalvelu ennen kaikkea. Mun periaate on aina ollut omassa työssä, että asiakasta/ potilasta pitää palvella ja olla ystävällinen oli oma fiilis mikä tahasa. Minäkin olen saanut tympeää kohtelua kätilöltä, joka oli vastaan ottamassa minua synnärille, onneksi vuoro vaihtui ja sain toisen kätilön synnytykseen. Rupesi mulle urputtamaan ,että miksi mulle on varattu käynnistys lasketuksi päiväksi eikä vasta yliaikaisena jne. Ajattelin, että voi hitto, kun siellä papereissa on sille kontorollille ja mahd. käynnistykselle ihan selvä syykin laitettu... Onneksi kuopus syntyi jo ennen sitä

BPD = pään halkaisija

FC = reisiluun mitta, mutta siinä ei ole yleensä tuota o-kirjantai, jota en kyllä tiedä

HL = en tiedä, olisko HC eli päänympärys? Ne on lyhenteitä suoraan englannista, joten HL viittaisi Head lenght, mutta ei sellaista yleensä mitata?

Täällä nämä lyhenteet http://www.ob-ultrasound.net/

En tiedä auttoiko. Jos soitat sinne ja kysyt, mitä ne tarkoittaa? Ei ole mielestäni tarkoitus, että vanhemmat ei loppujen lopuksi saa selkeää kuvaa tutkimuksesta ja jäävät ihan epätietoisiksi -vaikka olisi kuinka kiire. Olikohan kätilö säätänyt koneen oikein, nimittäin ne koneet ei ole mitenkään tehty juuri sikiöseulontaa varten, vaan siellä on monta valikkoa, vatsan alueen ultrat, nivelet, verisuonet, gynekologiset ultra jne..

T:Lauris & SL 21+2

Vierailija
30/39 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan! Joo meilla on kaksi tyttoa ennestaan ja nyt nayttaisi kuulemma pojalta tama uusi tulokas.

Ultraaja oli tosiaan aika varma asiastaan, mutteivathan voi tietenkaan uskaltaa 100%:sti varmaksi sanoa.

Ensimmainen raskaus oli pahin "oireinen", oksensin rv7-12 joka paiva, pahimmillaan muistan eraanakin paivana 7 kertaa halailin pyttya! Pystyin syomaan vain mehujaata tuossa alkuraskaudessa.

Kuopuksen raskausaikana pahoinvointi alkoi myos rv7 ja kesti tuonne rv16 asti mutta en oksentanut kuin muutaman kerran, mutta lahelta liippasi monta kertaa ja paha allottava olo oli pitkalle raskauteen.

Nyt kolmannella kerralla pahoinvoini ei alkanutkaan rv7, oksentanut en ole kertaakaan. On ollut narastysta ja joskus vahan allottava olo, muttei pahasti ollenkaan. Nyt on ollut hyva olo varmaankin noin rv13 jalkeen, eika mikaan ruoka toki.

Mielitekoina on ollut liharuoat, perunat, suolapahkinat, suolakurkut, oliivit, pikkelsit yms.

Muistan tyttojen aikaan mahakumpu alkoi tosi alhaalta, ja mutta nyt mahaa ei oikein tunne ollenkaan siella ihan alhaalla. Ultrassakin ihmettelin kun ultraaja laittoi anturin tuonne yli navan tienoille. (Mulla on siis ylipainoa ja kunnon vatsamakkarat, joten raskaus ei niin helposti nay!)

Mutta itse en usko mahan muodon viittaavan vauvan sukupuoleen. Luin joskus aiheesta ja se kuulemma riippui vain naisen ruumiin muodosta, tai sitten siita kuinka vauva siella mahassa oli, asennostaan. Jos oikein miettii, niin kuinka se sukupuoli tosiaankaan voi vatsan muotoa muuttaa...?

Meilla oli aitini ja siskoni Suomesta kaymassa ja paasivat mukaan todistamaan ultrausta. Oli ihanaa etta hekin nakivat pikkuisen nyt kun seuraavan kerran voi olla sitten ehka ensi kesana kun vasta tavataan. Tytot olivat myos mukana ja esikoinen ei ilahtunut poikauutisista, mutta kuopus oli ihan innoissaan! Esikoinen toivoi siskoa siksi etta olisi saanut valita talle kaikkea kivaa ja hempeaa vaatetta yms.. Kuopus taas on sellainen ramapaa etta oksat pois!

Kavin eilen ostoksilla. Tuloksena on: 5 potkupukua, 2 pitkahihaista kietaisubodya, 2 trikoohousut, 7 paria ihania sukkia, velour college takki ja housut, 2 ohutta hattua, paksumpi hattu ja sellainen ruskea karvainen "nalle" fleecepuku talveksi. Taytyy viela hankkia lisaa pitka-ja lyhyt hihaisia bodyja ja potkupukuja/yopukuja, sideharsoja, turvakaukalo, rattaat/vaunut, babysitteri, pinnasanky, kylpyamme.

Odotan innolla lokakuun lopussa olevaa kaytettyjen lasten vaatteiden-ja tarvikkeidenmyyntia, sielta saa tosi edullisesti hyvakuntoista tavaraa.

Paansarky on vaivannut kauheasti. Mulla on ollut koko viikon paansarkya, enemman tai vahemman. Tuntuu etta hartiat ja niska ovat ihan jaykat ja jannittyneet.

Toissa en ole vielakaan kertonut raskaudesta mitaan. Olisiko kenellakaan vinkkeja kuinka ottaa asia puheeksi? Mulla on viela sellainen ongelma etta koska teen yovuoroja, naen mun pomoa harvoin, tai jos naen niin se on noin 5minuuttia aamuisin kun molemmilla on kiire. Voisiko tallaisen uutisen laittaa kirjallisena? Vai kannattaisiko ensin kertoa henkilokohtaisesti?

Kolmaskertaa rv17+5

Vierailija
31/39 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kuumeessa ollaan, flunssa ja tuo inhottava räkätauti! saa olla niistämässä sitten kokoajan..

Öisin varsinkin todella turhauttavaa kun herää eikä sitten unta saa vaikka asentoa yrittäisi etsiä kuinka..

eikös se niin ole ettei raskaana saisi juoda panadolhot:tia ja tuota finrexiä??

Ite en ole ottanutkaan mut miettiny mitä lämmintä sitä pystyisi ottamaan...

tuli tilailtua jo tutti, bodeja, sukkia, housuja, setti (huppari korvilla ja housut), ruokalappu..

oli niin mahtavia että pakko oli kun sai erilaisia tekstejä tuttiinkin.. :)

mutta ei kai se auta kun lähteä takasin sängyn pohjalle ja toivoa että tämä tauti lähtisi viikonlopun aikana pois..

Vierailija
32/39 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut miettiä, onkohan mahassa kaikki hyvin...liikkeitä en tunne ja jotenkin olen ihan oireeton. Vaikka juoksisin kilometrin niin kovaa kuin jaloista pääsisin, ei tuntuisi missään. Ja maha vaikuttaa jotenkin pienenevän koko ajan. Eikä asiaa auta juurikaan kavereiden kommentit, ettei uskoisi mun olevan jo näillä viikoilla jne. kun oon niin pieni:/ Erään tuttavani lapsi kuoli viikko synnytyksestä, tällä oli pahan trisomia ja yksi 'oire', mistä tätä alettiin epäillä, oli nimenomaan kohdun hidas kasvu (pieni maha). En saisi ajatella moisia, mutta minkäs teen. Ultraan olis vielä viikko...piinaava viikko.

Joku mietti mahan muotoa tyttö/poikaraskauksissa...mulla on kyllä ollut selvä poikamaha/tyttömaha. Tyttö levisi lanteille, poika työntyi eteen eikä takaanäkynyt mitään. Kyllä sikiöiden erittämillä hormoneilla saattaa olla vaikutusta asiaan (erittyykö äidille sikiöstä testosteronia vai estrogeenia)

Eipä mulla muuta...marraskuussa pitäisi jaksaa vielä praktikum (alkuopetusryhmää) 4 viikkoa...mitenhän itä jaksaa sitten enää...jos se sikaflunssakin kummittelee taustalla koko ajan....siskoni ( erityislääkäri) suositteli kyllä rokotusta mulle. Taidan en ottaa, jos/kun sen saa.

Sikiön liikkeistä vielä joku mietti, ovatko vauvat mahaa erilaisia...kyllä! Mulla esikoinen oli rauhallinen kaveri ja neiti taas mieletön jumppaaja. Meinasi oikeesti puskea välillä nahan läpi. Poika olikin sitten rauhallinen, tyytyväinen vauva, tyttö taa pieni ja pippurinen.:)

ihmetys rv 18+1

Vierailija
33/39 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän huolesi. Jos istukka kuitenkin on edess ja lapsi vain rauhallisempi? Ei ole mitään vaikka soittaisit huomenna neuvolaan ja pyytöisit saada kuuntelemaan sydänäänet. Istekin vaikka olen tuntenut liikeitä kauan, pelästyin kun koko iltana ei tuntunut mitään ja vaikka töninkin. SItten painelin oikein kunnolla ja vauva heräsi ja tömisteli jonkin aikaakin, mitäs menin herättämään. Liikkeet helpottaa. Soita huomenna sinne neuvolaan!

Tule sitten keromaan kuulumiset?

T:Lauris rv 21+2

Vierailija
34/39 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans kaksi tyttöä entuudestaan ja joka raskaus on ollut erilainen. Tosin molemmista tytöistä olen ollut paljon pahoinvoivempi kuin mitä nyt olen ollut, mutta nytkin näyttää tyttö tulevan. Viime ultrassa (täällä ultrataan joka lääkärikäynti/vastaa siis neuvolakäyntejä) lääkäri yritti katsoa, mutta ei hän oikein suostunut näyttämään paikkojaan kunnolla, mutta lääkäri sanoi että enempi hän tyttöön kallistuu, muttei voi vielä varmaksi vannoa. Uskaltauun hankkimaan yhde vaalenapunaisen vaatteen...Ja siskoilta on kyllä sitä väriä perittävänä...

Viimenkin on ruvennut liikkeet tuntumaan, viikkoja on nyt 18+1. Huomenna lennän muksujen kanssa Suomeen juhlimaan Ukin (isäni siis) synttäreitä ja katsomaan uutta serkkupoikaa. Mies on edelleen työreissussa, niin käyn lasten kanssa edustamassa...Nyt nukkumaan, aamulla aikainen nousu. Kivaa loppuviikkoa/viikonloppua!

Pippuri

Vierailija
35/39 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pohdiskelen sitä sukupuoliasiaa täällä. Minulla on kaksi poikaa entuudestaan. Ensimmäistä, kun odotin minulla oli koko ajan vahva poika olo ja kaikki sanoivat minulle, että tytön maha/tytön sydänäänet jne. Itse olin "kauhuissani", koska olo pojasta oli niin vahva. Helpotus oli suuri, kun poika syntyi. Tai ehkä se nyt ei ihan näin tramaattista ollut, koska toki tyttökin olisi ollut tervetullut. Toista poikaa, kun odotin, tiesin että poika oli tulossa, joten en paljon asiaa edes miettinyt. Nyt minusta jotenkin tuntuu, että tyttö olisi tulossa. Saas nähdä...

Molemmat pojat ovat olleet niin eläväisiä mahassa, että koskaan ei ole tarvinnut miettiä, onko kaikki hyvin. Sama vauhti on jatkunut myös mahan ulkopuolella. Vaikka pojat potkivat mahassa taukoamatta, en koskaan kokenut sitä häiritseväksi.

Matami73 rv 18+0

Vierailija
36/39 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Jyväskylän rakenneultratiedoista, täytyy kai nyt sitten tyytyä kohtaloonsa :)

Mä kertoisin työnantajalle henk.koht., mutta toisaalta mun työnantajat (3 tällä hetkellä) on kaikki niin "tuttuja" että niille on ollut helppo kertoa. Yhdelle ajauduin kertomaan vähän aikasemmin kun olin suunnitellut, kun rupesi miettimään ens vuoden kuvioitaan (yksityisyrittäjä). Kerroin sitten uutisen ja hällekin oli sitten heti helpompaa miettiä ensi vuotta, ettei ainakaan laske mitään mun varaan.

Anoppi kertoi että sen pojat oli ihan erilaisia raskauden aikana, toinen (mun mies) oli ihan hissukseen jatkuvasti mutta toiselta tuli nyrkkiä koko ajan :) Musta on ruvennut tuntumaan että aika vilkas tämä meidän pikkuinen on, melkein koko ajan tuntuu muksimista.

Mä havahduin tuossa pari päivää sitten että kai sitä pikku hiljaa pitäisi ruveta miettimään että mitä vaatteita ja rompetta pitäisi etukäteen ostaa, jottei tartte sitten viimeisillään kaupoissa ja kirppiksillä rampata. Mutta tietysti just nyt kun olis inspiraatio hamstraukseen, rahat on loppu :) ja oikeita töitä on paljon enkä kerkee lähtemään minnekään...

Vielä viikko niin ollaan puolivälissä!

Taateli 18+6

ps. Näin viime yönä ahdistavaa painajaista siitä, että aloin vuotaa verta jossain rokkikonsertissa ja pelkäsin tietysti keskenmenoa. Soitin sitten ambulanssin ja odottelin sitä ulkona väkijoukossa pelkässä t-paidassa...

Vierailija
37/39 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina oli ultra ja kaikki oli hyvin. Puolisen tuntia siihen kului aikaa ja kätilö teki ultrauksen. Tosi tarkkaan selitti kaiken =). Oon arvellu itsekseni, että istukka olis edessä ku liikkeet alko tuntumaan pari viikkoa myöhemmin mitä edellisillä kerroilla ja sitteki vaan oikealla puolella. Ja niinhän se oli, etuseinämässä vasemmalla puolen. Ja vehkeet vilahteli useampaan otteeseen, joten mun arvaus sukupuolesta meni metsään. Kovasti toivoteltiin sitte ens vuoden puolella tervetulleeksi sinne yläkertaan ;)

Krisse 20+4

Vierailija
38/39 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen. Olen vähän epäaktiivisemmin nyt seuraulluitkin tätä palstaa ja vielä huonommin jaksanut kirjoitella.

Liikkeitä tosiaan tuntuu aina silloin tällöin päivän mittaan, varsinkin jos istuu länässä niin siellä taitaa tulla ahtaammat oltavat. Tiistaina olisi sitten se rakenneultra. Odotan sitä niin paljon! Aion kyllä kysellä, että kumpiko on tulossa... :)

Mä en oo ostanut vielä mitään! :D En vaan viitti ostaa kun kaikki varottelee, että ei ne kestä sitten kuitenkaan.. ja tosiaan ollaan saamassa kaikki tarpeellinen. Pullot, tutit ja vaipat kerkee sitten varmaan lähempänä. Ja voi olla, että sitten joulun jälkeen ostan alennusmyynneistä. Otan äitiyspakkauksen, kyllä siinä varmasti hyödyllistä tavaraa tulee mukana.

Meilläkin tulee meidän makuuhuoneeseen sänky ja ainakin briolla on pinnasängyn päälle laitettava hoitopöytä! se säästäisi tilaa :)

Vierailija
39/39 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se on sitten ohi! Ultrassa tuli käytyä ja kaikki oli hyvin! Mitat ok ja paino tällä hetkellä 440g. Kuulosti musta paljolta... miten muilla?

Sukupuoltakin kysyttiin ja kuudenkymmenen prosentin varmuudella olis poika. Ensin jalkovälin nähtyään ultraaja totes vaan että taitaa teillä vaatteiden väri nyt muuttua(meillä siis kaksi tyttöä). Toista kertaa ei pikkuinen sitten näyttänytkään jalkoväliään =).

Varasin tänään ajan 4D-ultraan joka olis 19.10. Tämä oikeastaan ihan muuten vaan, kun on sitä vauvaa vaan niin mukava katella ja todennäköisesti tämä on meidän viimeinen niin haluaa tehdä jotain ekstraa!

Mansikka83 rv.21+4