Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HUHTIKUISTEN TIISTAI ***

18.04.2006 |

Jospa nyt minäkin puolestani aloitaisin pinon tällä kertaa...

Vaivaako ketään muuta unettomuus?

Jo noin parin viikon ajan olen aika orjallisesti herännyt kolme - neljä kertaa vessaan yöllä ja ensimmäinen käynti on ollut usein siinä kolmen tai neljän aikoihin - tänään jo yhdeltä.

Tuon ensimmäisen käynnin jälkeen ei vain uni tule silmään... tuntuu, et aivot on täynnä sekalaisia ajatuksia synnytyksestä ja paljon muustakin. Mies kuorsaa vieressä kuin viimeistä päivää, joten osittain nukahtamissessio sisältää hienovaraista tönimistä tai pikemminkin miehen keinuttamista, josko lopettais edes hetkeksi kuorsaamisen.

Tänään olis neuvola jälleen ohjelmassa tuossa puolenpäivän aikoihin... ihan kiva mennä kuuntelemaan vauvan sydänääniä :)

Mites teettekö te kaikki liikelaskentaa joka päivä?

Itse en ole tehnyt vielä kertaakaan. Välillä vauva pitää sellaista melskettä masussa, ettei tarvitse huolestua, mut yleensä seuraavana päivänä on paljon hiljaisempaa ja tuolloin en ole kyllä laskenut mitään, kuulostellut vain, että jotain liikettä olis edes silloin tällöin.

Nyt aloin kyllä miettimään, et pitäiskö kuitenkin tehdä tuo laskenta??

Jahas... kello on puolikolme aamuyöllä... pitäisköhän sitä yrittää saada vielä unenpäästä kiinni vaikka tuolla vierashuoneessa...

Iluvatar-76 rv 38 + 4

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vihdoin pirteämmällä tuulella, sillä me lähdetään hakemaan omaa nyyttiä tänään! Ilma ei ole kovin keväinen, tuolla sataa räntää!

Yöllä nukuin ihmeen hyvin, vaikka täytyy myöntää, että jännittää ja vähän pelottaakin tuleva kuudes synnytys..

Eilen käytiin illalla äitipolilla näytillä..Pari tuntia supisteli, mutta ne ei ollut saanut aikaseksi yhtikäs mitään, yöksi olisin saanut jäädä odottamaan tämän aamun käynnistystä, mutta onneksi tulimme kotiin, koska selkä jomotusta lukuunottamatta nukuin hyvin ja ilman suppareita koko yön:-)

Onnea uusille jakautuneille! Suojelusenkeleitä Martan leikkaukseen!!!

Ponnari & Masukki 40+3

Vierailija
2/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ponnarille onnea nyytin haku reissuun ja tietysti muillekkin jotka ovat lähteneet mahdollisesti yöllä hakemaan mussukkaansa!!

Uniongelmia on täälläkin päässä: yöllä pyöriskelin ja kieriskelin, ravasin vessassa yhtenään, tuntui ettei saa ollenkaan nukuttua vaikka kai sitä pieniä pätkiä tuli kuitenkin kuorsattua. Nyt sitten ihanan kipeä pää tuon peppuroinnin takia, huoh!

Masukki on ollut pari päivää hiljaisena ja varmaan sekin vaikutti nukkumiseen, kun yritin niitä liikkeitäkin vahdata, joita ei sitten kuitenkaan montaa kuulunut. No soitan kohta neuvolaan josko he kuuntelisivat vaikka sydänäänet...

Joku kyseli liikelaskennasta, minä olen tehnyt sillä lailla et silloin kun mahassa kova meno päällä niin en pahemmin laskeskele kun tulee se 10 liikettä hetkessä ja hiljaisempina päivinä sit lasken ihan oppien mukaan, eli kyljellään köllötellen.

Paperille en kyllä ole liikkeitä laittanut, kun tuntuu et kyllä sitä muistaa jos masukki ei olle joku päivä liikkunut.

Nyt kaffen keittoon, jospa se päivä siitä selkenisi niin ulkona kuin omassa päässäkin.

Mukavaa tiistaita mahakkaille ja mahansa jo luovuttaneille!!

mocca39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huonosti nukuttu yö takanapäin... Pyörimistä ja tuskailua... Heräilen vähän väliä, vessaan en noussut vaikka vähän rakko osoittikin mieltä. Masu liikehtinyt reippaanlaisesti, hiljasempia kausia ollut ja nyt taas mönkiminen. Liikkeitä en ole laskenut, kun tasasesti tuntuu.

Meille olen arvellut poikavauvelia syntyväksi, arvioitu paino 4kg. Olen vähän miettinyt saankohan tuon mahtumaan ulos... Eikai tuota etukäteen auta murehtia, kun eivät ole tarkistaneetkaan.

Sumuinen aamu, tulisipa hiukan edes auringonpaistetta tänään!

Huhti 38+5

Vierailija
4/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai täällä on jo päivä pitkällä. Aamulla on peuhattu poikien kanssa pihalla ja altaalla sekä käyty naapurissa leikkimässä. Eilisestä viisastuneena en ole yrittänyt saada aikaan supistuksia. Olin vielä aamulla herätessä kipeä eilisestä. Iltapäivällä kun on vielä rataskävelyä luvassa. Mies kertoi eilen illalla että tämä on nyt sitten viimeinen viikko kun hän on täällä maisemissa. Oli ihan stressattu. Ensi viikolla pukkaa taas työmatkaa. Aloin tässä melkein vakavissani miettiä, josko pitäisi ensi torstaina lääkäriltä pyytää käynnistystä. Sitten olisi 39+1. Siitä eteenpäin menee taas kolme viikkoa niin että mies on enimmäkseen reissussa. Olisi kiva kun mies pääsisi mukaan synnytykseen ja nauttimaan edees pari päivää vauva-arkea. Toisaalta se vauva ei sieltä tule itsestään kunnes on valmis. Onnea ponnarille tämän päivän koitokseen. Käynnistyskokemuksia olisi myös kiva lueskella....

tänään 38+5

Vierailija
5/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on kurja keli, lunta sataa=(, just kun näytti hyvälle että lumet sulaa..ja kevät alkaa kukoistaa. toivottavasti tuo on vaan pieni kuuro. piti just lähtee tonne puistoon..ei huvita kun räntää tulee...neuvolakin ois aamupäivästä. nukuin tosi huonosti, päätä särki ihan mielettömästi, aamulla oli panadol otettava. täytyy neuvolassa kysellä että mistä johtuu kun jo monta päivää särkenyt...ja muuten kurja olo ollut.

masussa kävi eilen kun menin nukkumaan älytön jytke n. 2 tunnin ajan, en saannut sitten unta kun 23.30 ja puoli ysi menin sänkyyn. ei tarvi liikkeitä laskea. nyt sitten nukutaankin vielä...herra taitaa tulla isäänsä, iltavirkku ja aamu uninen=). kaverini sai pjan 16 päivä, kauhistutti hänen tarinansa kun edellinen muksu oli leikattu ja nyt sii lähti yrittämään alatiesynnytystä, ja sitten tuli lähtö ja ei auennut millään kun 6cm, ja piti leikata, niin puudutus ei ollutkaan vaikuttanut!! kivut oli niin kovat että pyörtyi...kamalaa..mutta loppu hyvin kaikki hyvin, terve poika syntyi. toivottavasti en pelästyttänyt ketään...se on aika harvinaista että puudutus ei toimi...kaikkee sitä voikin sattua.

peetu 38+3

Vierailija
6/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman rivin kirjoittaa kun tähän asti olen laiskuuttani vain käynyt lukemassa muiden huhtimammojen kuulumisia.

Mä olen kurkkuani myöten täynnä tätä raskautta, mut minkäs teet. Olin etukäteen asennoitunut siihen, että vauva syntyy etuajassa ja pääsiäisenä saadaan oma nyytti syliin (kuten kaksi vuotta sitten:)) -vikatikki!!!! Nyt sitten olen ärähdellyt ja ollut huonoa seuraa koko pääsiäisen....onneksi aurinko on sentään paistanut ja ollaan ulkoiltu koko perhe.

Supistuksia tulee, kipeitäkin mut ne sit aina loppuu ennenkuin ehdin edes ajatella lähtöä...Pääsiäisenä esikoisen hoito olisi ollut helpommin järjestettävissä, joten sitäkin pitää murehtia...

Jotain hyvääkin...Ostettiin eilen Twinetet kavereilta:)

Täälläkin on tosi harmaata, joten ehkä innostun vaihtamaan mullat?

Kyllä muuten helpotti, kun sain purkautua:)

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja meille muille kärsivällisyyttä!

Jennif 39+1

Vierailija
7/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aivan ensimmäiseksi; ajatukset seuraavat Lalata ja pikku- Martan leikkausta tänään. Enkeleitä sinne pientä tyttöä suojaamaan.

Ja Ponnari! TSEMIÄ!! =) Saakohan Eikkulikin tänään maailman ihanimman synttärilahjan?! SynttäriONNEA sinne päin, ja täällä pidetään peukut pystyssä :)

Mulla oli eilen illalla ja alkuyöstä sellainen olo, että " jokohan tänä yönä" , (pakkasin jopa sairaalakassin!) mutta ei. Nukkumaan mennessä tuli hiukan verituhrua, ja alkuyö meni supistellessa. Supistuksia tuli kyllä suht tiheään tahtiin, mutta ne ei olleet " kunnon polttoja" . Ja sit ne vain loppui. Toivottavasti tilanne kuitenkin jotenkin edistyi.. Mua niin kammottaa, jos menee yliajalle ja mahdotonta jättiä sitten ulos pukkaan... 4,5kg...hui!

Mutta nyt suunta kohti MLL:n perhekahvilaa. Täällä muutes paistaa tosi kauniisti aurinko!

tilda ja vatsaviihtyjä 39+2!!!!!!!!!!!!

(en olis alkuraskaudesta uskonut, että näillä viikoilla vielä vatsaa kannan!)

Vierailija
8/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti olen kyllä taustaullut ja nyt kun porukka on selvästi jo jakautunut tai synnyttämässä niin innostuin kirjoittaa kuulumisia.

Meillähän tilanne on se että kakkonen on masussa ja viim.torstaina odottaa sektio eli yl huomenna.Vaaveli on perätilassa ja en uskalla alkaa punnertaa sitä alakautta ulos.(tarkempaa selostusta synnytys-puolella,perätilasynnytys).

Huvittavinta tässä on että olin varma että tulee pari viikkoa etuajassa ja nyt ollaan pariviikkoa oltu jalat ristissä viikkoja kun on kasassa 39+4 eli laskettuna päivänä on sektio aika.

Onneksi mahaasukki on viihtynyt masussa,vaikka sunnuntai-iltana supisteli vajaa 2 tuntia niinn jämäkästi etä pelkäsin jo että lähtö tuli,mut sit kun päätin että 12 yöllä jos vielä supistelee niin lähden ,puolelta onneksi loppui ja eilisen sitten lepäilin melkeen koko päivän.

Onneksi lapsen hoito-asioita ei tarvitse murehti kun esikoinen on tän viikon tarhassa joka päivä ja mun sairaala-olon myös ja sisko ja vanhemmat asuvat ihan lähellä,mies on ihan rauhallisella mielellä ja on sitä mieltä että ei se ennen torstaita synny.

Mutta tulihan tästä romaani,vointi on onneksi tänään hyvä,on sitä huonoa oloa ollutkin riittämiin.Ehkä hyvät yö unet pitkästä aikaan terästi päivän!

Onnea kaikille jo nyytinsä saaneet ja sitä hakemassa oleville!!!!Ja muille paljon tsemppiä tuleviin kokemuksiin!!!

Vierailija
9/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olo tuntuu maanantailta näin pääsiäispyhien jälkeen. Ennen niitä lopetin odottelemisen ja nyt elämä tuntuu normaalilta. Ei tuskastuta yhtään, kun ei " tarvi" odottaa. Syntykööt vauva sitten parin viikon päästä, kun ei kerta etuajassa tullut, vaikka kaikki niin povasi...

Öisin katkonaista unta minullakin. Kyljenkääntö herättää aina vähäksi aikaa ja rakon täyttyminen aiheuttaa pitkiä, ahdistavia supistuksia, mut ei onneks tarvi nousta kuin kerran yössä pissalle.

Liikelaskentaa en ole tehnyt kertaakaan. Siellä se vauva taas potkii... Keräillään vielä voimia synnytykseen " jonkin aikaa" , eikö? =) Päivän jatkoja!

hukka 39+5

Vierailija
10/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paistaa aurinko ja sininen taivas pilkottaa puiden lomasta... Oikein keväisen näköinen keli. Eilen kävin tyttöjen kans niin pitkän lenkin että loppupäivän sitten liikuin erittäin vaivalloisesti joten tänään ei mennä kuin korkeintaan omalle pihalle.

Huomenna ois neuvola ja hyvin todennäköiseltä näyttää että sinne mennään, se onkin sitten näillä näkymin viimeinen kerta masun kanssa! On se vaan niin kumma homma että sitten kun vauvalla ois lupa tulla nii kaikki oireet vähenee. No parempi kuitenkin että ollaan päästy turvallisille vesille eikä vauva syntynyt silloin kun uhkasi. Jotenkin vaan tuntuu niin pitkältä nää loppuviikot kun ehti asennoituu että tulee etuajassa.

Onnea matkaan kaikille nyytinhakumatkalle lähteville ja nyyttinsä saaneille!!! Ja martalle vielä kerran voimia koitokseen!

daisy82 rv 38+6

Vierailija
11/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnarille myos hyvat voimat synnytykseen !

Mymlan kyseli kaynnistyksesta. En tieda luitko (muistaakseni viim. torstaina) lyhyen kuvaukseni omasta kaynnistyksestani, mutta se siis oli todella nopea ja kaikin puolin ongelmaton synnytys. Nyt jalkikateen tuntuu itsestakin aika uskomattomalta, etta molemmat synnytykseni, jotka on siis kaynnistetty ovat sujuneet niin upeasti. Eka kesti tipan laitosta 1h 40min ja tama viimeisin 40 min. Erona Suomen kaytantoon olen muiden kertomuksista huomannut sen, etta taalla kun kaynnistys aloitetaan, se myos viedaan saman paivan aikana loppuun. Aidin ei siis tarvitse paivakausia odottaa jotain tapahtuvaksi ja vasyttaa itseaan loputtomilla supistuksilla. Kysy siella paikalliselta laakariltasi mita kaytantoa he noudattavat. Syy minulla molempiin kaynnistyksiin on ollut vain se, etta vauva on ollut " valmis" ja tilanne kohdunsuulla myos otollinen, oltiin laakarini kanssa samaa mielta, etta aloitetaan, mutta lopullinen paatos oli minun. Ei siis olisi ollut mikaan pakko kaynnistaa esim. terveydellisista syista.

Vauveli voi hyvin, tanaan lastenlaakarin tarkastus iltapaivalla, jossa tarkastetaan, etta paino on varmasti lahtenyt nousuun ja keltaisuus havinnyt. Taitaa juuri nyt herailla syomaan ja sangysta lahtee sellainen " tuoksu" , etta tavarat on taas vaipassa (sitakos muuten riittaa, en muista esikoisen olleen tallainen kakkakone...)

Hyvia vointeja viela masukkaille ja onnea kaikille vauvan saaneille !

Saarad ja vaavi 11pv

Vierailija
12/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille nyyttinsä noutaneille!

Lalalle ja pikku Martalle paljon voimia leikkaukseen.

Täällä vauva-arki on pyörähtänyt käyntiin ihan mukavasti. Isyyslomat on pidetty ja esikoinen on palaillut päivähoitoon kerhon-omaisesti. Pikkuruinen on kasvanut reilusti ja alkaa jaksaa jo jutustella pitkiä pätkiä kerrallaan.

Jokohan alkaisi huhtikuisista olla vauva puolelle pinoon väkeä? Johan meistä kaiketi alkaa olla aika moni jo nytti kainalossa. Taidanpa käydä joutessani pistämässä pinon pystyyn, joten sinne sitten vaan kirjoittelemaanjos jaksaa ja ehtii.

Lähtikö täältä porukkaa siihen Kevät-keiju`06 yahoon ryhmään? Jos niin mahtuuko vielä kadonnutta vyötäröä metsästämään? Piti silloin tulla mukaan kun sitä porukkaa koottiin, mutta se jäi syystä tai toisesta. Tarpeen olisi kyllä kanssa-sisarien kannustus :).

Vauva-mahojen kantajille vielä jaksuja!

Terveisin Iituli ja vauva-neiti vk 5+

Vierailija
13/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lalalle ja Martalle voimia leikkaukseen!

Ponnarille paljon tsemppiä nyytinhakuun!

Tänä aamuna oli sitten viimeinen neuvola vauvamahan kanssa. Sykkeet oli nyt pikkuisella hyvät ja oma verenpainekkin laskenut normaalilukemiin. Painoa tosin oli kertynyt 500 g pääsiäisherkuttelun johdosta. No kohtahan niitä pääsee karisuttamaan.

Vauva se vaan viihtyy massussa. kovasti se yrittää pöngätä itseään ulos, mutta kun ei tule yhtään supistusta avuksi. Reppana haluaisi jo ulos, mutta äidin kroppa ei toimi apuna. Höh! Neuvolassa sanoivat, että vauvan pää oli jo tosi alhaalla. Mitenköhäs se vaikuttaa synnytykseen? Voikohan se sitten tulla syöksymällä sieltä?

pesukarhu83 rv 40+4 (plaah!!!)

Vierailija
14/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata sellaista... Aamulla ennen sängystä nousua ehdin suunnitella mitä kaikkea tekisin tänään, siis siivousjuttuja... No kun nousimme ja näin että sataa räntää niin loppui kaikki fiilikset. Petivaatteet vein pihalle mutta muuten siivoukset ei ole käynnistynyt tähän mennessä.. Ja nyt esikoinen tahtoo ulos, joten en taida saadakaan siivottua. Nyt ei enää sada mitään mutta harmaata on edelleen.

Galluppia aiheesta calmette-rokotus... Oletteko ottamassa sen vauvalle ja onko kaikki jo synnyttäneet sen ottanut? Olen lukenut siitä huonoja kokemuksia ja asia rupesi mietityttämään. Esikoinen on sen saanut eikä hänelle mitään tullut, mutta olen lukenut että moni vauva on saanut siitä paiseita nivusiin.. Ja oliko niin että se rokote ollaan jättämässä lähitulevaisuudessa pois rokotusohjelmasta? Kertokaa mitä mieltä te olette??

Mutta nyt esikoinen höpöttää koko ajan vieressä ja ajatus ei enää kulje joten lopettelen.

Vauvanhakureissuun päässeille tsemppiä!

Ja Lalan perheelle ja Martta-vauvalle voimia leikkaukseen!! Olette mielessä täälläkin!!

Kirsi rv 39+5

Vierailija
15/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas eilisessä pinossa paljon jakautuneita.. Onnittelut kaikille tasapuolisesti! Ja energiaa niille, jotka nyt pääsevät tositoimiin..

Tänään oli taas neuvola. Ensin kävelin sinne ihan reipasta vauhtia n. parin kilsan matkan ja perille päästyäni oli hissin ovessa lappu, et ei oo käytössä.. Onneks neuvola sijaitsee vain kuudennessa kerroksessa.. pikkasen oli lämmin olo, ku sai itsensä sinne ylös.. Siinä vaan ajattelin, et luojan kiitos ei oo vielä vauvaa mukana erikseen kannettavana.. Kaikki oli ihan ok ja th pistää tänään lähetteen polille, josta sitte postitse ilmoittavat millon pääsee sinne näytille. Vauva alkaa olla ihan asemissa, et josko se tästä sitte syntyis vaikka tällä viikolla. Paino oli pudonnu 300g, mut sf kasvanu 1,5 cm! Yleensä mittaa on tullu lisää vaan 0,5cm viikossa. Toinen on ottanu oikeen kasvupyrähdyksen.. Kovasti kehottelivat nyt pysymään liikkeessä ja touhuamassa kaikkea, et jos vaik lähtis tulemaan..

hipsu 40+2

Vierailija
16/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ONNEA: Peppinetta, Ranki, Pikkis ja mamix4!

Ja tänään sitten tapahtuu ainakin Ponnarin ja eikkulin suunnalla... Ja toivottavasti muuallakin, tuntuu olevan aika valmista porukkaa! Ainakin äitein puolella, mutta jospa ne vauvatkin pian huomaisivat olon käyvän ahtaaksi.

Tildallakin rupeaa kuulostamaan lupaavalta, ehket olekaan masuinesi täällä enää vappuna!

Täällä ei kummaa... Alaselkää särkee niin, että ei meinaa portaita ylös päästä. Vauva aika hiljainen taas, mutta olen kuitenkin saanut liikkeitä riittävästi laskettua.

Eilen sain pääsiäislahjaksi kunnon räkätaudin, tosi kurjaa nukkua, kun pää aivan tukossa. Pimullakin on räkänokka ja vähän yskää. Onneksi kuitenkin nukahti päikkäreille aika kivasti. Mä oon ihan reporanka, nukkuisin vuorokaudet ympäri! Kun vaan henki kulkisi paremmin... Täytyy kai nukkua istualtaan...

Tuumasta toimeen siis.

Tilp. 38+5 - se odotettu LA:han on ensi viikolla! Mutta eipä tämä taida tosiaan ennen sitä haluta syntyä.

Vierailija
17/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on se luonto aika ovelasti tämän homman suunnitellut!

Vaikka synnytys on ihan karseeta hommaa, niin näillä viikoilla rupeaa tuntumaan oikein hyvältä idealta. Eli viimeiset viikot on tarkoitettu äitien tsemppamiseksi synnytyskoitokseen! :)

Vierailija
18/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jakautuneille ja ponnarille ja eikkulille tsemiä tämän päivän koitokseen. Ja pienelle Martta neidille voimia ja enkeleitä! :)

Eilen illalla sitten vihdoin sain minäkin kokea muutaman supistuksen. Alkoi ihan tuntua siltä, että tässä pitää kohta puolin valmistautua synnytykseen. Suppareita tuli iltasella melko tiheään, mutta ei ne vielä hikeä pintaan saanut. Olivat kuitenkin selvästi erilaisia ja paljon napakampia kuin aiemmat.

Yö menikin sitten hiukan levottomasti. Heräilin monta kertaa ja pari supistustakin tuli, mutta ei sitten sen kummempaa. Tänään ei ole pahoja suppareita vielä tullut. Välillä vain napakoita nipistyksiä. Toivottavasti kuitenkin edistystä tapahtuu ja päästään pian vauvaa hakemaan. Torstaina olis seuraava neuvola. Toivon että ei enää sinne tarviis mennä, mutta todennäköisesti pitää.

Sen verran mieskin eilen illalla hätääntyi, että latasi kameran akun ja varasi " kaikkea tarpeellista" käden ulottuville, kun kuulema siinä paniikissa ei sitten muista kuitenkaan mitä pitäisi ottaa... Reppana etsi jo mun neuvolakortinkin ja laittoi sen näkösälle, ettei vaan tärkein unohdu! Aika ihana kattoa tuota intoa ja jännitystä, mikä miehelläkin on. Odottaa kyllä valtavasti vauvaa ja eilen illalla pitikin vauvalle varmaan tunnin mittaisen " radioshown" lauluineen päivineen... :D

Liikelaskennasta joku kyseli. Minun ei ole tarvinnut liikkeitä laskea kertaakaan. Joka päivä viimeistään iltasella alkaa jumppatuokio ja menoa on riittänyt. Tosin tänäänkään ei ole kyllä kovin vielä elämöity, mutta ehkä sitten illalla taas...

Nyt silittämään...

hmar, rv 40+1

Vierailija
19/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hiukan kivuliaat oltavat. Supistuksia tulee, mutta ei todellakaan säännöllisesti, eikä kunnon polttoja. Ja jotenkin " kipeä" on olo koko ajan. Kamalata, jos jatkuu monta päivää tällaisena? Tuntuu, että synnytys olisi lähellä, mutta sit taas tämähän voi mennä ohikin ihan tuosta vain.

Anoppi soitti aamulla, että " eikö VIELÄKÄÄN?!?!" Voi hyvää päivää!! Eihän mulla vielä ole edes laskettu...

Noh, jatkan täällä kärvistelyä, saa nähdä eteeneekö tilanne, vai loppuuko " oireet" tykkänään.

tilda 39+2 yhäkin.

Vierailija
20/30 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia tietysti myöskin nyyttiään hakeville, ei se helppoa hommaa ole sekään :)

Ja onnittelut jo jakautuneille!

Joku kyseli käynnistyksestä? En muista kuka, mutta tässä ihan näitä kotoisia kokemuksia TAYSista :) Saarad kirjoitteli kokemuksiaan kaukaa etelästä ja heidän käytäntönsä siellä poikkeaa sikäli täkäläisestä, että täällä ei synnytystä käynnistetä ilman syytä (iso vauva, joku terveydellinen syy) ennen laskettua aikaa eli valmis vauva ja tuskastunut äiti ei riitä perusteeksi. Käynnistystapa riippuu sitten siitä, miten valmiit paikat ovat. Koska minulla tilanne kohdunsuulla on molemmilla kerroilla ollut todella epäkypsä, synnytystä on aloitettu käynnistämään kohdunsuuta kypsyttävillä tableteilla (Cytotec). Jos tilanne olisi valmiimpi sillä suunnalla, oksitosiinitippa olisi yksi vaihtoehto ja ilmeisesti jopa kalvojen puhkaisu. Koska synnytyksen käynnistämismekanismi ei vielä tänä päivänäkään ole lääkäreiden tiedossa, synnytystä ei ihan pysty käynnistämään kuin napista. Sitä voidaan edesauttaa, mutta käynnistyminen riippuu sitten lopultakin " korkeammista voimista" ;)

Minulla on siis käynnistetty kaksi synnytystä Cytotecilla ja ne ovat kestäneet ensimmäisestä annoksesta noin puolitoista vuorokautta. Supistuksia (siis niitä kunnollisia) on kumpaankin synnytykseen mahtunut noin 8 tunnin ajan eli minä en ole joutunut kärvistelemään koko tuota 1,5 vuorokauden aikaa kauheiden supistusten kourissa. Muunkinlaisia kokemuksia olen kuullut. Pahaa sanottavaa minulla ei käynnistetystä synnytyksestä ole, mutta toisaalta en ole kokenut mitään muuta, joten olen vähän jäävi sanomaan :Z

Kivunlievityksestä sanoisin sen verran, että jos synnytys ei tunnu etenevän (mutta on kuitenkin jo alkanut), kivunlievitys voi auttaa. Ensimmäisessä synnytyksessäni monen tunnin kärvistelyn jälkeen kohdunsuu oli 2,5 cm auki ja kun siinä tilanteessa sain epiduraalin, kohdunsuu aukesi kokonaan alle kahdessa tunnissa. Ystävälläni oli sama tilanne, mutta hänellä auttoi petidiini (mikä ei minulle sopinut ollenkaan). Epiduraalin tietysti saa vasta sitten, kun synnytys on jo vauhdissa eli kun kohdunsuu on jo kolme-neljä senttiä auki.

Calmette-rokotuksen ajattelimme jättää tällä kertaa väliin. Kuopuksellamme nimittäin on edelleenkin suurentuneita imusolmukkeita vasemmassa nivusessaan, kiitos mainitun rokotuksen. Ilmeisesti ne voivat jäädä aivan pysyviksikin, likka on nyt 2v3kk. Lehdessä mainittiin pari-kolme viikkoa sitten, että Calmette-rokotus jää rokotusohjelmasta pois jo vuonna 2007. Lisäksi lehtijutussa mainittiin, ettei tuo Calmette-rokotus auta Venäjän tuberkuloosikantoihin, joten rokottamatta jättämisen haitta tuntuu vähäiseltä hyötyihin nähden. Muuten olemme kyllä ilman muuta ottamassa lapsellemme kaikki mahdolliset rokotukset.

Fuulis 39+6 (huomenna la, jee! Enää pari viikkoa!)