Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tämä enää toimia (yhteenpaluusta kysymys)?

Vierailija
19.09.2009 |

Erosimme miehen kanssa 3v sitten kun hän täysin yllättäen kertoi löytäneensä uuden rakkauden ja ettei halua enää jatkaa yhdessä. Tuo vei minulta "jalat alta" ja sattui todella paljon. Opin kuitenkin jotenkin elämään asian kanssa, vaikka rakkaus tuota miestä kohtaan ei ole vieläkään kadonnut, tosin olen kätkenyt sen tähän asti. Mies oli uuden naisensa kanssa yhdessä reilun 8kk, kunnes he erosivat. Nyt mies on jo pitkään puhunut miten kaipaa lapsia ja minua. Sanat kuulostaa ihanilta, mutta liekö niillä mitään arvoa.

Pelkään, että petyn taas ja mies saa kuvan, että voi tehdä mitä haluaa ja otan hänet aina takasin. En halua olla kynnysmatto, mutta olen umpikujassa enkä tiedä mitä tekisin. Lapset rakastavat isäänsä ja ovat isällään säännöllisesti. Oisko kuitenkin järkevämpää pysyä erossa tästä miehestä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi hyvinkin lähteä taas jonkun matkaan, vaikka lupaiskin, ettei niin tee.

Vierailija
2/6 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain tapauksissa erossa oleminen tekee hyvää (esim. nuorista saakka yhdessä olleet ---> eroavat ja elävät yksin jonkun aikaa ---> huomaavat ettei ruoho ole aidan takana vihreämpää ---> palaavat yhteen eivätkä enää haikaile "menetettyä nuoruuttaan" kun sen kokivat eron aikana)

Mutta tässähän nyt on käynyt niin, että mies on jättänyt sinut toisen vuoksi. Oletan siis että hän on pettänyt sinua tuon naisen kanssa salaa ties miten pitkän aikaa jne.

On epäilyttävää että mies hylkäsi sinut ja LAPSENSA toisen vuoksi (olettaen ettei teidän elämänne ollut yhtä kriisiä ja helvettiä vaan ns. normaalia arkea iloineen ja suruineen?)

Toki mies saattoi havaita, ettei se niin kivaa ollutkaan. Oleellista on myös se, jättikö mies tuon naisen vai nainen miehen? Jos hän kaipaa "turvaa" toisesta ihmisestä, eli ei halua elää yksin ja nyt sitten kääntyy sinun puoleesi kun ei muita saa tmv.?

Tai ehkä mies ei jaksa lapsia yksin ---> elää mielummin täyshoitolassa kun kantaa lapsista yksin vastuun heidän hänellä ollessaan?

Itse en ottaisi miestä takaisin. JOS sinä todella kaipaat häntä ja RAKASTAT kaikesta huolimatta, niin aloita hänen kanssaa seurustelusuhde.

Eli asutte erillään, käytte pariterapiassa jne. ja jos tilanne on 1-2 vuoden kuluttua hyvä, harkitsette yhteenmuuttamista.

Mieti myös lapsia; heille on todella traumaattista jos isä kerran on heidät "hylännyt" teidä erotessa. Mieti miten kamalaa on jos, nyt taas kaikki on hyvin ja isi muuttaa kotiin ja sitten perhe TAAS hajoaa esim. vuoden parin päästä uudelleen :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen eroa ja tuota suhdetta meidän perhe-elämä oli ihan normaalia lapsiperheen elämää, välillä toki raskasta, koska kaksoset olivat vielä pieniä ja valvottivat todella paljon. Vasta myöhemmin löytyi itkujen syy, lukuisat allergiat. Suhde oli siis kestänyt 5kk ennen kun mies jäi kiinni ja kertoi totuuden.

Mies jätti tämän naisen, tajusi kuulemma että rakastaa minua ja haluaisi takaisin perheensä luo. Minulla oli ennen miestä yksi tavallaan suhde, se ei ikinä edennyt seksiin asti, mutta miehellä ei ollut ennen minua ketään ja olimme yhdessä 16v ennen eroa.

Ennen eroamme mies oli hyvä isä ja kantoi vastuunsa, en siis joutunut lapsia yksin hoitamaan. Samoin eromme jälkeen mies on ottanut lapset säännöllisesti ja hänestä näkee, että rakastaa lapsiaan.

Minä en varmaankaan heti miestä takaisin ota, vaikka antaisinkin mahdollisuuden. Siis erillään asutaan sen jälkeenkin, lapset kärsis sitten jo toistamiseen, jos mies muuttais heti takasin ja sit huonossa tapauksesa vuoden tai parin päästä taas pois.

Vierailija
4/6 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi kääntäen eli minä jätin lasteni isän ja menin naimisiin toisen kanssa ja erosin. Haluaisin lasteni isän takaisin, mutta hän ei ja olen ihan hajalla. En näe tulevaisuutta ilman häntä ja olenkin tässä ajatellut päättää päiväni, koska yksin ei ole ihmisen hyvä olla.Anna siis miehelle vielä yksi mahdollisuus.

Vierailija
5/6 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai olisi turvallista nyt palata vanhaan hyväksihavaittuun suhteeseen. Valitettavasti se ei mene niin. Ukkosi petti sinua, kaikenlisäksi piti suhdetta yllä useita kuukausia ennen kertomista. On sitten elänyt tämän ihmisen kanssa ja suhde on loppunut (tuskinpa saat todellista syytä selville). Nyt ukko on "miettinyt asiaa" ja haluaakin sinut ja lapset takaisin. Älä missään nimessä lähde siihen kuvioon. Voitte tosiaan tapailla, käydä yhdessä terapiassa tms, mutta suoraan älä äijää saman katon alle ota, älä myöskään lapsille puhu asiasta. He ovat jo tottuneet siihen että olette eronneet, turha sekoittaa pakkaa enempää. Jos tunnet aidosti rakkautta miestä kohtaan, koittakaa selvittää suhteenne.

Toisaalta, sulla ois nyt loistava tilaisuus koittaa muita suhteita elämässäsi, olet jo varmasti hiukan toipunut erosta ja sen mukaaan tuomista asioista. Voisit olla jo suuntautumassa uusille vesille, ehkä ukkosikin tajuaa sen ja paniikki iskee.

Ja sille joka sanoi tehneensä saman jutun miehelleen: enpä tunne suurta sympatiaa. Olet valintasi tehnyt, se osoittautui vääräksi. Ehkäpä miehesi on saanut tarpeekseen loukkauksia sinulta, haluaa jatkaa elämäänsä eteenpäin. Ei toista voi kohdella ihan miten sattuu ja kuvitella että tämä olisi valmis antamaan anteeksi. Juu, yksin ei ole hyvä olla. Niinpä sitten vielä kaiken aiheuttamasi pahan mielen lisäksi olet ajatellut päättää päiväsi. TODELLA ITSEKÄSTÄ. Olet ollut itsekäs aloittaessasi suhteen, etkä näköjään ole siitä mitään oppinut.

Vierailija
6/6 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos välttämättä niin haluat tehdä niin älkää heti muuttako yhteen. Asukaa muutama vuosi erillään ja katso mihin tilanne kehittyy, jos kaikki senkin jälkeen ok, niin voitte ainakin harkita yhteen muuttamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän