Lapsi nuhassa...muskariin pitäisi mennä!
Miten on.. oma lapseni on nuhassa, mitään muuta ei ole kuin että nokka vuotaa. Hoitolapseni on ihan terve, ja kovasti odottaa että menemme muskariin, voinko lähteä heidän kanssaan, vai jätänkö väliin ja tuotan suuren pettymyksen tuolle toiselle?
Kommentit (12)
just eilen olitällä keskustelu: voiko mennä nuhassa päiväkotiin ja tulso oli kyllä se ettei pelkkä nuha tai yskä ole syy jäädä kotiin.
muskarissa. Mulla itselläni on aika kova nuha mutta koska lapsi on täysin terve menin kuitenkin. Harkitsin silti kovasti voinko mennä. Ihmiset on nyt niin herkkinä sikaflunssan takia ja olettavat et jokaisella niiskuttavalla voi olla se...
En olis mennyt jos lapsi olis nuhainen. Siellä kuitenkin kosketaan toisiin ja marakasseihin tms. ja lapset laittaa niitä suuhun jne.
Sikainfluenssa tulee jos on tullakseen ja aika todennäköisesti tulee suureen osaan väestöä. Ei sen takia koko elämää voi seisauttaa ja linnottautua pelkäämään. Myös muita nuhatauteja on liikkeellä jatkuvasti, eli mielestäni tulisi toimia niinkuin viralliset ohjeet on ja niissä ei ole että joka nuhan takia pitää olla viikkoja karanteenissa.
kyllähän sitä aina ihmiset on lapsiaan vienyt muskareihin ja hoitoon vaikka ovat nuhassa (se on eri asia sitten että mitä mieltä siitä noin yleensä on....) Mutta siis, ei tuo sikainfluenssa tuohon juttuun mitenkään vaikuta, jos sitä mietit.
asiaa riskiryhmiin kuuluvien kannalta, joilla oikeasti sikaflunssa voi tarkoittaa elämän loppumista, vain siksi että sinä ja kaltaisesi et halua linnoittautua sairastamaan flunssaasi loppuun!! Perkele että ottaa päähän tuo itsekkyys!
Sikainfluenssa tulee jos on tullakseen ja aika todennäköisesti tulee suureen osaan väestöä. Ei sen takia koko elämää voi seisauttaa ja linnottautua pelkäämään. Myös muita nuhatauteja on liikkeellä jatkuvasti, eli mielestäni tulisi toimia niinkuin viralliset ohjeet on ja niissä ei ole että joka nuhan takia pitää olla viikkoja karanteenissa.
on monille vaarallinen, ei pelkästään sikainfluenssa. Senpä takia itse henk.koht. en ole koskaan tajunnut, että ihmiset menee vaikka jonnekin kaupankassalle töihin vaikka ovat nuhassa. Edesvastuutonta suorastaan. Joo, se on varmasti työnantajasta kiinni, mutta siihen pitäisi saada joku muutos. Ihan nämä tavalliset taudit aiheuttaa tällä hetkellä enemmän kuolintapauksia kuin sikainfluenssa.
Riskiryhmälle sikainfluenssa jälkitauteineen voi olla kuolemaksi, eikä teho-osastokaan ole kaukana. Senkus tartutat itsellesi ja perheellesi, mutta jos minulle tuot ja perheeni riskiryhmäläisille jotain sattuu sen vuoksi voit olla varma että syytän sinua siitä aina!
mutta tietysti nyt kun itse on raskaana ja ensin pitää jännittää itseni takia ja sitten vastasyntyneen, niin tähän asiaan nyt suhtautuu tietyllä vakavuudella... tai ehkä jopa hysterialla. Mutta kun oikeasti vain ajattelen, että jos nyt kuunneltaisiin näitä ennusteita ja suojattaisiin KAIKKI itseämme ja muita kanssaihmisiä olemalla hygienisiä ja pysymällä sairaana kotona, niin ainakaan tämä ei niin räjähdysmäisesti leviäisi kuin mitä uhkaillaan. Että vaikka kaikki muut flunssat tappaisivat kuinka paljon, niin tätä ainakin nyt saa virkamiesten määräyksestä sairastaa kotona. 7
Riskiryhmälle sikainfluenssa jälkitauteineen voi olla kuolemaksi, eikä teho-osastokaan ole kaukana. Senkus tartutat itsellesi ja perheellesi, mutta jos minulle tuot ja perheeni riskiryhmäläisille jotain sattuu sen vuoksi voit olla varma että syytän sinua siitä aina!
Ei ollut mitenkään kamalan paha edes, esim. keuhkokuume on ollut paljon pahempi (mulla on astma). Kyllähän siinä tietysti kipeänä oli, mutta ei lähellekään sellaisessa kunnossa, että olisi pitänyt sairaalaan lähteä (kuten esim. keuhkokuumeessa on pitänyt). Toki se ei sitä tarkoita, etteikö se jollekin voi olla hengenvaarallinen, mutta näin lohdutuksena muille riskiryhmäläisille voisin sanoa, että ei se sikainfluenssa automaattisesti mitään kuolemantuomiota merkitse. Ottakaa ihan rauhallisesti vaan.
Monessa tiedotusvälineessä on moni lääkäri todennut että pahimmassa riskiryhmässä ovat raskaanaolevat. Heillä immuniteetti heikentynyt ja saavat herkemmin näitä jälkitauteja.
Miettikää käsi sydämellä edes hetki oletteko valmiit ottamaan vastuun siitä, että joku raskaanaoleva ystävänne sairastuu teidän takianne ja saa keuhkokuumeen ja joutuu sen vuoksi sairaalaan tai jopa kuolee? Vaihtoehtona voi myös olla, että ystävän vauva saa äitinsä pitkittyneestä korkeasta kuumeesta aivovaurioita :-( Silloin ei varmaan helpota yhtään se, että itsellä sikainfluenssa nyt sattunut olemaan helpompi kuin tavallinen flunssa, niin kuin monella terveellä on.
Ei ollut mitenkään kamalan paha edes, esim. keuhkokuume on ollut paljon pahempi (mulla on astma). Kyllähän siinä tietysti kipeänä oli, mutta ei lähellekään sellaisessa kunnossa, että olisi pitänyt sairaalaan lähteä (kuten esim. keuhkokuumeessa on pitänyt). Toki se ei sitä tarkoita, etteikö se jollekin voi olla hengenvaarallinen, mutta näin lohdutuksena muille riskiryhmäläisille voisin sanoa, että ei se sikainfluenssa automaattisesti mitään kuolemantuomiota merkitse. Ottakaa ihan rauhallisesti vaan.
Monessa tiedotusvälineessä on moni lääkäri todennut että pahimmassa riskiryhmässä ovat raskaanaolevat. Heillä immuniteetti heikentynyt ja saavat herkemmin näitä jälkitauteja. Miettikää käsi sydämellä edes hetki oletteko valmiit ottamaan vastuun siitä, että joku raskaanaoleva ystävänne sairastuu teidän takianne ja saa keuhkokuumeen ja joutuu sen vuoksi sairaalaan tai jopa kuolee? Vaihtoehtona voi myös olla, että ystävän vauva saa äitinsä pitkittyneestä korkeasta kuumeesta aivovaurioita :-( Silloin ei varmaan helpota yhtään se, että itsellä sikainfluenssa nyt sattunut olemaan helpompi kuin tavallinen flunssa, niin kuin monella terveellä on.
se on fakta, että suurin osa selviää ilman niitä jälkitauteja. Ja tämä "riskiryhmä"-luokitushan tarkoittaa sitä, että näillä riskiryhmillä on suurempi riski sairastua sikainfluenssaan, ei sitä, että se olisi välttämättä heille vaarallisempi. Mulla itselläni on ollut monta keuhkokuumetta, ja yhä hengissä olen...
en nuhaisen lapsen kanssa muskariin lähtisi. Te voitte aivan hyvin sielä kotona laulaa ja leikkiä omaa muskaria.