Paljonko maksaa terapia?
Hei,
Paljonko maksaa, jos hakee mielenterveyspalveluita Helsingin terveyskeskukselta? Onko kokemuksia? Kunnalla kai on halvempaa. Vai voiko saada edullisemmin, jos on pienet tulot?
Kommentit (10)
kuin yksityisellä.
Tulot ovat laman seurauksena pudonneet niin paljon, että hirveisiin summiin ei nyt olisi varaa.
Mutta terapian arvoa ei kuitenkaan voi mitata rahassa, ristiriitaista...
ap
kelan tuki on alle 26-vuotiaalle 60e/krt ja yli 26-vuotiaalle 30e/krt. Sitä myönnetään 1-3 vuotta 1-2krt/vko. Kolmas vuosi vain 1krt/vko. 1 krt= 45min
Kunnalliselta saat keskusteluapua, et intensiivistä terapiaa. Eli esim. mielenterveyshoitajan kanssa jutustelua 1krt/3vko.
Kelan tukemat psykoterapiat ostetaan aina yksityiseltä ja terapeutti täytyy etsiä itse, ennen kun hakemusta voi edes jättää.
arvioitavaksi ja sieltä muutaman käynnin jälkeen polille. Käynnit ovat ilmaisia, mutta käsittääkseni mitään pitkäaikaista terapiaa heillä ei ole valmiutta antaa. Vain lyhytterapiaa ja konsultointia.
Minä käyn tällä hetkellä 1xkk lääkärillä ja kerran viikossa tai kahdessa psyk. sh:lla. Arvioidaan tarvittavan terapian laatua, saan tukea.
Se olisi todella hienoa! Lama vei työpaikan ja elän työttömyyspäivärahapäätöstä odottaen. Siksi jokainen säästetty sentti on kullanarvoinen.
Hoitoa silti tarvitsen, jotta pysyn kiinni elämässä. Lyhytterapia varmasti auttaa alkuun.
Kiitos tästä vinkistä!
ap
esim. mielenterveystoimistoissa ja A-klinikoilla. Jonoa on kuitenkin yleensä jonkin verran, joten kannattaa ottaa mahdollisimman pian yhteyttä!
Itsellä on hakemus valmiina Kelan maksamaan terapiaaan, mutta terapeuttia ei tahdo löytyä mistään. Kaikki ovat täystyöllistettyjä. Tosi kivaa hommaa masentuneena soitella ja saada joka kerta tyly vastaus, että ei mahdu. Eihän sitä tietty tarttis ottaa henkilökohtaisesti, mutta kyllä mulla ainakin itku pääsee joka soiton jälkeen. Toivottavasti muiden kokemukset ovat parempia.
Itsellä on hakemus valmiina Kelan maksamaan terapiaaan, mutta terapeuttia ei tahdo löytyä mistään. Kaikki ovat täystyöllistettyjä. Tosi kivaa hommaa masentuneena soitella ja saada joka kerta tyly vastaus, että ei mahdu. Eihän sitä tietty tarttis ottaa henkilökohtaisesti, mutta kyllä mulla ainakin itku pääsee joka soiton jälkeen. Toivottavasti muiden kokemukset ovat parempia.
Kemioiden pitäisi synkata ja siitä mahdollisesta "testikäynnistä" ei kela mitään maksa. Eli jos haluaa kokeilla millainen terapeutti on, joutuu itse pulittamaan koko summan.
eikös se ole ilmainen? Vaatii vaan odottelua ja paperinpyöritystä.
Yksityisellä hinnat n.60-80 egee tunti