Perioraalidermatiitin kokeneet APUA!!!!
eli minulla todettiin kuukausi sitten leuan alueella ja olen nyt kk.n syönyt tetrasykliiniä...alkaa pikkuhiljaa pukkaamaan hiivaa ja muita mukavia haittavaikutuksia antibiootista johtuen..Nyt ongelmana siis se, etten tiedä, voinko jo lopettaa ts. onko ihottuma jo kunnolla parantunut.Niissä kohdissa, joissa ko. ihottumaa oli, on yhä punaiset läntit ns. arvet, mutta ei enää siis niitä "näppyjä". Jäikö teillä arvet?Arvet ikäänkuin ärtyvät esim. hikoillessa ja suihkun tai pesun jälkeen, jolloin punoittaa enemmän. Muuten jo aika rauhallisen näköinen. Lääkäri sanoi, että voi lopettaa kun ihottuma hilseillyt pois...näpyt siis ovat jo aikaa sitten hilseilleet pois, mutta mua hämää tämä punoittava alue...Voinko siis teidän mielestänne jo lopettaa ab: syömisen vai tuleeko vielä jatkaa? Onko teillä ko. riesa uusinut? mitä hyväksi havaittuja hoitokeinoja/estokeinoja olette hoksanneet?KIITOS jo etukäteen vastauksista!!!
Kommentit (8)
epäilen että mulla on sama vaiva. Varasin lääkäriin ajan (terv.keskukseen), sain ajan yli kuukauden päähän. Mietityttää miltä naama näyttää siinä vaiheessa, kun nyt on sen näköinen kuin oisin ollut kaksi viikkoa kauheessa lentsussa ja niistänyt ihoni aivan punaiseksi ja hilseileväksi. Näin ei kuitenkaan ole asian laita :( Vähän mietin kans tuota antibiootin ottoa vaivaan, mulla tulee helposti just hiivaa yms....
Mulla tuli ensimmäisen kerran perioraalidermiitin oireet 7 vuotta sitten. Antibioottikuurin jälkeen pysyi poissa 6 vuotta kunnes näpyt tuli taas. Kuuri päälle ja tällä kertaa pysyivät poissa vajaan vuoden. Nyt täällä taas napsitaan monen kuukauden antibiottikuuria joka aiheuttaa ihan kauheeta pahaaoloa...Mulla kyllä yleensä oireet häviävät jo noin vkon antibioottikuurin aloittamisesta.
jäikö "arpi"???