SI-rokotuksesta kieltäytyjät
aika jännä, että monikaan raskaana oleva ei ota rokotusta, vaikka tämänhetkinen kokemus on, että he ovat selkeästi suurin riskiryhmä vakaville jälkiseuraamuksille, ei heitä tosiaankaan muuten ois laitettu muitten riskiryhmien edelle rokotuksissa. Heitä yritetään suojata yhteiskunnan taholta, ja sitten kieltäydytään jonkun rokotusvouhkausten (ihan kaikista rokotteista on olemassa vastaavat vastalauseet, jopa niistäkin joiden avulla on vakavimmat tartuntataudit saatu kitkettyä maapallolta) takia.
Toivottavasti kieltäytyjät muistatte sitten pitää huolen siitä, että ette sairastuta ketään muuta, joka olisi sen rokotuksen halunnut/tarvinnut.
Vai pidättekö sovussa omallatunnollanne, jos joku lapsenne päiväkoti/kouluryhmästä tai omalta/miehen työpaikalta kuolee sikainfluenssaan sen takia, että se teidän perheestä lähti leviämään?
Ette halua ottaa rokotuksesta aiheutuvia riskejä (joita ei toistaiseksi ole tiedossa, kymmeniätuhansia ihmisiä on jo maapallolla testattu), mutta olette valmiit ottamaan sen riskin (tämä on oikeasti tiedossa oleva ja koettu faktariski), että joudutte hengityskoneeseen, eikä niitä ole kaikille tarjolla?? Vai meinasitteko kieltäytyä myös hengityskoneista, voihan niittenkin käytöstä olla jokin sivuvaikutus loppuelämään.
Kommentit (29)
Saisinko linkin joista tämä selviää?
rokotetta, päästäishän tästäkin porukasta eroon ja maailma (ainakin Suomi) ois paljon parempi paikka.
"Ainoa ikävä puoli siinä on, että saatatte edesauttaa jonkun sellaisen sairastumista, joka ei voi rokotusta terveyssyistä ottaa ja on siis ns. turvassa vain jos ihmiset ympärillä eivät tartuta. Mutta sekin näille "minä minä minä" ihmisille on käsittämätön ajatus, että pitäisi joskus ajatella myös ympärillään olevia ihmisiä, eikä vain itseään."
Arveletteko tosissaan, että nimenomaan raskaana olevat naiset ovat levittämässä tätä tautia kylillä ja sairastuttamassa/tappamassa koko kansan? Raskaana olevat naiset ovat riskiryhmässä mahdollisen sikaflunssan jälkitautien vuoksi (keuhkokuume yms.) Ja kaikkia suomalaisia ei edes aiota rokottaa, sillä tavallisille, terveille kansalaisille sikaflunssakin on vain flunssa muiden flunssien joukossa, ei mikään yleisvaarallinen tartuntatauti.
Minä olen rv 38 ja EN aio ottaa rokotusta, JOS sitä minulle edes tarjotaan. Se on riski, jonka minä otan itselleni, koska ensinnäkin olen sitä mieltä, että enimmäkseen tämä kouhotus k.o. flunssasta on median aikaansaannosta, toisekseen, vauvani syntyy melko pian enkä usko, että jo kotona äitiyslomalla ollessani saisin tautia mistään kovin herkästi, kolmannekseen, uskon omaan vastustuskykyyni/perusterveyteeni sillä en ole sairastunut perusflunssaakaan moneen vuoteen ja mikä tärkeintä: en aio ottaa rokotetta, jonka haittavaikutuksista ei ole varmaan tietoa ja siten riskeerata oman lapseni terveyttä. Lapsihan ei synnyttyään ole sen suuremmassa vaarassa kuin muutenkaan olisi, koska pikkulapsetkaan eivät enää ole sikaflunssan riskiryhmissä! Ja tuosta tartuttamisesta... Eiköhän lapset synny sairaaloissa? Missä niitä sikaflunssapotilaita hoidetaan? Kyllä sen taudin voi sieltä saada, vaikka kuinka olisi raskaana olevat ja henkilökunta rokotettu.
Niin, en ole mikään rokotusten vastustaja, mutta en ota myöskään tavallisia influenssarokotuksia, jonka saisin työnantajan piikkiin (olen palvelualalla). Ja kyllähän se viime talvikin meni niin, että minulla ei ollut yhtään sairaspoissaoloa flunssan vuoksi. Kaikki rokotuksissa käyneet kyllä sairastivat kausiflunssan. Mielestäni on järkevämpää hankkia vastustuskyky luonnollisesti sairastamalla, kuin piikeillä. Lisäyksenä, että hyväksyn ja kannatan flunssarokotuksia vanhuksilla, koska heillä voi olla hengenlähtö lähellä tavallisenkin flunssan kanssa. Terveiden nuorten ihmisten rokottaminen vain mukavuudenhalusta tai siksi, ettei työnantajalle tule sairaspoissaolokuluja... No, kyllähän sillä ainakin lääkefirmat tienaavat!
Kyllä päätökset, jotka koskevat omaa terveyttä ja elämää, saa vissiin tehdä minä,minä,minä -hengessä.
lääkejätti yrityksille!! ja heidän levittämä koko juttu, eikä tämä ole ensimmäinen kerta kun sitä levittäävät, ettekö te lue uutisia maailmalta. Kumma kun suomen media vaikenee täysin tästä rokotteen vaaroista.
Niinpä niin. Ja kaikkihan me muistamme SARS-viruksen (joka tappoi koko maailman väestöstä alle 800 [WHO]) ja lintuinfluenssan (kuolonuhreja n. 200). Ja kuinka näiden piti kaataa koko maailma ja aiheuttaa mitä kauhein pandemia... Sikaflunssaan oli kylläkin 4.8.2009 mennessä kuollut 1 321 ihmistä, mutta kun ajattelette itse, että tauti alkoi levitä huhtikuussa niin eikö kuolleita pitäisi olla aikalailla reilummin kuin tuo määrä, jos tauti olisi niin vakavaa kuin MEDIASSA on annettu ymmärtää? Lehtiä pitää saada kaupaksi ja mielenkiintoisia uutisia ja lääkefirmathan tästä hyötyvät, menee kaupaksi rokotteet ja käsidesit... Tosiasiassa näitä kulkutauteja on aina ollut ja tulee olemaan, nyt niitä vain ylikorostetaan ja ihmiset uskovat mustavalkoisena totuutena kaiken mitä televisiossa sanotaan. Ja onhan siellä kyllä ollut niitäkin ASIANTUNTIJOITA, jotka ovat sanoneet, että tämä tauti ei ole niin vakava ja tappava kuin aluksi vaikutti vaan normaalin kausiflunssan kaltainen suurimmalla osalla väestöstä!
yhtä paljon kuin sinua kun kärvistelet Guillan-Barren syndrooman kourissa lopun ikäsi....
nyt on seurattu muutama viikko lähinnä vasta-aineiden muodostumista, mitään kunnollista seurantaa haittavaikutuksista ei ole olemassa. Normaalisti rokotteita testataan kuukausia ja vuosia ennenkuin ne otetaan käyttöön ja tällöinkin on silloin tällöin jouduttu vetämään rokotteita pois markkinoilta kun laajaassa käytössä on tullutkin yllättäviä haittavaikutuksia. Tämä rokote on täysi kysymysmerkki ja sisältää vielä sellaisia apuaineita, jotka on nykyrokotteista jätetty haittavaikutusten takia pois (mm thiomersal).
testaus tehdään (on jo tehty) ihan erikseen
hengityskoneessa viimeisiä henkäyksiä vetäessä, että tulipahan murehdittua niitä pitkäaikaisvaikutuksia :-)
ihan samalla tavalla se voi muilla perheenjäsenillä olla ja levitä vaikka olisi rokotuksen ottanut.
mä en ole raskaana mutta en ottais vaikka olisin. ja kyllä, lapseni on rokotettu rokotusohjelman mukaisesti.
Rokotuksella yritetään vähentää väestöä maapallolta ja siksi kohteena ovat raskaana olevat ja pienet lapset. Itse ainakin jätä ottamatta, ja olen raskaana.
En todellakaan ryhdy minkään hätäpäissään kokoon kasatun "ihmerokotteen" koekaniiniksi. Sen vaikutuksista ei tiedetä vielä pitkään aikaan, moniin vuosiin, joten en varmasti uhraa omaa, saati lapseni terveyttä "yhteisen hyvän" vuoksi. Jos saan sikainfluenssan, sairastan sen kotona niin kuin minkä tahansa tarttuvan taudin. Jos mieheni tai joku muu läheiseni saa sen, vältän kovin läheistä kanssakäymistä tämän kanssa. On tässä maailmassa ennenkin pöpöjä ollut, rupee oikeesti jo vituttamaan tästä lenssusta jauhaminen.
hengityskoneessa viimeisiä henkäyksiä vetäessä, että tulipahan murehdittua niitä pitkäaikaisvaikutuksia :-)