Oodtan kolmatta poikaa!! :) Muita POIKAPERHEITÄ?
minkä ikäisiä vesseleitä?
Luin juuri jostain jutun poikaperheistä, oli aika ihana ja mahtavasti kirjoitettu juttu. :)
Miten sinä koet elämäsi ainoana naisena poikíen keskellä?
Kommentit (47)
Pojat on ihania, mutta niinhän ne on tytötkin:)
Mulle on aina ollut ihan sama kumpaa sukupuolta syntyvä lapsi on, mutta luulen että monet ajattelevat , että meillä on siksi niin monta poikaa kun on yritetty sitä tyttöä!
No näin ei kuitenkaan ole vaan jo aikoinaan puhuimme miehen kanssa että haluamme 8 LASTA...ja ne me olemme saaneet:)
.. synnytysaparaatteja. katso ympärille ja aikuistu!
.. synnytysaparaatteja. katso ympärille ja aikuistu!
Kärsitkö kenteis lapsettomuudesta vai miksi sulla on noin negatiivinen elämän asenne? Kyllä Suomeen lapsia mahtuu ja varsinkin poikia jso halutaan että suomalaisuus pysyy "maailman kartalla" vielä edes jonkunsen aikaa!!
Hoida itselles kunnon lääkitys äläkä masennu siitä kun toisilla on lapsia, jopa poikia...sulla ei taida olla, vai?
ja mulla lisäksi vielä 1 tyttö (joka tosin jo aikuinen, ei asu enää kotona).
Poikamme ovat iältään 1 v, 5 v ja 7 v.
Aivan ihania ovat =)
Poikien maailma on jokseenkin niin erilainen kuin tyttöjen...olen saanut vuosien varrella huomata sen, ihan iloksenikin.
Me tiedettiin jo kuopuksen loppuodotuksessa, että tulokas on poika, ja aivan innoissamme olimme, ja olemme yhäkin ;)
Mä olen meidän perheen prinsessa, tai joku eläinemo =D
Ja pojat sitten kyseisen eläimen poikasia ;)
Ihmisiä vaikuttaa suuresti häiritsevän se, että kaikki kolme ovat poikia =/
"Taas poika", oli hyvin yleinen kommentti kun kuopus syntyi.
Neljättä yhteistä toivotaan, ja oon jo valmiiksi saanut kuulla, että "no, te teette vielä sen tytön" =/
Oltais ikionnellisia neljännestä pojastakin, taatusti.
Kuopusta yritettiin pitkään, ja oli aivan yks ja sama kumpi tulokas oli, kunhan saatiin kauan kaivattu vauva.
Sama ajatus nytkin, tulee jos tulee, ja kumpi hyvänsä: tasan yhtä hyviä kumpainenkin.
Mun kokemuksien mukaan niitä säälitellään jopa vielä enemmän, monet tuntuvat ajattelevan, että miehelle on ihan kohtalon kysymys, onko sillä edes yksi poika vai pelkkiä tyttöjä. (Ehkä poikaperheiltä siksi monesti uskalletaan ääneen asiaa kysellä, kun niiden ei oleteta suhtautuvan asiaan yhtä synkeästi kuin pelkkien tyttöjen perheiden).
3, 6 ja 8 vuotiaat.
musta on tosi kummaa kun sitä aina taivastellaan et teillä on 3 POIKAA! ihan kuin se olisi jotenkin kamalaa. ei sellaisille millä on 3 tyttöä mitään ikinä mainita..
ja sitten kysellään että vieläkö meinaatte tyttöä yrittää..
Muullalailla en osaisi elämää edes kuvitella. Sovin hyvin poikien äidiksi.
Ainoa mikä jännittää on lähestyvä teini-ikä. Miten osaan suhtautua hurjempiin juttuihin ja iik,varsinkin tyttöystäviin...??
kaikki pojat ovat äidin mussukoita, ja iskää enemmänkin syrjitään, ja häneen kohdistetaan ne negatiiviset tunteet.
Mä sovin tähän karpaasikööriin oikein hyvin, vaikka itse kyllä lukeudun niihin äiteihin, joille on yksi surutyön paikka se, ettei koskaan saa kokea tyttären äitiyttä. Eli mä koen sen menetykseksi, vaikka omat poikani on maailman parasta sakkia.
minulla on 3 siskoa ja kyllä on ihmisten suusta saanut kuulla mitä typerimpiä juttuja..
Kyllä ihmiset bruukaa arvottaa eri perhekokoonpanoja
paras on se jos on molempia yhtä monta
toiseksi paras jos on poikia monta ja tyttö
kolmanneksi paras jos on tyttövalta ja poika
toiseksi huonoin jos pelkkiä poikia
huonoin jos pelkkiä tyttöjä
näin se menee ihmisten asenteissa
tyttöjen äiti
jos samaa sukupuolta on monta,niin sitten kysytään että "vieläkö sitä toista sukupuolta yritätte"#13
Kyllä ihmiset bruukaa arvottaa eri perhekokoonpanoja paras on se jos on molempia yhtä monta toiseksi paras jos on poikia monta ja tyttö kolmanneksi paras jos on tyttövalta ja poika toiseksi huonoin jos pelkkiä poikia huonoin jos pelkkiä tyttöjä näin se menee ihmisten asenteissa tyttöjen äiti
Meillä on pojat 1, 3 ja 5 v. Ovat ihan äidin mussukoita. Tai kuten he itse sanovat, ritareita ja äiti on heidän prinsessansa :)
Kolme poikaa, nyt jo 13-, 11- ja 10-vuotiaat. Onhan elämä aika hulinaa, mutta ihanaa. Pojat ovat terveitä ja reippaita, harrastukset vievät jo aika paljon aikaa.
Ja äiti on tietysti perheen kuningatar... Ainakin kuopuksen mielestä!
tuttuni joka on ollut vuosia asiakaspalvelutöissä pankeissa ja vakuututsyhtiöissä, sanoi että naisesta näkee päällepäin onko perheessa poikia vai tyttöjä enemmän, poikien äidit ovat jätkämäisemmin puettuja ja tyttöjen äidit naisellisempia. Tiedä häntä.
tuttuni joka on ollut vuosia asiakaspalvelutöissä pankeissa ja vakuututsyhtiöissä, sanoi että naisesta näkee päällepäin onko perheessa poikia vai tyttöjä enemmän, poikien äidit ovat jätkämäisemmin puettuja ja tyttöjen äidit naisellisempia. Tiedä häntä.
Yleistää ei voi, mutta erittäin usein asia on juuri näin.
t. kahden tytön äiti, joka on pistänyt tämän merkille mm. päiväkodilla
Onneksi meillä on tyttö ja poika.
Onneksi olkoon ap!
En voisi olla onnellisempi!!!
Nuo sukupuoli-keskustelut naurattavat kuten edellisenkin kommentti, otan osaa :) Hänellä kun näyttää olevan molempaa sukupuolta. Sääli tuollaisia vanhempia ja heidän lapsiaan! Pääasia kuitenkin on, että lapsi on tervetullut perheeseen ja tuntee olonsa turvalliseksi ja rakastetuksi, sama se mitä siellä haarojen välissä on.
Tuollaiset vanhemmat, jotka määrittelevät mikä "kompinaatio" on mitäkin kasvattavat näitä sovinisteja ja feministejä ja sitten niitä käydään haukkumassa täällä palstoilla vaikka itse ovat kasvattamassa sellaisia.
4-vuotiaita ovat
minä olen meidän perheen prinsessa ja kuningatar :D
Poikien rakkaus on niin vilpitöntä ja aitoa (ehkä kaikkien lasten). Mutta elämäni on ihanaa näiden pikku miesten ja aviomiheni keskellä
Meillä on kaksi poikaa, 11-vuotias ja 4-vuotias. Nyt odotan kolmosia, joista ultran mukaan 2 on poikaa ja 1 tyttö. Saapa nähdä miten erilaista on tytön äitinä olo. Pettynyt en olisi ollut lainkaan, vaikka meille olisi putkahtanut vielä 3 veljestä lisää, mutta toki kivahan se on kokea se tytön kasvu ja kehityskin.
Kun nyt vaan kaikki menisi loppuun asti hyvin, onneksi on jo viikkoja suht mukavasti (24+2) eli keskenmenoriskien yli ollaan jo päästy. Mutta vielä on useampi viikko, ennenkuin pystyy huokaisemaan.
3-16v. Nyt olen raskaana ja akikkien yllätykseksi akksi erikoislääkäriä vahvisti sikiön olevan tyttö. Vähän on omituiset ajatukset. Ei tullutkaan seitsemää veljestä