Jos näkisit että kaverisi tukistaa lastaan, mitä tekisit?
tukistamisella tarkoitan pikku nipistystä niskavilloista kiellon tehostamiseksi, en mitään mega pahoinpitelyä ja pieksemistä.
Kommentit (22)
ja sanoisin:
-Kuuntele tämä! Jos näen tuon toiste teen kädestäsi toimintakyvyttömän. Niin ja ole onnellinen että olen ystäväsi muuten olisin soittanut poliisit.
Tämän kuultuaan ystäväni pyytäisi nöyrästi anteeksi lapseltaan ja minulta sekä lupaisi parantaa tapansa.
niin en puuttuisi mitenkään. Ei lapsi sellaiseen kuole. Mutta jos kävisi kiinni kunnolla, pystyisin toivottavasti sanomaan, ettei sellainen käytös ole ihan ok.
Miehen sisko tukisti kerran sekä omaa lastaan että meidän poikaa hermostuessaan lasten kinasteluun. Hän otti tukasta kiinni ihan kunnolla molempia koska ei tiennyt kuka oli aloittanut yms. Silloin kyllä hermostuin ja sähähdin, että antaa olla viimeinen kerta kun kajoaa minun lapseeni. Varsinkin kun ei edes yrittänyt selvittää mikä lapsilla oli kinastelun aiheena tms. Eikä muutenkaan tarvitse toisen lapseen käydä kiinni!
ja kakaralle sanoisin " katso nyt mitä menit tekemään, miettisit nyt vähän mihin vanhempasi pistät. Koko maailma kun ei pyöri sun ympärillä "
"Lastensuojelussa? Cippo Talriikka täällä päivää, soitan Porvoosta. Tekisin ilmoituksen lapseen kohdistuvasta pahoinpitelystä.. Joo, tuossa on päällä koko ajan... Kyllä, tunnen: Tuula Rimpula... Joo, on oma, tyttö 6 vuotta. OK, mä jään tarkkailemaan... 10 minuuttia.. Ok, kiitos, moi."
EN yksinkertaisesti siedä väkivaltaisia ihmisiä. Minua etoo pelkästään armeija jutuilla retostelijat.
Omaa miestäni en laskenut armeijaan. Kyse on periaatteista ja väkivallattomuudesta.
Kyse siis pienestä nykäisystä tässä, oletan.
sanoisin. Riippuu mitä vintiö teki, mutta kaikki lapset, ja näitä on ympäristössä liian monta, eivät kertakaikkiaan kuuntele mitään ohjeita, kieltoja taikka neuvoja. Koulussa sitten jatkavat samalla linjalla, hakkaavat ja käyttäytyvät kaikin puolin epäsosiaalisesti, ovat jopa opettajan "rinnuksissa tai vaatteissa kiinni".
Kuinka opettaja saa kurin ja järjestyksen jos ei omat vanhemmatkaan? Sitä sopii miettiä.
15v hakkaa mummoja hengiltä linja-auto pysäkillä kun ei lapsia saa enää kurittaa ja niitä tulee täysin hulttijoita.itse olen saanut kerran eläessäni kunnolla selkää ja sen jälkeen opin kunnioittamaan sekä vanhenpiani ja myös muita ihmisiä.ja edelleen annan luunapin lapsilleni jos eivät usko kieltoa.en hyväksy hakkaamista mutta en myöskään lapsien paapomista enkä periksi antamista.
eli en siis itse sanoisi mitään koska suomen maahan pitää saada lapsille kunnon KURI etteivät kasva pellossa.nyt saamme kokoajan lukea lehdistä kun 17v ajaa humalassa autolla mitään kuria ei ole kotona laitettu eikä rajoja pistetty.tässä syys siis jos lapsia ei kuriteta mihin meneekään suomen maa.
ja sanoisin:
-Kuuntele tämä! Jos näen tuon toiste teen kädestäsi toimintakyvyttömän. Niin ja ole onnellinen että olen ystäväsi muuten olisin soittanut poliisit.
Tämän kuultuaan ystäväni pyytäisi nöyrästi anteeksi lapseltaan ja minulta sekä lupaisi parantaa tapansa.
puolustamaan isämaata ja oppimaan sitä varten jos sota tulee.huh hei sanon minä.
hei haloo mieti nyt vähän.miehesi on ilmeisesti tosissaan tossun alla.
EN yksinkertaisesti siedä väkivaltaisia ihmisiä. Minua etoo pelkästään armeija jutuilla retostelijat.
Omaa miestäni en laskenut armeijaan. Kyse on periaatteista ja väkivallattomuudesta.
käymättä, hän tekee vaan palveluksen isänmaalle, koska pelkurit eivät tositilanteessa pärjää. Ja armeijan käymättömät laitetaan etulinjaan miinoja polkemaan kun sota oikeasti alkaa.
15v hakkaa mummoja hengiltä linja-auto pysäkillä kun ei lapsia saa enää kurittaa ja niitä tulee täysin hulttijoita.itse olen saanut kerran eläessäni kunnolla selkää ja sen jälkeen opin kunnioittamaan sekä vanhenpiani ja myös muita ihmisiä.ja edelleen annan luunapin lapsilleni jos eivät usko kieltoa.en hyväksy hakkaamista mutta en myöskään lapsien paapomista enkä periksi antamista. eli en siis itse sanoisi mitään koska suomen maahan pitää saada lapsille kunnon KURI etteivät kasva pellossa.
Tämmösiä niistä sitten tulee. Säääälittävää.
15v hakkaa mummoja hengiltä linja-auto pysäkillä kun ei lapsia saa enää kurittaa ja niitä tulee täysin hulttijoita.itse olen saanut kerran eläessäni kunnolla selkää ja sen jälkeen opin kunnioittamaan sekä vanhenpiani ja myös muita ihmisiä.ja edelleen annan luunapin lapsilleni jos eivät usko kieltoa.en hyväksy hakkaamista mutta en myöskään lapsien paapomista enkä periksi antamista.
eli en siis itse sanoisi mitään koska suomen maahan pitää saada lapsille kunnon KURI etteivät kasva pellossa.nyt saamme kokoajan lukea lehdistä kun 17v ajaa humalassa autolla mitään kuria ei ole kotona laitettu eikä rajoja pistetty.tässä syys siis jos lapsia ei kuriteta mihin meneekään suomen maa.ja sanoisin:
kun tätä ei vahingoita fyysisesti, mikä muuten on lainkin mukaan kiellettyä. Kas kun ihan lainsäädäntö ja valtiovalta kieltää ihmisiä kasvattamasta lapsiaan, on se kamalaa.
ja sanoisin:
Kaveri sanoisi sulle, että haista sinä V'%%u eikä pitäisi enää mitään yhteyttä.
Ihan oikeasti, ei kait kukaan pelle voi kuvitella menevänsä tuolla tavalla aikuista ihmistä ojentamaan, ja saada sillä vielä jotain järkeviä tuloksia?
Mulla on ystäviä, jotka tukistelevat lapsiaan aina välillä. He ovat ihan hyviä äitejä, ja lapset ovat ihan normaaleja lapsia, joilla on ihan normaali kiintymyssuhde vanhempiinsa. Ei tuo tukistelu varmasti mitään auta, mutta tuskin tekee lapsista myöskään pahoinpideltyjä reppanoita. Minä keskustelen noiden äitien kanssa kasvatuksesta usein, ja tuon esiin oman mielipiteeni asioista, etsimme yhdessä ratkaisuja eri tilanteisiin jne. Se jos mikä auttaa asioihin, ei mikään naurettava sankaripelleily.
Kaikkiin lapsiin ei "lässytys" tehoa. Harmi, mutta tosi.
Jos lapsesi lyö koiraa ja nauraa päälle, mitä teet?
Seuraavan kerran se koira voi näykkäistä, eiköhän ne asiat ole syytä oppia sitä ennen???(tää oli vaan esimerkki, mutta tosiaan kaikki ei ole mitään kilttejä, kuuliaisia lapsia)
kyllä se jotenkin lapseen vaikuttaa, kuten kaikki muutkin kokemukset.
lapset ovat niitä hankalimpia - jos tukistaminen oikeasti toimisi kasvatuskeinona luulisi, että näistä lapsista kehittyisi ajan kanssa kuuliaisempia, mutta yleensä ongelmat vain pahenevat.
"Omaa miestäni en laskenut armeijaan. Kyse on periaatteista ja väkivallattomuudesta"
LOL! Ei hyvää päivää mikä luuseri miehesi on!
Tämä on pakko linkittää vähän sinne sun tänne....
että kannattaa varoa, että missä sen tekee, kun nykyään siitä saattaa joku soittaa jonnekin lastensuojeluun ja pahimmassa tapauksessa tulee syyte niskaan.
Tietysti, jos huomaisin "pienen" tukistamisen jne. olevan hänellä yleisemmin käytössä, niin voisin kyllä kaverille itsekin sanoa, että onko se todellakin välttämätöntä ja tarkkailisin hänen käytöstään ja tietysti lasta.