Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni on rakastunut "kiihkouskovaiseen" mieheen, olen huolissani!

Vierailija
17.09.2009 |

Pikkusiskoni on rakastunut mieheen, jonka mielipiteet ja elämänkatsomus menevät ainakin mun ryhmittelyssä kiihkouskovaisuuden puolelle. Mies kuuluu johonkin omaan kirkkoon, siis ovat ymmärtääkseni kristittyjä mutta se on aika suljettu piiri. Niillä on joku oma nimitys omalle seurakunnalleen mutten muista mikä se on. Siskoni on alkanut käydä miehen kanssa heidän evankelioimistilaisuuksissaan ja rukouspiireissään. Ne jutut, mitä on kertonut, kuulostavat minusta, no, suorastaan pelottavilta!

Mies haluaisi pikaisesti naimisiin koska ei usko avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen, ts. eivät voi asua yhdessä tai harrastaa seksiä ennen papin aamenta. Jotenkin käsittämätöntä, ja olen tosiaan huolissani! Siskoni on tosi rakastunut, jotenkin sellaisessa hurmostilassa eikä kuuntele järjen ääntä.

Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä? Pitääkö vain hyväksyä täysin erilainen ihminen sukuumme. Mutta pelkään että hän vie siskoni jotenkin "pois" meiltä, koska me emme usko emmekä tunnu kelpaavan tälle miehelle siksi. Hän siis jotenkin ylenkatsoo meitä "syntisiä" ja pelkään että eristää siskoni perheestään uskonnon avulla. Vaikeaa!!

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli ateistimies, ei siis kuulunut mihinkään kirkkoon, mutta oli silti pahempi ja vanhoillisempi moralisti kuin monet uskovaiset.

Itse uskon (ev.lut), mutta maailmankatsomukseni on paljon avarampi kuin tällä ateisti-moralisti-exälläni.

Tämä exäni alkoi rajoittamaan elämääni, tuomitsemaan ystäviäni ja perhettäni. Tuomitsi menneet ihmissuhteeni ja syyllisti, kunnes olin ihan kynnysmatto. Aloin eristäytyä ystävistä, luulin sillä saavuttavani miehen kunnioutuksen ja rakkauden. Onneksi muut saivat minut tajuamaan, millainen kaksinaismoralisti tyyppi oli ja pääsin irti, mutta olen vieläkin rikki.

Ihan sillä vaan kirjoitin, että ei se uskonlahko välttämättä ole olennaista, ateistikin voi olla alistava kaksinaismoralisti. Sinuna puhuisin siskolle suoraan, ei hyökkäävästi, vaan sillä tavoin, että hän ymmärtää sinun olevan aidosti huolissaan. Kun itse irtauduin moralistimiehestäni, en olisi päässyt hänestä eroon ilman oman siskoni apua! Juuri siskoni sai minut tajuamaan, kuinka kieroutunut ja sairas maailmankuva miehellä oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme