Kuinka pitkä on todella pitkä työpäivä?
Yhdessä lehtijutussa oli asiaa työelämästä, ja siinä joku kertoi, että teki todella pitkää työpävää eli päivät oli aamuseitsemästä iltakuuteen.
Minä olin lukiessani hämmästynyt, että onko tuo jo todella pitkän päivän tekemistä. Siis pitkähän tuollainen päivä toki on, mutta onko se TODELLA pitkä? Itse kun ajattelin todella pitkän päivän olevan jotain 14 - 15 -tuntista, mitä mieheni juuri nyt tekee. Tätä kun on kestänut jo hetken, niin tuollanen 11 tunnin päivä tuntuisi jo ihan lomalta.
Jos joku sanoo tekevänsä todella pitkää päivää, niin mitä sinä ajattelet sen tarkoittavan?
Kommentit (3)
Mutta käsittämätöntä kyllä, tällaiseenkin tottuu.
Mieheni on yksityisyrittäjä ja tekee 9-14h päiviä,keskimäärin 11h/pvä.Viikonloppuisin ei yleensä tee töitä.
Näin on ollut aina,työ on hänelle vähän kuin harrastus..Ja voin sanoa omasta puolestani,että olen väsynyt työpäivien pituuteen. Tiedän,että tekee tämän kaiken perheen eteen..mutta raha ei aina korvaa kaikkea.
Tuntuu,että elelen yksin tässä avioliitossa,mies on naimisissa työnsä kanssa:(
yksityisyrittäjänä tekee jatkuvasti vähintään 14-15 tuntista päivää. Sunnuntaisin nukkuu vähintään puoleenpäivään ja useimmiten katoaa sitten taas työmaalleen. Ei ole isistä paljon lapsilleen saati mulle iloa... :(
Työskentelen lääkärinä yliopistosairaalassa, normaali työpäivä 7h 45min. Viisi kertaa kuussa päivystys, joka 08-08 eli 24h putkeen. Viime päivystyksessä sain nukkua 1/2 tuuntia... Mutta käsittämätöntä kyllä, tällaiseenkin tottuu.