Miten joku voi sanoa "ruma vauva"??
(Poimin sen jostain ketjusta täällä.)Miten tuollaista sanayhdistelmää voi edes käyttää! Eihän sellaista ole olemassakaan! Jokainen vauva on ihana ja suloinen, miten sellainen pieni ja viaton VOISI olla ruma?
Kommentit (36)
Ihan eri näköisiä nekin kaikki ovat, eivätkä kaikki erityisen kauniita. Ei sillä ole mitään tekemistä viattomuuden kanssa.
niin jotain on pahasti pielessä...
Mun mielestä monet vastasyntyneet on aika rumia. Omani ainakin ovat olleet. Naama turvoksissa ja saattaa olla pääkin vähän kolhuilla. Imukuppulapsilla on se kyhmykin. Ihon väri ei ole vakiintunut. Kun näistä pääsee, niin tulee hormoninäpyt ja karsta. Ristiäisten aikaan monet on rumimmillaan. Siitä sitten ne omat piirteet löytyy ja vimppa puoli vuotiaina liki kaikki vauvat ovat hyvin suloisia.
Kaikki kaunis ei ole hyvää eikä kaikki ruma pahaa. Rumakin vauva on rakas.
aika rumalta, ihan satavuotiaalta ryppyiseltä äijänkäppyrältä kun se syntyi, ei siitä päässyt yli eikä ympäri. Mutta tietenkään en menisi kenenkään muun vauvasta sanomaan että onpas ruma vauva, senhän nyt sanoo järkikin.
Voin lohduttaa että lapseni muuttui 3kk ikäisenä syötävän suloisen näköiseksi. Mutta silti ruttuisena vastasyntyneenä jolle äidinmaito tosiaan maistui pari ekaa kuukautta (ja sen näki) vauvani ei ollut millään muotoa kaunis. Toki maailman ihanin silti. :)
Työskentelen vastasyntyneiden hoitajana, ja osa vauvoista on kyllä todella rumia. Mutta nehän ovat sillä tavalla herttaisella tavalla rumia, eihän pieni vauva nyt mitenkään vastenmielinen ole vaikka olisi kuinka ruma. Rumuus tekee vauvasta oikeastaan vain hellyyttävän.
tuivat olemaan aika söpöjä. Uskon kyllä, että olisin rakastanut aivan yhtä paljon rumaakin vauvaa. Eihän se ulkonäöstä ole kiinni. Rakastan aivan yhtä paljon kuin ennenkin esikoistani, vaikkei enää kovin nätti olekaan.
Jos vauva on ruma oman äidin mielestä, niin jotain on pahasti pielessä...
Sehän vain tarkoittaa että äidillä on jonkinlainen realiteetti yhä olemassa vaikka vauva syntyikin. Harva vastasyntynyt on kaunis.
Kumman värisiä, outo nenä, naama rutussa tai joillain päinvastoin kuin pullataikina. Joillain näyttää olevan suhteesa päähänsä liian isot tai pienet kasvonpiirteet jne.
(Poimin sen jostain ketjusta täällä.)Miten tuollaista sanayhdistelmää voi edes käyttää! Eihän sellaista ole olemassakaan! Jokainen vauva on ihana ja suloinen, miten sellainen pieni ja viaton VOISI olla ruma?
iski aivan kammottava hormoninäppykausi, siis ihan kuin olisi vauvalla ollut akne tai joku rokko, naama punaisten pillkujen peitossa. Tukka olkoi lähtä takaraivolta lähtien ja silmät ei olleet hallinnassa vaan liikkui kuin kameleontilla vähän sinne sun tänne.
Kun näpyt kaikkosi ja silmät sai vauva hallintaan niin oli tosi suloinen tapaus - siis myös ulkonäöltään.
Ja vauvoja olen nähnyt paljon.
sanoneet, ettei vauva nyt "varsinaisesti kovin nätti" ole, mutta "maailman ihanin vauva" silti.
En itse taas ymmärrä niitä, jotka väittävät, että oma lapsi on äidin mielestä aina kaunein. Itse esim. tietysti rakastan omia lapsiani eniten, mutta voin todellakin nimetä monta omaa lastani kauniimpaa lasta. Ihmeen ulkonäkökeskeisiä ihmisiä täällä, jos ulkonäkö määrittää rakkauden määrän. 
JOiltakin ihmisiltä myös puuttuu kyky erottaa esteettistä epäesteettisestä.
Esikoinen oli todella kaunis vauva (muidenkin kuin mun mielestä) ja toinen sitten jo vähän tavallisempi. Kuukauden iässä iski se näppyläkausi ja se olikin sitten paha: vauva oli kuin mikäkin hirviö, korvanlehtiä myöten isojen finnien, siis ihan kunnon valkopäisten finnien peitossa. Silloin mietitytti että tuleeko siitä koskaan ihmisen näköistä :)
Kolmas oli syntyessään isopäinen hörökorva jonka nenä oli vinossa ja aivan suhteettoman suuri kasvoihin nähden. Kyllä sitä katsellessa piti kanssa rykäistä muutaman kerran että keksiskö jotain nättiä sanottavaa. Nenä on pienentynyt nyt mutta yhä edelleen lapsi on sellainen punanaamainen hikitukka, usein räkä poskella roikkuen. Minusta aivan ihana mutta ei nyt varsinaisen kaunis lapsi ehkä kuitenkaan. Silti ihania ja täydellisiä kaikki :) 
Minä en ole nähnyt yhtäkään rumaa vauvaa. Mutta en kyllä muutenkaan rumaa ihmistä.
tai sitten vaan rasittava hurskastelija.
JOiltakin ihmisiltä myös puuttuu kyky erottaa esteettistä epäesteettisestä.
Viattomuus luonteeseen.
Tottakai vauva voi olla ruma. Varsinkin monet vastasyntyneet ovat. Myös minun oli.