Mikä helvetti miestä riepoo, argh.
Olin eilen töiden jälkeen illanvietossa, työporukan kanssa ja kutsuvieraana. Oli hauska ilta ja meni vähän pidempään mitä olin ajatellut. Miehellekin olin sanonut, että tulen varmaan ajoissa kotiin.
Aamulla kaikki oli ok. Mutta päivällä kun soitin miehelle töihin, oli tosi vaisu. Ajattelin, että on joku työjuttu kesken tai pomo istuu vieressä.
Mies tuli töistö. Tervehdin ja kyselin syömisestä. Mies tokaisi vaan, että ei ole vielä nälkä ja painui treenaamaan toiseen kerrokseen. Edes lapsille ei sanonut mitään.
Mä olin ihan äimän käkenä, että mitäs nyt. Laitoin ruuat lapsille ja menin kysymään, että oliko töissä jotain erityistä vai mikä mieltä painaa. Ei kuulemma mitään kummempaa.
Mutta HELVETTi sentään, mies on leikkinyt mykkäkoulua koko illan, joten jostain se kenkä nyt puristaa. Ja vaistosin muutenkin, että joku mättää. Pari kertaa yritin kysellä mikä on, mutta en saanut vastausta, teki vaan muita juttuja eikä halunnut jutella.
Sitten alkoi  mulla jo keittää ja viskasin paperikeräyskamat pihalle ovet paukkuen. Olin pyytänyt josko mies hoitaisi ne pois kun huomenna tulee vieraita ja minulla on sata muuta juttua hoidettava. Jäi lehdet viemättä.
Vielä kerran menin viereen sohvalle ja kysyin voisiko kertoa miksi ei puhu minulle mitään. Ei reaktiota, näpyttelee vaan tietsikkaa.
Raivostuttavaa!!! Nyt se meni nukkumaan ja mä en edelleenkään tiedä mikä helvetti sitä vaivaa. Voiko se olla syy, että tulin eilen kotiin vasta puolenyön jälkeen?? Käyn ulkona ehkä kaksi kertaa vuodessa eikä etukäteen ollut mitään puhetta ettenkö voisi mennä. Oliko siis kuitenkin joku ääneen lausumaton kotiintuloaika mistä myöhästyin? En vaan tajua ja vituttaa mennä nukkumaan sen viereen näillä fiiliksillä. Huomenna tuleekin sitten vieraat eli juttu jää päälle sunnuntaihin saakka. Todella riemastuttavaa.
Mies, arhg.
Kommentit (5)
tai pitänyt hauskaa toisten piikkiin? Käy vaan miehen kunnian ja itsetunnon päälle kun olet ollut erityisasemassa johon hän ei ole koskaan päässyt.
kaipa jossain vaiheessa tajuaa kuinka naurettava on.
Älä siis enää kysele.
Hirvee meteli tulee siitä jos sinä et tuu "ajoissa" kotiin, mut ans olla jos ukolla VÄHÄN venähtää ja erehtyy jotain sanomaan niin siitähän se sota syttyy... Meilläkin ois varmaan jostain vedetty nuppikset tossa sun tilanteessa. Joten koita vaan saada se ukkos puhumaan ja ymmärtämään se että sullakin on oikeus mennä viettää iltaa, eikä tarvii huolehtia siitä että on pakko olla sillon ja sillon kotona. Pyydä sitä ajattelemaan asia toisinpäin? Sun kannalta jos se ois tehny noin niin katot mitä se siihen koittaa vedota.
Mies tekee jonkin verran työmatkoja ja kyllähän se niillä reissuilla istuu välillä myös ravintoloissa. Harvemmin minä missään käyn, mutta ehkä sitä ottaa päähän, että en tullutkaan kotiin aiemmin kun olin niin kerran arvellut. Huoh.
Ja todellakin, mies kun lähtee baariin kavereiden kanssa, mitä ei kylläkään myöskään tee usein, tulee aina vasta aamuyöstä kotiin. En edes odota, että tulisi puolen yön aikaan.
kaipa jossain vaiheessa tajuaa kuinka naurettava on. Älä siis enää kysele.
Alkaa olla sen verran ärsyttävää tuollainen mökötys, että olkoon sitten.
ap
Hirvee meteli tulee siitä jos sinä et tuu "ajoissa" kotiin, mut ans olla jos ukolla VÄHÄN venähtää ja erehtyy jotain sanomaan niin siitähän se sota syttyy... Meilläkin ois varmaan jostain vedetty nuppikset tossa sun tilanteessa. Joten koita vaan saada se ukkos puhumaan ja ymmärtämään se että sullakin on oikeus mennä viettää iltaa, eikä tarvii huolehtia siitä että on pakko olla sillon ja sillon kotona. Pyydä sitä ajattelemaan asia toisinpäin? Sun kannalta jos se ois tehny noin niin katot mitä se siihen koittaa vedota.