Toimistoassistentin palkka
mikä se nykyään on n. keskimäärin?
lähtöpalkka kyseessä ja PKS
Kommentit (33)
Itse olen ollut muutamia vuosia kotona ja olen miettinyt palkka-asiaa, jos nyt hakisin jonnekin töihin. Laittaisin tod.näk. palkkatoiveeksi edellisen palkan eli 2.100 euroa. Jos sen saisin ja lounasedun olisin tyytyväinen.
lähtöpalkka 1200 €/kk /yli 3000 tienaavilta vaaditaan jo korkeakoulututkinto ja yleensä he eivät ole enää mitään assareita...
Joo. Ei se ole tyhmä joka paljon pyytää vaan se joka paljon maksaa..
Menin aikanaan sisälle toimistosihteerinä, jossain vaiheessa sain "ylennyksen" toimistoassitentiksi. Viimeksi kun tilasin lisää käyntikortteja, olisin saanut vaihtaa minkä tittelin olisin vaan halunnut :). Joudun kyllä tekemään töitä välillä iltaisin, viikonlopppuisin tai kesälomaltakin käsin jotain varauksia, eikä niistä makseta mitään erikseen.
johdon assistentin töitä. Käytännössä samoja kuin kakkonen, mutta kaikki valtion määrämuotoisuuspaskat siihen päälle ja palkka oli 1600 euroa/kk. Mitähän ihan tavisassarin palkka valtiolla sitten olisi? Niiden pitäisi varmaan tehdä kahta duunia, että tulevat toimeen. Ei ole varmaan yllätys, että sain tarpeekseni aika nopeasti.
assari on juuri se joka tekee ihan näitä perusjuttuja. Lisäksi meillä on team-assistant (myös alinta "kastia"), sen jälkeen erikoisnimikkeelliset kuten legal-, hr-, pr- jne assarit; sen jälkeen executivet ja ylinnä toimarin assari.
Ne on aina tavoitettavissa ja jatkaa päivää iltaan tai töitä kotona, jos ei muten kerkiä. Ja peruu lomiaan viikon varoitusajalla.
Ei käy yhtään kateeks vaikka palkka olis mitä.
hr-assarin palkka oli 9000 mk/kk. :D
Esim mun duunissa, (kansainvälinen, iso yritys) on ainakin 4 eritasoista assarintehtävää, liksat pyörii siinä 2800-3300 välillä, tj:n assarilla sitten enemmän. Samoin edellisessä työpaikassani meillä kaikilla oli liksa hieman yli 3000€, mutta lähtötaso lienee jossain 2500-2800€ välillä. Riippuu siis tehtävästä, firmasta ja omasta kokemuksesta.
ainakin meillä, mutta riippuu varmaan paljon firmasta. 3000 eiempää ei saa vuosien kokemuksellakaan, paitsi tj:n assari, mutta hän on eri tasoa muutenkin.
niin voi lähteä jostain 1600e. Eli ei todellakaan välttämättä yli 2000e. Te, joilla palkka liki 3000e, mitä assarin tehtäviinne kuuluu?
Suuri, kansainvälinen firma. Vientiosastolla kielitaitoa vaativa työ. Määräaikainen työsuhde tosin (ei PKS). Koulutusta on. palkka 2060. On kai linjassa muiden kanssa, kun pyysin korotusta. Missä ihmeessä teille maksetaan liki 3000e?!
Suuri, kansainvälinen firma. Vientiosastolla kielitaitoa vaativa työ. Määräaikainen työsuhde tosin (ei PKS). Koulutusta on. palkka 2060. On kai linjassa muiden kanssa, kun pyysin korotusta. Missä ihmeessä teille maksetaan liki 3000e?!
Toimistoassarille ei kolmea tonnia makseta. Tj:n assari on ihan eri juttu kuin toimistoassari.
Hieman reilu 2000 voi saada.
Jonkun toimistoassistentin palkka ei kovinkaan usein taida 3000 lähennellä. Ellen nyt ihan täysin olen palkkakelkasta pudonnut :-/
perus assarin hommia, matkavarauksia, tilaisuuksien ja palaverien järjestämisiä Suomessa ja ulkomailla, kirjeenvaihtoa vieraalla kielellä päivittäin (ei sellaista virallista vaan e-maililla). Seuraan 2 esimieheni kalentereita, päivitän ja täydennän niitä, samoin puran heidän sähköpostinsa (eli käytännössä "pureskelen" heille osan duuneista valmiiksi). Lisäksi mulla on 2 kansainvälistä tiimiä joille teen hommia - yhteensä n 40 immeistä hoidettavana. Teen travelplänit matkoille jne.
Edellisessä tehtävässä (jossa palkka yli 3000€) tein lisäksi myös travelmanagerin tehtäviä itsenäisesti mutta palkkaan se ei vaikuttanut.
Minä olen vielä huonosti palkattu firmassamme, nimikkeellä mgmt assistant ja palkkakuitissa 2900€/kk tällä hetkellä
2
Itse tiedän olevani palkkakuopassa. Sopiva palkka olisi ehkä 2300-2400 ainakin. Tämä firma nyt ei sitä maksa, kun huonosti menee muutenkin. Tuohon 3000 ei näillä seuduilla ainakaan kovin hleposti päästä. Jos nimie todellakin joku toimistoassistentti ja koulutus vaikka tradenomi/merkonomi.
olin verottajalla johdon sihteerinä, siitä maksettiin 1810€
Vaihdoin isoon kansainväliseen firmaan johdon assariksi. Koulutukseni on merkonomi joten siihen nähden palkka on minusta hyvä kun saan 3100€. Työkaverini joilla enemmän kokemusta ja ovat olleet kauemmin saavat jopa 5000€ kuussa.
Itsekin olen todella isossa kansainvälisessä yrityksessä töissä. Olen jo pari vuotta ollut. Teen oikeesti 4 assarin hommia.Itse olen johdon assistentti. Osaan 4 kieltä, päivittäin käytän 3. Teen paljon enemmän kun muut/tavalliset assarit. Tottakai kaikki varaukset, järjestelyhommat, mutta sen lisäksi HTML koodausta,sisäisten palvelujen kehitys, sekä laskujen ja sopimusten käsittely. Teen töitä iltaisin ja viikonloppuisin. Vaikka olen ollut kokopvätyössä jo pari vuotta, valmistuin vasta vähän aikaa sitten. Palkkaa on vain 2200, en saanut edes mitään lisää siitä et valmistuin.