heinähattujen viikko 1
Ajattelinpa tässä avata kans pinon uudelle viikolle ku kaikki muutkin on avanneet ja meidän on tippunut tonne kauas toiselle sivulle. Onpa tosiaan meidän pinkka hiljainen ku ei oo kukaan mitää kirjoitellu pariin päivään..
Ehkäpä tässä kaikki odottelee ajan kulumista ja tä on tällaista suvantovaihetta.
Meillä ainaski kaikki hyvin väsymys on vaan edelleen kova ja itse toivoisin et aika kuluis supernopeesti ja tulis äkkii kesä.
Ainii ostettiin jo Emmaljungan duo edge vaunut ku saatiin niin hyvä alennus ja kun viime vuoden tai siis 2008 väris oli se camo beige ja ihastuin siihe tosi paljon niin päätettiin hankkia ne jo nyt. On mun mielest parempi ku mikää 2009 vuoden väri.
Hyvää vuoden loppua..
Is 11+5
Kommentit (37)
Tänään sitte käytiin siin varhaisultrassa.meijjän "möhkis" ;) siel niin iloisesti potki,ja vilkuttiki meille.Reilun viikon verran olen tuntenu kuplitteluja illalla,ja aamuisin.Kysyinki sitä ultrassa et voinko jo nyt tuntea,ku on muka niin paljo aikaa tosta nuorimmaisen synnyttämisestä(poika täyttää huhtikuussa 3 v.)ettei muista,ultraaja sano et ihan hyvinki voi tuntea ku istukka oli jotenki sillai et kohtu tulee toho eteen ja jotai muutaki se selitteli.Meni aika paljon "tärkeitä" asioita ohitte ku miehen kans ihailtiin vaan meijjän möhkistä.=)
rv ois nyt menkkojen mukaan 12+5 ,ultran mukaan tasan 13.Jätettiin silti laskettu aika toho 8.7,koska parilla päivällä ei oo minkäänlaista merkitystä,mulla ku on kaikki muut menny reilusti yli lasketun ajan paitsi eka syntyi tasan 40 viikolla...täsmällinen tyttö tuli=)
Joo mut siis takas tähä masu asukkiin=)...istumapituus on 64mm,BM mitta 24mm(mikä toi bm mitta muutes on ku en muista) ja niskaturvotus oli korkeimmillaan 1.27(mittas monta kertaa sen).niin ja on tos neuvolakortissa joku FE 12mm,mikä mitta se on,ku mä en ny saa päähän noit mittoja??!!
Tosi paljo kyl liikku muksu,ja hienosti saatiin aivolohkot kuvaan ku vauvan pää oli alaspäin,joten tuli iha suora kuva päästä ku ultrattiin alakautta.
Vatsanpäältä ku ultrattiin,niin näky ku toi masuasukki leikki napanuoralla=)=)ultraaja sanoki et kattoa ku se pyörittää napanuoraa kädellä...ja niin se teki=)=).Juups,että tämmöstä meillä.Kirjottelen taas ku jakselen....meinaa hiukan väsyttää,ja alavatsaa ja selkää juilii inhottavasti.
HYVÄÄ JA RAUHALLISTA UUTTAVUOTTA MEILLE KAIKILLE!!!=)
Ilmoittaudun mukaan tähän heinäkuun ketjuun (kävin esittäytymässä esittelypinossa). Pitkään olen juttujanne lueskellut, mutten vielä kirjoitellut itse. Esikoista täällä siis ootellaan ja la 14.7.
Ihana oli lukea noista teidän vaunujutuista! Itse kävin miehen kanssa eilen hiplailemassa vaunuja, mut tuntuu vielä ihan liian aikaiselta ostaa mitään.. On vaan vieläkin niin epätodellinen olo tästä kaikesta! Raskaus siis erittäin toivottu, takana lapsettomuutta ja hoitojakin pari vuotta.
Varmasti totta, että nyt saisi edullisesti v. 2008 malleja/värejä.. mut voipi olla, että me vielä lykätään ostamista tuonnemmaksi. Pitää ensin tutustua vähän malleihin paremmin, niin tietää ensin mitä haluaa.
Joulunpyhät meni täälläkin mässäillessä ja nyt pitäis myös vähän ryhdistäytyä, ettei kiloja heti tulis hirveesti. Joulu oli ihana siinäkin mielessä, että kerroimme molempien vanhemmille vauvauutiset ja ne otettiin kyllä niin ilolla vastaan! Varmaan jää tämä joulu kaikkien mieleen.
Oikein hyviä vointeja ja onnellista odotusta kaikille!
Täällä voitu pääasiassa hyvin, mitä nyt taas piti nukkua 1,5 tunnin päikkärit töiden jälkeen eli väsymys painaa vieläkin tosi paljon..
t. Suzan 11+6
Väsymystä riittää edelleen,ei millään meinaa kahdeksan tunnin yöunet riittää. Tänään ei töissä meinannut millään herätä. Ja kuvotus on edelleen kaverina päivittäin,vois jo pikkuhiljaa alkaa olo parantumaan.
Joulua vieteltiin miehen vanhempien luona ja luntakin riitti,toisin kuin täällä etelässä. Nyt sitten kaikki lähimmät sukulaiset tietävät odotuksesta ja ihan ilolla uutinen on otettu vastaan.
Neuvolaan pitäisi huomenaamulla mennä. Saa nähdä joko neuvolantäti saa sydänäänet kuulumaan sillä laitteellaan,kun lääkäri ei viimeksi saanut. Ultrassa pikkuinen ainakin oli tosi reipas,kunhan nyt ensin heräili.
Mulla on tytön vanhat vaunut tallessa,joten vaunuostoksille ei tarvitse lähteä. Tytön jälkeen niitä ovat käyttäneet vielä serkun kolme lasta,joten ovat ainakin olleet hintansa väärti. Serkku odottaa nyt kuudetta,mutta tällä kertaa vaunut tarvitaan omaan käyttöön.
Kirjoittelen huomenna neuvolareissusta enemmän.
Marika ja vaavi 13+4
Pitkästä aikaa ehtii kirjottelemaan! Täällä ihmetellään isoa vatsaa vaikka vasta rv 11+4. Mammahousuja jo monta viikkoa pitänyt kun on nii iso maha. :-)
Huomenna niskapoimu ultra. Toivottavasti kaikki on hyvin. Jännittää.
Meillä meni joulu iloisissa merkeissä perheen seurassa. Ihana nyt alkaa odottamaan kevättä.
pari kuukautta ja talokin on valmis ja päästään muuttamaan. :-) Meneekin tosi äkkiä kun tässä saa alkaa muuttoa järjestelemään jne.
Raskaus on mennyt tosi hyvin. Isoveli odottaa kovasti vauvaa.
En vielä tiedä tuleeko hankittua uudet vaunut vai porskutetaanko vanhoilla jotka on olleet esikoisella ja häntä ennen kahdella lapsella. Onhan ne uudet vaunut hienoja ja parempia. teknisiä ominaisuuksia on vaikka mitä joita noissa vanhoissa vaunuissa ei ole.
Ihana odottaa vauvaa. On se vaan sellainen tunne että haluaa nauttia tästä ajasta! ja sitten vasta onkin ihana kun pikkuisen saa syliin...
Oikein hyvää loppuvuotta ja hyviä vointeja kaikille! :-)
Alaselän kipujen vuoksi ultrasivat minut tänään polilla. Vauvalla kaikki hyvin..se näytti jo ihan pieneltä vauvalta. Kädet ja jalat..tuuppi päällään kohdun seinää. Käsittämätöntä..vielä pari viikkoa sitten se oli katkarapu. Nelisen senttiä pituuttakin. Varsinainen ultra on vasta puolessa kuussa mutta tulipa taas nähtyä pikkuinen kakkonen. Selkäni temppuaa yhä..menee osa yötä ihan valvomiseksi ..aamut potemiseksi ja iltapäivällä alkaa pahoinvointi joka jatkuu koko illan. Odottakaa vaan kun pääsen marmattamisen alkuun. Ensiviikolla on sokerirasitus..jos narisee arvot niin sitten alkaa ihan kauhea marina. Ei vielä eihän ? ei ainakaan piikillä inskaa. No toisaalta sokerihomma on lähinnä tekemistä, vahtimista, kirjanpitoa ja polilla ravaamista.
Tuntuu, että alusta asti on ollut jokin vaiva päällä..vähän rasittavaa mutta pitänee yrittää luurata muuhun suuntaan. Olen onnellisen kun minulla on jo yksi terve suloinen lapsi...ampiainen toiselta nimeltään tällä viikolla. Edelleen tämä raskaus tuntuu jotenkin etäiseltä vaikka ajattelisi vaivojen tuovan sen vähän liiaksikin esille. Liikuttavaa oli silti nähdä se pieni ihminen ruudulla..minä ihan oikeasti saan toisenkin pienen ihmisen.
Syöminen alkaa kohta olemaan ihan kyllästytttävää kun koko ajan purukalusto jauhaa jotain :) Mä teen sen..kukaan muu ei uskalla vai uskaltaako :) odottakaas
aamusta iltaan lista
kaksi ruisleipää suolakurkulla ja lohimajoneesilla,sokeritonta mehua 0.5 l sokerittomia salmiakkeja 4 nappia, kintsussa riisiä 1.5 dl +kahta kastiketta ja nuudeleita sekä varmaan 7 friteerattua sipulinrengasta ja 5 pientä mini kevätkäärylettä,kaalisalaattia,tomaattia, kurkkua, turkkareita, juomana 0.7l pepsimaxia, joka siis sokeritonta.yksi syntinen lätkäliika karkki, kaksi ruisleipää suolakurkulla ja lohimajoneesilla , maitoa 0.4dl, 3/4 osaa grandiosa pitsasta johon lisäsin homejuustoa, banaani, mandariini..tiedän syöväni vielä tänään suolakurkun ja yhden leivän ja vähän mehua eli sen puolilitraa (sokeritonta)
JÄRKYTTÄVÄÄ..rekkakin eläis tuolla määrällä..ja miten mulle muka voi tulla diabetes.. tosi terveellinen päivä..
Hiljaista on meidän pinossa ollut...
Väsymys on painanut eikä oikein oo jaksanut kirjotella tänne. Nyt tuntuu, että väsymys ja pahaolo alkais vihdoin vähän helpottamaan, toivottavasti...
Meilläkin toi ultra oli pari viikkoa sitten kaikki oli ok. Niskaturvotus oli 0,6mm ja veriseulan tulos oli "puhdas". Vauva oli 3 pv edellä mitoissaan, mutta laskettuaikaa ei muutettu. Kuva on selkeä siitä näkee nyrkissä olevat sormet ja peukalon.Meillä kans vauva oli kuvissa kasvot eteenpäin. Piti tehdä kaikenlaisia kikkoja, että saatiin vauva kääntymään sivuttain niskaturvotuksen mittaamiseksi.
Kesään tuntuu olevan niin pitkä aika. Tuntuu, että tässä ois ollut jo paljon pidemmän aikaa raskaana. Ois ihana tuntea jo liikkeitä, tietäis ainakin päivittäin, että siellä se pikkuinen on. Vähän on sellaista kuplimista myös mulla ollut, mutta oon yrittänyt järjellä ajatella ettei voi vielä tuntua liikeitä. Ehkä ne sittenkin oli... Vatsaa on kutittanut jo monta päivää, ilmesesti venyy. Oon rasvaillu sitä ja toivon, että tällä kertaa vältyn raskausarvilta. Viimeks sain niitä tarpeeks paljon. Ne tulee jos on tullakseen...
Jos on hyvä tarjous niin kannattaa tosiaan vaunut ostaa. Ne on niin kalliita ja harvoin niissä muu kun kankaiden väri muuttuu. Ja oon myös huomannut, että edellisvuosien malleissa saattaa olla paljon nätimpiä kuoseja. Itse tykkään aika klassisista ja hillityistä väreistä.
Oon ihastellut Emmaljungan mondial vaunuja vaalealla kuosilla. Vaalea väri on tietenkin aina riski ja varsinkin, kun tulee kurapuku vaihe.
Täytyy kyllä myöntää, että on mulla vielä vaunut esikoisen ajalta jäljellä. Kyllähän siinä säästää kun ei tarvi vaunuja ostaa. Uusista on kiva haaveilla ja käydä ihastelemassa. Ilmastonmuutosta täytyy ajatella ja mennä vaan vanhoilla, ovat hyvässä kunnossa ainoastaan renkaat niihin täytyy uusia, ovat puhjenneet. Meillä on myös vielä pinnasänky ja syöttötuoli jäljellä, joten niitäkään ei tarvitse hankkia. Ois vaan kiva päästä jotain ostelemaan...
Viikon päästä ois taas töitä. Vähän jännittää, kun oon ollut koko joulukuun poissa. Ensin 3 vkoa saikulla ja nyt oon lomalla. Ainakin tällä hetkellä olo on jo huomattavasti parempi, mutta miten sitten kun taas on töissä eikä pysty nukkumaan ja lepäämään niin paljon eikä syömään tarpeeksi usein .
Mites muut? Miten ootte jaksanut olla töissä ja onko työ fyysisesti/henkisesti kovin rankkaa?
Itsellä on seisomatyö, jossa kiireisenä päivänä ei välttämättä ehdi ruokatuntia pitämään. Työ on asiakaspalvelua, jossa pitäisi yrittää olla koko ajan iloinen ja mukava, mikä on vaikeaa silloin, kun on väsynyt,kärttyinen ja pahaolo. Mutta eiköhän tää tästä.
Viime viikon pinossa joku puhui lonkkien liikkeelle lähdöstä. Itsellä on kans toi vasenpuoli alkanut liikkumaan niin, että kipeää tekee välillä kävellä ja nukkua selälteen.
Odottavin mielin uuteen vuoteen :)
AW_83 rv 12+3 (ultra 12+6)
Täällä on ainakin joulunaika syöty suklaata ja kinkkua enemmänkin kuin vain kahden edestä :) no toisaalta onhan se hyvä et on ruoka maistunut, kun välillä on tehnyt tietyt ruuat varsinkin jauheliha vähän pahaa.
Meillä on jäänyt pojalta nuo vuoden 2006 emmaljungan ceroxit kantokopalla ja näitä samoja vaunuja olis tarkoitus käyttää. Ja miksenpä käyttäisi koska olen niihin ollut muutenkin tyytyväinen (varsinkin tuo käännettävä heittoaisa, että saa kesken matkan kätevästi ja nopeasti käännettyä jos vaikka aurinko sattuu paistamaan suoraan vaunuihin) ja ne ovat vielä hyvässä kunnossa. Ainoostaan renkaat on tietysti kuluneen näköiset muttei tarvitse kuitenkaan vaihtaa.
Kaikki muukin on vielä esikoiselta jäänyt paitsi turvakaukalo joka meillä oli silloin lainassa, että sellainen pitää sitten jossain vaiheessa hankkia.
Kyseltiin tuosta työstä niin itse teen istumatyötä päätteen ääressä ja ei ole fyysisesti raskasta. Riippuen tietysti senhetken kiireestä, mutta pääosin pääsee jaloittelemaan ja jotain haukkaamaan jos tuntuu et alkaa heikottaa jos ei syötävää tipu näiden "lakisääteisten" taukojen lisäksi.
Onko täällä kyselty jo tuosta 4D ultrasta, onko sinne joku ajatellut menevänsä?
Tuli vaan mieleen kun tämä ketä teki mulle tuon alkuraskauden ultran niin tekee myös näitä 4D ultria ja tottakai sitä minulle mainosti. Itseä vois vähän kiinnostaa mennä, mutta pitää katsoa sitten tuon rakenneultran jälkeen mitä mieltä silloin on asiasta.
Hyvää Uutta Vuotta Kaikille!
Itse ajattelin sen viettää tortilloja nautiskellen :) (taas on syömingit mielessä)
Terveisin,
Jeevi rv 13+3
Kiireinen oli joulu, eipä ehtinyt tännekkään kirjoittelemaan.
Mahan turvotus on hävinny joten maha nyt pienempi kuin moneen viikkooon=)
Pahoinvointia ei pahemmin alkuunsa ollut, mutta nyt on rantautunut oire (jonka kaiken järjen mukaan pitäisi jo olla poistumassa...) eli ei varsinaisesti kuvota tai okseta mikään, mutta mitään ruokaa ei pysty syömään paria lusikkaa enempää. Hedelmiä kyllä pystyy syömään (tänään meni kokonainen appelsiini) muttei oikeastaan muuta. Salmiakki menee alas aika kivuttomasti. Ruokakaupassa iljetti kaikki ruokapaketit, tuntui, ettei voi mitään ostaa. Sitten käskin äijän ottaa tiettyjä ruokia, en voinut edes hihnalle ruokia nostella kun olivat niin vastenmielisiä! Tosi hassu oire! Ei ole ennen moista ollutkaan, muulloin olen oksennellut ensimmäiset viikot.
4 d ultraan ajattelin mennä, kallishan se on, mutta tulee kyllä niin upeaa tietoa ja kuvaa, että kyllä sen kärsii ihan mielellään. Vimeksi olin ja tosi tyytyväinen! Ketkä nyt ensin ehtii, laittakaahan hintoja tulemaan, jos osais vähän vertailla paikkaa mihin menee. Aika suuria hintaeroja on eri tekijöillä.
Ei mutta nukumaan täytyy. Kauhea väsy 24 t / vrk. Tänäänki parit päikkärit menny pitkien yöunien päälle.
P-M rv 11 tasan
P.S kiva kuulla vaunuhankinnoista. Meillä nuorin niin pieni, että pitänee tulpat laittaa. En tiedä mitä vanhoille tekis, aika nuhruset jo ovat. Suositelkaapa hyvät tuplat!
Aaton aattona pojalle iski flunssa ja nyt se on saastuttanu koko perheen ja mummun ja papan että täällä niistetään ja koitetaan jaksaa....
Oma olo on ihan ok siis raskauden puitteissa eipä kummempaa vaivaa jollei oteta lukuun pientä repimistä alavatsalla jos nousee äkkiä siis todella satunnaista eipä kai mitään vakavaa.....
Joulu siis meni flunssan kourissa ja vähän kyläillessä pakolliset mummut ja pappat.
Uusi vuosi varmaan ihan kotosalla paukutellessa.
Neidin 1v synttäreitä saa kohta ruveta laittaan kun täyttää 11.1.09 1v.
Eipä tässä kummempia Hyvät uudet vuodet.
ansku rv 13+3
Minäkään en oo pitkään aikaan kirjotellu tänne mitään, ei vaan oo yksinkertasesti jaksanu. Olo on ollu kyllä tosi hirveä, alku varsinkin mikään ei pysyny sisällä ja veriarvot heitteli.. Hyvä ettei kuitenkaan sairaalaan tarvinu tiputukseen vaikka sekin oli kyllä lähellä, nyt on olo huomattavasti helpottanu vaikka on sitä pahaa oloa ja oksetusta vieläkin, aamuisin varsinkin ja närästys on vaivana, sain kuitenkin siihen lääkkeet jotka on vaikuttanu vielä ainakin:) Mausteet on pitäny jättää melkein kokonaan pois, et suola on ainut mitä voi käyttää.
Jäätelöä ja pepsiä on kyllä mennyt tosi paljon sekä myös mehukeittoa, suolakurkkuja en voi sietää tai sitä hajua :D monelle se tuntuu olevan intohimo raskaus aikana.
Jouluna tuli oltua vanhempien tykönä ja tulihan sitä kinkkua ja muutakin syötyä mut suklaata ei kyllä haluta (ilmeisesti se kaakaovoi/massa laittaa oksettaan)
Ja väsymystä on myös, voisin nukkua vaikka joka yö yli 10h!
Vaunuja oon katellu ja sellaset pitäs hankkia, nythän ne ilmeisesti sais huomattavasti halvemmalla kun normaalisti ja oon katellu joko emmaljungan tai brion yhdistelmiä, onko kokemuksia nuista? vai onko se vaan makuasia et millaset ostaa?
Niin ja se 4D ultra, kyllähän se kiinnoistais muakin mut sen näkee sitten ja et millasissa hinnoissa ne täällä pyörii..
Hyvää vuoden loppua ja tulevaa uutta vuotta kaikille!
terkuin: tikru85 rv 13+3
Tuli aamulla taas käytyä neuvolassa. Painoa oli tullut vaivaiset 100 g lisää ja neuvolatädin mukaan hyvä niin,sillä nyt lähtöpainoa oli 10 kiloa enemmän kuin esikoisesta. Kovin ehdotteli,et kaikki makea tarttis jättää vähemmälle,kun tuo sokerirasitustesti on jossain vaiheessa tulossa.
Pikkuisen sydänäänet kuuluivat hyvin ja verenpaine oli ihan ok.
Seuraava neuvola onkin vasta tammikuun lopulla. Silloin onkin jo aika iso vatsa =)
Marika ja vaavi 13+5
saan minäkin tänne kirjoitettua, lueskellut olen kyllä ahkerasti. Pahointi vaivaa, alkoi viikolla 7+ ja jatkui viikolle 9+ niin että oksensin päivittäin 1-6 kertaa... Aika tuskaista oli olo! Sitten oli pari viikkoa ihan hyvä olo, mutta tänään olen taas oksentanut neljä kertaa. Toivottavasti nyt jäisi tämä oksentelu! Töissä on ollut rankkaa, mutta ei ole onneks tarvinnut piilotella asiaa, koska kaikki siellä tietävät raskaudestani, aiemmin taisin tänne kirjoitellakin, että työn luonteen vuoksi on täytynyt siellä jo kertoa.
Ultrakuulumisia: Tänään oli np-ultra ja siellä se pikkutyyppi meni niin vauhdilla, ettei ultraaminen meinannut onnistua ollenkaan :) Viikkoja menkkojen mukaan 11+4 ja ultran mukaan 11+1. Laskettu aika säilyi 17.7. Pää-perämitta jäi nyt mulle vähän arvoitukseksi, koska mun mielestä kätilö sanoi sen olevan 41,9, mutta neuvolakorttiin oli laittanut 49,1. Yhdessä ultrakuvassa kuitenkin lukee pää-perämitan olevan 42,3, kun sitä nyt kotona katselin... Niskaturvotus oli 1,3, tasan sama kuin esikoisestakin :) Ja tän ultran perusteella kaikki hyvin. Jokohan sitä nyt jo uskaltais alkaa luottamaan, että kaikki vois sittenkin mennä ihan hyvin...?
Nasqu 11+4
Täällä väsymys alkaa vihdoin hellittämään, päivät menee jo ok mutta iltaisin kyllä menisin mielellään tuon esikon kanssa jo kahdekslta nukkumaan. :)
Oloa on parantanut huomattavasti myös se kun saatiin nuha pois tästä talosta.
Kävin aamulla vaa'assa, ja kun viimeksi kävin 19.pvä neuvola-aamuna, niin siitä on paino tippunu 2kg! Vaikka oli joulu ja tytön 2v synttärit, niin ei nähtävästi ole herkut maistunu. :)
Vaunuista, meillä on nyt carenan rattaat, ne varmaan muuten menis kantokopan kanssa kun tuo neiti on kesällä kuitenkin jo 2v 7kk, mutta niissä vauva olis koko ajan kasvot pois päin työntäjästä.. En tiedä onko se niin hyvä, esikolla oli yhdistelmät missä oli heittoaisa. Ne oli niin surkeet että oli pakko vaihtaa..
Oon kyl kattellu Carenan Douple Swingejä, ne on varmaan aikalailla meidän hintaluokassa. :) Mut en sit tiedä onko ne turhat, jos pärjäis kantoliinalla/seisomalaudalla..
Kävin tänään toivottavasti hetkeen viimeisen kerran hammaslääkärissä. Nyt on sit kaks viisaudenhammasta vähemmän ja yksi paikattu. :)
Mut nyt kauppaan!
Bejpi ja Tiuhti 11+0
Täällähän on vilkkaat vaunukeskustelut käynnissä :) meillä olisi tarkoitus ostaa kaverilta ja serkulta heidän vaunut, joita eivät ennää tarvitse kesällä sekä turvakaukalo autoon. Ikää näille vermeille tulee noin vuosi ja tiedetään että ollut "nätissä" käytössä.. vaunuista en tosin tiedä minkä merkkiset ovat, väri oli ainakin tummansininen..
Meillekkin tuli verikokeesta vastaus ja kaikki arvot oli normaalit.. Itse olen myös metsästellyt jotain liikettä iltaisin ennen nukkumaanmenoa, muttei mitään ole tuntunut vielä..jännittää vaan kauheasti miltä se tuntuu sitten se ensimmäinen hipaisu :)
Maha on muuten täälläkin kasvanut ja oisko niin että olen käyttänyt mammapöksyjä jo kolme viikkoa ainakin, jollei jopa kuukauden.. pitäisipä ottaa valokuva massusta taas ja verrata..viimeksi otettiin rv12 ja nyt olis rv15 menossa..Painoa tullut semmonen +3,5kg..Lähtöpainossa muutama ylimääränen kilo..
Mutta nyt tarttee ruveta jotain tekemään,ennenku töihin joutuu lähtemään.. ja töissäkin olen jaksanut suht hyvin..harkitsen tukisukkien ostamista jos joskus tulee paljon seisoma ja kävelypäiviä,niin välttyis suonikohjuilta..viime yönä särki pohkeita ja jatkui aamullakin kun pääsi sänkyyn..piti itse kramppailla jalkoja, se helpotti hiukan..
Uusia Vuosia!
-tanni- rv 14+2
tuli puhdas seulontatulos tänään, mukava juttu.
Minä ajattelin mennä 4D: hen ja mun kaveri joka oli siinä sanoi et kannattaa mennä jo viikolla rv18-20 ku ite oli rv21 ja se oli vähä liian myöhää et tavallaa meidän pitäs mennä jo ennen nkl:län aikaa joka on rv 19+5 mut pitääpi kysellä sielt lääkäristä sitä varmaa.
Mulla ei oo tullu painoa ku max 500g ja se on tosi hyvä. Seuraava neuvola on vast tammikuun lopulla ja halusin siihen ite pituutta reilusti vaiks onkin eka raskaus ku viime käynninki koin turhaksi... Ehkä se sitte lopussa on tärkeätä.
Joku kirjoitti vatsakivuista, mulla ne on ollu jatkuvia alavatsalla ja 2 päivänä on tullu muutama ruskee tippa vertaki mut se on ihan normaalia ilmeisesti. Nyt tällä viikolla kivut on ruvennu helpottaa ja sekin tuntuu omituiselta monen viikon kipujen jälkee. No pitää olla tyytyväinen.
Yritin metsästää dopplerilla vauvan sydänääniä mut en viel saanu kuulumaan. Lääkäri sanoi et kohtu on toistaiseksi viel vähä takana joten äänet varmaan kuuluu myöhemmin ei oo kuulemma muuta haittaa...
Tässäpä tämä mun vuodatus taisi olla.
Päivitän meidän heinähattujen esittelypinon.
IS 11+6
Tänne ei ihmeempiä uutisia, loma tuli pidettyä ja nukuttua ja syötyä hyvin :-) vointi alkaa kai hiljakseen parantua ...... ja ilm. pikkuhiljaa alkaa jo osata keskittyä muuhunkin, niin ettei ihan joka hetki edes muista olevansa raskaana. Hyvä niin ! Koska Heinäkuuhun on todellakin vielä aikaa .......
Sukulaisille oli tarkoitus kertoa jouluna, mutta vatsa puhui puolestaan :-) kun ei ole muutamaan kuukauteen nähnyt, näkee muutokset aika helposti. Mahaa on tullut jo aika lailla, ja painoa muutenkin jo 3 kg ! Kauhistuttaa, kun tätä ylipainoa on jo muutenkin jonkin verran !
Vaunut on meillä esikoisen jäljiltä, saa kelvata olivat ihan hyvät, mutta vaalea väri on todellakin aika arka, eli ei ihan uuden veroiset enää, mutta hyvät muuten ( Teutoniat ) sänkyjä ja muita yritetään nyt metsästellä takaisin sukulaisilta jossa ovat olleet. Jospa ei tälläkertaa tarvitsis ostaa ihan kaikkea uusiks, viimeeks ostettiin. Meillä on lähipiirissä kookkain joskaan ei vanhin tämä esikoinen joten meille ei mitään tule kierrätettynä tutuilta.
Liikkeitä olen ollut tuntevinani silloin tällöin, vajaan viikon. Toisaalta en oikein usko siihen ítsekkään, mutten kyllä keksi mitä muutakaan ne olis, kun on hiljasempia kun jotkut suolen kurinat ja tuntuu eri kohdassa.
Keittiöremonttia täällä suunnitellaan ja toivottavasti päästään toteutamaan pian :-) saisi ajatukset kunnolla muualle hetkeksi. Nyt toivottavasti vähän parempi jakso edessä kun tää alku. Viimeiset kolme kuukautta oli viikeeks aika vaikeita, vaivoja kun riitti, en odota siitä nytkään helppoa. Miten tää voikin olla toisille niin vaikeaa ..... Olen siis ihan iloinen raskaudesta ja pitkään hartaudella ja avustuksellä molemmat saatu alulle, mutta silti täytyy sanoa että on ollut ikävintä aikaa elämässä aina synnytkseen saakka.
Mukavaa tulevaa vuotta kaikille !
Mirella vk14
Ollaan tässä mietitty, että jos ei ollenkaan ostettaisi vaunuja, vaan tuunattais esikoisen kuomurattaat (Teutonia Timmyt) vauvalle sopiviksi kantokassin avulla. Esikoisella vaunujen (yhdistelmien) käyttöikä jäi vaunujen osalta tosi lyhyeks, kun ei se oikein suostunut siellä nukkumaan kun ihan muutaman kuukauden, enemmän viihtyi sitten rattaissa vaikka puoli-istuvassa asennossa. Noissa Timmyissä on se hyvä puoli, että vaikka heittoaisaa ei ole, niin kuomun saa kuitenkin käännettyä toisinpäin, jolloin vauva on kasvot työntäjään päin. Kantokassinkin rattaisiin tilasin jo netistä, löysin sen verran hyvän tarjouksen :) Kulusii nyt vaan tämä aika nopeasti sinne heinäkuulle! Kohta ollaan jo onneks oikean vuoden puolella :)
Nasqu 11+4
Välillä olen lukenut palstaa mutta nyt päätin itsekin hieman kirjoittaa ja ilmoittautua mukaan :)
Toista lasta odotan ja yksi keskeytynyt keskenmeno (3/08) takanapäin. Kävinkin rv 8 alkuraskauden ultrassa, varmistaakseni että kaikki ok. Ainakin silloin oli ja toivottavasti on jatkossakin. Edellinen keskenmeno havaittiin vasta np-ultrassa viikolla 12 ja sikiö oli kuollut viikolla 10, joten hieman kuitenkin jännittynyt fiilis edelleen. Naistenklinikalta en ole vieläkään saanut aikaa ekaan ultraan - pitänee olla sinne yhteyksissä, mikäli ei kohta puolin rupea aikaa kuulumaan.
Etova olo on jokapäiväistä mutta oksentamassa ei ole tarvinnut käydä ;) No, mieluummin hetken "nautinkin" näistä oireista, sillä kokemuksesta tiedän, että oireiden häviäminen (liian aikaisin) ei tiedä hyvää.
Onko teillä millaisia oireita vielä (usealla on tosin raskaus muutamaa viikkoa pidemmällä)? Itsellä se huono olo, vatsa todella turvonnut, on kuin olisi jo kuudennella kuulla raskaana ja nyt on pari päivää vihlonut/särkenyt oikealta puolelta mahd. kohdusta (en osaa paikallistaa). Esim astuessa oikealla jalalla hieman pistelee ja vihloo mutta vasemmalla jalalla voisi vaikka hyppiä eikä tunnu missään. Onko muilla ollut vastaavaa? Ja onko teidän toista odottavien mielestä oireet erilaiset kuin ensimmäistä odottaessa?
Hieman jännittynyt olen muutenkin ollut kun kyseessä on tuplariski-raskaus. Esikoinen syntyi keskosena 6 viikkoa etuajassa ilman minkäänlaista varoitusta/oireilua ja sitten käytän vielä verenohennuslääkettä (Klexane) veritulppariskiin (itsellä geenivirhe, joka altistaa veritulpalle). Että kaiken ja laista mutta eiköhän fiilikset pikkuhiljaa parane, kun viikkoja tulee lisää :)
Hyvää uutta vuotta kaikille!
Misti 74 10+2
Ihanaa lukea teidän vaunujen ostosta, oon nimittäin itse miettinyt, et ne olis varmaan järkevää ostaa nyt tammikuun alennusmyynneistä pikemminkin ku sitte heinäkuun alesta viime hetkellä ison mahan kanssa tuskaillen. Toisaalta hassua mennä vaunuliikkeisiin ku mahakaan ei pahemmin vielä näy ulkopuolisille. Ehkä nää on näitä ensikkoa odottavan tyhmiä mietteitä vaan...
Mites joulunpyhät on menny kaikilla? Mua jännittää vähän vaa'alle meno, kun sokeria on tullut suklaan ja glögin muodossa hurjia määriä. Pitänee ottaa itseä niskasta kiinni ja ilmottautua odottajien vesijumppaan ja ehkä odotusjoogaankin heti alkuvuodesta ja piilottaa loput makeiset kaapin perukoille.
Hyvää loppuvuotta kaikille!