Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se masennusta, että herää useana yönä kolmelta

Vierailija
15.09.2009 |

pohtimaan ja murehtimaan jotain asiaa/asioita? Ja kun on noussut ylös, ei se asia enää tunnukaan niin ylitsepääsemättömältä kuin aamuyöllä. Tämä siis toistuu ja toistuu, ongelma voi muuttuakin välillä, mutta heräily jatkuu.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistushäiriö- tmv. diagnoosin ja lääkityksen, mutta itse kyllä pidän tuota aika tavallisena ilmiönä, joka vaivaa melkein jokaista vähän stressaantunutta ihmistä ajoittain. Yöllä pienetkin asiat tuntuvat ylitsepääsemättömän vaikeilta, kun koko muu maailma tuntuu nukkuvan tyytyväisenä ja itse pohtii jotain asiaa ja stressaa samalla siitä, miten yövalvomisen jälkeen jaksaa aamulla herätä töihin. Itse olen tuossa tilanteessa pyrkinyt ajattelemaän järjellä, että "tähän aikaan yöstä en saa tähän mitään ratkaisua, kun ei kukaan muu ole hereillä, eikä mikään paikka ole auki" ja usein pystynytkin tämän järkeilyn jälkeen nukahtamaan.

Vierailija
2/4 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ihan samanlaisia juttuja, erityisesti stressaavampina kausina. Tuota ajankohtaa yöstä sanotaan "suden hetkeksi" monesta syystä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suden_hetki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressi oireilee noin. Mutta pidä huoli ettei se pääse muuttumaan masennukseksi.

Vierailija
4/4 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa myös parhaiten heräilyyn.

Jokaisella on varmaan kokemusta tuommoisesta aamuyön heräilystä, jolloin mielessä pyörivät tekemättömät asiat, rahahuolet, ihmissuhdeongelmat ja sen sellaiset. Mielestäni oli viisas neuvo, että vaikkei heräilysi vielä olisi masennusta, pidä huoli, ettei se pääse sellaiseksi muuttumaankaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä