Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvätuloiset, mikä on teidän ammatti?

Vierailija
14.09.2009 |

Ihmettelen kovasti kun luen täällä usein kirjoituksia, joissa moni kertoo palkkansa olevan yli 4000€ (jopa 9000€) kuukaudessa, siis naisen palkka. Mitä te teette työksenne?? Onko työaika 8-16 vai esim 11h päivässä? Ja millä alalla yrityksenne toimii??

Ja vielä yksi kysymys uranaisille, saatteko palkankorotuksen/keskusteletteko pomonne kanssa palkankorotuksesta äitiysloman aikana tai heti töihin palattuanne?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettona 2500. Ja tänään kun maksoin asuntolainan lyhennykset ja korot ja kaikki muut laskut ja laitoin ruokaan miehen tilille 500 euroa niin mulle itselleni jäi satanen.

Että kadehtikaa siitä sitten vaan.

Vierailija
22/59 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka 3400 brutto ja 2500 netto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen toimittaja ja saan bruttona 4200 euroa, nettona 2500. Ja tänään kun maksoin asuntolainan lyhennykset ja korot ja kaikki muut laskut ja laitoin ruokaan miehen tilille 500 euroa niin mulle itselleni jäi satanen.

Että kadehtikaa siitä sitten vaan.

Vierailija
24/59 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edessäni on uusin palkkakuitti: veronalainen ansio 6900€, rahapalkka 5900,( autoetu on kallis); käteen 2900.

Ja veroprosentti on oikein ja on reippaasti asuntolainaa; viime vuonna tulot suunnilleen samat ja ilman kotitalousvähennystä olisin joutunut maksamaan mätkyjä 5€.

Vierailija
25/59 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut yleisellä tasolla hommana on tietoverkossa tapahtuva tutkimushomma. Mielekäs ja hyvä homma eikä rasita, en etujen takia vaihda vaikka jostain lisää maksettais. Menettäisin vain itselleni arvokasta vapaa-aikaa.

Vierailija
26/59 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minkäkin että keitä nämä 'hyvätuloiset' oikein ovat.. Etteivät ihan vaan valehtelisi..:D

Vierailija
27/59 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis liiketoimintaprosesseja ja tuotannonohjausjärjestelmätyötä.

Työaika on 50-90 h/vko, projektista ja tilanteesta riippuen.

Palkasta on yli puolet tulokseen = laskutukseen jne. perustuvaa ja palkkasoppari tehdään vuosittain.

Vierailija
28/59 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus KTM ja vuosipalkka bonuksineen rapiat 120000 euroa. Taitaa muuten olla paikallaan kertoa, että taloushallintopuolemme kaikki kolme päällikköä ovat naisia!

Vierailija
29/59 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälinen kauppa, DI koulutus, kohta 15 vuotta työkokemusta. Työaika tavallisesti normaali 8h/pv, kriisitilanteessa vaikka 12h/pävä --> yleensä pari viikkoa vuodessa tälläisiä. Äitiyslomalta palatessa en ole saanut palknakorotusta; ainoastaan silloin jos tehtävä muuttuu tai firma vaihtuu ( lukuunottamatta niitä 1-2% TES ylesikorotuksia)

Vierailija
30/59 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkasta on yli puolet tulokseen = laskutukseen jne. perustuvaa ja palkkasoppari tehdään vuosittain.

Vierailija
31/59 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiakin on kertynyt useampi ja mies tekee töitä siinä missä minäkin. Turha surkutella :D

Vierailija
32/59 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressiviikot kovin paljoa haittaa noilla tuloilla varmaan. Ihan mielelläni minäkin puurtaisin 2 viikkoa vuodesta vaikka 24h jos saisin tuon rahan. Onnea hienoista valinnoista elämässä.. Olen kyllä vähän kade.

Vierailija
33/59 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuon 4000 euroa kuussa. Työaika 37,5 tuntia viikossa ja siinä pysyy. Satunnaisia ylitöitä, jotka sitten otetaan vapaana. Koulutus KTM ja työkokemusta taloushallinnosta kohta 15 vuotta, siitä kyllä 6 vuotta kotona lasten kanssa.

Vierailija
34/59 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn itse vaikuttamaan palkkaani, koska Kela korvaa asiakkaani terapiat ja tutkimukset. Tällä hetkellä Kela maksaa mulle 90 e / 45 minuutin terapiakerrasta. Lisäksi jonkin verran tulee yksityisiä. Yksi arviointi maksaa 180 euroa asiakkaalle.

Lisäksi konsultoin, luennoin ja koulutan jonkin verran. Yhden päivän koulutus esim. lastentarhanopettajille (ryhmässä vaikka

Vierailija
35/59 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ryhmässä on vaikka 10 LTO:a, veloitan noin 1300 euroa. Riippuu kyllä paljon aiheesta.

Bruttopalkka tekemistäni työtunneista riippuen on vaihdellut 2900 - 5300 e kuussa.

Harva pt tienaa kyllä näin paljon, tiedän sen itsekin.

Vierailija
36/59 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannattaa ottaa huomioon että tekemäni viikkotuntimäärät on huikeita, enkä pidä lomaa kuin viikon vuodessa.

Vierailija
37/59 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sittenkin siis tyytyväinen noin 3000 euron palkkaan ja 22h / viikossa (erityisluokanopettaja). Hommia jotka menee tuon tuntimäärän yli ei tarvitse tehdä työpaikalla.

Vierailija
38/59 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiakin on kertynyt useampi ja mies tekee töitä siinä missä minäkin. Turha surkutella :D

Siis liiketoimintaprosesseja ja tuotannonohjausjärjestelmätyötä. Työaika on 50-90 h/vko, projektista ja tilanteesta riippuen. Palkasta on yli puolet tulokseen = laskutukseen jne. perustuvaa ja palkkasoppari tehdään vuosittain.

Tuollaisella työmäärällä ei taida paljon aikaa lapsille jäädä. Ai niin, paitsi ehkä sitä "laatuaikaa" (tunti/pvä ja viikonloppuina ja lomilla jos vanhemmat omilta harrastuksiltaan ehtii..).

Vierailija
39/59 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ja juuri yllän tuohon ap:n "hyvätuloisten" kastiin.

Viikkotuntimäärä 37,5 ja työaika 8-16 - jämptisti. Yhtään en ole valmis tekemään enempää työtunteja. Satunnaisesti teen muutamia ylityötunteja, mutta otan ne sitten takaisin viikon sisällä ylityön tekemisestä.

Mulla on kolme pientä lasta ja olen siis erittäin tyytyväinen työtilanteeseeni. Eli mielestäni palkkani on hyvä suhteessa tehtyihin tunteihin.

Tiedän, että saisin vaativampaa ja paremmin palkattua työtä, jos haluaisin. Mutta se vaatisi enemmän viikkotyötunteja ja matkustamista työssä (nyt ei tarvitse matkustaa yhtään) sekä todennäköisesti täytyisi vastata työpuheluihin ja mailehin kotoa käsin. Ja en ole valmis siihen. Nykyinen palkkani riittää ihan hyvin meidän perheelle, mieheni on paremmin ansaitseva kuin minä ja meillä yhteiset rahat.

Vierailija
40/59 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ja juuri yllän tuohon ap:n "hyvätuloisten" kastiin. Viikkotuntimäärä 37,5 ja työaika 8-16 - jämptisti. Yhtään en ole valmis tekemään enempää työtunteja. Satunnaisesti teen muutamia ylityötunteja, mutta otan ne sitten takaisin viikon sisällä ylityön tekemisestä. Mulla on kolme pientä lasta ja olen siis erittäin tyytyväinen työtilanteeseeni. Eli mielestäni palkkani on hyvä suhteessa tehtyihin tunteihin. Tiedän, että saisin vaativampaa ja paremmin palkattua työtä, jos haluaisin. Mutta se vaatisi enemmän viikkotyötunteja ja matkustamista työssä (nyt ei tarvitse matkustaa yhtään) sekä todennäköisesti täytyisi vastata työpuheluihin ja mailehin kotoa käsin. Ja en ole valmis siihen. Nykyinen palkkani riittää ihan hyvin meidän perheelle, mieheni on paremmin ansaitseva kuin minä ja meillä yhteiset rahat.

Itse myöskin tingin urasta nyt kun poika on vielä pieni (no, tokaluokkalainen). Ajattelen että sitä yhteistä aikaa mikä nyt saadaan viettää yhdessä en ikinä saisi enää takaisin kun lapsi kasvaa isoksi.

Mutta myöhemmin on kyllä aikaa tehdä uraa vielä monta, monta vuotta.