Hyvätuloiset, mikä on teidän ammatti?
Ihmettelen kovasti kun luen täällä usein kirjoituksia, joissa moni kertoo palkkansa olevan yli 4000€ (jopa 9000€) kuukaudessa, siis naisen palkka. Mitä te teette työksenne?? Onko työaika 8-16 vai esim 11h päivässä? Ja millä alalla yrityksenne toimii??
Ja vielä yksi kysymys uranaisille, saatteko palkankorotuksen/keskusteletteko pomonne kanssa palkankorotuksesta äitiysloman aikana tai heti töihin palattuanne?
Kommentit (59)
tienaa konsultti Nokia-Siemens networkilla tuollaisia palkkoja :)
t. toinen samanlaisissa hommissa samassa firmassa, myös ennen paljon ulkomaankomennuksilla ollut.
demoni.
Palkka 2500 kuussa, ei vastuuta, ei pitkiä työpäiviä. Palkka riittää elämiseen, kun ei omaisuuden hankinta kiinnosta sen enempää. Jopa ulkomaanmatkoihin riittää lasten kanssa(pienestä pitäen tehty reppureissuja lasten kanssa)
ei tienaa konsultti Nokia-Siemens networkilla tuollaisia palkkoja :) i]
Firma säästää kirjanpitotasolla vaikka tyypeille maksetaan paljon enemmän kuin talon omalle väelle
mut mies tienaa n. 10 000 kuussa. On it-alan konsultti nokia-siemens-networksilla. Työaika kyllä ylittää välillä 8h ja keski-Eurooppaan tehtävä lyhyitä työmatkoja.
Meidän kv firmassa käytetään konsultteja ja vaikka hypoteettisesti palkka olisin. 10 000€ niin se ei todellakaan ole mitään 8h työpäiviä ;D Ja mitä tarkoittaa lyhyet työmatkat? Teen itsekin muutaman päivän työmatkoja ulkomaille mutta ne päivät on kaukana 8h! Aamulla herätys klo 4-5 ja paluu kotiin siinä klo 21-23.
Joku kyllä valehtelee -joko sinä tai mies :D
tunkee aina kotona laiskottelevia mammoja kehumaan MIEHENSÄ liksalla?? :D
tunkee aina kotona laiskottelevia mammoja kehumaan MIEHENSÄ liksalla?? :D
Täytyyhän sitä jollain pätee :D
mikään hyvä palkka. Tai onhan se, jos ei ole opiskellut ja työuraa on takana pari vuotta.
Itse olen yli 40-vuotias toimittaja, ollut alalla jo rapeat 20 vuotta, maisteri. Liksaa tulee 4200 euroa kuussa, 37 tunnin työviikolla.
Lisää tulisi, jos pyrkyröisin isommille palleille (nyt tehtäviini sisältyy jonkin verran esimiestehtäviä, ml. työvuorosuunnittelua - saan siis itse tehdä itselleni työvuorot, mikä on aika kiva juttu). Mutta mukavuudenhalu voittaa: aikaa pitää jättää perheelle ja itsellekin. Kohta alan tehdä lyhennettyä työviikkoa, jolloin liksa tietysti laskee tuosta.
töitä teen viikossa 20h.
Mitä DI tekee valtiolle 20h viikossa ja saa 3300€/kk???
Mutta kannattaa ottaa huomioon että tekemäni viikkotuntimäärät on huikeita, enkä pidä lomaa kuin viikon vuodessa.
Minkä alan yksityisyrittäjä olet? Ihan vaan mielenkiinnosta..
Lakifirmassa. Palkka 6000€/kk. Töitä tulee päivässä tehtyä kymmenisen tuntia. Jos en olisi uhrannut opiskelulle monen monta vuotta voisin hyvinkin vaihtaa työhön jota voisi tehdä 8-16.
IT-alalla. Palkka 4500 euroa kuukaudessa. Työtunteja keskimäärin 40 viikossa, joskus toki venytään pidempiinkin päiviin ja joskus taas pitää tehdä vähän lyhyempiä. Takana 10 vuoden kokemus alalta, palkka noussut lähinnä tehtävien muuttuessa ja työnantajaa vaihtaessa. Kovin huikeaa palkkakehitystä ei mielestäni voi odottaa, jos työtehtävät ja työnantaja pysyvät vuosikausia samana. Myös oma asenne työntekoa kohtaan ratkaisee, en itsekään kovin mielelläni antaisi palkankorotuksia ihmiselle, joka pitää tiukasti kiinni siitä 7,5 tunnin päivittäisestä työajasta, eikä jätä yhtään kahvitaukoa väliin, vaikka työtilanne välillä vaatisi venymistä ja joustamista työajoissa.
Työviikot nykyään (lapsellisena) normaalin 40 h, nuorempana tuli kyllä venyttyäkin.
Palkankorotuksia olen saanut tehtäviä vaihtaessani sekä muutenkin, kun olen niitä pyytänyt. Joskus pyytämättäkin.
Äityislomalta palattuani en ole heti pyytänyt korotusta, vaan vasta jonkin aikaa työssä oltuani ja annettuani vähän näyttöä siitä, että osaaminen on tallessa.
KV-yrityksessä. Palkka rapiat päälle 4200 / kk ja tunnit keskimäärin aivan normit 37.5, matkoja ehkä 1 krt 2-3 kk, silloin yö tai pari pois kotoa.
ja riippuu kohteesta. Tuntimäärä 1-52 tuntia viikossa.
Palkkaus vähintään 5000 euroa kuussa.
En mielestäni ole erityisen isotuloinen, mutta suht tyytyväinen kyllä ansiotasooni, n. 62 000/v. Koulutus KTM, työkokemusta alalta äitiyslomat pois lukien n. 6 vuotta. Työaikaa minulla ei ole eli käytännössä saan tulla ja mennä miten haluan, kunhan työt tulevat tehdyiksi. Joskus toki pitää joustaa toisteenkin suuntaan, mutta pääosin teen 40 h viikkoa.
mut mies tienaa n. 10 000 kuussa. On it-alan konsultti nokia-siemens-networksilla. Työaika kyllä ylittää välillä 8h ja keski-Eurooppaan tehtävä lyhyitä työmatkoja.