Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harriet:

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ande:

Ihanaa muuten tuo uhkailu harriet:-D niin tyypillistä kristityille. Mainitsikin jo aikaisemmin noista ihmisoikeuksista. Huonostihan tässä käy, ei voi mitään. Lohdutukseksi kuitenkin, etten ole pyrkimässä kristittyjen taivaaseen.

ps. transsista löytyy myöskin faktaa, jos minuun ei ole uskomista.

Ja se että Tuhve saa minut hymyilemään ei johdu hänen elämänkatsomuksesta vaan itse persoonasta:) Hymyni ei ole ivaa vaan merkki siitä että pidän ihmisestä

Mutta....Kyllä kummiskin Jeesus seisoo edelleen viimeisenä multien päällä :)).. Ande, minne taivaaseen sää sit meet?

_________________________-

Porenn, voishan sitä tosiaan " vääntää kättä" , mutta me ollaan niin ihanan oikeessa:)

Vierailija
42/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se usko on kuitenkin täysin eri asia kuin tieto. Sinä uskot olevasi oikeassa, siinä on iso ero tietämiseen. Ole ihan vapaasti vaan sitä mieltä, että kristinusko on ainoa oikea, minusta se on kyllä niin omahyväinen usko ja varsinkin tällä palstalla on ihan liikaa rasittavan jankuttavia ja itseään korokkeelle nostavia kristittyjä, että huh. Onneksi tiedän, että on muunlaisiakin. Vaikken silti ikinä kyseistä uskoa itselleni halua, kokeiltu on, ei kiitos :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porenn:

Kyllä se usko on kuitenkin täysin eri asia kuin tieto. Sinä uskot olevasi oikeassa, siinä on iso ero tietämiseen. Ole ihan vapaasti vaan sitä mieltä, että kristinusko on ainoa oikea, minusta se on kyllä niin omahyväinen usko ja varsinkin tällä palstalla on ihan liikaa rasittavan jankuttavia ja itseään korokkeelle nostavia kristittyjä, että huh. Onneksi tiedän, että on muunlaisiakin. Vaikken silti ikinä kyseistä uskoa itselleni halua, kokeiltu on, ei kiitos :)

:S

Vierailija
44/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen verran mullakin leikkaa, että Harrietin kaltainen kiihkoilija ei voi tietää " totuudesta" ... Onko sulla perhettä? Miten sulla on aikaa?

Vierailija
45/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen on se sun taivas johon pyrit?

porenn:anteeksi,mikä sun usko tai elämänkatsumus olikaan, en muista???mitä olitkaan kokeillut??

oletko kokeillut Jeesusta???

Vierailija
46/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaisin uskoa kuten kristityt menisin " moraalirappusia" alemmas. Se on ristiriidassa elämänkatsomukseni kanssa. En kertakaikkiaan voi uskoa " sadistiseen" jumalaan.

Minulla ei ole tapana vihata ihmisiä. Yksi motoistani onkin " tee vihollisesta ystäväsi"

Vierailija
47/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Harrietin kaltainen kiihkoilija ei voi tietää " totuudesta" ... Onko sulla perhettä? Miten sulla on aikaa?

Totuus on helppo: Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Johanneksen evankeliumi:

14:6 Jeesus sanoi hänelle: " Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

eiköhän ton ajankäytön jokainen sovita miten parhaaksi näkee.....

Vierailija
48/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily:

mutta sen verran mullakin leikkaa, että Harrietin kaltainen kiihkoilija ei voi tietää " totuudesta" ... Onko sulla perhettä? Miten sulla on aikaa?

Muut asiat ei sinulle kuulu.

Vierailija
49/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harriet: ei, en vetänyt hernettä nenään, sitä minulle tapahtuu erittäin harvoin. Väsyttää vaan yrittää keskustelua sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät yhtään kuuntele, vaan todistelevat vain sitä oman näkemyksensä loisteliaisuutta ja muiden yläpuolella olemista. Yöök.

josefiina: Jeesusta on kokeiltu, ihan pyhäkouluopettajaksi asti ;) Ateisti kuitenkin olen ja sellaisena pysyn :)

Vierailija
50/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi motoistani onkin " tee vihollisesta ystäväsi"

yksi Jeesuksen suurempia käskyjä, rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

Vierailija
51/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesusta on kokeiltu, ihan pyhäkouluopettajaksi asti ;) Ateisti kuitenkin olen ja sellaisena pysyn :)

anteeksi kun kysyn, otitko Jeesuksen konnolla vastaan sydämmeesi, olitko uudesti syntynyt?? minäkin olin luopio,mutta Jumala piti minusta kiinni kaikestahuolimatta ja kutsui takaisin luokseen jonka armosta sain vastaanottaa.

Hebrealaiskirje:

3:8 älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,

3:15 Kun sanotaan: " Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa" ,

4:7 niin hän taas määrää päivän, " tämän päivän" , sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: " Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne."

Jumala sinua siunatkoon porenn.

Vierailija
52/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porenn:

harriet: ei, en vetänyt hernettä nenään, sitä minulle tapahtuu erittäin harvoin. Väsyttää vaan yrittää keskustelua sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät yhtään kuuntele, vaan todistelevat vain sitä oman näkemyksensä loisteliaisuutta ja muiden yläpuolella olemista. Yöök.

Vierailija
53/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä sanasta " vihollinen" . Käytänkin sanaa vastustaja omassa puheessani yleisesti. Siis minulla ei ole vihollisia.

Ja tiesitkö että tuo Jeesuksen käsky ei ollut hänen keksintö. Käsky esiintyy vanhemmissa uskonnoissa kuin kristinusko.

Vierailija
54/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harriet: en inhoa sinua, enhän edes tunne sinua. On vaan vähän hedelmätöntä tämä keskustelu, kun se päätyy aina tähän ¿kristitty on ainoa joka on oikeassa¿ ¿höpötykseen.

josefiina: kyllä minä uskoin ihan koko sydämestäni, äitini kasvatti minut siihen pienestä pitäen. Jossain vaiheessa kasvaessani aikuiseksi sitten huomasin, ettei minulla kuitenkaan oikeasti ollut hyvä olla, kristinusko alkoi tökkiä ihan urakalla ja lopulta tajusin, ettei se sovi minun elämääni ja ajatuksiini ollenkaan. Ateismin löydettyäni olen ollut oikeasti onnellinen. Ja kiitos vaan, mutta en tarvitse jumalasi siunauksia, niillä ei ole mitään merkitystä minulla ja on itse asiassa hieman epäkohteliasta toivotella niitä sellaisille, joilla ei samaa jumalaa ole ¿ jos siis asia on tiedossa, kuten sen tässä tapauksessa pitäisi olla.

Jep, monikin asia Raamatussa on sellaisia, jotka esiintyvät jo paljon aikaisemmin :)

Vierailija
55/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä jättäydyit?

Olitko kauan uskossa?

Anteeksi uteluni. Ei tarkoitus loukata.

Vierailija
56/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kastettu vauvana, kuuluin ev.lut. seurakuntaan ja kuten tiedätte, siellä ei ole aikuiskastetta, eikä se heidän oppeihinsa kuulu. Se ei minusta kuitenkaan ole mikään mittari, uskon pitäisi olla sydämessä.

Vierailija
57/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin uskossa olin koko lapsuuteni ja nuoruuteni, kirkosta erosin vähän sen jälkeen, kun tulin täysi-ikäiseksi.

Vierailija
58/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harriet_:

eriuskoiset;), kun TOTUUS valkenee ennen pitkää ja Jeesus seisoo viimeisenä multien päällä :)

Voi olla tai voi olla olematta.

Sinansa noilla taivas-helvetti -uskovaisilla on etuasema: jos he ovat oikeassa, muut huomaavat sen kuollessaan/tuomiopaivana (ja joutuvat katumaan katkerasti...). Jos taas mina ja muut " valot pois" -teoriaan uskovat olemme oikeassa, kukaan ei kuollessaan huomaa yhtaan mitaan. On se niin vaaarin :o

Vierailija
59/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä sillä tarkoitat Harriet?

Ihmiselle, joka etsii " totuutta" , kuten ehkä minäkin ja lukee näitäkin juttuja sillä silmällä, ei ole kovin vetoava tyyli, joka on ylimielinen, kaikkitietävä, paatoksellinen ja ivallinen. Ei anna ymmärtää, että ihminen on sinut oman uskonsa kanssa.

Vierailija
60/87 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tämän mailman jumala (Saatana) sokaissut monien mielet.

Raamatusta: Voi niitä, jotka muuttavat karvaan makeaksi ja makean karvaaksi. Hyvän pahaksi ja pahan hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi