Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoitteko Kadoneen jäljillä?

Vierailija
13.09.2009 |

Mitä ajatuksia eka jakso herätti teissä??

Minua jäi jotenkin vaivaamaan missä Emmin äiti on tässä koko jutussa? Onko hän kuollut? Vai vaan niin pahasti katkeroitunut että ei halunut esiintyä telkkarissa?

Onko sillä Emmin isällä nyt muita lapsia vielä jonkun muun naisen kanssa??

Miksi vuonna 2000 Emmin isä ei tullut Suomeen??

Vähän jäi vaivaamaan....

Muuten ihan hyvä ohjelma.

Kommentit (53)

41/53 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtv3 nettisivuilla lukee tarkemmin tämänhetken tilanteesta.

Vierailija
42/53 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin välityksellä pystyy pitämää ihan laadukastakin yhteyttä mesessä, skypessä ja vielä videokuvalla. Ehkä silloin voi vähän sitä tapaamistakin venyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti on varmaan jatkotapaamisia vastaan, no täysi-ikäinen ihminen voi tuonkin päättää itse.

44/53 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain lapsen parasta.

Vierailija
45/53 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tapaamaan vielä ehtii taas aivan varmasti!:)

Isä ei ollut enää ihan nuori poika. Ja toki nuoremmillekin voi sattua jotain ikävää, onnettomuuksia ja sairauksia. Toivottavasti tapaavat vielä, mutta hyvä että ehtivät ainakin tuon kerran tavata.

Vierailija
46/53 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin välityksellä pystyy pitämää ihan laadukastakin yhteyttä mesessä, skypessä ja vielä videokuvalla. Ehkä silloin voi vähän sitä tapaamistakin venyttää.

Jos et nyt tapaisi lastasi kahteenkymmeneen vuoteen, helkutin pitkä aika. Mutta hei netissä voi pitää yhteyttä, laadukkaasti? Vitsi mikä vitsi.

Vierailija
47/53 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Emmin odotukset ohjelmaan hakiessa olivat kovat, ja pieniä pettymyksiä on jälkeenpäin vastaan tullut.

– Kuvittelin, että isäni ottaisin vahvemmin isän roolin elämässäni ja tuntuu pahalta, koska emme ole nähneet ohjelman kuvausten jälkeen. Isä ei myöskään osaa niin hyvin kieliä kuin luulin ja hän on joutunut käyttämään tulkkia. Kasvotusten jutellessa pystyisi paremmin improvisoimaan, Emmi kertoo.

"

eli se siitä nettiyhteyden laadusta

Vierailija
48/53 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä varmasti auta nuorta tyttöään rahallisesti, että pääsisi isäänsä katsomaan.

Isä ei todellakaan vaikuttanut varakkaalta. Entinen nyrkkeilijä, nyt valmentaa nuoria ehkä ihan hyväntekeväisyydeksi. Ei siitä kunnon elantoa ainakaan saa ja jos lapsia on Unkarissakin..ei ole helppoa.

Vierailija
49/53 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti on varmaan jatkotapaamisia vastaan, no täysi-ikäinen ihminen voi tuonkin päättää itse.

Eiköhän tuo ollut lähinnä toteamus. Tällä täysi-ikäisellä ei ollut rahaa matkalippuihin joten kyllä esim. siinä kohtaa myös äidin asenne vaikuttaa. Jos ajattelisi positiivisesti jutusta olisi ehkä auttanut lippujen kanssa...

Ymmärrän äidin mielipiteen. Moni ihmettelee millainen äiti ei annan isän ja tyttären pitää yhteyttä. Kukaan ei ihmettele millainen isä jättää perheensä toiseen maahan tosta noin vaan...

Emmekä edes oikeasti tiedä kaikkia yksityiskohtia!

Vierailija
50/53 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 10-vuotiaan rahoilla ei viedä kirjettä kääntäjän käännettäväksi.

Äidistä on myös tehty syyllinen asiaan tässä ketjussa mutta eihän meillä ole tietoa miten asiat on oikeasti mennyt.

Ihmisten löytäminen on toisinaan helppoa varsinkin Euroopassa varsinkin tuollainen urheiluvalmentajana toimiva. Mutta tietenkin pitää ohjelmasta tehdä dramaattisempi.

Myös Punainen risti auttaa ihmisiä etsimään kadonneita sukulaisiaan.

Emmi olisi varmasti löytänyt isänsä itsekin mutta helpompaahan se on näin tv-ohjelman avulla eikä tarvitse huolehtia kaikesta yksin vieraassa maassa.

10 vuotias pystyy selvittämään missä kirje käännetään, kysyy vaikka kirjaston tädiltä. mutta HÄN ei uskaltanut sitä käännättää.

Vierailija
51/53 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö telkkariin mennä hakemaan jotain kadoksissa olevia sukulaisia tms? Luultavasti tämäkin isä olisi löytynyt ihan netin kautta tai suurlähetystön avustuksella. 23v varmaan osaa enkkua sen verran.

Vierailija
52/53 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole elänyt samanlaista tilannetta on paha asettua toisen kenkiin.

Äidillä on saattanut olla syynsä kieltää yhteydenpito. Isä olisi silti voinut tehdä asialle jotain jos olisi halunnut. Uuden tapaamisen järjestäminen voi olla siitä kiinni että pelkää sellaista ihmissuhdetta jollaiseen suhtautumiseen ei ole mitään korrektia tapaa suhtautua, sinun pitäisi olla läheinen ja luottaa ventovieraaseen ihmiseen. Saattaa olla todella kipeätä kohdata menneisyys ja muiden tekemät virheet. Ei halua äitiään syytettävän, äiti on kuitenkin se läheinen ja tuttu rakas vanhempi, vaikka olisikin toiminut epäoikeudenmukaisesti.

Tuollaiseen tilanteeseen liittyy hyvin paljon ristiriitaisia tunteita vaikka olisi yhteinen kieli ja kun ei ole edes sitä,

Joo ja minulla on kokemusta vastaavasta

Vierailija
53/53 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin on kielimuuri, toiseksi on mennyt lähes 20 vuotta, ei se vaan ole niin helppoa hypätä isän saappaisiin vieraalle ihmiselle.

Tytärhän on käytännössä ihan tuntematon ihminen hänelle, hienoa on että he kuitenkin löysivät toisensa.

Mä luulen ettei tytär käännättänyt kirjettä koska pelkäsi totuutta eli juuri sitä ettei isä halua tavata. Ehkä äiti on kertonut omaksi edukseen eron syyt ja näin ollen manipuloinut lapsen mieltä.

Minun tyttäreni isä on kadonnut kun tuhka tuuleen erääseen maahan, olen kuullut hänestä viimeksi 10 vuotta sitten. Ei se oikeasti ole helppoa etsiä ihmistä tietäen vain nimen ja syntymäajan. voisin kyllä matkustaa kaupunkiin missä isä viimeksi asui, mutta se kaupunki on suuri, ihan sama kun etsisi neulaa heinistä. Tytär itse sanoo ettei vielä ole valmis tapaamaan isäänsä, isän mielipidettä emme tiedä. Ehkä jonain päivänä he tapaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän