Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko voinut tulla allergiseksi koirille vaikka meilla on aina ollut koiria????

Vierailija
13.09.2009 |

Lapsuudenkodissani oli aina koiria, syntymastani saakka, koirat asuivat sisalla kodissa kanssamme. Minulla oli myos lemmikkeina kani, marsu, rotta, hamstereita, kilpikonna, akvaariokaloja ja meilla oli hevosia jotka olivat tallilla hoidossa, mutta kavin heita hoitamassa udemman kerran viikossa.

Muutin kotoa pois 19v ja sen jalkeen asuin kimppakampassa jossa meilla oli koira 22v asti.

Nyt otimme meidan perheeseen ensimmaisen koiran (olen 33v), ja pentu on nyt 4,5kk vanha, ja ollut meilla 9 viikkoisesta. Minulla on ollut 7 viikkoa jatkuva tukkoinen nena ja varsinkin aamuisia kaikki roorit ovat tukossa sitkeaa vihreaa rakaa. Sitaa tulee nenasta ja kurkun kautta yskimalla.

En voi uskoa etta minulle olisi voinut tulla herkistyminen, kun en ole koskaan oireillut millaan lailla elaimille. Ja nyt kysyisinkin millainen on tyypillinen esim. koira-allergia, minkalaiset oireet siina on? Onko nuha kirjasta ja valuvaa, onko hengenahdistusta tms?

Toivon etta minulla olisi vaan joku sitkeampi flunssatauti, varsinkin kun tuo raka on sellaista varillista (sori nama kuvaukset!).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi asunto. Olemme asuneet taalla noin 6 viikkoa.

Kukaan muu ei oireile millaan lailla.

ap

Vierailija
2/8 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä on ollut kotona aina kissoja ja on vanhemmilla edelleenkin. Muutin opiskeluaikana (14 vuotta sitten) reiluksi vuodeksi opiskelijakämppään, jossa oli homeongelmia ja olen siitä saakka ollut kissoille allerginen. Oireet on vuosien myötä helpottaneet. Silloin kun tuolla homeloukossa asuin, sain kunnon astmakohtauksia kissasta (pari kertaa sairaalaan), nykyisin oikeastaan vain vähän nenä kutisee jos kissa istuu pitkään sylissä.

Eli aikuisiälläkin voi puhjeta allergia, sillä ei taida valitettavasti olla mitään takarajaa. :( Itselläni home laukaisi allergiat ja nykyäänkin vielä alkaa pää särkemään jos vierailee hometalossa. Päänsärky alkaa ihan parissa tunnissa... Huomasin tämän kun kaverin asunnosta löydettiin hometta. Olin aina ihmetellyt kun siellä kyläillessä alkoi nopeasti kova päänsärky, joka helpotti kun sieltä lähti pois. Syynä oli läpihomeinen kylpyhuone. Minut voisikin ehkä palkata homekoiraksi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerginen nuha on kirkasta ja valuvaa; silmiä kutisee ja saattavat turvota. Allergia harvemmin aiheuttaa varsinaista hengenahdistusta mutta virkayskä -tyyppistä köhimistä kyllä.

Tuo vihreä räkä ja yskökset viittaavat kyllä enemmänkin flunssaan kuin allergiaan. Tosin allerginen nuha on saattanut aiheuttaa poskiontelotulehduksen ja siksi räkä vihreää.

Terveisin lapsesta asti allergiasta kärsinyt

Vierailija
4/8 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meillä koiria onkin. Omille koirille olen siedättynyt aika hyvin. Mutta oireisiin..

Silmien kirvely ja kutina

kurkun kutitus ja yskiminen

aivastelu

rään valuminen

ihon kutiaminen

hengenahdistus

Ja kosketuksesta ihoon tulee jopa ihan vesikelloja

Nuo mainitsemani olevat on yleisimpiä oireita. Toisilla vähemmän ja toisilla enemmän. Jollain voi olla pelkkä nuha, mutta yleensä oireilee muutenkin. Varaa terkkarista aika testeihin.

Meillä tosiaan kaksi koiraa vaikka allerginen olenkin. Aluksi oli aivan kamalaa, mutta pikkuhiljaa oireet helpottivat ja nykyään ei tule mitään. Ainoastaan jos koira pääsee nuolemaan esim kättä niin tulee ihan vesikelloja jotka kirvelee ja kutisee.

Muiden koirille olen yhtä allerginen kuin ennenkin.

Vierailija
5/8 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa on tama tukkoinen nena ja rakaa tulee runsaasti.

Mietinkin tuota poskiontelotulehdusta, taytyisikohan tasta menna kaymaan laakarissa...

Toivon todella ettei olisi mitaan allergiaa!

Vierailija
6/8 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siedätyshoitoa. Kun olet välillä ollut ilman pitkän aikaa, olet tullutkin allergiseksi. Hyvin yleinen ilmiö. Ehkä se menee ohi, kun nyt taas olet ns. siedätyshoidossa.

Vierailija
7/8 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaamutukkoisuus ja aamuyskä tyypillisiä homeen oireita.

Vierailija
8/8 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollur koira yhtäjatkoisesti viimeiset 18-vuotta, mutta nyt kesälomalta palattuani sain kauheat allergiaoireet. Kotiin paluusta on nyt 4-5 vkoa ja vähän ovat rauhoittuneet, mutta edelleen silmät kutiaa ja vuotaa, aivastuttaa ja nokka valuu, ihottumaakin on jo ilmennyt. Ensi viikolla lääkärin määräyksestä lähden evakkoon muutamaksi viikoksi ja katsotaan kuinka käy. Imettävänä en tietysti voi allergialääkkeitä juuri käyttää. Allerginen olen koiralle aina ollut, mutta tähä asti oireeton...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme