Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erosin juuri kirkosta=)

Vierailija
29.12.2008 |

Mitta tuli täyteen nyt jouluna. Olisin halunnut kuuntelemaan kauneimpia joululauluja, niin siitä lystistä olisi joutunut maksamaan! Eihän se summa kummoinen olisi ollut, mutta mihin kirkollisveroa käytetään, jos ei edes joululauluja kirkkoon ilmaseksi pääse kuuntelemaan?

Pappia en tarvitse.

Kirkko vain rahastaa ja uskoa voi ilman kirkkoon kuulumistakin....paitsi etten minä uskonut kirkkoon kuuluessanikaan.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pysyvät kirkossa ellei heidän vanhempansa heitä sieltä erikseen erota.

Vierailija
42/49 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti maksat sitten siitä, jos viet lapsesi seurakunnan kerhoihin. Tai siitä, että sinut haudataan muiden kirkollisveroilla ylläpidettyyn hautausmaahan.

Jos kyseessä on kunnan velvollisuuksiin kuuluva koululaisen aamu- iltapäiväkerho, niin seurakunta on vain palvelun tuottaja. Kunta (ja vanhemmat) maksaa.

Hautaustoimen tappio taas katetaan valtiolta tulevasta yhteisövero-osuudesta (118M euroa 2007)

Taidat olla se nimimerkki "Lying for Jesus" joka tällä palstalla paljon tuollaisia kommentteja kirjoittelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ilmaiseksi. Jos näin ei ole, tee valitus.

Vierailija
44/49 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole se nimimerkki.

Jos tuolla valtion summalla nyt pitäisi ryhtyä perustamaan hautausmaita uskonnottomille, eipä taitaisi riittää... Ja ne valtion antamat rahat on kerätty myös kirkkoon kuuluvien pussista, joten maksamme nyt hautausmaista kaksinkertaisesti, tosi reilua.

Kirkosta eronnut kaverini kehtasi valittaa, kun heidän kunnassa seurakunta tarjoaa koululaisten ip-kerhot. Jos ei srkn tarjoama kelpaa, miksei hoida itse lastaan iltapäivisin?

Vierailija
45/49 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne valtion antamat rahat on kerätty myös kirkkoon kuuluvien pussista, joten maksamme nyt hautausmaista kaksinkertaisesti, tosi reilua.

En nyt oikein ymmärtänyt? Kirkko on lailla velvoitettu hoitamaan hautaustoimi kaikille kansalaisille ja valtio kustantaa tämän palvelun täysimääräisesti. Hautaustoimen tappio oli viime vuonna 102M euroa ja valtion yhteisöverosta antama osuus 118M euroa. Valtio siis maksoi kirkolle jokaisen kuolleen hautaamisesta yli 2000 euroa. Miten siis kirkkoon kuuluvat maksavat kaksinkertaisesti?

Kirkosta eronnut kaverini kehtasi valittaa, kun heidän kunnassa seurakunta tarjoaa koululaisten ip-kerhot. Jos ei srkn tarjoama kelpaa, miksei hoida itse lastaan iltapäivisin?

Kenties hän epäilee (aiheesta?), että seurakunnan tarjoama kerho ei ole uskontoneutraali, vaan seurakunta käyttää kunnan lakisääteistä velvoitetta hyväkseen oman aatteensa edistämiseen? Ruokarukous siellä, isä meidän täällä, kaikki tietenkin "kulttuuriperinnön" nimissä.

Vierailija
46/49 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa maksaa mitään veroja jos ei tuohon potaskaan usko, minä en ainakaan ole ees koskaan uskonut! Ja eronnut olen aika päiviä sitten ja hyvä niin! :)

Vierailija
47/49 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieheni erosi myös.

Kirkkoon tulee aina päästä ilmaiseksi jos esimerkiksi haluaa hiljentyä. Sinne ei voi myydä pääsylippuja, korkeintaan ohjelmalehteä. Soittakaapa huviksenne vaikka kuntanne kirkkoherralle niin hänen on sanottava että tottakai pääsee kirkkoon ilmaiseksi ja ensi kerralla voitte tästä mainita ja olla maksamatta. siinä se.

Vierailija
48/49 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljentyä voi vaikka metsäkävelyllä ei siihen mitään rakennusta tarvita tai mahtailevia puitteita. Oikea hiljentyminen lähtee aina ihmisestä itsestään.

Vierailija
49/49 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti en ole jotenkaan "uskaltanut", olen ajatellut etten halua esim. järkyttää äitiäni ja appivanhempia, mutta hyvänen aika: elämäni on minun ja minun on itse tehtävä niin kuin parhaaksi katson ja tunnen.

Eroaminen oli todella helppoa ja eroakirkosta piste fi:ssä sen saattoi kätevästi pistää liikkeelle.

Tuntuu hyvältä. Nyt en enää oikeasti tue organisaatiota, johon olen ollut vuosikaudet tyytymätön.